coingram
کوینگرام

روش های کسب درآمد از ارزهای دیجیتال بدون نیاز به ترید کردن

23/بهمن/1401
افزودن به نشان شده ها
روش های کسب درآمد از ارزهای دیجیتال بدون نیاز به ترید کردن
Trade
Crypto
آموزش
ارزدیجیتال
4725
زمان مطالعه: 10 دقیقه

ترید ارزهای دیجیتال روش پرطرفداری برای کسب سود محسوب می‌شود. خبر خوش برای افرادی که به معامله‌گری علاقه چندانی ندارند، این است که راه‌های جذاب دیگری هم برای کسب درآمد از ارزهای دیجیتال بدون ترید وجود دارد. توسعه جهان کریپتو روش‌های نوین و بی‌نظیری برای کسب درآمد از این حوزه پیش‌ پای کاربران گذاشته است که صرفاً به خرید‌و‌فروش ارزهای دیجیتال محدود نمی‌شود.

استخراج و سهام‌گذاری ارزهای دیجیتال، خریدوفروش توکن‌های غیرمثلی، کسب درآمد از بازی‌، وام‌دهی و کشت سود، دریافت ایردراپ و هودل‌کردن ازجمله روش‌های کسب درآمد از ارزهای دیجیتال بدون ترید هستند. در‌ این مطلب، هر روش را با ذکر چند نمونه به‌اختصار توضیح می‌دهیم و به مزایا و معایب آن‌ها اشاره می‌کنیم. اگر شما هم قصد دارید از راهی به‌غیر از خرید‌و‌فروش ارزهای دیجیتال سود به‌دست آورید، تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

این مقاله صرفاً برای آشنایی بیشتر خواننده با روش‌های مختلف کسب سود از ارزهای دیجیتال نوشته شده است و به‌هیچ‌وجه نباید به‌عنوان توصیه سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شود.

استخراج ارزهای دیجیتال و راه اندازی فول نود

یکی از روش‌های قدیمی‌ کسب درآمد در کریپتو بدون نیاز به خرید‌و‌فروش ارزهای دیجیتال، دریافت پاداش ارز دیجیتال در قالب استخراج (Mining) در شبکه‌های مبتنی‌بر اثبات کار (PoW) است. در استخراج، ماینرها با حل‌کردن معماهای پیچیده ریاضی به‌‌کمک دستگاه‌های محاسباتی پیشرفته، تراکنش‌های شبکه را پردازش و بلاک جدید تولید می‌کنند. با هر بلاک جدید، توکن‌های جدیدی نیز استخراج می‌شود که به‌عنوان پاداش در‌اختیار ماینر قرار می‌گیرد.

برای استخراج چند روش مختلف وجود دارد. اگر بخواهید مستقیماً به ماینر تبدیل شوید و فول نود (Full Node) راه‌اندازی کنید، باید تجهیزات سخت‌افزاری ویژه‌ای تهیه و بخش اصلی داده‌های شبکه را بارگیری کنید. در‌عین‌حال، باید با سازوکار راه‌اندازی فول نود کاملاً آشنا باشید.

استخرهای استخراج

در روش دیگر، اگر به پرداخت هزینه زیادی تمایل ندارید، به استخرهای استخراج (Mining Pool) می‌توانید بپیوندید. در این استخرها، با به‌اشتراک‌گذاری منابع محاسباتی خود، بختتان را برای دریافت پاداش افزایش می‌دهید.

 

روش دیگر برای مشارکت در استخراج، سرمایه‌گذاری در پلتفرم‌های استخراج ابری (Cloud Mining) است. در استخر ابری، به‌جای به‌اشتراک‌گذاری منابع محاسباتی، فقط سرمایه خود را وارد شبکه می‌کنید و کار ماینینگ را به پلتفرم می‌سپارید. بدیهی است در روش‌های مشارکت در استخر استخراج یا استخراج ابری، پاداش دریافتی کمتر از زمانی است که خود زیرساخت استخراج را فراهم می‌کنید و به فول نود تبدیل می‌شوید.

