coingram
کوینگرام

نوسان

قیمت

نام ارز

0.1%

66,295 $

3,931,293,500 تومان

Bitcoin

Bitcoin

btc

0.9%

3,032 $

179,797,600 تومان

Ethereum

Ethereum

eth

0%

1 $

59,300 تومان

Tether

Tether

usdt

1%

577.3 $

34,230,925 تومان

Binance Coin

Binance Coin

bnb

3.3%

168.03 $

9,964,179 تومان

Solana

Solana

sol

0%

1 $

59,300 تومان

USD Coin

USD Coin

usdc

0%

0.5201 $

30,842 تومان

XRP

XRP

xrp

1%

3,031 $

179,731,184 تومان

Staked Ether

Staked Ether

steth

0.7%

6.66 $

394,938 تومان

TonCoin

TonCoin

ton

1.5%

0.1532 $

9,085 تومان

Dogecoin

Dogecoin

doge

معرفی شبکه تتا و مقدمه‌ای بر توکن های THETA و TFUEL

10/بهمن/1398
افزودن به نشان شده ها
معرفی شبکه تتا و مقدمه‌ای بر توکن های THETA و TFUEL
Theta
TFUEL
معرفی
7179
دقیقه
معرفی شبکه تتا و مقدمه‌ای بر توکن های THETA و TFUEL

شبکه تتا (Theta Network) یک پلتفرم مبتنی بر بلاک چین برای ارائه محتوا است و تحویل محتوا را با استفاده از این فناوری غیر متمرکز ممکن می سازد. تیم این پروژه در واقع مدیریت Silver.TV را نیز بر عهده دارد و امیدوار است که صنعت پخش ویدئو را متحول کند. THETA و TFUEL توکن هایی اختصاصی هستند که در این شبکه مورد استفاده قرار می گیرند.

اکثر پروژه های بلاک چینی متمرکز بر ذخیره داده هستند اما پلتفرم های پخش ویدئو در این میان، نیازمند فضای درایو بیشتری هستند. سرعت انتقال و پهنای باند از ویژگی های حیاتی برای این سرویس ها محسوب می شوند. در کل، باید بگوییم که برای این قبیل سرویس ها نیازمند اینترنت بهتری هستیم.

۴ ژانویه سال ۲۰۱۸ را به یاد بیاورید؛ در این زمان بود که پلتفرم نت فلیکس (Netflix) جهان را شگفت زده کرد و بیرون دادن Cloverfield Paradox را اعلام کرد. انجام این کار نشان دهنده آمادگی سرورهای این شرکت بود. شبکه تتا نیز از صنعتی پشتیبانی می کند که رقیب پلتفرم های ورزش الکترونیک است.

تیم پروژه شبکه تتا در سیلیکون ولی (Silicon Valley) مستقر هستند و متمرکز بر ۴۰۰ میلیون بیننده ورزش های الکترونیک هستند که انتظار دارند هر سال حداقل یک رقابت را تماشا کنند. تخمین زده می شود که این جمعیت تا سال ۲۰۲۲، سالانه درآمدی در حدود ۱.۵۸ میلیارد دلار را ایجاد کند.

علاوه بر شبکه تتا، شرکت های دیگری هم متمرکز بر ورزش های الکترونیک هستند و Twitch در این میان پیشتاز است. Twitch ماهانه بین ۲.۲ و ۳.۲ میلیون بیننده دارد و توجه گوگل و یوتیوب را نیز به خود جلب کرده است.

تلفیق بلاک چین و صنعت بازی از سال ۲۰۱۷ به بعد بسیار مورد توجه قرار گرفت و تبدیل به یک صنعت بسیار رقابتی شد. این بازار، یک بازار دو طرفه و دو پهلو است و باید ایجاد کنندگان محتوا و مصرف کنندگان مورد توجه قرار گیرند.

البته شایان ذکر است که بازیگران بزرگی در این فضا وجود دارند که از جمله آنها سرمایه گذارانی مانند سامسونگ و سونی را می توان نام برد.

برای بررسی وضعیت شبکه تتا و اطلاع یافتن از میزان موفقیت آن، اجازه دهید به بررسی توکن های THETA و TFUEL بپردازیم که توکن های دوگانه ای هستند و توسط این استارتاپ (startup) نوپا مورد استفاده قرار می گیرند.

