coingram
کوینگرام

رشد قیمت توکن‌های هوش مصنوعی؛ تب جدید بازار کریپتو یا تکامل تکنولوژی؟

22/دی/1401
افزودن به نشان شده ها
رشد قیمت توکن‌های هوش مصنوعی؛ تب جدید بازار کریپتو یا تکامل تکنولوژی؟
تحلیل
ارز دیجیتال
اخبار
AI
2562
زمان مطالعه: 4 دقیقه

جهش تکنولوژیکی که در فناوری هوش مصنوعی به وجود آمده است، چندی پیش با چت بات خارق‌العاده شرکت OpenAI به نام ChatGPT، به فضای ادراک عمومی وارد شد. قدرت ChatGPT باعث شد عموم مردم به اهمیت و امکانات هوش مصنوعی پی ببرند و در انتظار انقلابی در عرصه تکنولوژی باشند. هوش مصنوعی تبدیل به ترند جدید میان علاقه‌مندان به تکنولوژی شده است و به تبع آن به فضای کریپتو نیز وارد شده است. اما آیا هوش مصنوعی نیازی به غیرمتمرکز شدن دارد و آیا پلتفرم‌های وب ۳ که روی هوش مصنوعی کار می‌کنند می‌توانند آینده‌ روشن‌تری نسبت به رقبای خود داشته باشند؟

به نقل از cryptonews، اخیرا شاهد بودیم که مایکروسافت به OpenAI پیشنهاد دارد که ۴۹٪ از سهام این شرکت را به ارزش ۱۰ میلیارد دلار خریداری کند. پیشنهاد این مبلغ برای مقداری از سهم که کنترل OpenAI را در اختیار مایکروسافت قرار نمی‌دهد، نشانه علاقه شدید و شاید حتی شتاب‌زدگی مایکروسافت برای ورود به این فضا است.

این علاقه به ورود به هوش مصنوعی در فضای کریپتو نیز بروز و ظهور داشته است. در ماه جاری، یکی از تحلیلگران کریپتو به اسم Bleeding Crypto در توییتر نوشت:

من معتقدم هوش مصنوعی موضوع هیجان‌انگیز سال‌های ۲۰۲۴ و ۲۰۲۵ خواهد بود. بنابراین به بیشترین اطلاعات درباره این پروژه‌ها نیاز داریم و تا زمانی که ارزش بازار آن‌ها بیشتر از چند ساتوشی نیست باید وارد شویم.

یکی دیگر از افراد شناخته شده در فضای کریپتو توییتر به نام Muro در مورد اهمیت هوش مصنوعی و کارایی آن در فضای کریپتو نوشت:

یکی از مزایای کلیدی هوش مصنوعی در صنعت کریپتو، توانایی آن در خودکارسازی بسیاری از فرآیندهای دخیل در ترید و رصد بازار است. این قابلیت می‌تواند هزینه‌ها را به شدت کاهش دهد و سرعت معاملات را افزایش دهد.

علاوه بر این، هوش مصنوعی می‌تواند برای بهبود دقت مدل‌های یادگیری ماشین مورد استفاده در پیش‌بینی روند بازار مورد استفاده قرار گیرد. این موضوع می‌تواند تصمیم‌گیری‌های معاملاتی را دقیق‌تر و سریع‌تر کند.

علاوه بر این، هوش مصنوعی می‌تواند به شناسایی کلاهبرداری‌ها و فعالیت‌های غیرقانونی در صنعت کریپتو کمک کند. با استفاده از هوش مصنوعی، ربات‌ها می‌توانند برای بر تراکنش‌ها نظارت کنند و در صورت لزوم به نهادهای قانونی هشدار دهند.

یکی دیگر از کاربران توییتر به اسم Crypto Tony نیز فهرستی از توکن‌هایی که پیش‌بینی می‌کند ممکن است به توکن‌های برتر هوش مصنوعی تبدیل شوند را منتشر کرد و گفت هوش مصنوعی محرک بسیار مهمی برای روند صعودی بعدی عرصه کریپتو خواهد بود.