پلتفرم‌هایی همچون ایکاس (Ecos) و کوپیوم پروتکل (Copium Protocol) و بی‌ماین (BeMine) برخی از پلتفرم‌هایی هستند که خدمات استخراج ارائه می‌دهند. ناگفته نماند این مدل از استخراج و کسب درآمد از ارزهای دیجیتال خطرهایی نیز در پی دارد و باید با بررسی دقیق و آگاهانه این کار را انجام دهید.

استخراج علاوه‌بر هزینه زیاد تجهیزات استخراج برای کاربر، با محیط‌زیست نیز سازگاری ندارد. الگوریتم اثبات کار با مصرف سرسام‌آور انرژی، باعث ایجاد نگرانی‌های زیست‌محیطی فراوانی شده است. برای رفع این نگرانی‌ها، الگوریتم‌های اثبات سهام وارد میدان شده‌اند و افرادی که به‌دلایل زیست‌محیطی به استخراج تمایلی ندارند، می‌توانند با سهام‌گذاری کسب درآمد کنند.

سهام گذاری یا استیک کردن ارزهای دیجیتال

سهام‌گذاری (Staking) ارز دیجیتال یکی از روش‌های محبوب‌ برای کسب درآمد منفعل از‌طریق دارایی‌های دیجیتال در شبکه‌های اثبات سهام (PoS) است. در سهام‌گذاری، کاربران به‌نشانه تعهد و وفاداری به شبکه، دارایی (سهام) خود را در شبکه قفل می‌کنند و به‌عنوان اعتبارسنج (Validator) شناخته می‌شوند.

اعتبارسنج‌ها هدفی مشابه ماینرها دارند و در ازای کمک به پردازش تراکنش‌ها و ایجاد بلاک‌های جدید، پاداش به‌دست می‌آورند. مزیت شبکه‌های اثبات سهام کاهش چشمگیر مصرف انرژی شبکه و آلاینده‌های زیست‌محیطی است. درواقع، تفاوت ماینرها و اعتبارسنج‌ها در فرایند پردازش تراکنش‌ها و ایجاد بلاک‌های جدید است.

ماینرها کار پردازش را با مصرف انرژی زیاد انجام می‌دهند و اعتبارسنج‌ها با وسط‌گذاشتن سهام و دارایی خود، تعهدشان را به شبکه اثبات می‌کنند.

استیکینگ بدون‌خطر نیست!

فراموش نکنید که استیک‌کردن نیز با خطرهای خاصی همراه است. به‌عنوان مثال، اگر اعتبارسنج به‌ هر دلیلی از‌جمله دسترسی‌نداشتن به اینترنت نتواند کار خود را به‌خوبی انجام دهد، مجبور است بخشی از سهامش را به‌عنوان جریمه پرداخت کند. همچنین، اعتبارسنج‌ها باید برای مدت‌زمانی مشخص ارزهای خود را در شبکه قفل کنند و معمولاً در این مدت، به دارایی‌شان دسترسی ندارند.

برای اینکه به اعتبارسنج تبدیل شوید، با راه‌اندازی فول نودها و زیرساخت‌های سهام‌گذاری در بلاک چین مدنظرتان باید آشنا باشید. همچنین، مبلغی حداقلی باید در شبکه سهام‌گذاری کنید که میزان آن به دستورالعمل‌های بلاک چین بستگی دارد. به‌عنوان مثال‌، برای اعتبارسنجی در شبکه اتریوم باید ۳۲ اتر در شبکه قفل کنید که در‌حال‌حاضر (زمستان۱۴۰۱)، برابر با بیش از ۲میلیارد تومان است.

