coingram
کوینگرام

کاهش دو تریلیون دلاری حجم بازار در سال 2022

13/دی/1401
افزودن به نشان شده ها
کاهش دو تریلیون دلاری حجم بازار در سال 2022
ارز دیجیتال
تحلیل
اخبار
2687
زمان مطالعه: 3 دقیقه

با نزدیک شدن به پایان سال 2021، علاقه مندان به ارزهای دیجیتال پر از خوش بینی بودند. به هر حال، آن سال یک سال عالی بود: توکن‌های غیرمثلی یا NFTها وارد جریان اصلی شده بودند. سرمایه گذاران معمولی با دوستان خود در مورد شایستگی نسبی بیت کوین در مقابل اتر صحبت می کردند. برخی افراد حتی وانمود کردند که استیبل کوین های الگوریتمی را درک می کنند.

یک سال بعد،موضوعات اصلی گفتگو در میان حتی معتقدترین وفاداران به ارزهای دیجیتال، بیشتر در مورد سم بنکمن، یکی از بنیانگذاران رسوایی ارزهای دیجیتال امپراتوری سقوط کرده FTX بود، یا اینکه آیا آنها هرگز آن را بازیابی خواهند کرد. ارزهایی که پس از یک سری سقوط دارایی های دیجیتال بزرگ در صرافی های ورشکسته و پلتفرم های وام به دام افتاده اند.

"زمستان ارزهای دیجیتال" اصطلاحی برای سرمایی است که در سال 2022 در بازار فرود آمد. پس از فروپاشی استیبل کوین الگوریتمی TerraUSD، بازیگران اصلی ارزهای دیجیتال مانند دومینو سقوط کردند: Three Arrows Capital. Voyager Digital، شبکه سلسیوس، FTX، BlockFi صرافی.

بازدیدها همچنان ادامه داشت، اما همه چیز منفی نبود - در ابتدای سال ۲۰۲۲. رویداد Super Bowl، یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای ورزشی در آمریکا، تبلیغات پرشور و مشهوری را برای شرکت‌های رمزنگاری از جمله کوین بیس، Crypto.com و FTX که هنوز زنده بود،به نمایش گذاشت. کنفرانس‌های رمزنگاری در باهاما و میامی با جلساتی درباره آینده بیت‌کوین در روز و مهمانی‌های درخشان در شب برگزار شد. و برجستگی این صنعت در واشنگتن افزایش یافت.

با این حال، قیمت کریپتو به کاهش ادامه داد. بیت کوین - بزرگترین توکن از نظر ارزش بازار - بیش از 60٪ سقوط کرد که منجر به شکست در دارایی های دیجیتال شد که حدود 2 تریلیون دلار از ارزش کل بازار را از بالاترین سطح در نوامبر 2021 کم کرد.

یکی از اصول اصلی کریپتو و بلاک چین، ایده تمرکززدایی است: اینکه هیچ نهادی مسئول نیست و هیچ بازیکنی نمی‌تواند بقیه را بی‌ثبات کند. چیزی که سال 2022 بیش از یک بار نشان داد این است که اکوسیستم دارایی دیجیتال به طور قابل توجهی بیشتر از آنچه حتی بزرگترین شرکت کنندگان آن تصور می کردند بهم پیوسته و متمرکز است.

اکوسیستم ترا از دو توکن اصلی بهره می برد: لونا و UST ، یک استیبل کوین که سعی می کرد با حفظ نسبتی با مقدار لونا در گردش، در قیمت 1 دلار باقی بماند. در ماه می، UST با فاصله گرفتن از دلار خود شروع به کاهش پیوسته کرد و در نهایت هر دو توکن را به صفر رساند. امواج شوک ناشی از انفجار در سراسر بازار طنین انداز شد و زمینه را برای انفجارهای بیشتر در هفته ها و ماه های بعد فراهم کرد.

