coingram
کوینگرام

نوسان

قیمت

نام ارز

1.2%

63,671 $

3,966,703,300 تومان

Bitcoin

Bitcoin

btc

2.7%

3,077 $

191,693,985 تومان

Ethereum

Ethereum

eth

0%

1 $

62,300 تومان

Tether

Tether

usdt

0.8%

590.3 $

36,775,067 تومان

Binance Coin

Binance Coin

bnb

4.5%

154.28 $

9,611,644 تومان

Solana

Solana

sol

0%

1 $

62,300 تومان

USD Coin

USD Coin

usdc

1.6%

0.5413 $

33,723 تومان

XRP

XRP

xrp

2.6%

3,076 $

191,611,749 تومان

Staked Ether

Staked Ether

steth

3.6%

0.1574 $

9,806 تومان

Dogecoin

Dogecoin

doge

2.8%

5.82 $

362,586 تومان

TonCoin

TonCoin

ton

ارز دیجیتال چیست؟

14/آبان/1398
افزودن به نشان شده ها
 ارز دیجیتال چیست؟
آموزش
بلاک چین
معرفی
5689
دقیقه

ارز دیجیتال یا رمز ارز (Cryptocurrency) شکل خاصی از پول دیجیتال است که بر پایه علم رمزنگاری ایجاد شده است. بیشتر ارزهای دیجیتال برای بهره‌مند شدن از ویژگی‌های اساسی مانند غیرمتمرکز بودن، شفافیت و تغییرناپذیر بودن از بلاک چین استفاده می‌کنند.

ماهیت غیرمتمرکز ارزهای دیجیتال به این معنی است که هیچ نهاد، گروه یا سازمانی آن‌ها را کنترل نمی‌کند.

کریپتوکارنسی‌ها را می‌توان به صورت مستقیم و بدون دخالت هرگونه واسطه‌ای در اینترنت به شخص دیگری ارسال کرد. یعنی برای ارسال ارزهای دیجیتال به یکدیگر نیازی به افتتاح حساب بانکی، استفاده از خدمات بانک‌ها یا هر سازمان واسطه‌ دیگری نخواهید داشت.

رمزارزها همانند ریال و دلار پول‌هایی هستند که با سازوکار مختلفی ایجاد و توزیع می‌شوند. فرایند خلق برخی از این پول‌ها مانند بیت کوین با ماینینگ انجام می‌شود و برای تعدادی دیگر از آن‌ها، تمامی سکه‌ها از قبل به صورت استخراج شده در شبکه قرار می‌گیرند.

ارزهای دیجیتال بر روی فناوری‌ دفترکل توزیع شده ساخته‌ شده‌اند که یکی از محصولات مهم آن، فناوری بلاک چین است. بلاک چین‌های عمومی که اکثر ارزهای دیجیتال از آن استفاده می‌کنند، قابلیت مشاهده تمامی تراکنش‌ها را چه برای افرادی که در شبکه حضور دارند و چه برای افراد خارج از شبکه فراهم می‌کند.

ارز دیجیتال چیست؟

از دید بسیاری بیت کوین اولین ارز دیجیتال حقیقی یا رمز ارزی است که ایده آن سال 2008 در وایت‌پیپر بیت کوین منتشر و اولین سکه‌های آن در سال 2009 استخراج شد؛ هرچند پیش از بیت کوین نیز تلاش‌های زیادی برای ساخت یک ارز دیجیتال صورت گرفته بود.

ایده شکل‌گیری ارزهای دیجیتال از دو مشکل بزرگ «اعتماد به شخص ثالث» و «دوبار خرج کردن» ریشه می‌گیرد.

هنگامی که شما از بانک‌ها برای انتقال پول و نگهداری آن استفاده می‌کنید، در واقع به آن بانک اعتماد کرده‌اید. حتی اگر کلی‌تر به ماجرا نگاه کنید، اعتماد برای پیش بردن بسیاری از کارهایتان ضروری است.

مشکل دوبار خرج کردن در سیستم‌های مالی که توسط سرورهای مرکزی با بررسی موجودی‌ها حل شده بود، جلوی افراد را از خرج کردن دوباره‌ی مقدار مشخصی پول می‌گرفت. این راهکار به صورت غیرمتمرکز در بیت کوین ارائه شد و تمامی افراد با بررسی تاریخچه تراکنش‌ها می‌توانستند از تقلب کردن سایرین جلوگیری کنند.

بیت کوین به عنوان اولین پول الکترونیکی عرضه شد که توانسته بود مسئله اعتماد و دوبار خرج کردن را حل کند. دیگر نیاز نبود افراد برای انتقال و نگهداری پول به شخص، سازمان، گروه و یا بانکی اعتماد کنند.

مسئله اعتماد نیز نه تنها در انتقالات پولی، بلکه در بسیاری از امور دیگر برای انسان‌ها به یک دردسر بزرگ تبدیل شده بود. برای همین سیستم عاری از اعتمادی که بیت کوین ارائه داده بود، در سایر فعالیت‌های انسانی نیز به کار گرفته شد.

رفته رفته ارزهای دیجیتال برای حل دغدغه‌های متفاوتی به وجود آمدند. به عنوان نمونه اتریوم خود را بستری برای توسعه برنامه‌های مختلف و اجرای قراردادهای هوشمند معرفی کرد و ریپل با نگاه خوشبینانه‌ نسبت به بانک‌ها، بر روی تجدید ساختار ارتباطات بین بانکی و ارائه سیستم پرداختی پرسرعت و کم‌هزینه متمرکز شد.

