coingram
کوینگرام

نوسان

قیمت

نام ارز

2.7%

59,364 $

3,698,377,200 تومان

Bitcoin

Bitcoin

btc

1.2%

2,997 $

186,689,426 تومان

Ethereum

Ethereum

eth

0.2%

1 $

62,300 تومان

Tether

Tether

usdt

1%

564.1 $

35,144,676 تومان

Binance Coin

Binance Coin

bnb

7.8%

139.36 $

8,682,128 تومان

Solana

Solana

sol

0.2%

1 $

62,362 تومان

USD Coin

USD Coin

usdc

2.5%

0.5226 $

32,558 تومان

XRP

XRP

xrp

0.9%

2,989 $

186,238,997 تومان

Staked Ether

Staked Ether

steth

4.1%

0.1342 $

8,361 تومان

Dogecoin

Dogecoin

doge

6.6%

5.16 $

321,468 تومان

TonCoin

TonCoin

ton

ساتوشی ناکاموتو و نظریه هایی پیرامون ناپدید شدن او

25/آبان/1398
افزودن به نشان شده ها
 ساتوشی ناکاموتو و نظریه هایی پیرامون ناپدید شدن او
Bitcoin
Satoshi
اخبار
1883
دقیقه

شاید هوشمندانه ترین کار ساتوشی ناکاموتو پس از طراحی بیت کوین ناپدید شدن بود. سؤال این نیست که چرا ساتوشی ناپدید شد؟ چرا آن موقع؟ آیا ناپدید شدن ساتوشی در اوایل سال ۲۰۱۱ از قبل برنامه ریزی شده بود و یا اینکه اتفاقات پیش بینی نشده ناکاموتو را وادار کرد که چمدان های خود را بسته و از جامعه ای که تاسیس کرده بود فرار کند و هرگز برنگردد؟ یا شاید ممکن است به اراده خود مخفی نشده باشد؛ به هر حال نظریه های زیادی در این زمینه وجود دارد که به چند مورد از آنها خواهیم پرداخت.

نظریه اول: ناپدید شدن ساتوشی از قبل برنامه ریزی شده بود

ساتوشی ناکاموتو مردی روشمند و دقیق بود. این را می توانیم از نوشته های او نتیجه بگیریم. به نظر نمی رسد که او یک روز صبح بیدار شود و با این تفکر که انسان فقط یکبار زندگی می کند، راه خود را از جامعه ای که تازه ساخته بود جدا کند. با دانستن اینکه دیگر برگشتی وجود ندارد ساتوشی از ماه ها یا حتی سالها قبل، ناپدید شدن خود را برنامه ریزی کرده بود و تا آن زمان با پشتکار زیاد کار خود را انجام داد. این نظریه توضیح می دهد که چرا آخرین پست انجمن وی یک پست معمولی بود و دستورالعمل هایی به جا گذاشت که در ساخت هسته بیت کوین نسخه 0.3.19 اصلاح شده اند.

نظریه دوم: به ویکی لیکس (Wikileaks) ارتباط داشت

ساتوشی تمایل داشت هنگام مطلب گذاشتن در انجمن Bitcointalk احساسات خود را کنترل کند. او شبیه مردی بود که می دانست کارهای زیادی برای انجام وجود دارد و زمان کمی باقی مانده است و از این رو از چرند نویسی و وراجی کردن خودداری می کرد. می توانست بی ادب باشد (اگر شما به من اعتقاد ندارید یا نمی فهمید من وقت ندارم شما را متقاعد کنم، متأسفم)، اما هرگز بی ادب نبود. با این حال در پست یکی مانده به آخر او تصویری از ناراحتی وجود دارد.

ساتوشی در پاسخ به مقاله PC World که گفته بود ویکی لیکس برای دور زدن محاصره اقتصادی بیت کوین را پذیرفته است، نوشت: بهتر است توجه خود را روی زمینه های دیگر بگذاریم. ویکی لیکس دستش را داخل لانه زنبور کرده است و این زنبورها به سمت ما هجم آورده اند. آیا ویکی لیکس می تواند بیت کوین و خالق آن را به کانون توجه تبدیل کند و این آخرین پوششی بود که ساتوشی برای پوشاندن خود استفاده کرد؟ این استدلال که بیت کوین به سرعت در حال رشد بود و به ناپدید شدن ساتوشی سرعت می بخشید، منطقی به نظر می رسد.

