coingram
کوینگرام

نوسان

قیمت

نام ارز

1.4%

63,372 $

3,948,075,600 تومان

Bitcoin

Bitcoin

btc

2.2%

3,083 $

192,075,884 تومان

Ethereum

Ethereum

eth

0%

1 $

62,300 تومان

Tether

Tether

usdt

0.8%

587.9 $

36,628,662 تومان

Binance Coin

Binance Coin

bnb

3.7%

152.52 $

9,501,996 تومان

Solana

Solana

sol

0.1%

1 $

62,300 تومان

USD Coin

USD Coin

usdc

5.8%

0.5615 $

34,981 تومان

XRP

XRP

xrp

2.2%

3,082 $

192,012,961 تومان

Staked Ether

Staked Ether

steth

2.8%

0.157 $

9,781 تومان

Dogecoin

Dogecoin

doge

0.6%

5.88 $

366,324 تومان

TonCoin

TonCoin

ton

کمیاب شدن بیت کوین؛ هودل نیمی از این کوین طی ۲ سال گذشته!

14/اسفند/1398
افزودن به نشان شده ها
کمیاب شدن بیت کوین؛ هودل نیمی از این کوین طی ۲ سال گذشته!
Bitcoin
اخبار
تحلیل
Hodl
2747
دقیقه

۴۲ درصد بیت کوین ها حداقل دو سال است که انتقال نیافته اند. این موضوع، بالاترین میزان هودل کردن را از ژوئن ۲۰۱۷ نشان می‌دهد.

آیا بیت کوین در حال آماده شدن برای روند صعودی پارابولیک است؟

موج های هودل، دوره های انباشت شدید بیت کوین هستند که با خروجی های خرج نشده تراکنش (UTXO) بیت کوین می‌توان بر آنها نظارت داشت. هنگامی که پاداش بلاک به ماینر داده می‌شود، UTXO به وجود می‌آید. هنگامی که بیت کوین خرج شود، UTXO به ورودی دریافت بیت کوین توسط کاربر تبدیل می‌شود و باقی مانده است به صورت UTXO متفاوت به خرج کننده برگشت داده می‌شود.

تمام تراکنش های بیت کوین شامل ورودی (بیت کوین خرج شده) و UTXO ها (بیت کوین های خرج نشده) هستند. UTXO ارسال کننده به ورودی دریافت کننده تبدیل می‌شود و این ورودی به UTXO دریافت کننده تبدیل می‌شود تا طبق نظر خود آن را خرج کند.

تحلیل UTXO به تحلیلگران امکان می‌دهد تا با تحلیل این موضوع که از زمان استفاده UTXO برای انجام تراکنش چه مدت می‌گذرد، اندازه گیری کنند که چه مقدار بیت کوین توسط سرمایه گذاران هودل شده است. هرچه این زمان بیشتر باشد، بیشتر به معنای ذخیره آفلاین و پس انداز بلندمدت است.

کوین متریکس (Coinmetrics) اخیرا گزارشی از ارزشگذاری ارزهای دیجیتال منتشر کرده است. در این گزارش، کوین متریکس از تحلیل سن UTXO به عنوان معیار ارزشگذاری استفاده کردند. محققان در این گزارش دریافتند که تا تاریخ ۱ مارس، ۴۲ درصد UTXO های بیت کوین حداقل ۲ سال است که انتقال نیافته اند.

این بیشترین مقدار از ماه ژوئن ۲۰۱۷ است که قبل از روند صعودی بیت کوین به رکورد بالاترین قیمت خود در ماه دسامبر ۲۰۱۷ می‌باشد. این موضوع می‌تواند بدان معنا باشد که بیت کوین در حال آماده شدن برای یک روند بسیار بزرگ به سمت رکورد قیمت پس از هاوینگ ماه می است.

موج های هودل بر اساس سن آنها

موج های هودل بر اساس معیاری به اسم روزهای سن بیت کوین (BAD) تعیین می‌شوند. اساسا اگر UTXO بیت کوین برای ۳۰ روز خرج نشود، این UTXO دارای ۳۰ روز سن بیت کوین است و اگر در روز سی ام خرج شود، ۳۰ روز سن بیت کوین آن از بین می‌رود.

۳ موج هودل مهم بیت کوین وجود دارد که قدیمی ترین آنها، UTXO های بیت کوین است که حداقل به مدت ۵ سال انتقال نیافته اند. این UTXO ها، بیت کوین افراد اولیه ای است که به استخراج بیت کوین پرداخته اند.

