coingram
کوینگرام

نوسان

قیمت

نام ارز

1%

63,751 $

3,895,186,100 تومان

Bitcoin

Bitcoin

btc

2.4%

3,325 $

203,136,115 تومان

Ethereum

Ethereum

eth

0%

0.9997 $

61,082 تومان

Tether

Tether

usdt

1.9%

603.9 $

36,900,734 تومان

Binance Coin

Binance Coin

bnb

1.5%

142.95 $

8,734,245 تومان

Solana

Solana

sol

0%

1 $

61,100 تومان

USD Coin

USD Coin

usdc

2.4%

3,324 $

203,116,563 تومان

Staked Ether

Staked Ether

steth

0%

0.5192 $

31,723 تومان

XRP

XRP

xrp

1.8%

0.1502 $

9,177 تومان

Dogecoin

Dogecoin

doge

4%

5.54 $

338,494 تومان

TonCoin

TonCoin

ton

۸۷۰ هزار دلار از کیف پول مارک کوبان دزدیده شد!

26/شهریور/1402
افزودن به نشان شده ها
۸۷۰ هزار دلار از کیف پول مارک کوبان دزدیده شد!
مارک کوبان
هک کیف پول
امنیت
اخبار
2968
2 دقیقه

مارک کوبان (Mark Cuban) مالک میلیاردر باشگاه بسکتبال دالاس ماوریکس و حامی ارزهای دیجیتال یکی از آخرین قربانیان حملات فیشینگ هکرهای ارز دیجیتال بوده است. بنا به گزارش‌ها، روز گذشته از کیف پول متامسک او بیش از ۸۷۰ هزار دلار رمزارز به سرقت رفت.

با این حال، اگر هوشیاری کارآگاه زیرک بلاک‌چین وازکریپتو (WazzCrypto) نبود، احتمالا در هک دیروز که حدود ساعت ۸ بعد از ظهر به وقت جهانی (UTC) اتفاق افتاد، ارزهای دیجیتال بیش‌تری نیز از او به سرقت می‌رفت. وازکریپتو عصر جمعه در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر) اعلام کرد که احتمال حمله هکری به مارک کوبان را بررسی کرده است، چرا که آدرس کیف پول او تقریبا برای مدت ۶ ماه غیرفعال بود، و خروج ناگهانی این حجم از دارایی دیجیتال مشکوک به نظر می‌آید.

طبق داده‌های پلت‌فرم اتراسکن ، در زمان کوتاهی حدود ۱۰ دقیقه‌ ارزهای دیجیتال مختلفی از جمله یو اس دی کوین (USDC)، تتر و اترِ استیک در لیدو (stETH) از کیف پول میلیاردر مشهور خارج شده بودند. پس از این تراکنش، ۲ میلیون دلار یو اس دی کوین دیگر نیز به کیف پول صرافی کوین بیس منتقل شده بودند.

نهایتا چند ساعت بعد خود مارک کوبان گفت که برای اولین بار پس از چند ماه وارد کیف پول متامسک خود شده است. کوبان در ابتدای صحبت با وب‌سایت دی‌ال نیوز از فعالیت‌های اخیر کیف پول خود اظهار بی‌اطلاعی کرد و تنها به این بسنده کرد که «شخصی به او رودست زده و ۵ اتریوم کِش رفته است.» او توضیح داد که مشکوک است کسی فعالیت‌های کیف پول او را زیرنظر گرفته باشد.

با این حال، خیلی زود مشخص شد که ضرر مارک کوبان خیلی بیش‌تر از تنها ۵ اتریوم (معادل حدود ۹ هزار دلار) بوده است. بلکه در مجموع حدود ۸۷۰ هزار دلار در قالب ۱۰ ارز دیجیتال مختلف از کیف پول او به سرقت رفته است.

کوبان گفت:

کاملا مطمئن‌ام نسخه‌ای از متامسک را دانلود کرده‌ام که در آن چیزهای مزخرفی [بدافزار] وجود داشته است.

کوبان گفت، این حمله هکری زمانی اتفاق افتاد که سعی کرد حساب کاربری متامسک خود را از گوشی همراهش پاک کند، اما هربار با هنگ کردن اپلیکیشن کار او نیمه‌کار مانده است.