THETA و TFUEL در فضای شبکه تتا

توکن تتا (THETA) دارای عرضه کل یک میلیارد کوین است و اوج قیمت آن در ژانویه ۲۰۱۸ و برابر با ۰.۲۹۱۳۸۷ دلار برای هر کوین بود. عرضه اولیه این کوین از ۸ ژانویه تا ۸ فوریه انجام شد و در طول این دوره تقریبا ۲۰ میلیون دلار اتریوم جمع آوری شد.

تتا ابتدا بر روی بلاک چین اتریوم قرار داشت و از توکن های ERC-20 بود. اما بعدا شبکه اصلی آن راه اندازی شد و همه توکن های ERC-20 با توکن های بومی به نسبت یک به یک تعویض شدند. توکن های تتا از طریق الگوریتم گواه اثبات سهم کسب می شوند. این توکن ها برای اعتبار سنجی و تامین امنیت شبکه مورد استفاده قرار می گیرند. نگهداری توکن تتا همچنین باعث کسب TFUEL نیز می شود.

توکن شبکه تتا در تعداد زیادی از صرافی ها ترید می شود که از جمله آنها می توان بایننس (Binance) و هیوبی (Huobi) را نام برد. حجم ترید روزانه این کوین حدودا ۱۰ میلیون دلار است.

TFUEL کاری شبیه گس (gas) در بلاک چین نئو (NEO) دارد. افراد با قرض دادن پهنای باند خود برای پخش ویدئو این توکن را دریافت می کنند. دارندگان تتا نیز به خاطر نگهداری تتا، توکن TFUEL را دریافت می کنند.

اوج قیمت TFUEL در ۲۵ می ماه سال ۲۰۱۹ بوده است و برابر با ۰.۰۲۳۵۶۴ دلار بوده است. حجم ترید روزانه این توکن تقریبا ۱۰ میلیون دلار است. این توکن در صرافی های بایننس، آپ بیت (Upbit) و Gate.io معامله می شود.

شبکه تتا شانس خوبی در این زمینه دارد

تتا چیزی بیشتر از تلاش Silver.tv برای تلفیق بلاکچین و محصول خود است. در واقع، شبکه تتا دارای سه ویژگی منحصر به فرد است.

اولین ویژگی این است که این شبکه دارای یک مکانیسم اجماع تغییر یافته BFT است که BFT چند سطحی نامیده می شود و پردازش بلاک سریعتر و مقیاس پذیری بیشتری را به ارمغان می آورد.

دوم اینکه این شکه از طرح Aggregated Signature Gossip استفاده می کند و اجزای نزدیک را کنار هم قرار می دهد و به نودهای نزدیک دیگر انتشار می دهد. بلاک چین در این میان، انتشار داده ها را بسیار افزایش می دهد.

و در نهایت با مقدور کردن پردازش خارج از زنجیره و ریز پرداخت ها، مقاومت در برابر خرج کردن دوباره افزایش می یابد و مقیاس پذیری نیز بیشتر می شود.

شبکه تتا از زمان بیرون دادن شبکه اصلی خود بسیار توسعه یافته است و مشارکت های زیادی را نیز ایجاد کرده است که از جمله این مشارکت ها می توان مشارکت با Kakao`s Klaytn و NASA را نام برد.

خلاصه تتا

شبکه تتا بازوی بلاک چینی شرکت Silver.tv است. این پلتفرم سعی دارد که ورزش الکترونیک را به فضای بلاکچین بیاورد و انجام تراکنش های خرد را در محیطی ایمن فراهم کند. تتا معتقد است که پهنای باند لازم برای مقیاس پذیری و پذیرش جهانی را دارد.

شبکه تتا از دو توکن THETA و TFUEL استفاده می کند که به ترتیب، عملکرد سرمایه گذاری و کاربردی دارند. توکن تتا به صورت خصوصی فروخته شده است و TFUEL نیز با نگهداری توکن تتا ایجاد می شود.

Silver.TV با استفاده از شبکه تتا به سامسونگ، VR، MBN و دیگر پلتفرم ها می پیوندد.

تتا از اجماع تعدیل یافته PBFT و دیگر فناوری های اختصاصی استفاده می کند تا مقیاس پذیری و پهنای باند گسترده را امکان پذیر کند.