امروزه توکن‌های بسیاری بر روی بستر ارزهای دیجیتالی مانند اتریوم، ایاس و ترون ساخته شده‌اند که از قدرت بلاک چین‌های اصلی برای اجرای تراکنش‌هایشان بهره می‌گیرند.

رمزارزها چگونه کار می‌کنند؟

رمز ارزها برای اجرای تراکنش‌های خود، مدل‌های مختلفی را به کار می‌گیرند. به عنوان نمونه بیت کوین از مدل اثبات کار استفاده می‌کند که طی آن استخراج‌کنندگان یا ماینرها تراکنش‌ها را تایید می‌کنند.

این مدل‌های مختلف در بلاک چین‌ها که با نام «الگوریتم‌های اجماع» یا سازوکارهای توافق جمعی شناخته می‌شود، نحوه به اتفاق نظر رسیدن مشارکت‌کنندگان شبکه را در مورد تایید کردن یا نکردن یک تراکنش در شبکه تعیین می‌کنند.

تراکنش‌ ارزهای دیجیتال به صورت همتا به همتا (P2P) عمل می‌کند و براساس مدل استفاده شده، نیاز به واسطه‌ها را از بین می‌برند.

مسئولیت نظارت بر شبکه ارزهای دیجیتال و تامین امنیت آن توسط نودها تامین می‌شود. نودها در شبکه‌های مختلف به روش‌های مختلفی انتخاب می‌شوند. برای مثال در بیت کوین، استخراج‌کنندگان یا ماینرها هستند که این مسئولیت را بر عهده دارند، در ایاس و ترون درباره انتخاب این نودها رای‌گیری می‌شود و در شبکه‌های اثبات سهام، هر کسی که بخشی از سکه‌هایش را در شبکه به صورت سهام قفل کرده باشد، می‌تواند در مورد تراکنش‌ها تصمیم‌گیری کند.

ارزهای دیجیتال چه تفاوتی با پول‌های معمولی دارند؟

برخی ویژگی‌های منحصر به فرد سبب ایجاد تمایز بین ارزهای دیجیتال و پول‌های معمولی شده است. البته تمام این ویژگی‌ها در همه ارزهای دیجیتال وجود ندارد و می‌توان استثنائاتی را نیز مشاهده کرد.

اولین ویژگی ارزهای دیجیتال غیرقابل برگشت بودن تراکنش‌هاست. اگر انتقال ارز دیجیتالی را انجام دهید و تراکنش شما تایید شود، دیگر نمی‌توانید آن را برگردانید و این کار تنها در صورتی امکان‌پذیر خواهد بود که گیرنده مایل به انجام این کار باشد. اما این شیوه در بانک‌ها متفاوت است. اگر شما به اشتباه پولی را به حساب شخصی دیگر انتقال داده باشید، در نهایت با پیگیری قضایی می‌توانید آن را پس بگیرید. اما اگر بیت کوین یا ارز دیجیتال دیگری را اشتباها به آدرس دیگری بفرستید، باید بیخیال آن شوید!

دومین ویژگی منحصربفرد ارزهای دیجیتال ناشناس بودن یا نیمه ناشناس بودن آن‌هاست. آدرس کیف پول‌ها که همان نقش شماره کارت یا شماره حساب را در حساب‌های بانکی دارند، شامل اطلاعات هویتی شما نمی‌شوند. این آدرس‌ها که از رشته عبارات حروف و اعداد تشکیل شده‌اند را تنها با بررسی تاریخچه تراکنش‌ها و تحلیل‌های عمیق می‌توان به هویت افراد پیوند زد. البته برخی ارزهای دیجیتال پیگیرگریز و حریم خصوصی محور مانند مونرو، زی‌کش و گرین طوری طراحی‌ شده‌اند که شناسایی هویت را خیلی سخت و تقریبا غیرممکن می‌کنند.

سومین ویژگی رمزارزها جهانی یا فرامرزی بودن آن‌هاست. ارسال پول به نقاط مختلف دنیا ممکن است با سیستم‌های فعلی تا چندین روز طول بکشد ولی ارزهای دیجیتال این کار را در عرض چند دقیقه می‌توانند انجام دهند. ارزهای دیجیتال محدودیت مرزی نمی‌شناسند و آن‌ها را می‌توان از هر نقطه‌ای در دنیا به نقطه دیگر فرستاد.

چهارمین ویژگی امنیت ارزهای دیجیتال است. این امنیت در مبادلات درون شبکه‌ای توسط قدرت هش به اشتراک گذاشته شده توسط افراد (در سیستم‌های اثبات کار) تامین می‌شود. از طرفی سیستم رمزنگاری کلید عمومی و کلید خصوصی این امکان را به اشخاص می‌دهد که خودشان کنترل پول‌های دیجیتالشان را بر عهده بگیرند و شخص دیگری نتواند به آن‌ها دسترسی پیدا کند.

پنجمین ویژگی که رمزارزها را نسبت به پول‌‌های معمولی متمایز کرده، انحصاری نبودن آن‌هاست. افراد برای اینکه بتوانند از شبکه‌های ارز دیجیتال مختلفی مانند بیت کوین، اتریوم، لایت کوین و غیره استفاده کنند، نیازی نیست از شخص یا گروه و سازمانی اجازه بگیرند. آن‌ها می‌توانند کل تاریخچه تراکنش‌ها را دانلود کرده و خودشان بدون نیاز به کسب اجازه اقدام به ارسال یا دریافت ارز دیجیتال کنند.