این UTXO ها هم چنین شامل کوین های از دست رفته یا همان کوین هایی است که پذیرندگان اولیه دسترسی به کلیدهای خصوصی خود را از دست داده اند. این اتفاق در روزهای اولیه بیت کوین اتفاقی عادی بود. چینالیسیس یکی از شرکت های تحلیل بلاک چین تخمین زده که ۴ میلیون بیت کوین برای همیشه از دست رفته است.

موج دوم هودل، UTXO هایی است که بین ۳ الی ۵ سال سن دارند و متعلق به موج پذیرندگان جدیدی است که پس از روند صعودی اول بیت کوین به ۱۲۰۰ دلار وارد بازار بیت کوین شدند و هم چنین افرادی که در روند صعودی سال ۲۰۱۷ و با رسیدن قیمت بیت کوین به ۲۰,۰۰۰ دلار وارد این عرصه شدند.

موج سوم هودل شامل UTXO هایی است که بین ۱۸ الی ۲۴ ماه سن دارند. این کوین ها متعلق به سرمایه گذارانی است که طی روند صعودی سال ۲۰۱۷ وارد این عرصه نشده بودند اما در زمستان کریپتو به خرید بیت کوین پرداختند و از کف قیمت بازار برای انباشت بیت کوین بهره بردند.

با افزایش تعداد هودل کنندگان، کمیاب بودن بیت کوین تشدید می‌شود. این موضوع منجر به افزایش قیمت به ویژه با در نظر گرفتن هاوینگ پیش رو می‌شود. این موارد می‌توانند منجر به انفجار قیمت بیت کوین در ماه های آتی شوند.

منبع:

میهن بلاکچین


امتیاز دادن به خبر

با لایک کردن هر خبر شما می توانید کوین بیشتر جایزه بگیرید


مطالب مرتبط با این موضوع

واکنش بازار به تصمیم جدید فدرال رزرو: بیت کوین افزایش قیمت را تجربه کرد!

واکنش بازار به تصمیم جدید فدرال رزرو: بیت کوین افزایش قیمت را تجربه کرد!

کاهش محسوس قیمت بیت کوین در پیش از جلسه فدرال رزرو!

کاهش محسوس قیمت بیت کوین در پیش از جلسه فدرال رزرو!

تحلیل اخیر قیمت بیت کوین: نوسانات و پیش‌بینی‌ها در بازار!

تحلیل اخیر قیمت بیت کوین: نوسانات و پیش‌بینی‌ها در بازار!

تحرکات قابل توجه نهنگ‌ها در بازار کریپتو؛ انتقال بیش از ۱ میلیارد دلار به کوین‌بیس!

تحرکات قابل توجه نهنگ‌ها در بازار کریپتو؛ انتقال بیش از ۱ میلیارد دلار به کوین‌بیس!

سقوط بیت کوین و پایان پی‌در‌پی‌های روزانه بلک‌راک؛ آیا شاهد پایان سلطه هستیم؟

سقوط بیت کوین و پایان پی‌در‌پی‌های روزانه بلک‌راک؛ آیا شاهد پایان سلطه هستیم؟


تحلیل کاربران

صعود

Hasanbasirat93

23/اسفند/1398

بیت کوین در حال اماده شدن برای صعود میباشد با افزایش تعداد هو دل کمیاب بودن بیت کین تشدید میشود....ارسال

4

احتکار

autumn_queen

16/اسفند/1398

خب این موضوع فرقی با احتکار کردن نداره ، وقتی چیزی و از بازارش پنهان کنی قیمت اون چندبرابر میشه چون کمیاب شده ، دقیقا همین اتفاق برای بیت کوین هم میفته بزودی

2

کمیاب شدن بیتکوین

fatemeh13771998

14/اسفند/1398

چون بسیاری به خاطر جایگاهی که بیتکوین در بین عرض ها داره به ترید کردن آن می پردازند و آن را در کیف پول های خود نگه می دارند باعث کاهش بیتکوین در بازار ارزهای دیجیتال می شود که این خود افزایش قیمت را به دنبال دارد.