نظریه سوم: به سازمان سیا (CIA) ارتباط داشت

آخرین مکاتبات ساتوشی از طریق نامه ای در تاریخ ۲۶ آوریل ۲۰۱۱ به گوین آندرسن (Gavin Andresen) نظریه دیگری را مطرح کرده است که چرا وی ناگهان غیب شد. او نوشت:

امیدوارم که شما همچنان درمورد من به عنوان یک چهره اسرارآمیز مرموز صحبت نکنید زیرا مطبوعات همچنین دیدی را ایجاد می کنند که بیت کوین ارز دزدان دریایی است. شاید در عوض اگر از بیت کوین به عنوان یک پروژه متن باز صحبت کنید و به همکاران توسعه دهنده خود اعتبار بیشتری بدهید، انگیزه بیشتری در آنها ایجاد شود.

وقتی گوین پاسخ داد، او به ساتوشی اطلاع داد كه از وی دعوت شده است تا در یك رویداد كه توسط سازمانی که زیر نظر CIA است صحبت كند. ساتوشی هرگز جواب نداد. آیا صحبت کردن از اشباح ساتوشی را ترساند؟

نظریه چهارم: یک موضوع شخصی بود

ما چیزی در مورد زندگی شخصی ساتوشی ناکاموتو نمی دانیم. این احتمال وجود دارد كه خروج وی توسط حوادثی انجام شود كه او هرگز نمی توانسته به طور علنی آن را اعلام كند. عدم سلامتی، آسیب دیدگی یا مسئولیت های جدید (خانوادگی، حرفه ای، شخصی) می تواند ساتوشی را مجبور کند زودتر از آنچه پیش بینی می شد عظیمت کند. اگر اینگونه باشد، ما راهی برای شناختن آن نداریم. امروز بسیاری معتقدند ساتوشی دیگر با ما نیست زیرا او دیگر زنده نیست.

نظریه پنجم: ناپدید شدن ساتوشی به صورت نمادین است

ساتوشی ناکاموتو و تولد بیت کوین حماسه ای است که با نماد شناسی پوشیده شده است و مانند رمان دن براون برای سایفر پانک ها خوانده می شود. از نام نامگذاری جنسیس بلاک (Genesis block) تا ناپدید شدن ناگهانی خالق آن، اجتناب از پیش زمینه مذهبی سخت است. گذشته از نام آن، اینکه ماین کردن جنسیس بلاک شش روز طول کشید عجیب است. همانطور که در یک بحث قدیمی در انجمن Bitcointalk گمانه زنی شده است این موضوع ممکن است تخم مرغ عید پاک باشد که توسط ساتوشی برای ادای احترام به کتاب مقدس آفرینش (Genesis) مانده است. همانطور که پیدایش 2: 2 می گوید: “و در روز هفتم خدا کار خود را که خلق کرده بود به پایان رساند و استراحت کرد.”

برای کسانی که به توصیف نمادین اقدامات ساتوشی علاقه دارند چیزهای زیادی وجود دارد. اعتقاد بر این است که خدمت مسیح در زمین حدود سه سال به طول انجامیده است. اولین تماس شناخته شده ساتوشی با جهان در ۲۲ آگوست ۲۰۰۸ در یک ایمیل به خالق b-money، وی دای( Wei Dai) رخ داد، اگرچه اعتقاد بر این است که قبل از آن به آدام بک(Adam ‌Back) رسیده است. ایمیل تأیید شده نهایی ساتوشی در ۲۶ آوریل ۲۰۱۱ به گوین آندرسن ارسال شده بود، به این معنی که دوران خدمت وی نیز حدود سه سال به طول انجامید.

این واقعیت که آموزه های ساتوشی سالهای طولانی مورد تفسیرها و سوء برداشت های گسترده قرار گرفته است در حالی که مریدان وی در انتظار آمدن دومین آفریدگار بیت کوین هستند شباهت های او با مسیح را تقویت کرده است. ساتوشی کامل نبود ـ کد او اینقدر را به ما می گوید ـ و عقل سلیم به ما می گوید که قرار دادن تندیس مردان جایزالخطا روی پایه ها، در تضاد با همه چیزهایی است که بیت کوین برای آن تلاش می کند. اینکه خصوصیات مسیحایی را به زندگی و زمان ساتوشی ناکاموتو اختصاص دهیم ممکن است با فرقه های مذهبی مخالفت داشته باشد.