بسیاری از شرکت‌ها در ترا یا شرکت مادر آن Terraform سرمایه‌گذاری کردند، معمولاً با داشتن توکن‌های لونا یا استیبل کوین‌UST. این شامل شرکت هایی مانند Hashed، Jump و Pantera می شود – و همچنین بازوهای سرمایه گذاری کوین بیس، بایننس و گلکسی دیجیتال.

گلکسی دیجیتال یکی از بزرگترین بازندگان شناخته شده از فروپاشی نرا بود. این شرکت - که توسط مدیر عامل میلیاردر مایکل نووگراتز تأسیس شد - در ماه اوت 555 میلیون دلار ضرر سه ماهه داشت.

در اواخر سال، گلکسی ضرر دیگری به دست آورد و نشان داد که حدود 77 میلیون دلار در معرض FTX سرمایه گذاری کرده است.

منبع:

کوینگرام


امتیاز دادن به خبر

با لایک کردن هر خبر شما می توانید کوین بیشتر جایزه بگیرید


مطالب مرتبط با این موضوع

تحلیلگر مطرح بازار ارز دیجیتال رویایی از قله‌های جدید برای بیت‌کوین، اتریوم و سولانا می‌کشد!

تحلیلگر مطرح بازار ارز دیجیتال رویایی از قله‌های جدید برای بیت‌کوین، اتریوم و سولانا می‌کشد!

ایلان ماسک با زبان طنز به نوسانات بازار کریپتو واکنش نشان می‌دهد!

ایلان ماسک با زبان طنز به نوسانات بازار کریپتو واکنش نشان می‌دهد!

کیف پولی که از 757 دلار به 880 هزار دلار رسید!

کیف پولی که از 757 دلار به 880 هزار دلار رسید!

ارزهای در خطر SEC کدام ها هستند؟

ارزهای در خطر SEC کدام ها هستند؟

تغییر راهبرد آرک در ETF خود

تغییر راهبرد آرک در ETF خود


تحلیل کاربران

دلار وحجم بازار

marwan

23/بهمن/1401

ارزش بازار معیاری است که ارزش سرمایه در گردش و اندازه یک ارز دیجیتال را نشان می دهد. در واقع ارزش بازار راهی است که ارزش یک ارز دیجیتال را تشخیص داده و آن را با سایر ارزهای دیجیتال به طور دقیق مقایسه کنیم. این مفهوم در واقع از بازار سهام گرفته شده است که در آن ارزش بازار یک سهم برابر با قیمت یک سهم ضرب در تعداد کل سهام موجود است.

6

قیمت دلار

melikakamli

17/دی/1401

با سلام خدمت دوستانی که در این برنامه درحال فعالیت هستند دوستان دلار از الانش هم قیمتش کم نیست از رقم30به پایین نیومده و شاید هم خود 30تومان رو ندیده بنظر من در آینده یک سال دوسال دیگر به 90تومان 100تومان میرسه به همین دلیل بسیاری از بانک های تجاری در این مورد اعتراض کردند

11

وضعیت دلاردرآینده

soghtam

14/دی/1401

باسلام خدمت همه کسانی که در به ثمر رسیدن این برنامه زحمت میکشند نظر شخصی من درباره دلاراین است که درآینده نزدیک دلارارزش خودراازدست میده یعنی نه درآمریکابلکه درکل دنیادلارخیلی بی ارزش میشودتقریبادرهمه پیشبینی. هاهمه این نظردارن

30

بازار،پول،لایک

amiresmailpour

13/دی/1401

سلام عرضه اولیه فرصت برای سرمایه گذاری بلند مدت هستش التبه کمی نوسانات بازار هم هستش ولی به نظرم بازار سرمایه خوبی هستش و باید دانش کافی هم لازمه ممنونم که لایک می‌کند

31

حجم ارزهای دیجیتال

CR77

13/دی/1401

طبق آمار، حجم مبادلات روزانه ارزهای دیجیتال به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. طبق داده های منتشر شده، حجم معاملات بازار رمزارز در ۲۴ ساعت گذشته ۲۲.۹۵ میلیارد دلار بوده است که در مقایسه با سال گذشته همین موقع ۶۷.۴۳ درصد کاهش داشته است.