مالک باشگاه بسکتبال دالاس ماوریکس در ادامه افزود:

متامسک چند بار هنگ کرد و کارم متوقف ماند. بعد به من ایمیل زدی، من هم NFTهای خودم را در پلت‌فرم اوپن‌ سی (OpenSea) قفل کردم. تمام ارزهای دیجیتال پالیگانم را هم به حسابم منتقل کردم.

هکرها و کلاهبرداران با ساخت اپلیکیشن‌های تقلبی مانند کیف پول متامسک سعی در فریب کاربران ارز دیجیتال و به سرقت بردن کلیدهای خصوصی و عبارت‌های بازیابی آنها دارند. به این ترتیب، هکرها با اپلیکیشن‌های تقلبی دسترسی غیرمجازی به اطلاعات تلفن همراه قربانیان پیدا می‌کنند و بدون هیچ زحمتی ارزهای دیجیتال به سرقت می‌برند.

مارک کوبان در مورد انتقال ۲ میلیون دلار یو اس دی کوین و تمام ارزهای دیجیتال پالیگان ماتیک (Matic) نیز گفت که این انتقال‌ها را خودش برای محافظت از ارزهای دیجیتالش انجام داده است. علاوه بر این، از آنجایی که او تنها وارد یکی از آدرس‌های کیف پول متامسک خود شده، سایر حساب‌هایش در امان مانده‌اند.

ماجرای مارک کوبان و ارزهای دیجیتال، بحث‌برانگیز بوده است. او سال‌ها قبل گفته بود به جای بیت کوین ترجیح می‌دهد موز داشته باشد؛ چرا که موز کاربرد بهتری از بیت‌کوین دارد. اما او بعدها موضع خود را تغییر داد و تبدیل به یکی از حامیان بزرگ ارزهای دیجیتال شد. به‌طوری که این میلیاردر هم‌اکنون در سبد سرمایه‌گذاری خود ارزهای دیجیتالی از جمله بیت کوین، اتریوم، دوج کوین و مقادیری NFT نگهداری می‌کند. او حتی تا جایی پیش‌رفت که در اوایل سال ۲۰۲۲ اعلام کرد، ۸۰ درصد از سرمایه‌گذاری‌های جدید خود را در زمینه ارزهای دیجیتال و پروژه‌های مرتبط به این صنعت انجام داده است.

کوبان همچنین در در خرداد امسال گفته بود که ۹۰ درصد شرکت‌های بلاک‌چین ورشکست می‌شوند و ۹۹ درصد ارزهای دیجیتال نیز همین راه را در پیش خواهند داشت. او ضمن مقایسه وضعیت فعلی صنعت ارز دیجیتال با روزهای اولیه اینترنت اضافه کرده بود، شرکت‌هایی که باقی‌ بمانند، حرف‌های زیادی برای گفتن خواهند داشت.

منبع:

کوینگرام


امتیاز دادن به خبر

با لایک کردن هر خبر شما می توانید کوین بیشتر جایزه بگیرید


مطالب مرتبط با این موضوع

تحلیلگر مطرح بازار ارز دیجیتال رویایی از قله‌های جدید برای بیت‌کوین، اتریوم و سولانا می‌کشد!

تحلیلگر مطرح بازار ارز دیجیتال رویایی از قله‌های جدید برای بیت‌کوین، اتریوم و سولانا می‌کشد!

ایلان ماسک با زبان طنز به نوسانات بازار کریپتو واکنش نشان می‌دهد!

ایلان ماسک با زبان طنز به نوسانات بازار کریپتو واکنش نشان می‌دهد!

کیف پولی که از 757 دلار به 880 هزار دلار رسید!

کیف پولی که از 757 دلار به 880 هزار دلار رسید!