اتفاقاً شواهدی وجود دارد که نشان می دهد ساتوشی از فرقه ای در اطرافش شروع به شکل گرفتن می کرد خسته شده بود؛ مقاله PC World در مورد ویکی لیکس ادعا می کرد که “او نگفته است که بیت کوین مخلوق برنامه نویس ژاپنی ساتوشی ناکاموتو است،” در حالی که در آخرین ایمیل خود به گوین آندرسن شکایت کرد“من آرزو می کنم که شما در مورد من به عنوان یک چهره مرموز و مبهم صحبت نکنید … شاید در عوض باید از یک پروژه متن بازصحبت کند و اعتبار بیشتری به همکارانتان بدهد.” ساتوشی هیچ علاقه ای به تبدیل شدن به یک افسانه زنده و سایه انداختن بر شاهکار بزرگ خود نداشت.

نظریه ششم: بیت کوین آماده بود

طبق انجیل لوقا آخرین كلمات عیسی مسیح اینگونه بود: “پدر آنها را ببخش زیرا آنها نمی دانند چه می كنند.” از طرف دیگر ساتوشی با این عقیده عزیمت کرد كه اطرافیان او دقیقاً می دانستند كه چه می كنند. همانطور که او در یکی از آخرین ایمیل های خود که در ۲۳ آوریل ۲۰۱۱ به مایک هارن(Mike Hearn) ارسال شده است اظهار داشت: “من به سمت چیزهای دیگر حرکت کرده ام. جای آن پیش گوین و بقیه خوب است.”

ساتوشی در طول سال هایی که بیت کوین را می ساخت از آن پرستاری کرده بود و اکنون بیت کوین این توانایی را داشت که بدون او بتواند ماینینگ انفرادی داشته باشد، اشکالات مهم و اساسی را برطرف کند و نسخه های جدید هسته را بیرون بکشد. شاید ساتوشی به دلیل اینکه تمام کارهایی را که باید انجام داده بود عظیمت کرد. ماندن فقط میراث او را لکه دار می کرد و خطر از بین بردن او را بیشتر می کرد زیرا جهان به شدت به آفرینش او علاقه مند می شد.

در این صورت زمان خروج ساتوشی که همزمان با ورود وی به بحران مالی سال ۲۰۰۸ شد به همان اندازه بی نقص بود. علی رغم درگیری های داخلی، جداسازی زنجیره و شکافهایش نه تنها بیت کوین زنده مانده بلکه قوی تر هم شده است و در یک ارگانیسم غیرقابل توقف تغییر شکل می دهد که توسط هیچ کس قابل کنترل نیست.

منبع:

میهن بلاکچین


امتیاز دادن به خبر

با لایک کردن هر خبر شما می توانید کوین بیشتر جایزه بگیرید


مطالب مرتبط با این موضوع

واکنش بازار به تصمیم جدید فدرال رزرو: بیت کوین افزایش قیمت را تجربه کرد!

واکنش بازار به تصمیم جدید فدرال رزرو: بیت کوین افزایش قیمت را تجربه کرد!

کاهش محسوس قیمت بیت کوین در پیش از جلسه فدرال رزرو!

کاهش محسوس قیمت بیت کوین در پیش از جلسه فدرال رزرو!

تحلیل اخیر قیمت بیت کوین: نوسانات و پیش‌بینی‌ها در بازار!

تحلیل اخیر قیمت بیت کوین: نوسانات و پیش‌بینی‌ها در بازار!

تحرکات قابل توجه نهنگ‌ها در بازار کریپتو؛ انتقال بیش از ۱ میلیارد دلار به کوین‌بیس!

تحرکات قابل توجه نهنگ‌ها در بازار کریپتو؛ انتقال بیش از ۱ میلیارد دلار به کوین‌بیس!