با توجه به این ویژگی ها، شبکه تتا تبدیل به ستاره ای در فضای بلاکچین شده است. اگر تتا در این میان بتواند از سرمایه گذاری مانند سونی به نحو احسن استفاده کند، می توان گفت که آینده درخشانی خواهد داشت. نظر شما چیست؟ چشم انداز این پروژه را چطور می بینید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع:

میهن بلاکچین


امتیاز دادن به خبر

با لایک کردن هر خبر شما می توانید کوین بیشتر جایزه بگیرید


مطالب مرتبط با این موضوع

آموزش ثبت نام و احراز هویت در صرافی بیت۲۴ + ۵۰۰ میلیون بیبی دوج هدیه!

آموزش ثبت نام و احراز هویت در صرافی بیت۲۴ + ۵۰۰ میلیون بیبی دوج هدیه!

کدام صرافی خارجی مناسب ترید است و چرا⁉️

کدام صرافی خارجی مناسب ترید است و چرا⁉️

نیازی به هزینه نیست! تریدینگ یا معامله را رایگان یاد بگیر!

نیازی به هزینه نیست! تریدینگ یا معامله را رایگان یاد بگیر!

رمزارز لیدی (می‌لیدی) چیست؟‌ میم‌کوین جادویی برای NFT

رمزارز لیدی (می‌لیدی) چیست؟‌ میم‌کوین جادویی برای NFT

نقش اول این روزهای بازار کریپتو٬ PEPE این قورباغه سبز عجیب!

نقش اول این روزهای بازار کریپتو٬ PEPE این قورباغه سبز عجیب!


تحلیل کاربران

تتا فیول

behi87

12/بهمن/1398

تتا فیول با نماد اختصاری TFUEL یک ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتال است که با ارزش بازار حدود 10.13 میلیون دلار، در رتبه 306 بازار قرار داشته و سهم 0.003 درصدی از کل بازار را در اختیار دارد . هر واحد از تتا فیول در این لحظه با قیمت 0.002 دلار، با احتساب نرخ دلار 13,497 تومان معادل 34 تومان معامله می شود و حجم مبادلات روزانه آن 1.47 میلیون دلار است. قیمت در 24 ساعت اخیر %5.64 افزایش یافته است. بالاترین قیمت تتا فیول در تاریخ ۰۴ خرداد ۱۳۹۸(25 May 2019) معادل 0.02 دلار بوده که همینک 88.40% پایین‌تر از آن زمان قرار دارد. تعداد واحدهای در گردش تتا فیول 3.84 میلیارد و تعداد کل واحدهای آن 5 میلیارد خواهد بود. در حال حاضر فعال ترین صرافی که در آن تتا فیول معامله می‌شود، صرافی بایننس با سهم 90.40% از حجم معاملات روزانه است.

13

ibrahimhadi

ibrahimhadi

09/خرداد/1399

با رشد ارزهای دیجیتال مبتنی بر بلاک چین فضای نوینی در اقتصاد جهانی صورت گرفته که با افزایش ارزهای نوین می توان به پیشرفت اقتصاد و جلوگیری از فساد، رانت و انحصارگرایی امی داشت.

4

شبکه تتا

elias65

10/بهمن/1398

توکن مدیریتی پروتکل تتا است. THETA به عنوان یک تاییدکننده در گره Guardian مورد استفاده قرار خواهد گرفت و به ساخت بلاک و پروتکل مدیریتی شبکه تتا کمک می‌‌کند. با اجرای یک گره، کاربران بخشی از TFUEL تولیدی را کسب خواهند کرد. عرضه THETA به طور ثابت 1 میلیارد می‌‌باشد و هرگز افزایش نخواهد یافت. THETA در حال حاضر به عنوان یک توکن ERC20 وجود دارد و در صرافی‌‌های اصلی خرید و فروش می‌‌شود. در رونمایی مین‌‌نت 15 مارس، ERC20 THETA با توکن‌‌های جدید THETA در بلاکچین تتا با نرخ 1 به 1 جایگزین خواهد شد.

28

تتا

amd65mehdizadeh

05/خرداد/1399

این ترجمه بسیار ضعیف بود اصلا نتونست مفهوم رو برسونه ارتباط بین توکن ها رو نگفت .پایداری این ارز بر چیه نگفت لطفا به گوگل ترنس بگید درست ترجمه کنه .