بااین‌حال، نگران نباشید؛ چراکه هنوز راه‌های کم‌‌دردسرتری برای سهام‌گذاری وجود دارند. یکی از روش‌های پرکاربرد شرکت در سرویس‌های آنلاین مانند صرافی‌هایی همچون کوکوین (Kucoin) است که خدمات سهام‌گذاری ارائه می‌کنند.

این صرافی‌ها در ازای دریافت درصدی از پاداش، دارایی شما را دریافت می‌کنند و خود وظیفه اعتبارسنجی و شرکت در استیکینگ را برعهده می‌گیرند. درنهایت، شما نیز از درصد مشخصی از پاداش استیک‌کردن برخوردار می‌شوید. این درصد مشخص اغلب با عنوان APY (درصد بازده سالانه) اعلام می‌شود.

اگر به صرافی‌ها اعتماد ندارید یا صرافی مناسبی برای سهام‌گذاری کوین مدنظرتان پیدا نکرده‌اید، به «استخر سهام‌گذاری» (Staking Pool) می‌توانید بپیوندید. برای این کار ابتدا، باید کیف پول دیجیتال مخصوص سهام‌گذاری توکن خود را تهیه کنید. گام بعدی اتصال کیف پول به استخر سهام‌گذاری مشخصی است که شرایط آن را پیش‌تر بررسی کرده‌اید.

وب‌سایت‌های رسمیِ اکثر بلاک چین‌های اثبات سهام اطلاعات دقیق‌تری درباره شیوه سهام‌گذاری و شرکت در استخرهای استیکینگ ارائه می‌کنند.

ساخت و خریدوفروش NFT

توکن‌ غیرمثلی (Non-fungible Token) یا به‌اختصار NFT به توکنی مبتنی‌بر بلاک چین گفته می‌شود که یگانه و منحصربه‌فرد است. بی‌همتا‌بودن این توکن‌ها که می‌توانند نمایانگر یک اثر هنری یا شیء فیزیکی یا آیتم درون‌ بازی باشند، باعث ارزشمندشدن آن‌ها می‌شود.

به فرایند ساخت و ایجاد توکن غیرمثلی «مینتینگ» (Minting) گفته می‌شود. مینتینگ NFT چندان هزینه‌بَر نیست؛ اما گاهی قیمت برخی از NFTها یک‌شبه ره صدساله را می‌پیمایند و به ارزش هزاران دلاری می‌رسند.

بدین‌ترتیب در سال‌های اخیر، ساخت و خریدوفروش توکن‌های غیرمثلی به یکی از روش‌های جذاب و محبوب برای کسب درآمد از ارزهای دیجیتال تبدیل شده است. در این روش، باید ابتدا کیف پولی تهیه کنید که با پلتفرم ایجاد NFT دلخواهتان سازگار است. سپس، آن را به پلتفرم مربوطه متصل و توکن مدنظرتان را ایجاد می‌کنید. درنهایت، توکن را در یکی از بازار‌های NFT فهرست می‌کنید و منتظر می‌مانید تا خریدار مناسبی برایش پیدا شود.

از پلتفرم‌هایی همچون NFT Art Generator، فوتور (Fotor)، اسکِچ‌ای‌آر (SketchAR)، هات‌پات (Hotpot) و وکس‌ادیت (VoxEdit) می‌توانید برای ایجاد NFT استفاده کنید. سپس، می‌توانید آن‌ها را در بازارهایی مانند ریربل (Rarible)، سوپرریر (SuperRare)، آرت ‌بلاکس (Art Blocks)، نیفتی گِیتوِی (Nifty Gateway) و مینتبل (Mintable) برای فروش بگذارید.