سقوط بیت کوین و پایان پی‌در‌پی‌های روزانه بلک‌راک؛ آیا شاهد پایان سلطه هستیم؟

سقوط بیت کوین و پایان پی‌در‌پی‌های روزانه بلک‌راک؛ آیا شاهد پایان سلطه هستیم؟


تحلیل کاربران

ساتوشی ناکاموتو

a__ali__h

25/آبان/1398

جان مکافی، سازنده آنتی ویروس محبوب و پیشگام مکافی می گوید که با خالق بیت کوین، ساتوشی ناکاموتو، صحبت کرده و قصد دارد تا هویت او را افشا کند. با این حال زمان مشخصی را برای انجام این کار اعلام نکرد. او قبلا گفته بود که طی یک هفته هویت ساتوشی را افشا خواهد کرد. هویت ناکاموتو، که نامی مستعار است و تصور می شود که به فرد یا گروهی اشاره دارد، سال ها است که مورد بحث قرار دارد. در این مدت لیستی طولانی از نظریه های نامعتبر برای پی بردن به هویت وی اعلام شده که در برخی از آنها عنوان شد که احتمالا سازنده بیت کوین مرده است. طبق ادعای اخیر مکافی، ناکاموتو مردی است که در آمریکا زندگی می کند. مکافی در یک مصاحبه تلفنی گفت: من با او صحبت کرده ام. او از کار من برای افشای هویتش راضی نیست. رفتار و کردار عجیب و غریب مکافی گذشته او را به عنوان یک پیشگام در زمینه نرم افزار تحت الشعاع قرار داده است و باور این که آیا او واقعا ناکاموتو را می شناسد، دشوار است. کاری که دیگران موفق به انجام آن نشده اند. مردم فراموشکار مکافی در مصاحبه ای گفت که او مدت ها است که به مبارزه با هکرها پرداخته و این کار را بسیار خوب انجام داده است. او گفت: مردم فراموش کرده اند که من یک متخصص هستم. من یکی از بهترین ها هستم.

9

ساتوشی

artin94

02/آذر/1398

ساتوشی ناکاموتو درسته که ناپدید شده اما معلومه که یکی از معروفترین مخهای کامپیوتر ونرم افزار هست.ارز های دیجیتال فکر خوبی بوده

2

تحلیل

rezamhz78

25/آبان/1398

ساتوشی یعنی گم شده؟ این از اون جوکها بودا فک کنم فقط خودشو رو نشون نداده وگرنه مگه سوزن که گم بشه خودشو نشون میده بالخره

2

ساتوشی

adelante

02/آذر/1398

به اعتقاد من ساتوشی هنوز زنده است و به صورت مخفی با سرمداران بیت کوین در ارتباط هست و مطمئنا به ادامه روند بیت کوین خط میدهد. به احتمال زیاد برای ناپدید شدن از انجیل الهام گرفته و مانند مسیح روزی ظهور خواهد کرد....!!! به امید آن روز که مطمئنا با قیمت باورنکردنی بالای بیت کوین توام خواهد شد!

2

راز داستان ساتوشی ماکاتو

amintony

02/آذر/1398

به هر حال راز این داستان روزی فاش خواهد شد هیچ رازی تا ابد مخفی نمیمونه ولی از نظر من خالق اون هرکی بود حداقل با دلیل محکمی که هر انسانی رو وا میداره که خودش رو مخفی نگه داره و اونم اینه که از جون خودش محافظت کنه در برابر قدرت های بزرگ و مخفی که دنیارو معاملات رو مردم رو کنترل میکنند و جهان خواران دنیا که مخالف طرح اون به عنوان پول و شبکه مالی هوشمند مثل نوعی هوش مصنوعی بدون دخالت و نظارت هیچ سازمان و قدرتی در جهان برای کمک به بهبود سطح معاملات اقتصادی ازاد و پاک از هرگونه اعمال قدرت و کنترل بود و این به نفع خیلی از دولت ها و قدرت های جهان نیست و این باعث میشه که اون نام هویت خودش رو فاش نکنه و شاید هم داستان دیگه ای پشت ماجرا باشه و اینها همش حدس و گمان هست ولی در کل این فرد هرکس بوده خدمت بزرگی از نظر من به بشریت کرده

3

کدام درست است؟

soheilstar

25/آبان/1398

از بین موارد گفته شده به نظر دو مورد محتمل تر هست.اولین مورد دست داشتن CIA در این موضوع است ، چرا که بعید بنظر نمیرسد تحلیلگران CIA پیش بینی امروز و محبوبیت بیت کوین را کرده بودند و ترس از به زیر کشاندن دلار توسط بیت کوین این موضوع را بدتر میکرد.مورد دوم هم ناپدید شدن شخصی اوست تا در زمان مناسب بازگردد.

