coingram
کوینگرام

نوسان

قیمت

نام ارز

5.6%

70,875 $

4,089,487,500 تومان

Bitcoin

Bitcoin

btc

17.2%

3,660 $

211,206,234 تومان

Ethereum

Ethereum

eth

0%

0.9993 $

57,660 تومان

Tether

Tether

usdt

3%

596.6 $

34,426,705 تومان

Binance Coin

Binance Coin

bnb

4.4%

183.07 $

10,563,139 تومان

Solana

Solana

sol

17.2%

3,658 $

211,063,715 تومان

Staked Ether

Staked Ether

steth

0.1%

0.9995 $

57,671 تومان

USD Coin

USD Coin

usdc

3.6%

0.5351 $

30,875 تومان

XRP

XRP

xrp

6.2%

0.162 $

9,347 تومان

Dogecoin

Dogecoin

doge

3.1%

6.59 $

380,243 تومان

TonCoin

TonCoin

ton

آگاهی از محدودیت های فردی در معامله گری

11/اردیبهشت/1403
افزودن به نشان شده ها
آگاهی از محدودیت های فردی در معامله گری
کوین کلاب
تحلیل vip
طراحی سیستم معاملاتی
332
4 دقیقه

همه ما به تجربه دیدیم وقتی فشار عصبیمون بالا هست کنترل بعضی از امور از دستمون خارج میشه. استیبل ترین افراد هم در این شرایط یا سکوت میکنن یا محیط رو ترک میکنن. پس در درجه اول باید بدونیم خط قرمزهایی وجود داره که در صورت وقوعشون باید از معامله دوری کنیم چون حتی اگر گاهی منجر به سود بشه در نهایت آسیبش بیش از منافعش هست. معامله گری رو میشناختم که وقتی عصبی میشد برای اینکه حواسش پرت بشه میرفت به صورت متمرکز شروع به ترید میکرد و به خیال خودش بعدش هم آروم میشد و هم ۱ پولی در اورده بود. ولی در نهایت همین روال منجر شد لیکویید بشه. در نهایت هم نپذیرفت این مدل اشتباه هست و فقط پولاش تموم شد و در نهایت از بازی خارج شد.

هر کدوم از ما نقاط ضعف قوتی داریم که اگر پیش از ورود سرمایه سنگین برای ترید اونها رو شناسایی نکنیم ممکنه بابت این عدم شناخت از خود، هزینه سنگینی رو پرداخت کنیم. مثلا کم نیستند افرادی که در طی تعطیلات یا مسافرت هم مدام چارت چک میکنن با وجود اینکه یا پوزیشن ندارن یا در تایم بالا پوزیشن گرفتن پیشنهاد میشه در چنین موقعیتی ابزار یا نرم افزارهایی که مربوط به این کار هستند رو از دسترس دور کنیم. یا اگر میدونیم که بعد از چند معامله سودده طبق الگو به خاطر افزایش سطح اعتماد به نفس پوزیشن سنگین باز میکنیم و زیان ده میشیم باید با پذیرش اینکه ممکنه موقعیت خیلی جذابی رو از دست بدیم از بازار فاصله بگیریم و استراحت کنیم.

اگر بعد از بررسی متوجه شدیم در تایم کوتاه نمیتونیم سود ساز باشیم یا برعکس در تایم بزرگ پیش از شکل گیری روند معامله رو میبیندیم همه این موارد رو باید در زمان طراحی سیستم معاملاتی در نظر بگیریم و به موازات اون بریم سراغ اینکه آموزش های لازم رو ببینیم برای رفع مشکلات و ارتقا سطح ضعف هامون.

گاهی برای تشخیص نقطه قوت و ضعف باید مدتی از بازار فاصله بگیرم و با حوصله یک ژورنال با کیفیت و دقیق معاملاتی تهیه کنیم شرایط عملکرمون شفاف بشه. البته دیتای معاملات بدون اینکه ثبت کرده باشید مثلا در فلان موقعیت که زیان ده بودم چه اتفاقات محیطی رو تجربه کردم شاید کاربری نباشه. ولی کمک میکنه بتونیم این نقشه راه رو استارت بزنیم.

سعی کنید به صورت مستمر گزارش شرایط زندگی و کاریتون رو همزمان با معامله گری ثبت کنید. بعد از ثبت چند هفته ای شرایط و احوالات بهتر میتونید تشخیص بدید چه خط قرمزهایی به صورت محدودی فردی دارید که اگر درست بهشون توجه کنید سود بیشتری کسب میکنید و کمتر با زیان بسته میشه معاملاتتون.

برای درک بهتر موضوع یک مثال میزنم. مثلا در روز چهارشنبه اول ماه معاملات زیان ده زیاد بودن. وقتی به تقویم و گزارش روزانه رجوع میکنید زمانی بوده که تماس از طرف بانک داشتید بابت قسط عقب افتاده. یا اصلا یک اتفاق بیرونی. روزی بوده که ایران به اسرائیل موشک زده یا...

دونستن این دیتا کمک میکنه که بفهمیم مثلا بهتره در زمان انتشار اخبار مهم معامله نکنم. یا اگر تسک موازی وجود داره که الزام به انجامش میتونه تمرکزم رو بهم بزنه تا پیش از نهایی نشدن اون دست از معامله میکشم.

