coingram
کوینگرام

نوسان

قیمت

نام ارز

1.5%

58,934 $

3,671,588,200 تومان

Bitcoin

Bitcoin

btc

0.7%

2,983 $

185,830,932 تومان

Ethereum

Ethereum

eth

0.2%

1 $

62,300 تومان

Tether

Tether

usdt

0.2%

560.1 $

34,895,476 تومان

Binance Coin

Binance Coin

bnb

4%

137.35 $

8,556,905 تومان

Solana

Solana

sol

0%

0.9995 $

62,269 تومان

USD Coin

USD Coin

usdc

0%

0.5166 $

32,184 تومان

XRP

XRP

xrp

0.7%

2,979 $

185,616,620 تومان

Staked Ether

Staked Ether

steth

2.7%

0.1318 $

8,211 تومان

Dogecoin

Dogecoin

doge

6.5%

5.13 $

319,599 تومان

TonCoin

TonCoin

ton

صرافی Gate.io در نگاهی جامع و کلی، بررسی نقاط قوت و ضعف این صرافی!

12/تیر/1398
افزودن به نشان شده ها
صرافی Gate.io در نگاهی جامع و کلی، بررسی نقاط قوت و ضعف این صرافی!
صرافی
آموزش
Exchange
2391
دقیقه

Gate.io یکی از صرافی های قدیمی اما کمتر شناخته شده است. این صرافی در چین راه اندازی شد و از ۲۰۱۳ تا به حال عملکرد داشته است. این صرافی دارای گستره وسیعی از ارز های دیجیتال و امکانات زیاد می باشد و همچنین دارای معاملات مارجین نیز می باشد. این صرافی به اقدامات امنیتی خود افتخار می کند. در حالی که این اقدامات از بسیاری از صرافی های مشهور دیگر قوی تر می باشد اما هنوز هم نگرانی هایی موجود است. در این بررسی به پوشش موارد زیر می پردازیم:

  • اطلاعات کلیدی
  • نحوه کار کردن
  • کارمزد ترید
  • دارایی های کریپتویی موجود
  • معاملات مارجین
  • محدوده های انتقال
  • اعتماد و اعتبار شرکت
  • اقدامات امنیتی
  • پشتیبانی مشتری
  • نتیجه گیری
  • منابع مفید

اطلاعات کلیدی

Gate.io یک شرکت تابعه از Gate Technology, Inc می باشد. تریدر ها می توانند هم از نسخه وب و هم از نسخه موبایل استفاده کنند که نسخه موبایل برای IOS و اندروید موجود است. بر طبق داده های coinmarketcap این صرافی در حال حاضر از لحاظ حجم در رده 35 است. در حال حاضر در این صرافی چهار بازار تتر، بیت کوین، اتریوم و تبدیل به استیبل کوین (stable coin) برای کشور های مختلف موجود است. این گزینه آخر پورتفویی از چند استیبل کوین مختلف است که به صورت ارز محلی هر کشور نمایش داده می شود. همه کوین های دیگر در برابر یکی از این چهار بازار ترید می شوند.

این صرافی سرویس های خود را اساسا برای مشتریان انگلیسی و آسیایی بر حسب زبان های موجود آنها فراهم می کند. این صرافی برای کاربران هر کشوری بجز کانادا، ایالات متحده و ژاپن به همراه تعدادی از ملت های کوچکتر موجود است. دلیل محرومیت بعضی از کشور ها موانع قانونی می باشد.

نحوه کار کردن

سطح کاربری صرافی Gate.io بسیار شبیه صرافی های دیگری مانند بایننس می باشد اما نما های نموداری، order book و تب های تاریخچه ترید آن به طور معقولی پیچیده است.