مشارکت در بازی های بلاک چینی و کسب درآمد از بازی

«بازی برای کسب درآمد» یکی از مفاهیم جدیدی است که نه‌تنها علاقه‌مندان به کریپتو، بلکه گیمرهای سنتی‌تر را هم به خود جذب کرده است. به‌طورخلاصه، در بازی‌های درآمدزای مبتنی‌بر بلاک چین علاوه‌بر بازی‌کردن و سرگرم‌شدن، می‌توانید به کسب درآمد از ارزهای دیجیتال نیز مشغول شوید. در این بازی‌ها، اشیاء و آیتم‌های کمیاب و ارزشمند درون‌ بازی اغلب در قالب توکن‌های غیرمثلی ارائه می‌شوند که با ایجاد و معامله و فروش آن‌ها می‌توانید سود به‌دست آورید.

 

همچنین، در بازی‌ها با انجام وظایف و تکمیل فعالیت‌های خاصی می‌توانید ارزش NFTهای درون‌ بازی خود را افزایش دهید و آن‌ها را ارزشمندتر کنید. برای نمونه، موجوداتی به‌ نام «اکسی» (Axie) در بازی «اکسی اینفینیتی» (Axie Infinity) را می‌توان با پرورش و ارتقا و شرکت‌دادن در نبردهای مختلف برای کسب امتیاز ارزشمندتر کرد.

همچنین، می‌توانیم به پلتفرم‌های دیسنترالند (Decentraland) و سندباکس (Sandbox) اشاره کنیم که به شما اجازه می‌دهند قطعات زمین مجازی بخرید و پس از ارتقا، با فروش یا اجاره‌دادن آن‌ها درآمد کسب کنید. برخی از بازی‌های درآمدزای محبوب‌ عبارت‌اند از: استاراطلس (Star Atlas)، لیگ آف کینگدامز (League of Kingdoms)، ایلوویوم (Illuvium) و گادز آنچیند (Gods Unchained).

روش کسب درآمد از NFTهای درون بازی

برای درآمدزایی از NFT درون‌ بازی، دو راه فروش یا اجاره‌دادن NFT وجود دارد. برای فروش توکن غیرمثلی خود را می‌توانید در بازار مخصوص بازی یا در بازارهای ثانویه مانند اوپن‌سی (OpenSea) و ریربل برای فروش بگذارید. بازی‌هایی همچون اکسی اینفینیتی و هودل‌گاد (HodlGod) و آوی‌گاچی (Aavegotchi) هم به کاربران اجازه می‌دهند توکن‌های غیرمثلی یکدیگر را اجاره و با آن‌ها درآمد کسب کنند. اجاره‌دهنده توکن نیز درصدی از سود را دریافت می‌کند.

شایان ذکر است که همچون سایر حوزه‌های مبتنی‌بر ارزهای دیجیتال، در بازی‌های درآمدزا هم خطرهایی وجود دارد. به‌عنوان مثال، ممکن است NFT ایجادشده شما در بازی به‌اندازه‌ای قدرتمند نباشد که خریدار مناسبی به خود جلب کند یا حتی توسعه‌دهندگان ارائه و پشتیبانی از بازی را متوقف کنند و توکن‌های درون‌ بازی شما هم بی‌ارزش شوند.

وام دهی و کشت سود

کشت سود (Yield Farming) یا «فارمینگ» به فرایند سهام‌گذاری یا سرمایه‌گذاری یا وام‌دهی ارزهای دیجیتال در ازای کسب سود گفته می‌شود. در نمایی وسیع‌تر، هر نوع کسب سود از دارایی‌های دیجیتال شما به‌نوعی همان کشت سود تلقی می‌شود.

پلتفرم‌های وام‌دهی (Lending) مانند آوی (Aave) یا کامپاند (Compound) یا سوشی‌سواپ (SushiSwap) به کاربران کمک می‌کنند تا توکن‌هایشان را به پلتفرم یا کاربران دیگر قرض دهند.

 

در این فرایند وام‌دهی دوسربُرد، کاربران وام‌گیرنده می‌توانند با نقدینگی بیشتر دست به معامله‌گری بزنند. وام‌گیرندگان در ازای وام دریافتی موظف‌اند بخش معینی از سود معاملات خود را به وام‌دهندگان بپردازند. به‌منظور اطمینان از بازگشت پول وام‌دهنده، وام‌گیرنده باید مبلغ مشخصی را نیز به‌عنوان وثیقه (Collateral) در پلتفرم قفل کند.