توکن‌های برتر هوش مصنوعی؛ منبع: Twitter

یکی دیگر از کاربران توییتر به اسم جیکوب بری (Jacob Bury) به مقاله PwC اشاره کرد که در آن تخمین زده شده است ارزش بازار هوش مصنوعی تا سال ۲۰۳۰ به بیش از ۱۰ تریلیون دلار خواهد رسید.

توییت جیکوب بری. منبع: Twitter

رشد انفجاری قیمت FET

اگرچه قیمت توکن FET هم‌چنان ۸۷٪ کمتر از بالاترین سطح قیمت خود در ماه سپتامبر ۲۰۲۱ (شهریور ۱۴۰۰) است، اما این توکن با رشد چشمگیر قیمت خود توانسته است توجهات را به خود جلب کند. قیمت FET در ماه دسامبر ۴۵٪ و در سال ۲۰۲۳ نیز ۷۸٪ دیگر افزایش یافته است.

قیمت توکن FET در تایم‌فریم ماهانه؛ منبع: Fetch.ai

در این بین، شاهد روند صعودی جزیی در بین سایر توکن‌های هوش مصنوعی بایننس بوده‌ایم، به طوری که در ماه جاری توکن RLC و OCEAN به ترتیب ۱۵٪ و ۲۷٪ رشد قیمت داشته‌اند.

بعضی از رمزارزهای کمتر شناخته‌شده هوش مصنوعی در صرافی‌های کوکوین و یونی سواپ نیز با افزایش چشمگیر قیمت همراه بوده‌اند. از بین این رمزارزها می‌توان به مالتی‌ورس (AI)، وای (VAI) و Image Generation AI (IMGNAI) و سایر رمزارزها اشاره کرد.

نمودار قیمت جفت ارز IMGNAI/WETH؛ منبع: Twitter

آیا رشد قیمت توکن‌های هوش مصنوعی فقط یک حباب است؟

رمزارزهای هوش مصنوعی مخالفان و منتقدان خود را نیز دارند و بعضی از معامله‌گران در خصوص این دارایی‌ها محتاط هستند. Ninjascalp در توییتر نوشته است:

دلیل این رشد قیمت‌ها تکنولوژی نبوده است. تکنولوژی خوب را وارد عرصه کریپتو‌ نمی‌کنند. این هم هیجان جدید بازار است. پانزی‌های مختلف مشغول‌ کارند.

کاربر Cevo نیز در هفته جاری پیش‌بینی کرد که چند سال زمان می‌برد تا هوش مصنوعی جا بیفتد و اگرچه هوش مصنوعی در سال ۲۰۲۳ کاربرد و تقاضای زیادی خواهد داشت، اما در حال حاضر عمدتا سواری بر ترند برای کسب سود سریع است.

منبع: Twitter

یکی از کاربران معروف توییتر با ۴۳۶,۰۰۰ دنبال‌کننده به اسم CryptoGodJohn نوشته است که هوش مصنوعی پتانسیل این را دارد تا به موضوع مهم بعدی در عرصه کریپتو تبدیل شود، و بعضی پروژه‌ها در بول ران بعدی امکان رشد قیمت ۱۰۰ برابری دارند. با این حال، پروژه‌های کریپتو هوش مصنوعی نظیر BTO و ITC را به یاد داریم که در بازار نزولی ۲۰۱۸ شکست خورده و کنار گذاشته شدند، وبسایت آنها بدون فعالیت ماند و نمودار قیمت آنها در کوین مارکت کپ دیگر به‌روزرسانی نشد.

منبع:

میهن بلاکچین


امتیاز دادن به خبر

با لایک کردن هر خبر شما می توانید کوین بیشتر جایزه بگیرید


مطالب مرتبط با این موضوع

چشم‌انداز قیمت بیت کوین پیش از هاوینگ: آماده‌سازی برای یک رشد جدید

چشم‌انداز قیمت بیت کوین پیش از هاوینگ: آماده‌سازی برای یک رشد جدید

فرصت‌های جدید معاملاتی در بازار: آماده‌باش برای سودآوری!

فرصت‌های جدید معاملاتی در بازار: آماده‌باش برای سودآوری!