17

افزایش قسمت

aminhaji

15/اسفند/1398

طبیعتا وقتی مقدار زیادی بیت کوین توسط کاربران هولد شده و کمیاب شدن وهمچنین بازهم بالارفتن سختی استخراج بیت کوین بزودی جهش قیمت خواهد داشت

4

هودل

marwan

11/خرداد/1402

HODL یا هودل یکی از اصطلاحات عامیانه پرکاربرد در جامعه بیت کوین است. بعضی از افراد گاهی به‌اشتباه می‌گویند که HODL مخفف عبارت «Hold on for Dear Life» به معنای «نگهداری با تمام وجود» است. این مخفف اگرچه درست به نظر می‌رسد، اما نوعی تحریف تاریخ است. 

1

هودل

rezasofi

14/اسفند/1398

بسیاری ازافرادی دارای ارز دیجتال بیت کوین هست چون به افزایش قیمت ان ایمان دارن درحال انباشت ان هستن

21

بیت کویین با ارزش تر می شود

gh.kh

14/اسفند/1398

با توجه به محدود بودن عرضه بیت کویین و ازطرفی نگه داری دراز مدت این ارز توسط سرمایه گذاران و از سویی موجی از کاربران تازه وارد به این عرصه که هنوز تجربه کافی ندارند با دست اوردن مقداری بیت کویین و برخی سهل انگاری ها از طرف کاربران که باعث از ببت رفتن کلید خصوصی کیف پول شان می شود همگی باعث می شود تا این ارز کمیاب و کمیاب تر بشود و این باعث صعودی خیره کننده خواهد شد طوری که بابت هر ببت کویین هزاران دلار باید خرج کرد واین باعث طمع برخی خواهد شد که از این طریق سرمایه های هنگفتی به جیب بزنند.

11

اینده نگری

nima.aghaei

14/اسفند/1398

بسیاری از خریداران بیت کوین بخاطر نزدیک بودن هاوینگ دارایی خود را هودل کرده و منتظر افزایش دوبرابری و سود خوب هستن

11

تعریف تحلیل وتجزیه

[email protected]

27/خرداد/1400

سلام دوستان خوب کوینگرام م ومدیرمسول محترم وزحمتکش سایت بزرگ کوینگرام ایرانی تحلیل باتجزیه رامیتوان ازموفقیت درشاخص خرید وفروش ارز دیجتال بیان کرد. وباصبروبدون غجله رازاقتصاد موفق هر خرید فروش ارز میباشد باتشکر

1

تشکر

ahmadreza1376ahmad

29/خرداد/1400

ممنونم که انقدر اطاعات در اختیار مردم میزارید که بتونن کسب درامد داشته باشن یکی از دوستان من با خرید ارز به مبلغ 500هزار تومن از ارز شیبا مبلغ 140 میلیون تومان برداشت کرده بود و در این برنامه از مطلب های شما چیز هایی یاد گرفته بود الان هم دنبال خریدن خونه اش هست خوب تونست با فکرش و کمک دوستانش ...... خلاصه ممنون

2

 کمیاب شدن بیت کوین منجر به افزایش ناگهانی قیمت می شود

tarahom

14/اسفند/1398

بیت کوین به طور طبیعی کمیاب است و در مجموع ۲۱ میلیون از آن وجود دارد. از این گذشته، هفت میلیون بیت کوین برای همیشه از دست رفته اند. از آنجا که زیرساخت ها و چارچوب نظارتی برای سرمایه گذاران سازمانی در حال بهبود  است تقاضای بیت کوین افزایش می یابد. افزایش تقاضا به علاوه کمیاب بودن برابر است با افزایش شدید قیمت که شاید حتی به یک بیت کوین ۲ میلیون دلاری هم برسد.

15

عجیب نیست!

mohammad79iran

15/اسفند/1398

میدانید چرا این موضوع عجیب نیست؟! چون زمانی که بیت کوین هنوز ناشناخته بود و رشد چندانی نکرده بود کسی برای این ارز دیجیتال ارزشی قائل نبود و زیرساختی برای این ارز دیجیتال فراهم نشد. به دلیل همین گم شدن بیت کوین آنچنان هم عجیب نیست.

4

بیت کوین

MNK1384

14/اسفند/1398

به نظر من بیت کوین درآمد خیلی خوبی داره اگه ۱۰سال پیش ۳میلیون بیت کوین میخریدید الان ۱۰میلیارد داشتید

6

فروردین ۹۹

so.ablaghi

15/اسفند/1398

بیست و پنج درصد از فروردین میزارن رو کرایه تاکسی و اتوبوس نزدیک هفت درصد روی برق با این حساب تورم عادی هم حساب کنیم اول فروردین سکه حداقل شش و نیم شده

4

بله.

parsa._.sh

15/اسفند/1398

حتما که بیت کوین پیشرفت خواهد کرد با تکنولوژی و وقتی که برای کوین گذاشته میشه قطعا باید صبر کرد و پیشرفت رو دید .