علاوه‌بر‌این، پلتفرم‌های تجمیع‌کننده سود (Yield Aggregator) مانند پول‌توگدر (PoolTogether)، کانوِکس فایننس (Convex Finance) و یِرن فایننس (Yearn Finance) کار کشت سود را با به‌امانت‌گرفتن دارایی کاربران به‌منظور تأمین نقدینگی برای پلتفرم‌های معاملاتی غیرمتمرکز انجام می‌دهند.

کاربرانی که در پلتفرم‌های تجمیع‌کننده سود مشارکت می‌کنند، بدون نیاز به تحلیل و انتخاب بهترین پلتفرم برای درآمدزایی، کار سرمایه‌گذاری توکن‌هایشان را به پلتفرم واگذار می‌کنند. پلتفرم نیز درازای دریافت درصد مشخصی کارمزد، بهترین سود ممکن از سرمایه‌گذاری (ROI) دارایی‌های کاربران را به آنها پرداخت می‌کند.

مانند هر روش دیگری برای کسب درآمد از ارزهای دیجیتال، فارمینگ و وام‌دهی هم با خطرهایی همچون نوسان‌های قیمت دارایی و نوسان‌های درصد سود روبه‌رو است. علاوه‌بر‌این، پیچیدگی نسبی دادوستد در این پلتفرم‌ها درکنار دانش ناکافی برخی کاربران موجب شده است تا بسیاری از پروژه‌های وام‌دهی و تأمین نقدینگی جعلی و کلاه‌برداری از آب دربیایند.

 

دریافت ایردراپ های ارزهای دیجیتال

ایردراپ (Airdrop) ارزهای دیجیتال به توزیع رایگان کوین یا توکن بین دارندگان توکن یا کاربران واجد صلاحیت گفته می‌شود. هدف تیم توسعه‌دهنده توکن یا کارآفرینان از ایردراپ، می‌تواند تبلیغات برای راه‌اندازی پروژه‌ای جدید یا جذب کاربر بیشتر به شبکه باشد. میزان توکنی که هر کاربر در ایردراپ دریافت می‌کند، به میزان سرمایه‌گذاری و مشارکت و سهم کاربر در شبکه بستگی دارد.

درمجموع، می‌توانیم بگوییم کسب سود به‌واسطه ایردراپ آسان‌ترین روش کسب درآمد در این فهرست است و به حداقلِ دانش فنی احتیاج دارد. با‌این‌همه، زمان دریافت ایردراپ در کنترل کاربر نیست و به‌طور‌کلی نمی‌توان روی ایردراپ‌ها به‌عنوان منبع درآمدی ثابت و همیشگی حساب باز کرد.

در ایردراپ، ممکن است بلاک چین خاصی تحت هاردفورک قرار بگیرد و براساس اصول ایجاد هاردفورک، به دارندگان توکن در شبکه قدیمی توکن جدید اعطا کند. همچنین، کاربران شبکه یا پلتفرم با معرفی کاربران جدید می‌توانند از ایردراپ‌های برنامه‌های ریفرال (Referral) یا «دعوت از دوستان» استفاده کنند.

گفتنی است که گاهی کیف پول‌ها و صرافی‌های جدید هم برای جذب کاربر بیشتر و معرفی توکن بومی خود برنامه‌های ایردراپ طراحی می‌کنند.

خرید ارزهای دیجیتال و هودل کردن

هودل‌کردن تقریباً از ابتدای تاریخ ارزهای دیجیتال به‌عنوان راه کسب درآمد شناخته شده است. «هودل» با یک غلط املایی و جابه‌جایی حروف «D» و «L» به همان واژه انگلیسی «هولد» (hold) به‌معنای «نگه‌داری» اشاره می‌کند و به نگه‌داری بلندمدت دارایی‌های دیجیتال به امید بازار صعودی بلندمدت و کسب سود از افزایش قیمت گفته می‌شود.