کاربران می توانند سفارش های محدوده ای، سفارش های شرطی قیمت و سفارش های شرطی زمان را انجام دهند. سفارش محدوده ای مانند همه صرافی های دیگر کار می کند. شما قیمتی را که مایلید برای کوین بپردازید وارد می کنید، سفارش فورا وارد order book می شود و اگر قیمت به سطح انتخاب شده شما برسد، سفارش شما تکمیل خواهد شد. سفارش های شرطی قیمت به کاربر اجازه می دهند که سفارشی را تنظیم کند که تنها وقتی وارد order book می شود که شرایط قیمتی انتخاب شده شما برآورد شود. سفارش های شرطی زمان بر اساس فاصله زمانی انتخاب شده وارد order book می شود. این یعنی اینکه شما می توانید سفارش هایی را در فواصل زمانی تنظیم شده وارد کنید به شرطی که بخواهید خرید خود را در خلال چند ساعت انجام دهید.

به طور تعجب برانگیزی در این صرافی گزینه سفارش با قیمت بازار وجود ندارد و کاربران باید خودشان را با قیمت بازار از طریق سفارش محدوده ای وفق دهند. این یقینا نوعی محدودیت است.

کارمزد ترید

در صرافی Gate.io کارمزد ها کاملا ساده و واضح هستند. در حال حاضر کارمزد واریزی صفر است. کارمزد ترید برای همه جفت ها بجز USDT/CNYX نرخ ثابت ۰.۲ درصد می باشد. بجز این، تنها کارمزد دیگری که باقی می ماند برای برداشت هاست. این کارمزد ها بر طبق جفت ترید شده متفاوت هستند. اما آنها بجای اینکه درصدی باشند ثابت هستند و بنابراین در واکنش به مقدار کوین برداشتی تغییر نمی کنند. همچنین کمترین اندازه سفارش در جفت ترید انتخاب شده باید به ارزش ۱۰ دلار باشد.

دارایی های کریپتویی موجود

تنوع و گستره جفت های ترید در این صرافی یقینا تاثیرگذار است. آنها در حال حاضر ۲۶۶ کوین و ۳۵۶ جفت ترید مجزا را ارائه می دهند. سه مورد از برجسته ترین این جفت ها EOS/USDT، ETH/USDT و BTC/USDT می باشند.

معاملات مارجین

بر خلاف اکثر صرافی های دیگر، صرافی Gate.io معاملات مارجین را ارائه می دهد. این قابلیت را آنها در این اواخر به صرافی خود اضافه کردند. در حال حاضر مارجین تنها برای ۲۴ کوین موجود است. بیشترین لوریجی که تریدر ها می توانند مورد استفاده قرار دهند سه می باشد. پس اگر ۱۰ بیت کوین به اکانت مارجین خود وارد کنید، می توانید ۲۰ بیت کوین دیگر هم قرض کنید و جمعا ۳۰ بیت کوین در اکانت مارجین خود خواهید داشت.

این سرویس خیلی مفیدی است هر چند که لوریج بسیار پایین تر از صرافی های دیگری مانند Bitmex است. تریدر ها دوره های ۱۰، ۲۰ یا ۳۰ روزه را برای مارجین خود انتخاب می کنند. اگر ضرر شما به سطحی برسد که دیگر نتوانید برای آن پرداخت کنید، Gate.io پوزیشن شما را نقد می کند. در این نقطه، صرافی همه بدهی ها را از اکانت شما تصفیه خواهد کرد و هر پوزیشن بازی را خواهد بست. کارمزد ترید برای پوزیشن های مارجین همانند پوزیشن های فوری می باشد.

محدوده های انتقال

محدوده های برداشت بنا به کوین مورد نظر نوسان دارد. برای اکانت های استاندارد، کاربران می توانند تا ۱۰۰ بیت کوین، ۳۰۰۰ اتریوم و یا ۱۰۰۰۰۰ دلار تتر را در روز برداشت کنند. این محدوده ها را با ارائه مدارک و احراز هویت می توان تغییر داد. توجه داشته باشید که بر خلاف فرآیند های احراز هویت در صرافی های دیگر، در این صرافی بعد از تایید هویت مقدار برداشت به طور خودکار افزایش پیدا نمی کند بلکه باید برای پشتیبانی ایمیل بفرستید و تقاضای محدوده برداشت بالاتری را برای کوین خاصی مطرح کنید. متاسفانه در حال حاضر اطلاعاتی در مورد محدوده های واریزی روزانه موجود نیست.