3

سونی سامسونگ...

omid.v

10/بهمن/1398

با توجه به پیوستن غولهایی مانند سامسونگ و سونی قطعا رونق بهتر و رشد سریعتری رو شاهد خواهیم بود و این باعث جهش بی سابقه در این بازده کوتاه میشه قطعا

9

پروژه تتا

Syed Mohammad Hasan

10/بهمن/1398

پروژه تتا در نظر دارد تا بتواند مطالب و اطلاعات را در کل اینترنت به اشتراک بگذارد. این کار بلندپروازانه با ایجاد یک شبکه همتا به همسالان انجام خواهد شد که به کل اینترنت کمک می کند تا با کارآمد تر عمل کند. این پروژه قصد دارد با بهبود نحوه توزیع داده ها در اینترنت ، کیفیت سرویس های پخش را بهبود بخشد. در صورت موفقیت آمیز بودن پروژه ، برنامه های ویدئویی نیز برای تهیه محتوای آنها مبلغ کمتری پرداخت می کنند.

23

بخونید و لطفا لایک کنید

ali.mohammad

16/اردیبهشت/1399

این حتما افزایش پیا می کنه چون به تازگی اومده حتما اف زایش پیدا می کنه به همین دلیل خوبه که توش باشیم و حتما سود می کنیم

6

شبکه تتا

MSHK

10/بهمن/1398

شبکه تتا از دو توکن THETA و TFUEL استفاده می کند که به ترتیب، عملکرد سرمایه گذاری و کاربردی دارند. توکن تتا به صورت خصوصی فروخته شده است و TFUEL نیز با نگهداری توکن تتا ایجاد می شود.

17

کوین

Fateme.fallah237

11/بهمن/1398

حتما افزایش پیدا میکنه چون قیمتش خوب داره میره بالا صددرصد افزایش چشم گیری خواهد داشت و همه میتونن به راحتی استفاده کنن

10

تتاشبکه ای درحال پیشرفت

زارع

10/بهمن/1398

سلام:تتاشبکهای مبتنی بربلاک چین است وبرای ارئه وتحویل محتوااین فناوری متمرکزراممکن مسازد.شبکه تتامدیریت silver TVرابعهده دارد وبزودیبخش ویدئو راراه اندازی میکند.تتاTFUELتوکن های خصوصی هستندکه مورداستفاده می کند.پلتفرم بخش ویدئو نیازمندفضای درایو بیشتراست.پلتفرم تتاسعی میکندکه ورزش الکترونیک رابیشتر به فضای بلاک چین وارد کندوتراکنش های خرددررمحیطی امن انجام گیرد یکی از ویژگیهای مهمشبکه تتادارای یک مکانیزم اجماع است.که پردازش سریع ومقیاس پذیری بیشتری دارد

14

تتا

mohd askari

06/فروردین/1399

شبکہ تتا با زودی بلاک چینی شرکت silver. TV است این ويلتزم سعی دارد کہ ورزش الکترونیک را بہ فضای بلاک چین بياور وانجام تراکنش ھای خرد را در محیطی ایمن فراهم کند...

8

بلکچین بستر تمام معاملات ارزی است

[email protected]

11/بهمن/1398

اینکه امروز بسیاری از شرکتها و برندهای معروف از بلاکچین برای امور خود استفاده می‌کنند ریشه در برنامه ریزی بلندمدت شبکه بلاکچین دارد و این فقط قسمتی از این برنامه است بزودی بلاکچین به عنوان یک سرور پایه تمام معاملات و معادلات دنیا را کنترل خواهد کرد،حالا ما هی مقاومت کنیم

17

آینده تتا

zahra110

10/بهمن/1398

در صورتی که مبلغ یک میلیارد دلار تتا افزایش نیاید و ثابت بماند و تیم پشتیبانی کننده به اختلافات درونی دامن نزنند و هدف مشترک را با همدلی پیش ببرند آینده خوبی در انتظار سرمایه گذاران است،و برای سرمایه گذاری نیر توصیه می شود.