این ثبت وقایع و شرایط معامله گری در مراحل اول خیلی سخت پیش میره و خوب ثبت نمیشن. ولی اگر این سختی رو به خودمون بدیم خیلی زود نتیجه اون در سبدمون وسودمون ارزشمندیشون رو بروز میدن.

مورد دیگه ای که باید به عنوان یک محدودیت بپذیریمش تعداد بازارها یا کوین های مورد معامله هست. در این خصوص در مطلب انتخاب دارایی های مورد معامله هم صحبت شده. بهتر هست با توجه به اینکه فردی یا تیمی ترید میکنیم دارایی های مشخصی رو انتخاب کنیم تا هم بتونیم به چارت تسلط لازم رو پیدا کنیم و هم بتونیم شرایط رو کنترل کنیم.

برای افرادی که در بازار فارکس کار میکنن مرسوم هست فقط دو جفت ارز رو معامله میکنن یا فقط کامودیتی معامله میکنن. ولی در بین اهالی بازار کریپتو این مرسوم هست که فکر میکنن باید هر فرصت سرمایه گذاری ای رو که در خصوصش دیتا اولیه دریافت میکنن ازش سود ببرن.

شاید این موارد در موقعیت های بخصوص منجر به سود هم بشود ولی اگر تقویم ثبت وقایع داشته باشیم و ژورنال معاملاتی بنویسید بهتر متوجه میشید که استمرار روی کوین مشخص و دقیق شدن روی تعداد محدود چقدر میتونه هم به لحاظ روانی هم به لحاظ افزایش سود آوری براتون مثبت باشه.

ما در کلاب کوین گرام حتما مطالبی برای در خصوص مهارت های نرمی که میتونه کمک کننده باشه برای یک معامله گر در ابعاد مختلف مطالبی قرار خواهیم داد تا بتونه کمک کننده باشه برای شناخت بهتر از خودتون

منبع:

کوینگرام


امتیاز دادن به خبر

با لایک کردن هر خبر شما می توانید کوین بیشتر جایزه بگیرید


مطالب مرتبط با این موضوع

ایردراپ پروژه Lagrange

ایردراپ پروژه Lagrange

ایردراپ پروژه Revolving

ایردراپ پروژه Revolving

بریج یا پل چیست؟ معرفی بهترین پلتفرم های بریج با کمترین کارمزد با احتمال دریافت ایردراپ

بریج یا پل چیست؟ معرفی بهترین پلتفرم های بریج با کمترین کارمزد با احتمال دریافت ایردراپ

پلتفرم لایر3 چیست؟ آموزش کار با سیستم امتیازدهی به کاربران در Layer3

پلتفرم لایر3 چیست؟ آموزش کار با سیستم امتیازدهی به کاربران در Layer3

چطور با سیگنال های کوین کلاب کار کنیم

چطور با سیگنال های کوین کلاب کار کنیم


تحلیل کاربران

shabshekan

13/اردیبهشت/1403

با سلام و آرزوی سلامتی برای شما،،،این مطلب و همچنین توصیه های مهم که قید شده است بسیار کاربردی بوده و باعث کنترل فعالیت و پرهیز از هیجان کاذب و در نهایت باعث سود آوری میشود،،بسیار از شما متشکر هستم،بابت آموزش و توصیه های خوب و کاربردی،،،

1

دانلود اپلیکیشن موبایل کوینگرام

با اپلیکیشن اندروید کوینگرام از آخرین مطالب بازارهای مالی و رمزارز ها با خبر باشید، قیمت تمامی رمزارز ها در لحظه چک کنید و نرخ آنها را با مبدل ارز کوینگرام به یکدیگر تبدیل کنید، با دیگر افراد در مورد تحلیل ها و مطالب گفت و گو کنید، سبد دارایی ارزهای دیجیتال خودتان را بسازید و از سود و زیان خود در بازه های زمانی مختلف با خبر باشید و با شرکت رایگان در مسابقات پیش بینی رمزارز جایزه ببرید.
coingram
coingram
کوینگرام

استارتاپ کوینگرام به عنوان یک رسانه تخصصی در حوزه بازار های مالی وارز های دیجیتال ، فعالیت خود را از تیر 1398 شروع کرد. هدف ما از ابتدا آموزش وآشنایی مردم با علم و فناوری آینده یعنی بلاک چین بوده است. آشنایی با انواع ارز های دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم، آدا کاردانو و بقیه رمزارز ها میتواند ما را در انتخاب خرید و سرمایه گذاری در این حوزه بسیار بیشتر کمک کند. همان طور که سرمایه گذاری ها و ورود پول به این حوزه روز به روز بیشتر می شود، مسئولیت ما برای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی بیشتر می شود تا کسی درگیر پروژه های کلاه برداری و طرح های پانزی نشود.

برگزیده ها

درآمد از کوینگرام

شرایط و قوانین

مفاهیم پایه

آشنایی با بلاکچین

آشنایی با بیتکوین

آشنایی با اتریوم

کوینگرام

درباره ما

ارتباط با ما

شبکه های اجتماعی

اینستاگرامتلگرام

کلیه ی حقوق این سایت نزد کوینگرام محفوظ بوده و بازنشر محتوای اختصاصی با ذکر منبع بلامانع است.