ارزهای در خطر SEC کدام ها هستند؟

ارزهای در خطر SEC کدام ها هستند؟

تغییر راهبرد آرک در ETF خود

تغییر راهبرد آرک در ETF خود


تحلیل کاربران

افزایش هک از طریق فشینگ

1375762206

28/شهریور/1402

متأسفانه در ماه‌های اخیر میزان هک کیف پول با روش فیشینگ به شدت افزایش یافته است. چندی قبل جیمیلی با نام کاربری بلاک چین آفیکال بدستم رسید که در نگاه اول هیچ تفاوتی با جی‌میل رسمی بلاک چین نداشت، لیکن در ادامه و پس از چندین بار مکاتبه بصورت اتفاقی متوجه وجود یک نقطه بسیار ریز در آن جی‌میل شدم لیکن در این مدت ۱/۳۷ بیتکوین بنده ( به ارزش قریب به دو میلیارد تومان به قیمت آن روز از بنده به یغما رفت و بدون کوچکترین سرنخی ... به همین دلیل به همه دوستان توصیه می کنم در مکاتبه با صرافی ها ( بخصوص بلاک چین که هکرها اکثرا با نام آن صرافی وارد عمل می‌شوند) بسیار محتاطانه رفتار نمایند

10

اتریوم

mohammadfallah98

30/شهریور/1402

تشکیل الگوی کلاسیک سر و شانه معکوس روی نمودار اتریوم در تایم فریم ۴ ساعته موجب شده تا اگر حمایت خریداران باعث شکست مقاومت ۱۶۷۰ دلار شود، اتریوم بتواند وارد کانال قیمتی ۱۸۰۰ دلار شود و به هدف ۱۸۲۰ دلار دست پیدا کند. از طرفی در حال حاضر حمایت کف کانال رنج در قیمت ۱۶۰۰ دلار قرار دارد و اتریوم با حفظ این محدوده می تواند شرایط تایید الگو را فراهم کند

6

دزدیه هکری ارزهای دیجیتال

علیجود

26/شهریور/1402

درخصوص این موضوع بایدبیشترارزهای دیجیتال وکیف پول خودرا رصدکرد.ودرانتخاب صرافی معتبردقت زیادی داشته باشید.

17

هک بلک چین اما و اگرها

mehrdaadaadineh

26/شهریور/1402

درود، این همه در مزایای بلاک چین گفته میشد از جمله آنکه قابل هک نیست اما هر روز اخبار هک این سیستم شنیده میشود واقعا موجب شگفتی است

23

دلیل سرقت

AMS2010

26/شهریور/1402

حتما دقت کنید که برای دانلود اپلیکیشن کیف پول از سایت اصلی استفاده نمایید تا دچار مشکل مشابه سرقت رمز ارزهاتون نشوید

22

دانلود اپلیکیشن موبایل کوینگرام

با اپلیکیشن اندروید کوینگرام از آخرین مطالب بازارهای مالی و رمزارز ها با خبر باشید، قیمت تمامی رمزارز ها در لحظه چک کنید و نرخ آنها را با مبدل ارز کوینگرام به یکدیگر تبدیل کنید، با دیگر افراد در مورد تحلیل ها و مطالب گفت و گو کنید، سبد دارایی ارزهای دیجیتال خودتان را بسازید و از سود و زیان خود در بازه های زمانی مختلف با خبر باشید و با شرکت رایگان در مسابقات پیش بینی رمزارز جایزه ببرید.
coingram
coingram
کوینگرام

استارتاپ کوینگرام به عنوان یک رسانه تخصصی در حوزه بازار های مالی وارز های دیجیتال ، فعالیت خود را از تیر 1398 شروع کرد. هدف ما از ابتدا آموزش وآشنایی مردم با علم و فناوری آینده یعنی بلاک چین بوده است. آشنایی با انواع ارز های دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم، آدا کاردانو و بقیه رمزارز ها میتواند ما را در انتخاب خرید و سرمایه گذاری در این حوزه بسیار بیشتر کمک کند. همان طور که سرمایه گذاری ها و ورود پول به این حوزه روز به روز بیشتر می شود، مسئولیت ما برای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی بیشتر می شود تا کسی درگیر پروژه های کلاه برداری و طرح های پانزی نشود.

برگزیده ها

درآمد از کوینگرام

شرایط و قوانین

مفاهیم پایه

آشنایی با بلاکچین

آشنایی با بیتکوین

آشنایی با اتریوم

کوینگرام

درباره ما

ارتباط با ما

شبکه های اجتماعی

اینستاگرامتلگرام

کلیه ی حقوق این سایت نزد کوینگرام محفوظ بوده و بازنشر محتوای اختصاصی با ذکر منبع بلامانع است.