coingram
کوینگرام

آیا جهش اخیر قیمت بیت کوین یک تله گاوی بود؟

03/اسفند/1401
افزودن به نشان شده ها
آیا جهش اخیر قیمت بیت کوین یک تله گاوی بود؟
BTC
Bitcoin
بیتکوین
تحلیل
1140
زمان مطالعه: 3 دقیقه

پس از آنکه بیت کوین در طول هفته گذشته توانست کم‌وبیش بالای سطح ۲۴٬۰۰۰ دلاری باقی بماند، تحلیلگران بیشتری به‌دنبال یافتن نشانه‌‌هایی از تداوم روند صعودی رفتند. با این حال، بررسی دقیق‌تر داده‌های بازار نشان می‌دهد که جهش اخیر قیمت بیت کوین بیشتر از یک روند صعودی پایدار می‌تواند یک تله گاوی احتمالی باشد.

یک تحلیلگر ارزهای دیجیتال با نام مستعار استاک‌مانی لیزردس (Stockmoney Lizards) در رشته توییتی به بررسی دلایل افزایش اخیر قیمت بیت کوین پرداخته است. او در پاسخ به این سوال که آیا پنجمین بازار صعودی بیت کوین آغاز شده است، می‌گوید که به‌طور معمول چرخه سرمایه‌گذاری در بیت کوین شامل ۴ مرحله است:

هاوینگ بازار صعودی بازار نزولی انباشت

استاک‌مانی عقیده دارد که رویداد هاوینگ بزرگترین محرک برای شروع بازار صعودی احتمالی تا به امروز بوده است؛ حتی اگر دیگر تحلیلگران اهمیت آن را مورد تردید قرار داده باشند. به‌طور کلی، هاوینگ با کاهش عرضه و افزایش تقاضا (کمیابی) باعث افزایش قیمت بیت کوین می‌شود. بنابراین، منطقی است که برای افزایش قیمت باید منتظر هاوینگ بعدی بمانیم.

چرخه سوم تا پنج سرمایه‌گذاری در بیت کوین

علاوه بر این، پس از بسته‌شدن اولین کندل سبز در شروع بازار صعودی برای ماه‌های شاهد رشد قابل‌توجه قیمت خواهیم بود.

اولین کندل سبز در پایان بازار نزولی در نمودار ماهانه قیمت بیت کوین

این تحلیلگر خاطرنشان می‌کند:

چیزی که به‌طور قطع می‌توانیم بیان کنیم این است که یک شاهد یک الگوی دوقلو کف هستیم و از نظر تاریخی این الگو در پایین‌ترین سطح چرخه‌های پیشین بیت کوین نیز تکرار شده است.

تشکیل الگوی دوقلو کف در پایان روند‌های نزولی بیت کوین

با این حال، استاک‌مانی با اشاره به نمودار زیر بیان می‌کند که بیت کوین در حال حاضر در فاز D الگوی انباشت وایکاف (Wykoff) هستیم. در نتیجه، هنوز برای اعلام آغاز روند صعودی خیلی زود است؛ زیرا تا هاوینگ بعدی در مارچ ۲۰۲۴ (اسفند ۱۴۰۲) زمان زیادی پیش رو داریم.

الگو وایکاف بر روی نمودار روزانه قیمت بیت کوین

استیبل کوین‌ها نیز نقطه لنگر چرخه جریان پول در بازار ارزهای دیجیتال هستند و بیت کوین و دیگر آلت کوین‌ها با استفاده از آن‌ها خریداری می‌شوند. در حالی که شاهد افزایش قابل‌توجه عرضه استیبل کوین‌ها در طول بازار صعودی سال ۲۰۲۱ (۱۴۰۰) بودیم، عرضه آن‌ها در بازار نزولی اخیر روندی کاهشی داشته است.

باوجود جهش ۴۵درصدی قیمت بیت کوین از ابتدای سال تاکنون، همچنان شاهد تداوم روند نزولی در عرضه استیبل کوین‌ها هستیم.