اعتماد و اعتبار شرکت

یکی از مباحثات حول و حوش این صرافی، فعالیت هایی بوده است که توسط کاربران آمریکایی در این پلتفرم انجام شده است. تیم مدیریت به طور شفاف اعلام کرد که کاربران آمریکایی را پشتیبانی نخواهد کرد و قصد تغییر این موضع را نیز به دلیل عدم شفافیت کمسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) و عامل های دیگر ندارد.

مدرکی وجود ندارد که نشان دهد این صرافی توسط قانون گذاران کشور خاصی قانون گذاری شده باشد و مجاز اعلام شده باشد. دلیل عمده این مطلب این است که صرافی مذکور با ارز فیات و انتقال های بانکی سر و کار ندارد.

اقدامات امنیتی

وقتی که امنیت یک صرافی را مورد بررسی قرار می دهید، دو آسیب پذیری وجود دارد که شما به عنوان کاربر لازم است در موردش فکر کنید. یکی از آنها مکانیسم های ورود و محافظت از هویت است و دیگری مکانیسم انبارش وجوه توسط صرافی است.

خوشبختانه، محافظت از اکانت درصرافی Gate.io خیلی قوی است. کاربران باید اکانت مجزا و جداگانه ای را تنظیم کنند و برای وجوه رمز عبور داشته باشند و بتوانند از تایید هویت دو عاملی استفاده کنند که همیشه این کار شدیدا توصیه می شود. رمز عبور اکانت برای ورود مورد استفاده قرار می گیرد، در حالی که رمز عبور وجوه منحصرا برای واریز و برداشت وجه مورد استفاده قرار می گیرد.

از منظر امنیت وجه، بر اساس اطلاعات موجود به نظر می رسد که اقدامات قدرتمندی صورت گرفته باشد. اگرچه مقدار اطلاعات محدود در این زمینه گاها آزار دهنده است. البته این طبیعی است زیرا آنها چیدمان امنیتی خود را افشا نمی کنند. این صرافی اعلام داشته که آنها برای اکثر وجوه از انبارش آفلاین استفاده می کنند. البته آنها از کیف پول های آنلاین هم برای ذخیره استفاده می کنند تا بتوانند تراکنش های روزانه را تامین وجه نمایند.

این صرافی تاریخچه قابل توجهی از امنیت قوی دارد و از رخ دادن هک ممانعت کرده است. اما اخیرا به دنبال افشای اینکه هکر ها انتقال وجه کاربران را به داخل صرافی و خارج از آن نشانه گرفته اند، ترس و نگرانی هایی مطرح شد. این صرافی اعلام کرده که هیچ کاربری متحمل ضرر نشده است و آنها رابطه خود را با سرویس ثالثی که به مخاطره افتاده بود، به حالت تعلیق درآورده اند.

اخیرا در گزارشی توسط ICORatings، امنیت ۱۰۰ صرافی برجسته مورد تحلیل قرار گرفت و مقیاس این سنجش حجم ۲۴ ساعت بود. متاسفانه این صرافی در رده ۵۳ قرار گرفت. در حالی که این صرافی از لحاظ امنیت دامنه و کاربر نمره خوبی گرفت اما امنیت وب آن خیلی ضعیف بود. امتیاز آنها در این زمینه واقعا ناامید کننده بود. اما در واقع امتیاز بالاتری از صرافی های مشهوری مانند Bitfinex، Gemini و Bitstamp گرفت.

پشتیبانی مشتری

سطح معقولی از سرویس مشتری برای کاربران موجود است. زمانی که وارد شدید، می توانید با عضو پشتیبان گفتگوی زنده داشته باشید و یا اینکه یک تیکت برای جواب دهی ارسال کنید. پشتیبانی مشتری آنها گسترده است و صفحه سوالات متدوال آنها (FAQ) جامع است.