درواقع، هودل همان سرمایه‌گذاری بلندمدت است که اغلب برای جلوگیری از ضرر ناشی از نوسان‌های کوتاه‌مدت استفاده می‌شود و روش سودبخشی برای پس‌اندازکردن می‌تواند تلقی شود. «هودلر» (Hodler) یا نگه‌دارنده بلندمدت دارایی می‌تواند بدون دردسر تحلیل بازار در کوتاه‌مدت و ورود مداوم به موقعیت‌های خریدوفروش، سود نسبتاً زیادی به‌دست آورَد.

با‌این‌همه، هرگز نباید ماهیت پرنوسان ارزهای دیجیتال را فراموش کنیم و هودل‌کردن ممکن است همیشه سودبخش نباشد. گاهی حتی ارزهای دیجیتالی که ظاهراً خوش‌آتیه به‌نظر می‌رسند، یک‌شبه سقوط می‌کنند. این مسئله اخیراً برای ارز دیجیتال لونا (LUNA) اتفاق افتاد و میلیون‌ها دلار سرمایه را از بین برد.

علاوه‌بر‌این، هودلر باید صبور باشد و تا مدت‌زمانی نسبتاً طولانی سراغ دارایی‌های خود نرود. همچنین، هودل‌کردن می‌تواند نقدینگی دارایی‌های هودلر و نقدینگی بازار را کاهش دهد که در بلندمدت ممکن است به تورم دارایی منجر شود. شما نیز اگر در افق زمانی کوتاه‌مدت به سرمایه خود احتیاج دارید، احتمالاً هودل‌کردن نمی‌تواند گزینه مناسبی برایتان باشد.

دراین‌میان، خبر خوش این است که به‌جای خرید مبلغ زیادی از یک توکن، می‌توانید از استراتژی میانگین هزینه دلاری (DCA) نیز برای هودل‌کردن استفاده کنید. در این استراتژی، باید در فواصل زمانی معین مانند هرهفته یا هرماه مبلغ مشخصی توکن با هدف سرمایه‌گذاری بلندمدت بخرید.

به‌عنوان مثال، به‌جای اینکه اول سال ۱۲میلیون تومان پول نقدتان را وارد شبکه بیت کوین کنید و دچار کمبود بودجه شوید، هرماه ۱میلیون تومان بیت کوین می‌خرید تا در پایان سال ۱۲میلیون تومان بیت کوین داشته باشید.

جمع بندی

در این مطلب، آموختیم که به‌غیر از خرید‌و‌فروش ارزهای دیجیتال، روش‌های متعددی از‌جمله استخراج، سهام‌گذاری، کشت سود و وام‌دهی، خریدوفروش توکن‌های غیرمثلی، P2E، ایردراپ و هودل‌کردن برای کسب درآمد از ارزهای دیجیتال وجود دارد. هرکدام از این روش‌ها مناسب کاربران مشخصی با استراتژی‌های مختلف هستند. به‌عنوان مثال، اگر به سرمایه‌گذاری بلندمدت تمایل ندارید، بهتر است دور هودل‌کردن را خط بکشید یا اگر ترجیح می‌دهید در فرایندی سرگرم‌کننده‌تر درآمد کسب کنید، پیشنهاد می‌دهیم در میان پلتفرم‌های بازی برای کسب درآمد به‌دنبال گزینه مطلوب سرمایه‌گذاری خود باشید.