روند عرضه استیبل کوین‌ها بر روی نمودار ۲روزه قیمت بیت کوین

اندیکاتور حجم تجمعی دلتا (CVD) تغییرات (تفاوت) میان حجم خرید و حجم فروش در یک بازه زمانی مشخص محاسبه می‌کند. بررسی دقیق‌تر این اندیکاتور نشان می‌دهد که خرید بیت کوین با استفاده از استیبل کوین بی‌یو‌اس‌دی، دلیل اصلی افزایش اخیر قیمت بوده است. این در حالی است که حجم تجمعی دلتا دیگر استیبل کوین‌ها در مدت مشابه روندی نزولی داشته است.

می‌تواند نتیجه گرفت که قدرت خرید بیش از حد بایننس یو‌اس‌دی در هفته‌های اخیر باعث جهش کنونی قیمت بیت کوین شده است.

بیت کوین‌های خریداری‌شده با استفاده از بی‌یو‌اس‌دی در برابر سایر استیبل کوین‌ها

علاوه بر این‌ها، به‌تازگی تریلیون‌ها دلار پول فیات، به‌ویژه از چین وارد بازار ارزهای دیجیتال شده است و همان طور که در سال ۲۰۲۱ شاهد بودیم، ورود نقدینگی از سوی بانک مرکزی باعث افزایش قیمت دارایی‌هایی مانند بیت کوین شد. استاک‌مانی به اشاره به اینکه جهش اخیر بزرگترین تله گاوی است که تاکنون دیده است، انتظار یک اصلاح قیمت دیگر در آینده نزدیک را دارد.

منبع:

ارز دیجیتال


امتیاز دادن به خبر

با لایک کردن هر خبر شما می توانید کوین بیشتر جایزه بگیرید


مطالب مرتبط با این موضوع

تاریخ‌سازی بلاک ۸۴۰,۰۰۰ در بیت کوین: آغاز دوره جدیدی از هاوینگ

تاریخ‌سازی بلاک ۸۴۰,۰۰۰ در بیت کوین: آغاز دوره جدیدی از هاوینگ

چشم‌انداز قیمت بیت کوین پیش از هاوینگ: آماده‌سازی برای یک رشد جدید

چشم‌انداز قیمت بیت کوین پیش از هاوینگ: آماده‌سازی برای یک رشد جدید

هشدار کمبود عرضه بیت کوین: تنها ۹ ماه تا خالی شدن ذخایر صرافی‌ها

هشدار کمبود عرضه بیت کوین: تنها ۹ ماه تا خالی شدن ذخایر صرافی‌ها

فرصت‌های جدید معاملاتی در بازار: آماده‌باش برای سودآوری!

فرصت‌های جدید معاملاتی در بازار: آماده‌باش برای سودآوری!

هنگ‌کنگ چراغ سبز نشان داد: تایید ETFهای بیتکوین و اتریوم، پیشران نوین بازار کریپتو!

هنگ‌کنگ چراغ سبز نشان داد: تایید ETFهای بیتکوین و اتریوم، پیشران نوین بازار کریپتو!


تحلیل کاربران

بیت کوین

علیرضادوست

07/اسفند/1401

قیمت بیت کوین در اواسط هفته گذشته به شدت کاهش یافت، زمانی که خرس ها آن را به پایین ترین سطح شش هفته ای، یعنی 18500 دلار رساندند. با این حال، رمزارز برتر پس از این افت، واکنش بسیار خوبی نشان داد و مدت کوتاهی پس از آن سطح 19000 دلاری را پس گرفت. برای مدتی در آنجا ثابت ماند و حتی افزایش بی سابقه نرخ بهره از سوی بانک مرکزی اروپا نیز نتوانست تاثیر منفی بر آن داشته باشد.