تحلیل دقیق بازار بیت کوین در آستانه هوینگ: آیا تاریخ دوباره خود را تکرار می‌کند؟

تحلیل دقیق بازار بیت کوین در آستانه هوینگ: آیا تاریخ دوباره خود را تکرار می‌کند؟

تحلیلگر مطرح بازار ارز دیجیتال رویایی از قله‌های جدید برای بیت‌کوین، اتریوم و سولانا می‌کشد!

تحلیلگر مطرح بازار ارز دیجیتال رویایی از قله‌های جدید برای بیت‌کوین، اتریوم و سولانا می‌کشد!

ایلان ماسک با زبان طنز به نوسانات بازار کریپتو واکنش نشان می‌دهد!

ایلان ماسک با زبان طنز به نوسانات بازار کریپتو واکنش نشان می‌دهد!


تحلیل کاربران

ارز

amirfayyaz

23/دی/1401

یکی از بهترین روشهای کسب در امد در ارزها بالابردن دانش خود در ارز دیجیتال است و باید دانش خود را بالا برد تا بتوانید کسب در امد خوب بهتری داشته باشی

19

سرعت بسیار تند تکنولوژی

hojat.1365

22/دی/1401

به خصوص هوش مصنوعی .یک نگاهی به فرگشت بکنی میبینی انسانها که در غارها زندگی میکردند و شکار اون لایه حیوانی که از کشاورزی یک پرش تندی داشت .که لایه حیوانی را به کمک هوش و خرد جلوگیری کرد از جنگ و مریضی و گرسنگی به نظر من هوش مصنوعی پرشی ست باور نکردنی و با سرعت بسیار زیاد جلو می‌ره و جایگزین کار و فعالیت جسمی برای کسب درآمد و آسایش میشه در ارز هم مطمئن باشید سبقت میگیره... سپاسگزارم

22

بازار کريپتو

haniye74

22/دی/1401

تکنولوژی های جدید با ورود به هر جامعه ای،واژگان و عبارت های مختلفی به خود می گیرند.با ظهور و گسترش بیت کوین،عباراتی مانند کريپتو،کريپتوکارنسي،ارز دیجیتال،رمز ارز و بلاک چین به طور گسترده در بین سرمایه گذاران وتريدرهاي ایرانی استفاده می شوند.

34

ارز دیجیتال

maitham

27/دی/1401

یکی از بهترین روش های کسب درآمد ارزها بالا بردن دانش خود در ارز دیجیتال است و باید دانش خود بالا برد تا بتوانید کسب درآمد خوب بهتری داشته باشید

9

سود کردن در ارزهای دیجیتالی

۱۸۸۳۵۴۸۱۳۷

04/بهمن/1401

سود کردن در ارزهای دیجیتالی ،مستلزم دانشی ست که درمورد آنها باید بدست آوریم و ازدانش و تحلیل مفید دیگران نیز بهره مند شویم تا در این راه متضرر نشویم وسودهای خوبی داشته باشیم .

10

ارز دیجیتال

amirjan

22/دی/1401

یکی از بهترین روشها برای کسب درامد از ارزهای دیجیتال بالابردن دانش مربوط به این ارزهاست که از طریق مختلف میتوان کسب کرد

31

هوش مصنوعی "قطعه گمشده"سرمایه گذاری ؟؟

mahmood39

22/دی/1401

. کارشناسان بر این باورند که هوش مصنوعی از طریق ایجاد شاخص‌های قیمت بازار ، به سرمایه‌گذاران کریپتو در تکامل اقتصاد ارزهای دیجیتال کمک می‌کند. "بعضی باور دارند  هوش مصنوعی دارای ویژگی هایی از جمله تشخیص الگو است که می تواند برای تقویت عملکرد ارزهای دیجیتال استفاده شود. همکاری بین هوش مصنوعی و ارز دیجیتال نسبتاً جدید است اما پتانسیل مبارزه با کلاهبرداری و افزایش سرعت تراکنش ها را دارد.  با این حال، هزینه یک عامل کلیدی برای بررسی خواهد بود.