41

دوج

nani

20/دی/1401

این ارز یا بالا نمیره بخواد بره هم با توییت ایلان ماسک می‌ره ی عده سود میکنن بعدش شارپی می‌ریزه واقعا که

15

دلار

علیرضادوست

13/دی/1401

دوستان پیش بینی میشود دلار تا ۲سال دیگر بالای ۱۲۰ هزار تومان شود و تا الان هم خیلی بالا رفته و دیگه امیدی به بازگشت قیمت دلار به مایین نیست و برخی از بانک های تجاری بخاطر همین اعتراضی کرده اند

42

دلار

haniye74

13/دی/1401

عده ای از معامله گران باور دارند سطح انتظارات برای دلار همچنان بالا است و در انتظار تداوم رشد اسکناس آمریکایی در تهران هستند. در این میان برخی از معامله گران وضعیت فعلی را سیاست بازارساز می دانند که ممکن است هرلحظه قیمت را به کانال هاي پایین تر بکشد و خریداران زیادی را با زیان روبرو سازد.

32

دلار

sami136106

16/دی/1401

سلام دوستان اگه اینطوری پیش بره تا یه سال دیگه دلار به ۱۰۰ تومان میرسه و اقتصاد کشورمون به کلی ته خواهد کشید

20

افزایش قیمت دلار

fardinealizade

18/دی/1401

با سلام به دوستان ممنون میشم نظر بدید به نظر من بهترین موقعیت برای سرمایه گذاری هست اولا اینکه تا حالا سابقه نداشتیم که قیمت دلار بالا بره بعد پایین بکشه یعنی فقط افزایش قیمت داره اگه پایین بیاد هم موقتی هست دوباره میکشه بالا

21

دانلود اپلیکیشن موبایل کوینگرام

با اپلیکیشن اندروید کوینگرام از آخرین مطالب بازارهای مالی و رمزارز ها با خبر باشید، قیمت تمامی رمزارز ها در لحظه چک کنید و نرخ آنها را با مبدل ارز کوینگرام به یکدیگر تبدیل کنید، با دیگر افراد در مورد تحلیل ها و مطالب گفت و گو کنید، سبد دارایی ارزهای دیجیتال خودتان را بسازید و از سود و زیان خود در بازه های زمانی مختلف با خبر باشید و با شرکت رایگان در مسابقات پیش بینی رمزارز جایزه ببرید.
coingram
coingram
کوینگرام

استارتاپ کوینگرام به عنوان یک رسانه تخصصی در حوزه بازار های مالی وارز های دیجیتال ، فعالیت خود را از تیر 1398 شروع کرد. هدف ما از ابتدا آموزش وآشنایی مردم با علم و فناوری آینده یعنی بلاک چین بوده است. آشنایی با انواع ارز های دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم، آدا کاردانو و بقیه رمزارز ها میتواند ما را در انتخاب خرید و سرمایه گذاری در این حوزه بسیار بیشتر کمک کند. همان طور که سرمایه گذاری ها و ورود پول به این حوزه روز به روز بیشتر می شود، مسئولیت ما برای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی بیشتر می شود تا کسی درگیر پروژه های کلاه برداری و طرح های پانزی نشود.

برگزیده ها

درآمد از کوینگرام

شرایط و قوانین

مفاهیم پایه

آشنایی با بلاکچین

آشنایی با بیتکوین

آشنایی با اتریوم

کوینگرام

درباره ما

ارتباط با ما

شبکه های اجتماعی

اینستاگرامتلگرام

کلیه ی حقوق این سایت نزد کوینگرام محفوظ بوده و بازنشر محتوای اختصاصی با ذکر منبع بلامانع است.