انواع ارز دیجیتال

ارزهای دیجیتال به جز بیت کوین را می‌توان به دو دسته آلت کوین‌ها و توکن‌ها تقسیم کرد. آلت کوین‌ها یا همان کوین‌ها هر کدام بلاک چین مخصوص خودشان را دارند. بخشی از کوین‌ها از کدهای اولیه بیت کوین ساخته شده‌اند و یا به اصطلاح فورکی از بیت کوین هستند. این‌ها با اعمال اصلاحات جزئی در متغیرهایی مانند تعداد سکه‌ها، الگوریتم استخراج، زمان ایجاد بلاک‌ها و غیره از بیت کوین به وجود آمده‌اند.

برخی کوین‌های دیگر مانند اتریوم، ریپل و ویوز شبکه خود را بدون استفاده از کدهای بیت کوین ساخته‌اند. این بلاک چین‌ها اغلب برای کاربردهای بیشتری به جز پول دیجیتال ایجاد شده‌اند.

توکن‌ها دسته دیگری از ارزهای دیجیتال هستند که بر بستر یک پلتفرم مانند اتریوم یا ویوز و ایاس ساخته می‌شوند. آن‌ها بلاک چین جداگانه‌ای ندارند و برای اجرای تراکنش‌های خود از قدرت بلاک چین اصلی کمک می‌گیرند.

توکن‌ها طی عرضه اولیه سکه یا همان ICOها در ازای تامین سرمایه جمعی به سرمایه‌گذاران اعطا می‌شوند. توکن‌ها کاربردهای مخصوص خودشان را دارند و نمی‌توان آن‌ها را به چشم یک ارز دید. خود توکن‌ها نیز به دو دسته توکن‌های اوراق بهادار و توکن‌های کاربردی تقسیم می‌شوند.

ارزهای دیجیتال مشهور

در حال حاضر بیش از 2,200 ارز دیجیتال در بازار وجود دارد که بیشتر آن‌ها پروژه‌های مرده یا رهاشده هستند. در طول تاریخ 10 ساله ارزهای دیجیتال، برخی از آن‌ها از همان ابتدای ورود به بازار جایگاه خود را در رده‌های بالای جدول ارزشمندترین‌ها حفظ کرده‌اند.

بیت کوین

بیت کوین مشهورترین و قدیمی‌ترین ارز دیجیتال است که همیشه در کانون توجهات قرار داشته است. از زمان ساخت این ارز دیجیتال توسط ساتوشی ناکاموتو بیش از 10 سال می‌گذرد و از آن زمان تاکنون جایگاه نخست را بین ارزهای دیجیتال از دست نداده است.

اتریوم

ایده اتریوم در سال 2013 توسط ویتالیک بوترین مطرح شد. عرضه اولیه سکه آن در سال 2014 به وقوع پیوست و شبکه آن در جولای 2015 راه‌اندازی شد. اتریوم از همان ابتدا با ایده‌های نوآورانه ظاهر شد. ارز دیجیتال این پلتفرم اتر (ether) نام دارد و از اتریوم برای ساخت توکن‌ می‌توان استفاده کرد.

ریپل

ریپل پلتفرم متن‌بازی است که برای انجام تراکنش‌های ارزان و سریع طراحی شده است. این سیستم پرداختی در سال 2012 عرضه شد و از پول‌های رایج در شبکه خود پشتیبانی می‌کند. ریپل بر روی همکاری با بانک‌ها و توسعه سیستم پرداختی خود تمرکز کرده و کوین آن اکس‌آرپی (XRP) نام دارد.

لایت کوین

لایت کوین با هدف پرداخت‌های سریعتر، با اعمال تغییراتی بر روی کدهای بیت کوین توسط چارلی لی ساخته شد. این ارز دیجیتال با نام نقره دیجیتال شناخته می‌شود و یکی از قدیمی‌ترین آلت کوین‌هاست.

بیت کوین کش

یکی از فورک‌های معروف بیت کوین که با اعمال تغییر بر روی اندازه بلاک‌ها در سال 2017 به وجود آمد. بیت کوین کش در سال 2018 به دو زنجیره ABC و SV تقسیم شد، به طوریکه زنجیره ABC با نام بیت کوین کش به فعالیت خود ادامه داد.

دلیل محبوبیت ارزهای دیجیتال

ارزهای دیجیتال به دلیل بازار پرنوسان‌شان، فناوری که در آن‌ها به کار رفته و همچنین ایده‌های آزادی‌خواهانه‌ای که دارند، به سرعت بین مردم به محبوبیت بالایی دست یافتند.

بازار ارزهای دیجیتال به دلیل نوپایی آن‌ها، نوسانات زیادی دارد و ممکن است در یک روز قیمت یکی از آن‌ها تا چندصد درصد رشد کرده و یا چند ده درصد ریزش کند.

فناوری به کار رفته در ارزهای دیجیتال با به کارگیری علم رمزنگاری که پایه آن ریاضیات است، امکان تقلب را از افراد می‌گیرد و سیستم‌های پرداختی را در جهت راستگویی تشویق می‌کند.

علاوه‌ بر این، جنبه آزادی‌خواهانه و کنار گذاشتن واسطه‌ها باعث شده تا افرادی که نسبت به سیستم‌های مالی سنتی بدبین بودند نیز به سمت ارزهای دیجیتال متمایل شوند.