علاوه‌بر‌این، فراموش نکنید که برخی از پلتفرم‌های مشهور ارزهای دیجیتال به‌‌دلیل تحریم‌های بین‌المللی از ارائه خدمات به کاربران ایرانی اجتناب می‌کنند؛ بنابراین، پیش از ورود سرمایه به هر پروتکلی ابتدا با مطالعه دقیق اطلاعات پلتفرم، مطمئن شوید که به احراز هویت نیازی ندارید و ترجیحاً با IP غیرایرانی کار کنید. نکته دیگری که حتماً باید در نظر بگیرید، نسبت سود به زیان هر سرمایه‌گذاری است. ازاین‌روة به هر پیشنهاد و ادعای فریبنده‌ای که بیش‌ازحد جذاب به‌نظر می‌رسد و درصد سودی غیرمنطقی ارائه می‌دهد، شک کنید و پیش از ورود سرمایه به هر پلتفرم، ابتدا خودتان درباره‌ پروژه و تیم توسعه‌دهنده آن تحقیق کنید.

منبع:

ارز دیجیتال


امتیاز دادن به خبر

با لایک کردن هر خبر شما می توانید کوین بیشتر جایزه بگیرید


مطالب مرتبط با این موضوع

کدام پروژه‌ها میتوانند هایپ بعدی بازار باشند و رشد چند صددرصدی را داشته باشند!

کدام پروژه‌ها میتوانند هایپ بعدی بازار باشند و رشد چند صددرصدی را داشته باشند!

آموزش گام به گام فیوچرز صرافی مکسی(Mexc) به همراه 200 هزار شیبا هدیه

آموزش گام به گام فیوچرز صرافی مکسی(Mexc) به همراه 200 هزار شیبا هدیه

انواع صرافی در دنیای رمزارزها

انواع صرافی در دنیای رمزارزها

روزهای قرمز بازار چکار کنیم؟ بخش پنجم

روزهای قرمز بازار چکار کنیم؟ بخش پنجم

چگونه در ایردراپ پروژه ARKHAM شرکت کنیم؟ بدون هزینه تراکنش!

چگونه در ایردراپ پروژه ARKHAM شرکت کنیم؟ بدون هزینه تراکنش!


تحلیل کاربران

عرض خسته نباشید

علیرضادوست

02/اسفند/1401

سلام خسته نباشید به تمامی هم تیمی های کوین گرام و عضو ها و تمامی مردم ایران کوینگرام بسیار برنامه عالی و پایبند به قانون هست و در پرداخت ها هم به جدیت دونبال میشود ممنون که لایک میکنید

33

سوال

sajjadmodares

15/اسفند/1401

سلام به دوستان عزیز من تازه این برنامرو نصب کردم میخواستم بدونم تاحالا کسی برداشت وجه داشته از این برنامه

27

دنیای ارز دیجیتال

[email protected]

13/خرداد/1402

مطالب بسیار آموزنده بود ارز های دیجیتال الگو جدیدی برای کسب درامد هست ارز های دیجیتال معماری مالی رو به وجود میاره تا معاملات راحت،سریعو در نهایت ارزان تر بشه

16

تحلیل عالی

sadeieh

06/اسفند/1401

موضوع خوبی بود،به نظرم استخراج بیت کوین برای ایرانی هاراحت نیست هزینه زیادی هم داره.کلامن سرمایه گذاری بلندمدت روبرای خودم ترجیح میدم.موفق باشید

26

پول، پول میاره

mhnn

23/بهمن/1401

سلام. راهکارهای خوبیه اما برای افرادی که سرمایه داشته باشن... مثلا در مورد بازی axie infinity نسخه بازیش توی اپلیکیشن مایکت هست اما خب فیلترشکن لازمه و با آی پی ایران در دسترس نیست، تازه اولشم حداقل 400 دلار هزینه لازم داره!!!!!