6

تحلیل ارز دیجیتال

aghil1366

03/اسفند/1401

سلام به دوستان کوینگرام دوستان در جریان باشید کسانی که فانتا منتال و نمودار خانی رو بلد نیستن در اینجا به تور رایگان به شما آموزش میدهد فقط کافیه یخ‌ورده همت کنید انگشت کنید قرات کنید بخدا سریع یاد میگیرید فقط کندل ها رو یاد بگیرید موفق می‌شوید به مرور زمان بهترین ها رو برای شما دوستان آرزو دارم

15

بیت کوین

mahsadas

07/اسفند/1401

تا زمانی که بیت کوین بالای ۲۲ هزار دلار باقی بماند، می‌توان انتظار افزایش قیمت دوباره تا ۲۵ هزار دلار را داشت

8

تحلیل

arian-

11/اسفند/1401

با این قیمتا واقعا تحلیل خیلی سخت شده ولی من مطما که دلار حتا به ۷۰ تومن هم میرسه و کسای که تتر با دلار ۵۳ بخرن سود خوبی میکنن

6

قیمت بیت کوین

۰۹۹۲۵۹۰۵۵۰۷

04/اسفند/1401

درتحلیل قبل گفتم ارزش بیت داره بالا میره اما نمودار منفی نشان میدهد بصورت فیک مقاومت شکسته شد ازطرفی اعلام نرخ بهره مصادف بااین حرکت بیت شد که باعق افت قیمت شد واحتمالا درمحدوده ۲۳ هزارقراربگیرد اگرامشب ۲۴وپانصدرابه بالا تثبیت نکند

14

جهش بیت کوین

marwan

10/اسفند/1401

در هر یک از چرخه های اصلی بازار، ‌قیمت بیت کوین تا محدوده میانگین متحرک ۲۰۰ هفته‌ای به پایین‌ترین سطح خود می‌رسید. برخی دیگر از تحلیلگران افزایش اخیر قیمت را یک تله خرسی نامیدند و هشدار دادند که بازیکنان بزرگ در حال نقدکردن دارایی خود هستند.

9

دانلود اپلیکیشن موبایل کوینگرام

با اپلیکیشن اندروید کوینگرام از آخرین مطالب بازارهای مالی و رمزارز ها با خبر باشید، قیمت تمامی رمزارز ها در لحظه چک کنید و نرخ آنها را با مبدل ارز کوینگرام به یکدیگر تبدیل کنید، با دیگر افراد در مورد تحلیل ها و مطالب گفت و گو کنید، سبد دارایی ارزهای دیجیتال خودتان را بسازید و از سود و زیان خود در بازه های زمانی مختلف با خبر باشید و با شرکت رایگان در مسابقات پیش بینی رمزارز جایزه ببرید.
coingram
coingram
کوینگرام

استارتاپ کوینگرام به عنوان یک رسانه تخصصی در حوزه بازار های مالی وارز های دیجیتال ، فعالیت خود را از تیر 1398 شروع کرد. هدف ما از ابتدا آموزش وآشنایی مردم با علم و فناوری آینده یعنی بلاک چین بوده است. آشنایی با انواع ارز های دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم، آدا کاردانو و بقیه رمزارز ها میتواند ما را در انتخاب خرید و سرمایه گذاری در این حوزه بسیار بیشتر کمک کند. همان طور که سرمایه گذاری ها و ورود پول به این حوزه روز به روز بیشتر می شود، مسئولیت ما برای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی بیشتر می شود تا کسی درگیر پروژه های کلاه برداری و طرح های پانزی نشود.

برگزیده ها

درآمد از کوینگرام

شرایط و قوانین

مفاهیم پایه

آشنایی با بلاکچین

آشنایی با بیتکوین

آشنایی با اتریوم

کوینگرام

درباره ما

ارتباط با ما

شبکه های اجتماعی

اینستاگرامتلگرام

کلیه ی حقوق این سایت نزد کوینگرام محفوظ بوده و بازنشر محتوای اختصاصی با ذکر منبع بلامانع است.