نتیجه گیری

Gate.io صرافی خوبی برای کاربرانی است که می خواهند به کوین های مختلف دسترسی داشته باشند. همچنین کاربرانی که معاملات مارجین را دوست دارند و نمی خواهند تایید هویت گسترده ای را برای باز کردن اکانت پایه بگذرانند، این صرافی مناسب می باشد. این صرافی چندین سال است که در این فضا است و تنها از یک نگرانی امنیتی رنج برده است که آن هم منجر به از دست دادن وجوه هیچ کاربری نشده است. در حالی که امنیت این صرافی به نسبت بسیاری از صرافی های مشهور و برتر بسیار بهتر می باشد اما ارتقا های بیشتری باید انجام گیرد. البته تنها در صورتی می توانید از این صرافی استفاده کنید که در لیست کشور های تایید شده قرار داشته باشید.

منبع:

میهن بلاکچین


امتیاز دادن به خبر

با لایک کردن هر خبر شما می توانید کوین بیشتر جایزه بگیرید


مطالب مرتبط با این موضوع

با ماموریت هاوینگ آبان تتر تا 30 میلیون تومان بیت کوین به دست بیار

با ماموریت هاوینگ آبان تتر تا 30 میلیون تومان بیت کوین به دست بیار

2 ارز جدید Dione و Nosana در کوینکس لیست شدند

2 ارز جدید Dione و Nosana در کوینکس لیست شدند

آموزش ثبت نام و احراز هویت در صرافی بیت۲۴ + ۵۰۰ میلیون بیبی دوج هدیه!

آموزش ثبت نام و احراز هویت در صرافی بیت۲۴ + ۵۰۰ میلیون بیبی دوج هدیه!

لیست شدن ارز Archway در کوینکس

لیست شدن ارز Archway در کوینکس

ارزهای دجیتال جدید چطور در کوینکس لیست می شوند؟

ارزهای دجیتال جدید چطور در کوینکس لیست می شوند؟


تحلیل کاربران

geta

moeinwollf

07/مهر/1398

باتوجه به توضیحات به نظر من که صرافی خوبیه باید دید در اینده ودرهنگام افزایش کاربرانش چگونه تراکنشهایش را ساپورت خواهد کرد

10

gate.io

fatima@

10/تیر/1399

اکثر صرافی های ارز دیجیتال شبیه به هم عمل میکنند و از جفت ارز برای ترید استفاده میشه بعضی از صرافیا هم ترید مارجین رو اضافه کردن صرافی هم مث کوکوین ارز های اولیه رو بیشتر پوشش میده

11

gate

carilho

08/تیر/1399

یک صرافی چینی با کارمزد مناسب و کارمزد واریزی صفر درصد و ساپورت کردن تعداد ارز های زیاد از مزیت این صرافی هستش

11

gate

cryptofarmer97

28/شهریور/1398

صرافی خوبی است ،پرداختی هاشون تا چندساعت زمان میبره ، از خیلی توکن ها هم پشتیبانی میکنه‌، در کل خوبه

10

gate

carilho

08/تیر/1399

یک صرافی چینی با کارمزد مناسب و کارمزد واریزی صفر درصد و ساپورت کردن تعداد ارز های زیاد از مزیت این صرافی هستش

12

صرافی پیشرفته

نوید

28/اردیبهشت/1400

این صرافی پیشرفته از زمان تاسیسش تا الان عملکرد خوبی داشته و من فکر میکنم که از این صرافی ها بیشتر و بیشتر بشن

5

gate.io

fatima@

10/تیر/1399

اکثر صرافی های ارز دیجیتال شبیه به هم عمل میکنند و از جفت ارز برای ترید استفاده میشه بعضی از صرافیا هم ترید مارجین رو اضافه کردن صرافی هم مث کوکوین ارز های اولیه رو بیشتر پوشش میده