39

مطالب خوب

[email protected]

21/خرداد/1402

درود مطالب خوب وآموزندی بود اما ما که تازه داریم با ارزها ی دیجیتال ایرداراپ وراهای کسب درآمد ارز آشنا میشم باید حالا حالا یاد بگیرم وکمی بیشتر آشنا بشم ممنون که لایک واز من حمایت میکنید

16

کوینگرام

[email protected]

12/فروردین/1402

سلام و عرض ادب به همیه دوستان کوین گرام و امید وارم که همیه موفق و سر بلندی باشید به امید پیروزی و موفقیت هستیم

19

دنیای ارزهای دیجیتال

amirmahdi051

23/بهمن/1401

سلام. مطالب بسیار آموزنده ای بود. دنیای ارزهای دیجیتال هر روز گسترده تر میشه و مخاطب زیادی رو جذب میکنه. راه موفقیت سرمایه گذاری در این زمینه، شناخت و اطلاعات کافی، در نظر داشتن نوسانات احتمالی و محاسبه گری دقیق است. پر سود باشید

36

از دیجیتال

nasrinbezaatpour

02/خرداد/1402

باسلام وتشکر ازسازندگان این برنامه.من ازوقتی تو کویینگرام ثبت نام کردم خودبخود نوسانات بازاربورسو و ارزدیجیتالو پیگیری میکنم و ازهمهذمهمتر خریدوفروش اصولی ارزدیجیتال رو هم یادگرفتم .امیدوارم همچین برنامه های مفیدی بیشترساخته بشه و ازسازندگانش حمایت بشه که این روند ادامه دارباشه .ممنون

29

کسب در آمد از ارز دیجیتالی

marwan

25/بهمن/1401

در بازی‌ها با انجام وظایف و تکمیل فعالیت‌های خاصی می‌توانید ارزش NFTهای درون‌ بازی خود را افزایش دهید و آن‌ها را ارزشمندتر کنید. برای نمونه، موجوداتی به‌ نام «اکسی» (Axie) در بازی «اکسی اینفینیتی» (Axie Infinity) را می‌توان با پرورش و ارتقا و شرکت‌دادن در نبردهای مختلف برای کسب امتیاز ارزشمندتر کرد.

32

دانلود اپلیکیشن موبایل کوینگرام

با اپلیکیشن اندروید کوینگرام از آخرین مطالب بازارهای مالی و رمزارز ها با خبر باشید، قیمت تمامی رمزارز ها در لحظه چک کنید و نرخ آنها را با مبدل ارز کوینگرام به یکدیگر تبدیل کنید، با دیگر افراد در مورد تحلیل ها و مطالب گفت و گو کنید، سبد دارایی ارزهای دیجیتال خودتان را بسازید و از سود و زیان خود در بازه های زمانی مختلف با خبر باشید و با شرکت رایگان در مسابقات پیش بینی رمزارز جایزه ببرید.
coingram
coingram
کوینگرام

استارتاپ کوینگرام به عنوان یک رسانه تخصصی در حوزه بازار های مالی وارز های دیجیتال ، فعالیت خود را از تیر 1398 شروع کرد. هدف ما از ابتدا آموزش وآشنایی مردم با علم و فناوری آینده یعنی بلاک چین بوده است. آشنایی با انواع ارز های دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم، آدا کاردانو و بقیه رمزارز ها میتواند ما را در انتخاب خرید و سرمایه گذاری در این حوزه بسیار بیشتر کمک کند. همان طور که سرمایه گذاری ها و ورود پول به این حوزه روز به روز بیشتر می شود، مسئولیت ما برای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی بیشتر می شود تا کسی درگیر پروژه های کلاه برداری و طرح های پانزی نشود.

برگزیده ها

درآمد از کوینگرام

شرایط و قوانین

مفاهیم پایه

آشنایی با بلاکچین

آشنایی با بیتکوین

آشنایی با اتریوم

کوینگرام

درباره ما

ارتباط با ما

شبکه های اجتماعی

اینستاگرامتلگرام

کلیه ی حقوق این سایت نزد کوینگرام محفوظ بوده و بازنشر محتوای اختصاصی با ذکر منبع بلامانع است.