6

آرامش قبل از طوفان

1a3h8a2

15/اسفند/1398

چند تا مسئله تاثیر گذار هست روی انباشت اول اینکه اکثر سرمایه گذاران به رشد بعد از هاوینگ ایمان دارند دوم اینکه موج آشنا شدن مردم با بیت کوین به سرعت پخش شده و مردم تازه در حال جمع آوری هستند سوم اینکه افراد به آینده بیت کوین امیدوارند

11

بیت کوین کمیاب شد

زارع

14/اسفند/1398

سرمایه داران دراین روزها شروع به خریدن بیت کوین کرده اند وبیت کوین های خودرانگه میدارند تا شاید بعداز هاوینگ قیمت بیت کوین به شدت افزایش پیدا کند همین ترید کردن سبب افزایش بیت کوین وکم شدن این ارزدیجیتال دربازار شده است مردم هم رعایت نمیکنند وباعث رشد کاذب ازها میشوند

18

چرا که نه

mohammad reza6877

14/اسفند/1398

حتما که بیت کوین پیشرفت خواهد کرد با تکنولوژی و وقتی که برای کوین گذاشته میشه قطعا باید صبر کرد و پیشرفت رو دید

16

بیت کویین

ابوالفضل رضا

16/اسفند/1398

مطمئنا بیت کویین رشد چشم. گیری خواهد داشت و اولین پول معتبر جهان خواهد شد وهرکس از آلت استخراج کند ثروتمند خواهد شد

2

هاوینگ

hamidkey

15/اسفند/1398

سلام دوستان با لایک همدیگر را خوشحال کنیم موج سوم هاوینگ در راه است و با نزدیک ترن شدن به هاوینگ افراد بیشتری بیت کوین های خود را هودل خواهند کرد تا در اتفاقی شگرف ارزش بیت کوین آنها 2 برابر گردد

4

پرواز بیت کوین

zahra110

14/اسفند/1398

بیت کوین مثل هواپیمایی است که روی خط بانک منتظر تیکاف است اینکه چند روز یا چند هفته دیگر اوج خواهد گرفت تا هالووینگ باید منتظر باشیم،مسلما بیت کوین در سال ۲۰۲۰ به ۱۵۰۰۰ دلار می رسد.

11

دانلود اپلیکیشن موبایل کوینگرام

با اپلیکیشن اندروید کوینگرام از آخرین مطالب بازارهای مالی و رمزارز ها با خبر باشید، قیمت تمامی رمزارز ها در لحظه چک کنید و نرخ آنها را با مبدل ارز کوینگرام به یکدیگر تبدیل کنید، با دیگر افراد در مورد تحلیل ها و مطالب گفت و گو کنید، سبد دارایی ارزهای دیجیتال خودتان را بسازید و از سود و زیان خود در بازه های زمانی مختلف با خبر باشید و با شرکت رایگان در مسابقات پیش بینی رمزارز جایزه ببرید.
coingram
coingram
کوینگرام

استارتاپ کوینگرام به عنوان یک رسانه تخصصی در حوزه بازار های مالی وارز های دیجیتال ، فعالیت خود را از تیر 1398 شروع کرد. هدف ما از ابتدا آموزش وآشنایی مردم با علم و فناوری آینده یعنی بلاک چین بوده است. آشنایی با انواع ارز های دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم، آدا کاردانو و بقیه رمزارز ها میتواند ما را در انتخاب خرید و سرمایه گذاری در این حوزه بسیار بیشتر کمک کند. همان طور که سرمایه گذاری ها و ورود پول به این حوزه روز به روز بیشتر می شود، مسئولیت ما برای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی بیشتر می شود تا کسی درگیر پروژه های کلاه برداری و طرح های پانزی نشود.

برگزیده ها

درآمد از کوینگرام

شرایط و قوانین

مفاهیم پایه

آشنایی با بلاکچین

آشنایی با بیتکوین

آشنایی با اتریوم

کوینگرام

درباره ما

ارتباط با ما

شبکه های اجتماعی

اینستاگرامتلگرام

کلیه ی حقوق این سایت نزد کوینگرام محفوظ بوده و بازنشر محتوای اختصاصی با ذکر منبع بلامانع است.