منبع:

ارز دیجیتال


امتیاز دادن به خبر

با لایک کردن هر خبر شما می توانید کوین بیشتر جایزه بگیرید


مطالب مرتبط با این موضوع

آموزش ثبت نام و احراز هویت در صرافی بیت۲۴ + ۵۰۰ میلیون بیبی دوج هدیه!

آموزش ثبت نام و احراز هویت در صرافی بیت۲۴ + ۵۰۰ میلیون بیبی دوج هدیه!

کدام صرافی خارجی مناسب ترید است و چرا⁉️

کدام صرافی خارجی مناسب ترید است و چرا⁉️

کدام پروژه‌ها میتوانند هایپ بعدی بازار باشند و رشد چند صددرصدی را داشته باشند!

کدام پروژه‌ها میتوانند هایپ بعدی بازار باشند و رشد چند صددرصدی را داشته باشند!

آموزش گام به گام فیوچرز صرافی مکسی(Mexc) به همراه 200 هزار شیبا هدیه

آموزش گام به گام فیوچرز صرافی مکسی(Mexc) به همراه 200 هزار شیبا هدیه

انواع صرافی در دنیای رمزارزها

انواع صرافی در دنیای رمزارزها


تحلیل کاربران

ارز دیجیتال

abdi

21/آبان/1398

وقتی قرار ارز دیجیتال جای اسکناس رو بگیره پس باید وقتی تو تاکسی میشینیم نیاز به اسکناس نداشته باشیم و با همین ارز دیجیتال داد و ستد کنیم.

4

ارز دیجیتال

agholami

18/آذر/1398

ارز دیجیتال یک پول مناسب برای معاملات اینده خواهد بود غیر متمرکز بودن و ساده بودن ان از ویژگی هایی این نوع ارز هست

1

ارز دیجیتال

ahmad202z

15/آبان/1398

ارز دیجیتال در واقع پولی است که در اینترنت مورد استفاده قرار می‌گیرد. ارز دیجیتال تنها در شکل دیجیتالی موجود است و معادل فیزیکی در دنیای واقعی ندارد. با این وجود تمام ویژگی‌های پول‌های فیزیکی را داراست. مانند پول نقد فیزیکی، شما می‌توانید آن را دریافت کنید، انتقال دهید و یا به پولی دیگر تبدیل نمایید. می‌توانید از آن جهت پرداخت برای دریافت کالاها و خدمات استفاده کنید مانند پرداخت قبوض، خرید از فروشگاه‌های آنلاین و غیره. ارزهای دیجیتال محدودیت جغرافیایی و یا سیاسی ندارند و تراکنش‌ها می تواند از هر مکانی در هر نقطه جهان انجام شود. در واقع حساب‌های دیجیتال و کیف پولها می‌توانند مانند سپرده‌های بانکی در نظر گرفته شوند.

9

عرصه ارز دیجیتال

nanapink

14/آبان/1398

. اکثر دارایی های دیجیتال، شبکه‌هایی منطقی یا فیزیکی هستند. بعضی از بلاک چین ها که مجموعه نودهای غیرمتمرکز هستند، کد متن باز مشابهی را اجرا می‌کنند. 

8

ارز دیجیتالی

HAG

14/آبان/1398

خوبیش اینه که هیچ کس از ارگان ها و نهاد ها نمیتونن دخالت کنن تو ارز و قیمت ها رو به افزایش و امنیت قابل قبولی داره که تهدید نمیشه که خب آرامش خاطر رو به همراه داره

16

ارز آینده

مجتبی فلاح

11/آذر/1398

مطالب بسیار مفید وکامل بود.باتوجه به نوسان بسیار زیاد بیت کوین توصیه میکنم که همه سرمایه زندگیتون را وارد چرخه بیت کوین نکنید و یه جایی هم برای ریسک بگذاریدونکته دیگه اینکه باتجربه زیاد باید زمان خرید تشخیص بدیم، موفق باشید.

2

ارز دیجیتال

hghzgh77

18/آذر/1398

بیشتر ارزهای دیجیتال برای بهره‌مند شدن از ویژگی‌های اساسی مانند غیرمتمرکز بودن، شفافیت و تغییرناپذیر بودن از بلاک چین استفاده می‌کنند

3

ارز دیجیتالی چیست

leila-shah

15/آبان/1398

ارز دیجیتال یا رمز ارز (Cryptocurrency) شکل خاصی از پول دیجیتال است که بر پایه علم رمزنگاری ایجاد شده است. بیشتر ارزهای دیجیتال برای بهره‌مند شدن از ویژگی‌های اساسی مانند غیرمتمرکز بودن، شفافیت و تغییرناپذیر بودن از بلاک چین استفاده می‌کنند. ماهیت غیرمتمرکز ارزهای دیجیتال به این معنی است که هیچ نهاد، گروه یا سازمانی آن‌ها را کنترل نمی‌کند.

11

ایده ارز دیجیتال

saeedj22

14/آبان/1398

رمزنگاری در جنگ‌جهانی دوم برای اولین‌بار جهت انتقال پیام و فرمان‌های نظامی مورد استفاده قرار گرفت و در سال ۱۹۸۳ دانشمند آمریکایی به‌نام David Chaum برای نخستین بار ایده ارز دیجیتال را در تحقیقات خود ارائه کرد. در عصر دیجیتال، ریاضیات و علوم کامپیوتر برای امنیت ارتباطات، اطلاعات و انتقال پول مورد استفاده قرارگرفته‌اند.