13

توضیح به تمام کسای که خوب اشنا نیستن

[email protected]

13/بهمن/1398

ای کاش میشد درمورد این مطلبتون خیلی واضح و روشن بصورت کامل واسه همه کسای ک مبتدی هستن توضیح بدید تا بتونیم اطلاعات لازم واسش بدست بیاریم.خیلی خوب میشد اگه اینکارو تو پستی جداگانه انجام میدادید.باتشکر

9

توکن

امین نظرزاده

10/بهمن/1398

 از مهم‌ترین ویژگی‌های ارز دیجیتال غیر متمرکز یا مستقل بودن آن است. به عنوان مثال بیت کوین، به عنوان یک ارز دیجیتال شناخته شده، توسط هیچ ارگان یا نهاد دولتی کنترل یا اداره نمی‌شود.

19

تتا

[email protected]

11/بهمن/1398

یکی از جدیدترین ارزهای دیجیتالی کاش ما ایرانی ها ب نامه نویسی بلد بودیم راحت میتونستیم یه توکن برای ایران تهیه کنیم

12

تتا

hawni

12/بهمن/1398

شبکه های مبتنی بر بلاک چین است و یک برنامه کاربردی میباشد که کاربرد زیادی در ویدیو ها وانتقال فیلم میباشد

9

بیت کوین و خانه

Amirjafari

05/فروردین/1399

با عرض تبریک سال نوروز جدید خدمت اعضای اپ هوب کوین گرام که در اختیار ما قرار داده لطفا در خانه بمانید و با اپ مشغول کسب و کار باشید

6

توکن‌چیست

tarahom

10/بهمن/1398

به خاطر رونق چشمگیر ارزهای دیجیتال، اصطلاحاتی مانند “توکن”، “کریپتو کارنسی“، “عرضه اولیه سکه” و بسیاری دیگر به اصطلاحات رایج در بین معامله‌گران و سرمایه‌گذاران تبدیل شده است. اما استفاده از این اصطلاحات، گاهی اوقات با عدم قطعیت و بصورتی اشتباه همراه است. اما توکن چیست؟ می‌توان گفت توکن، نماینده یک دارایی تایید شده و دارای ارزش مانند ارز، حواله، آیتم‌های بازی‌های کامپیوتری و… است. توکن در دنیای ارزهای رمزنگاری شده، به ارزی گفته می‌شود که معمولا بر پایه یک بلاک‌چین دیگر ساخته شده است. مثلا توکن ترون، یک ارز دیجیتال مستقل است که بر پایه شبکه اتریوم ایجاد شده است.

14

شبکه تتا و توکن های جدید

mkh66

11/بهمن/1398

امسال در زمینه پیشرفت فناوری چیز های زیادی را شاهد بودیم اما باید بگوییم که هنوز در نیمه راه هستیم. در اینجاست که باید از خود بپرسیم که چه تغییرات برجسته ای در زمینه فناوری در سال ۲۰۲۰، زندگی و کار ما را تحت تاثیر قرار خواهند داد؟

13

تتا

محمدرضا البوغبیش

11/بهمن/1398

بله تتا با این ویژگی های خاص و منحصر به فرد دارای آینده ای عالی و رو به رشت وترقی است که می‌تواند سرمایه گذاران زیادی رو به خود جذب کند هر چند با داشتن همکاران و سرمایه گزارانی قدرتمندی همچون سونی و سامسونگ خود الان قدرتمند است ونیاز به سرمایه گزار ندارد ولی سرمایه گذاران محیط امنی برای سرمایه گزاری میخواهند که در تتا قابل مشاهده است وامنیت بالایی برخوردار است

11

توکن

امین نظرزاده

10/بهمن/1398

 از مهم‌ترین ویژگی‌های ارز دیجیتال غیر متمرکز یا مستقل بودن آن است. به عنوان مثال بیت کوین، به عنوان یک ارز دیجیتال شناخته شده، توسط هیچ ارگان یا نهاد دولتی کنترل یا اداره نمی‌شود.