35

تکنولوژی

Blacklove

22/دی/1401

با سلام از دیرباز علم و ابداعات کمک حال بشر بودن و با تکنولوژی جدید و بات های موجود این کمک بیش از پیش به چشم می اید

28

توکن های هوش مصنوعی

marwan

16/شهریور/1402

رشد فناوری هوش مصنوعی (Artificial Intelligence) یا همان AI با سرعت بالایی همراه بوده و اکنون به نظر می‌رسد ادغام شدن آن با دنیای ارز دیجیتال امری غیرقابل اجتناب باشد. یکی از بزرگترین اتفاقات مربوط به این حوزه، سرمایه‌گذاری 10 میلیارد دلاری مایکروسافت روی شرکت اوپن ای‌آی (OpenAI) است. اوپن ای‌آی خالق محصولی به نام چت جی‌پی‌تی (ChatGPT) بوده که قابلیت‌های آن اخیرا سر و صدای زیادی به پا کرد و باعث شد انتظارات ما از قدرت هوش مصنوعی برای همیشه تغییر پیدا کند.

5

لزوم توسعه آموزش با هوش مصنوعی

mehrdaadaadineh

25/دی/1401

اولین کاری که توسعه دهندگان هوش مصنوعی باید به آن بپردازند توسعه روش های آموزش است یعنی یادگیری در زمان های کوتاه تر با عمق بیشتر و آسان تر صورت گیرد. اینکه یادگیری مفاهیم و تسلط بر کریپتو تریدینگ این همه طول بکشد در سال ۲۰۲۳ قابل پذیرش نیست. باید روی راهکارهای کارآمد روی این موضوع کار اساسی صورت گیرد.

17

هوش مصنوعی

[email protected]

22/دی/1401

عصر جدید ، عصر فناوری و تکنولوژی های جدید ،و حالا هوش مصنوعی هر روز و یا باید گفت هر ثانیه باید منتظر یک تکنولوژی جدید بود و پیشرفت انسان توقف ناپذیر است و چیزی نمی‌تواند جلوی این پیشرفت را بگیرد یا باعث کندی آن شود و اینگونه که علم در حال پیشرفت است ما انسانها در حال عقب ماندن از علم هستیم و شاید گفت که 80%مردم بیش از 50سار از علم عقب تر هستن و تنها شاید بیش از 5%درصد از انسانها همگام با علم در حال پیشرفت هستن و بقیه مردم چیزی از دانش جدید متوجه نمی‌شوند و هیچ اطلاعاتی ندارند ،

38

دانلود اپلیکیشن موبایل کوینگرام

با اپلیکیشن اندروید کوینگرام از آخرین مطالب بازارهای مالی و رمزارز ها با خبر باشید، قیمت تمامی رمزارز ها در لحظه چک کنید و نرخ آنها را با مبدل ارز کوینگرام به یکدیگر تبدیل کنید، با دیگر افراد در مورد تحلیل ها و مطالب گفت و گو کنید، سبد دارایی ارزهای دیجیتال خودتان را بسازید و از سود و زیان خود در بازه های زمانی مختلف با خبر باشید و با شرکت رایگان در مسابقات پیش بینی رمزارز جایزه ببرید.
coingram
coingram
کوینگرام

استارتاپ کوینگرام به عنوان یک رسانه تخصصی در حوزه بازار های مالی وارز های دیجیتال ، فعالیت خود را از تیر 1398 شروع کرد. هدف ما از ابتدا آموزش وآشنایی مردم با علم و فناوری آینده یعنی بلاک چین بوده است. آشنایی با انواع ارز های دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم، آدا کاردانو و بقیه رمزارز ها میتواند ما را در انتخاب خرید و سرمایه گذاری در این حوزه بسیار بیشتر کمک کند. همان طور که سرمایه گذاری ها و ورود پول به این حوزه روز به روز بیشتر می شود، مسئولیت ما برای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی بیشتر می شود تا کسی درگیر پروژه های کلاه برداری و طرح های پانزی نشود.

برگزیده ها

درآمد از کوینگرام

شرایط و قوانین

مفاهیم پایه

آشنایی با بلاکچین

آشنایی با بیتکوین

آشنایی با اتریوم

کوینگرام

درباره ما

ارتباط با ما

شبکه های اجتماعی

اینستاگرامتلگرام

کلیه ی حقوق این سایت نزد کوینگرام محفوظ بوده و بازنشر محتوای اختصاصی با ذکر منبع بلامانع است.