16

تحلیل

mrrajaei

14/آبان/1398

اینکه ارز های مختلف رو معرفی کردید خیلی خوبه و مفید هستش و باعث آگاهی و اطلاع میشه هر از چند گاهی این گونه خبر ها رو آپدیت و بروزرسانی کنید

11

سلام دوستان

5050898900

18/آذر/1398

ممنون از شما بابت این مطلب خوب اگه میشه کمی بیشتر درباره نحوه استخراج بیت کوین و انواع اون توضیح بدین آیا استخراج فقط از شیوه دریافت جایزه بابت محاسبات تایید تراکنش ها است یا بیت کوین یا ارز آزاد نیز قابل استخراج است ؟

1

ارز دیجیتال

Morad1359

14/آبان/1398

معنی لغوی ارز دیجیتال ، پول اینترنتی ، یک واحد پولی دیجیتالی غیر متمرکز بر بستر بلاک چین است که هیچگونه مالکیت انحصاری شخصی و دولتی ندارد

11

ارز دیجیتال اینده ای نو

nima.aghaei

15/اسفند/1398

با وجود ارز دیجیتال تمامی تحریم ها رو میشه دور زد و راه حمل ارز به تمامی کشورها راحت و مطمئن هستش. ارز دیجیتال اینده ارز تمامی کشورها خواهد شد

1

ارز دیجیتال

parastukh12

15/آبان/1398

” سیستم ارزی مدرنی است که کنترل معاملاتش را نه به بانک‌ها و نه به مؤسسات عالی ذخیره پول می‌دهد.” معاملات در فضای مجازی و از طریق سرورهای تعریف شده صورت می‌گیرد و در یک کیف پول دیجیتالی ذخیره می‌شود.. کاربرانی که بر روی ارز دیجیتال سرمایه گذاری می‌کنند ، می‌توانند با گوشی و تلفن هوشمندشان نقل و انتقال آن را انجام دهند. با این حال شبکه ارزهای دیجیتال بسیار گسترده تر از یک گوشی تلفن هوشمند و رایانه است.

5

بسیار عالی

kiyanoush_Khavari

15/آبان/1398

برای افراد مبتدی و نیمه مبتدی بسیار مفید واقع میشه ؛ ارز دیجیتال راه خیلی خوبی برا کسب درآمد هست . راحت میشه باهاش کلی پول به دست آورد به شرطی که آموزش های زیادی شبیه همین آموزش به افراد داده بشه .

6

ارز دیجیتال

elmira3030

25/آذر/1398

ارزهای دیجیتالی در حقیقت ارزهایی هستند که با پروتکل‌های رمزگذاری‌شده طراحی می‌شوند و هدف‌شان کاهش تقلب و ممانعت از جعل و کلاه‌برداری ارزی است.

1

ارز آینده

مجتبی فلاح

11/آذر/1398

مطالب بسیار مفید وکامل بود.باتوجه به نوسان بسیار زیاد بیت کوین توصیه میکنم که همه سرمایه زندگیتون را وارد چرخه بیت کوین نکنید و یه جایی هم برای ریسک بگذاریدونکته دیگه اینکه باتجربه زیاد باید زمان خرید تشخیص بدیم، موفق باشید.

0

ارزدیجیتال

tarahom

14/آبان/1398

ارز دیجیتال، مجازی یا رمزپایه نوعی از کیف پول الکترونیکی است در واقع ابزاری برای مبادلات اینترنتی می باشد. ارز رمز برای برقراری امنیت تراکنش ها و تایید آن ها از رمزنگاری استفاده میکند. علاوه بر این رمزنویسی باعث میشد تا بتوان واحدهای جدید ایجاد شده از ارز رمزی را کنترل کرد. 

14

ارز دیجیتال

mehdibrayan

15/آبان/1398

به طور خلاصه اگه کسی ارز دیجیتالی نداره حتما حداقل یکی از این چند مورد از ارزهای به نام رو خریداری کنه چون احتمالش خیلی زیاده که در آینده ای نه چندان دور به پول بزرگی برسین پس امروز حداقل یک سرمایه کوچولو یجایی داشته باشین...

13

تحلیل

mmad.shja

15/آبان/1398

حرفتان درست و بجاست ولی این تکنیک را برای اولین بار در مجازی میبینیم این کار خیلی به ارز کمک میکنه. البته کمی هممشکل در این برنامه ها هست که باعث تعخیر در کار میشود

5

ارزدیجیتال،بیت کویین

negin_abdi1996

18/آبان/1398

ارزدیجیتال ازجمله بیت کویین که یک پول رمزنگاری شده است این امکان روبه کاربران میده ک بدون نیازبه هیچ بانکی مبادلات مالی خودشون روانجام بدن وهمچنین هویت طرفین معامله هم ناشناس باقی میمونه...درکل جای پیشرفت وترقی زیادداره وبنظرم خیلی بهترازارزهای دیگه است

7

خلاصه

ali1911

14/آبان/1398

اگر بخواهم به صورت خلاصه ارز دیجیتال را تعریف کنم ارز دیجیتال یک اعتبار بین المللی است که در هر کشور مورد قبول افراد است و می توان به جای پول نقد از آن استفاده کرد

16

تسهیل در معاملات

kovin sol

21/آبان/1398

اگه یک روزی برسه که از ارزهای دیجیتال برای معاملات بزرگ با کوچک استفاده بشه خیلی خوب میشه دیگه دنیای ارتباطات و الکترونیک هست