6

ساتوشی

AliMehdiFateme

25/آبان/1398

وقتی که یک مرد به این هوش بیت کوین رو اختراع می‌کند بنابر این نباید ناپدید شدن او یک حرکت ناگهانی باشد. اوقطعا به کار خود فکر کرده است

8

ضرر دیگران

heath

07/آذر/1398

با توجه به اینکه نفع این شخص برای بعضی افراد سخت است و تحمل پیشرفت چنین شخصی را ندارند و به اصطلاح می خواهند سر او را در آب فرو کنند با او دشمنی کنند و این افراد در هر کاری به جز بیت کویین نیز وجود دارند و یک مسئله مشخص است

2

ساتوشی ناکامورا

rami@r3

25/آبان/1398

هنوز حتی معلوم نیست که ساتوشی اسم یه فرد هست یا گروهی که بیت کوین رو ایجاد کردند و معلوم نیست که ژاپنی هست یا اسمش رو برای ناشناس بودن انتخاب کرده ولی به نظر اون تهدیدی رو حس کرده بوده!! تهدیدی که بیت کوین میتواند دولت ها را نابود کند و مطمئنا دولت ها به دنبال ساتوشی می رفتند.

2

ناپدید

rahil24374

25/آبان/1398

بنظرمن اینکارتوسط خودش نبوده وناپدیدشدن ساتوشی برنامه ریزی شده توسط افرادی بوده که میخواستن ازدستاورداوسواستفاده کنن وامتیازش روبرای خودشون داشته باشن

10

دلیل ناپدید شدن ساتوشی

mahdikh

25/آبان/1398

به نظر من برای اینکه یک برنامه ای به موفقیت برسد باید یک مدیر موفق پشت آن باشد هر چقدر کمتر دیده شود کمتر شرکت در حاشیه فرو میرود و از طرفی شهرت رسوایی می آورد که اصلا خوب نیست

5

گم شدن اختیاری

layla1612

25/آبان/1398

بنظرمن اختیاری باتصمیم خودش شایدم بخاطریسری ملاحظات ناپدیدشده حالایابدلیل ملاحظات جانی یاهرچیزدیگه ولی اختیاری بوده

6

دانلود اپلیکیشن موبایل کوینگرام

با اپلیکیشن اندروید کوینگرام از آخرین مطالب بازارهای مالی و رمزارز ها با خبر باشید، قیمت تمامی رمزارز ها در لحظه چک کنید و نرخ آنها را با مبدل ارز کوینگرام به یکدیگر تبدیل کنید، با دیگر افراد در مورد تحلیل ها و مطالب گفت و گو کنید، سبد دارایی ارزهای دیجیتال خودتان را بسازید و از سود و زیان خود در بازه های زمانی مختلف با خبر باشید و با شرکت رایگان در مسابقات پیش بینی رمزارز جایزه ببرید.
coingram
coingram
کوینگرام

استارتاپ کوینگرام به عنوان یک رسانه تخصصی در حوزه بازار های مالی وارز های دیجیتال ، فعالیت خود را از تیر 1398 شروع کرد. هدف ما از ابتدا آموزش وآشنایی مردم با علم و فناوری آینده یعنی بلاک چین بوده است. آشنایی با انواع ارز های دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم، آدا کاردانو و بقیه رمزارز ها میتواند ما را در انتخاب خرید و سرمایه گذاری در این حوزه بسیار بیشتر کمک کند. همان طور که سرمایه گذاری ها و ورود پول به این حوزه روز به روز بیشتر می شود، مسئولیت ما برای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی بیشتر می شود تا کسی درگیر پروژه های کلاه برداری و طرح های پانزی نشود.

برگزیده ها

درآمد از کوینگرام

شرایط و قوانین

مفاهیم پایه

آشنایی با بلاکچین

آشنایی با بیتکوین

آشنایی با اتریوم

کوینگرام

درباره ما

ارتباط با ما

شبکه های اجتماعی

اینستاگرامتلگرام

کلیه ی حقوق این سایت نزد کوینگرام محفوظ بوده و بازنشر محتوای اختصاصی با ذکر منبع بلامانع است.