9

gate

carilho

08/تیر/1399

یک صرافی چینی با کارمزد مناسب و کارمزد واریزی صفر درصد و ساپورت کردن تعداد ارز های زیاد از مزیت این صرافی هستش

7

صرافی Gate.io

marwan

14/آذر/1402

گیت ای او (Gate io) صرافی ارز دیجتال متمرکزی است که تعداد بسیار زیادی کوین و جفت‌ارز برای معامله دارد. این پلتفرم بیش از 1400 رمزارز برای معامله دارد و از 2500 جفت‌ارز معاملاتی پشتیبانی می‌کند

3

gate

carilho

08/تیر/1399

یک صرافی چینی با کارمزد مناسب و کارمزد واریزی صفر درصد و ساپورت کردن تعداد ارز های زیاد از مزیت این صرافی هستش

9

صرافی

amyr_sh

20/مهر/1398

در حال حاضر اکثر صرافی های معتبر در حال راه اندازی سامانه آنلاین هستن تا بتونن ارزهای دیجیتال رو هم پشتیبانی کنن ولی کسب اعتبار و پشتیبانی این ارزها کار راحتی نیست و شاید کمتر صرافی بتونه موفق بشه مثله بایننس و امثالهم

20

gate

carilho

08/تیر/1399

یک صرافی چینی با کارمزد مناسب و کارمزد واریزی صفر درصد و ساپورت کردن تعداد ارز های زیاد از مزیت این صرافی هستش

9

gate

carilho

08/تیر/1399

یک صرافی چینی با کارمزد مناسب و کارمزد واریزی صفر درصد و ساپورت کردن تعداد ارز های زیاد از مزیت این صرافی هستش

7

شایسته

Ho3ein6595

11/آبان/1398

Gate.io صرافی خوبی برای کاربرانی است که می خواهند به کوین های مختلف دسترسی داشته باشند. همچنین کاربرانی که معاملات مارجین را دوست دارند و نمی خواهند تایید هویت گسترده ای را برای باز کردن اکانت پایه بگذرانند، این صرافی مناسب می باشد.

6

دانلود اپلیکیشن موبایل کوینگرام

با اپلیکیشن اندروید کوینگرام از آخرین مطالب بازارهای مالی و رمزارز ها با خبر باشید، قیمت تمامی رمزارز ها در لحظه چک کنید و نرخ آنها را با مبدل ارز کوینگرام به یکدیگر تبدیل کنید، با دیگر افراد در مورد تحلیل ها و مطالب گفت و گو کنید، سبد دارایی ارزهای دیجیتال خودتان را بسازید و از سود و زیان خود در بازه های زمانی مختلف با خبر باشید و با شرکت رایگان در مسابقات پیش بینی رمزارز جایزه ببرید.
coingram
coingram
کوینگرام

استارتاپ کوینگرام به عنوان یک رسانه تخصصی در حوزه بازار های مالی وارز های دیجیتال ، فعالیت خود را از تیر 1398 شروع کرد. هدف ما از ابتدا آموزش وآشنایی مردم با علم و فناوری آینده یعنی بلاک چین بوده است. آشنایی با انواع ارز های دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم، آدا کاردانو و بقیه رمزارز ها میتواند ما را در انتخاب خرید و سرمایه گذاری در این حوزه بسیار بیشتر کمک کند. همان طور که سرمایه گذاری ها و ورود پول به این حوزه روز به روز بیشتر می شود، مسئولیت ما برای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی بیشتر می شود تا کسی درگیر پروژه های کلاه برداری و طرح های پانزی نشود.

برگزیده ها

درآمد از کوینگرام

شرایط و قوانین

مفاهیم پایه

آشنایی با بلاکچین

آشنایی با بیتکوین

آشنایی با اتریوم

کوینگرام

درباره ما

ارتباط با ما

شبکه های اجتماعی

اینستاگرامتلگرام

کلیه ی حقوق این سایت نزد کوینگرام محفوظ بوده و بازنشر محتوای اختصاصی با ذکر منبع بلامانع است.