4

ارزدیجیتال چیست

majidkei

15/آبان/1398

درود خیلی خیلی کاردرستی هست که ارزدیجیتال رو معرفی وآموزش میدهید درجامعه ماهنوز افراد بیشماری هستند که اصلا واژه ارز مجازی حتی به گوششان نخورده ونمی دونن چه ثروت عظیمی ممکنه باشناختن وآموزش دیدن دراین عرصه بتونن کسب کنن جای سپاس داره از افرادی که باعلم ودانش امروزی و پشتکار فراوان درپی تعلیم همه افراد جامعه هستند چون دنیا لحظه به لحظه پیشرفت کرده و داریم به سمت دهکده جهانی واقعی نزدیکتر میشیم بخصوص کشورما که دارای محدودیتها وتحریمهای زیادی هست وبنظر من هرچه بیشتر دراین زمینه یعمی شناساندن ارزهای مجازی به مردم تلاش بیشتری بشه دراین اوضاع اقتصادی که لازم به توضیح نیست کمک بزرگی به وضع وحال مردم عادی هم خواهد شد

9

ارزهای دیجیتال

soni3168

15/آبان/1398

ارزهای دیجیتال در دنیا جایگاه ویژه ای رو برای خود دست و پا کرده و بسیاری در این صنعت سرمایه گذاری کرده و میکنند چرا که امروزه اکثر خرید و فروش ها سرمایه گذاری ها با این ارزهای دیجیتال انجام میشن

7

ارز های دیجیتال و درآمد آن ها، مقایسه با واقعیت

ALIREZAGH

14/آبان/1398

ارز های دیجیتال، کاملا فرآیند درآمد از آن ها، مشابه ارز های سنتی است، ایردراپ: مانند کمک های اولیه و خوراک ارسالی برای زلزله زدگان یا مردم جنگ دیده. رولی: مانند قرعه کشی های برنامه های تلویزیونی، شاید حتی معتبر هم نباشند. آفر: کار کن برام تا بهت پاداش بدم(روش کارگری) که شاید حتی صاحب کار، پول را پرداخت نکند. ماینینگ: مانند پولشویی هستش و حالت غیر قانونی هم دارا هست که شما از کامپیوتر دیگران استفاده کنید یا در صورت قانونی هم احتمال نابودی امکانات وجود دارد، مگر واقعا رعایت کرده باشید. سرمایه گذاری: مانند سرمایه گذاری در بانک ها هست، این سرمایه گذاری هم در راه های مختلف توسط افراد با تجربه استفاده میشود، ترید یا ماینینگ یا... ترید: مانند خرید سکه یا دلار و تعویض آن ها پس از افزایش یا کاهش هست. قطره ای: همانطور که از اسمش پیداست، در صحرا از یک شیر خراب، آب میخورید، فرقی ندارد آب از کجا باشد یا با چه سرعت بیاید، تنها تشنه هستید. روش های دیگر، جزء زمینه های کناری هستند که اون ها همیشه سود ثابت و مشخص و حتی بیش تری از ارز های دیجیتال دارند، مانند برنامه نویسی، کار گرافیکی برای ارز ها، صرافی، آماده سازی والت، تبلیغات مختلف، آموزش در زمینه های مختلف، آماده سازی ماینر ها و... این عرصه، حتی اگر در وضعیت فعلی شما هم به کار نیاید و نتوانید حتی کار آفرینی کنید، حتم داشته باشید در زندگی شما از نظر اقتصادی، روزی به کار میاید، شاید فردا ارز سنتی شما در مرز کاهش قیمت بود، شاید شما بتوانید با دانش کسب شده از خواندن تحلیل های تکنیکال مبتدی، بتوانید ان را پیش بینی کنید و از تورم، خود و سرمایه خود را نجات دهید

14

ارز دیجیتال

shabnam

14/آبان/1398

رمزنگاری در جنگ‌جهانی دوم برای اولین‌بار جهت انتقال پیام و فرمان‌های نظامی مورد استفاده قرار گرفت و در سال ۱۹۸۳ دانشمند آمریکایی به‌نام David Chaum برای نخستین بار ایده ارز دیجیتال را در تحقیقات خود ارائه کرد. در عصر دیجیتال، ریاضیات و علوم کامپیوتر برای امنیت ارتباطات، اطلاعات و انتقال پول مورد استفاده قرارگرفته‌اند.

10

صفر و یک های خیرکننده

shoeyb_mirzaiee

15/آبان/1398

بیت‌کوین یک رمزارز و نظام پرداخت جهانی با کارکردهای مشابه پول بی‌پشتوانه است، ولی از نظر حقوقی هنوز هیچ کشوری آن را به عنوان پول قانونی به رسمیت نشناخته‌است. از نظر فنی بیت‌کوین نخستین پول دیجیتال غیرمتمرکز است.

10

کریپتوکارنسی در ایران

ata22

15/آبان/1398

در ایران هم در سال ۲۰۱۷ همزمان با اوج گرفتن بهای بیت کوین، این ارز دیجیتال در بین گروههایی در جامعه شناخته شد اما همان زمان با سقوط ارزشش تا حدی از رونق سرمایه‌گذاری هم افتاد. در اواخر سال ۲۰۱۷ میلادی قیمت بیت کوین از ۸ هزار دلار تا نزدیکی ۲۰ هزار دلار پیش رفت؛ اما در کمتر از یک هفته قیمت آن به زیر از ۱۰ هزار دلار رسید. با این حال براساس گزارشها از ایران مجددا از سال گذشته افراد و شرکت‌های خصوصی و یا حتی "دولتی" و "شبه دولتی" در ایران وارد این کار شده‌اند.