19

بلک چین تتا

Rezatoodeji

11/بهمن/1398

تتا یک بلکفرم بع مانندبلک چین میباشد این برنامه بشیار کاربردی میباشید با در نظر گرفتن اینکه توجه خاصی که به این برنامه و ساخته شدن ان شده است این برنامه میتواند بسیار کاربردی و مورد توجه کاربرانی که از ان استفاده می کنند شود همچنین تتا نسبت بع انتقال فیلم ها بسیار خوب عمل میکندمن میتوانم تتا را بع عنوان بهترین بلک چین سال بع شما معرفی کنم

7

توکن وشبکه تتا

marwan

24/بهمن/1402

ETA) یک شبکه بلاک چین است و به هدف پخش ویدئو ساخته شده است. این شبکه در مارس ۲۰۱۹ راه اندازی شد. جالب است بدانید شبکه اصلی Theta به عنوان یک شبکه غیرمتمرکز فعالیت می کند که در آن کاربران پهنای باند و منابع محاسباتی را به صورت همتا به همتا (P2P) به اشتراک می گذارند

2

پلتفرم های جدید

korosh01

10/بهمن/1398

از زمانی که بلاکچین به کمک صنعت های دیگر آمده است زمان زیادی نمی‌گذرد اما نکته قابل توجه این است که بلاکچین باعث پیشرفت شگرفی در هر صنعتی شده است وزمینه رقابتی و رشدی سریع را برای آن فراهم آورده است به طوری که میت آن گفت هر صنعتی که بخواهد در فضای رقابتی اکنون بماند باید به سمت بلاکچین برود و گرنه محکوم به شکست خواهد بود. این موضوع نشان می‌دهد بلاکچین چقدر مهم است که اساس شکل گیری ارزهای دیجیتال میباشد

23

بلاک چین

[email protected]

10/بهمن/1398

اگه بتونن این کار رو گسترش بدن دیگه نیازی به دلار و یورو نداریم که بخواهیم با استرس کار کنیم و با خیال راحت بدون هیچ درد سری این رمز ارز و داخل محل کار یا منزل انجام میدیم

8

تولید مشابه بیتکوین

naser175

10/بهمن/1398

چه اسم آشنا و با مسمایی خب از شوخی بگذریم عرضه و ایجاد توکن یا چیزی شبیه بیتکوین چندان کار غیر ممکن یا پیچیده ای نیست کافیه زبان برنامه نویسی سطح متوسطی بلد باشی یا اگر اونم بلد نیستی راه داره میتونید یک کوین یا توکن مثل بیتکوین ایجاد کنید و روش قیمت بگذارید و بفروشین دوستانی که علاقمند هستن ایمیلم هست [email protected]

13

تتا

rezasofi

10/بهمن/1398

اگر که بتونه ورزش الکترونیک را در فضای بلاک چین و انجام تراکنش های خورد فراهم بکنه حتما از بهترین ها خواهد وموفقیت بزرگی را کسب خواهد کرد

31

دانلود اپلیکیشن موبایل کوینگرام

با اپلیکیشن اندروید کوینگرام از آخرین مطالب بازارهای مالی و رمزارز ها با خبر باشید، قیمت تمامی رمزارز ها در لحظه چک کنید و نرخ آنها را با مبدل ارز کوینگرام به یکدیگر تبدیل کنید، با دیگر افراد در مورد تحلیل ها و مطالب گفت و گو کنید، سبد دارایی ارزهای دیجیتال خودتان را بسازید و از سود و زیان خود در بازه های زمانی مختلف با خبر باشید و با شرکت رایگان در مسابقات پیش بینی رمزارز جایزه ببرید.
coingram
coingram
کوینگرام

استارتاپ کوینگرام به عنوان یک رسانه تخصصی در حوزه بازار های مالی وارز های دیجیتال ، فعالیت خود را از تیر 1398 شروع کرد. هدف ما از ابتدا آموزش وآشنایی مردم با علم و فناوری آینده یعنی بلاک چین بوده است. آشنایی با انواع ارز های دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم، آدا کاردانو و بقیه رمزارز ها میتواند ما را در انتخاب خرید و سرمایه گذاری در این حوزه بسیار بیشتر کمک کند. همان طور که سرمایه گذاری ها و ورود پول به این حوزه روز به روز بیشتر می شود، مسئولیت ما برای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی بیشتر می شود تا کسی درگیر پروژه های کلاه برداری و طرح های پانزی نشود.

برگزیده ها

درآمد از کوینگرام

شرایط و قوانین

مفاهیم پایه

آشنایی با بلاکچین

آشنایی با بیتکوین

آشنایی با اتریوم

کوینگرام

درباره ما

ارتباط با ما

شبکه های اجتماعی

اینستاگرامتلگرام

کلیه ی حقوق این سایت نزد کوینگرام محفوظ بوده و بازنشر محتوای اختصاصی با ذکر منبع بلامانع است.