10

ارز دیجیتال

mehdi60

17/آبان/1398

به نظر من ارز دیجیتال یک فن اوری نوین وبا ارزش است که بین کاربران ایرانی هم محبوبیت بسیار زیادی پیدا کرده چون آینده درخشانی خواهد داشت.ولی هواس دوستان باشد که سود جویان در این ارز هم رخنه کرده و دنبال کلاخبرداری می باشند.

5

مفهوم ساده

soheilstar

18/آبان/1398

ارزهای دیجیتال یاکریپتوکارنسی‌ها در‌حقیقت نوعی پول اینترنتی هستند که با استفاده از تکنولوژی کریپتوگرافی (رمزنگاری) رمزگذاری می‌شوند و تمام ویژگی‌های پول‌های رایج را بجز ماهیت فیزیکی دارا هستند. می‌توان آنها را با ارزهای دیگر مبادله کرد، با آنها تراکنش‌های مالی انجام داد، و برای خرید کالا و خدمات از آنها استفاده کرد، به همین سادگی.

8

ارز دیجیتال چیه؟واقعا ن....

ABBAS.DELROOZ

14/آبان/1398

دیگه کمتر کسی هست که ندونه البته با یکم مطالعه تو اینترنت در سایت های مربوطه اطلاعات کاملی بدست میارید یکم بجای لایک کردن تو اینیستا به فکر پول در اوردن باشین عزیزان

8

ارز دیجیتال

mahan_s.h

15/آبان/1398

با این روند پیشرفت علم تا چند سال دیگه پول های کاغذی از بین میرن و ارزهای دیجیتال جایگزینش میشن چه خوب که همه درباره ی ارزهای دیجیتال بدونن

7

ارز دیجیتال

gholamih

18/آذر/1398

ارز دیجیتال یا رمز ارز (Cryptocurrency) شکل خاصی از پول دیجیتال است که بر پایه علم رمزنگاری ایجاد شده است. 

1

توکن ها

amin.shiravsni

18/اسفند/1398

با احترام برای طرفداران بیت کوین، از دید بنده توکن ها میتونن امنیت بیشتری داشته باشن گرچه باید این اصلاح اتفاق بیفتد که بتوان ارزی که اشتباهی ارسال می‌شود قابل رجوع باشد

1

آینده ی ارز ها

morteza5544

14/آبان/1398

همین الان هم خیلی ها پول نقد ندارن همش تو بانک و خرج های کارتیه خیلی راحت اینده هم ارز های دیجیتال اعتباری میگیرند که داخل هر سوپر مارکتی کارت کشید با حساب ارزیه دیجیتال

12

ارز دیجیتال

hom

14/آبان/1398

دنیا در حال پیشرفت سریع تکنولوژی از دنیای الکترونیکی به دنیای مجازی است. مباحث مالی و اقتصادی هم مستثنی از این موضوع نیست. خواه نا خواه تجارت و اقتصاد به سمت فناوری مجازی خواهد رفت و ارزهای دیجیتالی با مشخصه های ایدآلش از جمله غیر تمرکز، شفافیت و نقل و انتقال آسان و ارزان، میوه خام این فرآیند است که با پیشرفت تکنولوژی و اطلاعات، پخته خواهد شد. ارز دیجیتال عدالت شایسته انسان را گسترش می دهد. به امید آن روز صبر میکنیم.

18

معرفی ارزها

Mojtaba.rd

15/آبان/1398

خیلی ها دقیقا نمی دونن ارز دیجیتالی یا رمز ارز چیه!!! با این تحلیل و معرفی ای که صورت گرفته خیلیا می تونن این نوع ارزها رو بهتر بشناسن و اعتماد کنن تا سرمایشون رو وارد این بازار کنند!

7

دنیای بدون اسکناس ممکن شد

hasan1334

14/آبان/1398

در دنیایی هر روز یک ایده،یک محصول جدید توسط انسان این اعجوبه جهان اختراع می شود. دنیا فقط به جلو پیش میره پس روز هایی میاد که از پول های کاغذی خبری نباشه مثل حذف ارسال قبض در منازل حتی کسی بهش فکر نمی کرد ولی اتفاق افتاد در نتیجه ارزهای دیجیتال می توانند جای اسکناس ها بگیرند.

12

ارز دیجیتالی

Nasimnik

11/آذر/1398

بیت کوین یک ارز دیجیتال نامتمرکز است یعنی به این معنا که در دنیای فیزیکی ما وجود خارجی ندارد و حتی بانک مرکزی هم برای آن وجود ندارد. از دیدگاه یک کاربر، بیت کوین پولی است که می توانید آن را در بستر اینترنت خرج کنید.

5

مزایا ارز دیجیتال

mkh66

15/آبان/1398

با در نظر گرفتن مزایا بسیار ارز های دیجیتال که هر کسی میتونه ازش بهره ببره، باید به آزادی در معاملات و غیر وابسته بودن به دولت ها اشاره کرد که مخصوصا کشور های دچار تحریم باید از این فرصت بخوبی استفاده کنن.

7

شناخت دقیق

nanapink

15/آبان/1398

بحث به این سادگی‌ها نیست، وقتی از رمزارها صحبت می‌کنیم، باید بدانیم که اصل و پایه اولیه یک رمزارز این است که غیرمتمرکز باشد؛ ولی رمزارزهایی که امروزه شناخته می‌شوند، گاهی در برخی موارد متمرکز عمل می‌کنند و به همین دلیل برای تشخیص غیر متمرکز و متمرکز بودن رمزارزها درجات مختلفی وجود دارد.

3

پیشترفت

hamid.abedi

18/آبان/1398

با این پیشترفت علم در چندین سال اینده شاهد از بین رفتن پول های کاغذی خواهیم بود و ارز های دیجیتالی میتوانند جایگزین مناسبی برای آن باشند که مهمترین آن بیتکوین است.

4

ارز دیجیتال

parsa._.sh

18/آبان/1398

به دلیل اینکه ایده های مردم رو در نظر گرفته و به قولی آزادی خواهانه هستش مشخصا از استقبال و محبوبیت پر شوری همراه داشته و خواهد داشت وبا کنار گذاشتن واسطه ها دست بعضی از سوءاستفاده گران رو کوتاه کرده که این نکته مثبت حساب میشه

3

ارز دیجیتال

afshin1482

15/آبان/1398

به نظر من ارز دیجیتال می تواند به عنوان روشی مناسب باشد برای حرکت به سوی نظامند شدن و برقراری عدالت نسبی

5

ارز دیجیتال

[email protected]

15/آبان/1398

به طور کلی رمز ارز ها گام بلندی برای استفاده از سیستم های مالی دیجیتالی است. ولی تا زمانی که ملموس تر نشود اکثر افراد ریسک ورود به این سیستم را نمی‌کنند. ملموس تر مثل اینکه راحت تر بتوانند با این ارز از فروشگاه ها خرید داشته باشند ، هدیه بدهند و بگیرند و ...

10

ارز دیجیتال

amirhossein123

15/آبان/1398

واقعا از این ک دنیایی تکنولوژی روز ب روز پیشرفت میکنه ک باعث درامد زایی انسان ها میشه با کمی زمان گذاشتن در روز خیلی ایده عالی هستش

7

ارز دیجیتال چیست

majiddasgari

13/آذر/1398

ارز دیجیتال نوعی و مدل خاصی از پول دیجیتال می‌باشد که به روش های مختلف رمزنگاری شده و از طریق تعداد از آن ها از طریق معدن و ماینر ها قابل استخراج است و تعداد زیادی از ارز های دیجیتال از طریق خرید و فروش و... مبادله می‌شود به طور کلی ارز دیجیتال جایگزین پول ملی است و احتمال دارد در آینده‌ای نه چندان دور یکی از ارز های که مبادله و خرید و فروش زیادی مثل ارز بیت کوین دارد به ارز دیجیتال جهانی تبدیل شود روش مشاهده تغییرات قیمت از طریق تحلیل بازار به شکل های مختلف مثل قیمت نفت و طلا بستگی دارد و نمودار های آن بهترین روش فهمیدن این موضوع است..

1

ارز دیجیتال

zahragh

18/آذر/1398

کریپتوکارنسی‌ها را می‌توان به صورت مستقیم و بدون دخالت هرگونه واسطه‌ای در اینترنت به شخص دیگری ارسال کرد. یعنی برای ارسال ارزهای دیجیتال به یکدیگر نیازی به افتتاح حساب بانکی، استفاده از خدمات بانک‌ها یا هر سازمان واسطه‌ دیگری نخواهید داشت.

3

تحلیل

rahele akbari

24/آذر/1398

همونطوری که ارزهای دیجیتال تا به امروز توانستند جایگاه ویژه ای در معاملات مهم داشته باشند شک نداشته باشید که آینده ای بسیار درخشان و روشن در پیش رو خواهند داشت

1

دانلود اپلیکیشن موبایل کوینگرام

با اپلیکیشن اندروید کوینگرام از آخرین مطالب بازارهای مالی و رمزارز ها با خبر باشید، قیمت تمامی رمزارز ها در لحظه چک کنید و نرخ آنها را با مبدل ارز کوینگرام به یکدیگر تبدیل کنید، با دیگر افراد در مورد تحلیل ها و مطالب گفت و گو کنید، سبد دارایی ارزهای دیجیتال خودتان را بسازید و از سود و زیان خود در بازه های زمانی مختلف با خبر باشید و با شرکت رایگان در مسابقات پیش بینی رمزارز جایزه ببرید.
coingram
coingram
کوینگرام

استارتاپ کوینگرام به عنوان یک رسانه تخصصی در حوزه بازار های مالی وارز های دیجیتال ، فعالیت خود را از تیر 1398 شروع کرد. هدف ما از ابتدا آموزش وآشنایی مردم با علم و فناوری آینده یعنی بلاک چین بوده است. آشنایی با انواع ارز های دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم، آدا کاردانو و بقیه رمزارز ها میتواند ما را در انتخاب خرید و سرمایه گذاری در این حوزه بسیار بیشتر کمک کند. همان طور که سرمایه گذاری ها و ورود پول به این حوزه روز به روز بیشتر می شود، مسئولیت ما برای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی بیشتر می شود تا کسی درگیر پروژه های کلاه برداری و طرح های پانزی نشود.

برگزیده ها

درآمد از کوینگرام

شرایط و قوانین

مفاهیم پایه

آشنایی با بلاکچین

آشنایی با بیتکوین

آشنایی با اتریوم

کوینگرام

درباره ما

ارتباط با ما

شبکه های اجتماعی

اینستاگرامتلگرام

کلیه ی حقوق این سایت نزد کوینگرام محفوظ بوده و بازنشر محتوای اختصاصی با ذکر منبع بلامانع است.