coingram
کوینگرام

نوسان

قیمت

نام ارز

3.2%

64,675 $

4,216,810,000 تومان

Bitcoin

Bitcoin

btc

2%

3,174 $

206,967,620 تومان

Ethereum

Ethereum

eth

0.1%

0.9993 $

65,154 تومان

Tether

Tether

usdt

1.3%

598.9 $

39,048,932 تومان

Binance Coin

Binance Coin

bnb

4.2%

151.85 $

9,900,620 تومان

Solana

Solana

sol

0%

1 $

65,200 تومان

USD Coin

USD Coin

usdc

2%

3,172 $

206,841,784 تومان

Staked Ether

Staked Ether

steth

3.8%

0.5294 $

34,517 تومان

XRP

XRP

xrp

5.6%

0.153 $

9,976 تومان

Dogecoin

Dogecoin

doge

3.4%

5.52 $

359,904 تومان

TonCoin

TonCoin

ton

آشنایی با برنامه Q ؛ کلاهبرداری یا سیستم پرداخت برتر جهانی ؟

31/شهریور/1399
افزودن به نشان شده ها
آشنایی با برنامه Q ؛ کلاهبرداری یا سیستم پرداخت برتر جهانی ؟
Ponzi
بررسی
امنیت
initiative q
8554
5 دقیقه

تعریفی که از برنامه Q در سراسر شبکه های اجتماعی در حال انتشار است به شرح زیر می‌باشد: “برنامه Q تلاشی از جانب افراد سابق پی‌پال می‌باشد تا سیستم پرداخت جدیدی ایجاد کنند. چیزی برای از دست دادن وجود ندارد اما اگر این سیستم پرداخت به روش پیشرو در عرصه پرداخت جهانی تبدیل شود، توکن های Q ارزش بسیار زیادی به دست خواهند آورد.”

طبق اطلاعات موجود، ۲ میلیون نفر به این برنامه پیوسته اند. اکثر این افراد طی دو هفته اخیر وارد این برنامه شده اند، اگرچه از پیدایش آن حدود ۶ ماه می‌گذرد. در این مقاله برای آنکه درک بهتری از برنامه Q داشته باشید، نگاه دقیق تری به شرایط این برنامه خواهیم کرد.

اصل این مقاله در تاریخ نوامبر سال ۲۰۱۸ منتشر شده است و تاریخ های ذکر شده در متن مربوط به آن زمان است.

هنگامی که کاربران ثبت نام نکرده وارد صفحه اصلی برنامه Q می‌شوند با پیام خوشامدگویی زیر مواجه می‌شوند: “برنامه Q آینده شبکه های پرداخت می‌باشد. به منظور پیوستن میلیون ها نفر به این برنامه، در حال ارائه ارز آینده خود می‌باشیم”. پس از ثبت نام، کاربران مقداری توکن Q دریافت می‌کنند. لازم به ذکر است که برای ثبت نام، کاربران باید دعوت نامه دریافت کنند. خوشبختانه افراد علاقه مند به برنامه Q می‌توانند در فیسبوک یا توییتر با یک کلیک ساده تقاضای دعوت نامه ارائه دهند.

۱.۵ میلیون کاربر دعوت شده از فیسبوک

دیگر نیازی به فرم آماده نمی‌باشد. اگر تاکنون دعوت نامه ای دریافت نکرده اید، یک جستجوی ساده در گوگل می‌تواند مشکل شما را حل کند. صدها هزار کاربری که در برنامه Q ثبت نام کرده اند با پست ها و کامنت ها و لینک ها مختص به خود در صدد جذب کاربران جدید بیشتری می‌باشند و این موضوع به دلیل انسان دوستی یا هیجان برای سیستم پرداخت جدید نمی‌باشد. هر کاربر علاقه دارد که کاربران بیشتری از لینک مختص به او ثبت نام کنند، زیرا این امر باعث می‌شود توکن های Q بیشتری دریافت کند.

این روش نتیجه بسیار خوبی داشته است. بررسی ارقام و عملکرد ابزار تحلیلی رایج نشان می‌دهد که میزان انتشار اخبار مرتبط با برنامه Q در شبکه های اجتماعی طی ۲ هفته گذشته بسیار چشمگیر بوده است. طبق اطلاعات ابزار تحلیلی Crowdtangle، حدود ۲.۲ میلیون بار با پست های عمومی حاوی آدرس اینترنتی صفحه ثبت نام برنامه Q تعامل انجام شده است که حدود یک میلیون از این تعاملات شامل کامنت ها و حدود ۷۰۰ هزار مورد شامل به اشتراک گذاری می‌باشد. این تعداد بسیار بیشتر می‌تواند باشد زیرا در گزارش Crowdtangle، پست ها و پیام های سایر پلتفرم ها نظیر توییتر، واتس اپ و یوتیوب در نظر گرفته نشده است.

۲ میلیون ثبت نام، ۱۳.۴ میلیون بازدید از وبسایت

ابزار آماری Similarweb نیز ارقام مشابهی ارائه می‌دهد و تعداد بازدیدها از صفحه اصلی برنامه Q را حدود ۱۳.۴ میلیون طی ۲۸ روز گذشته تخمین می‌زند که اکثر این بازدیدها از تاریخ ۲۳ الی ۳۰ اکتبر بوده است.

افراد مسئول برنامه Q نیز به طور عمومی بیان کرده اند که این میزان بازدید، تعداد شگفت انگیزی است. اخیرا آنها می‌خواستند که رسیدن به یک میلیون کاربر را جشن بگیرند اما نتوانستند زیرا طبق پست فیسبوک که منتشر کرده بودند بیان داشتند:

تا زمانی که در حال نوشتن این پست هستیم بیش از ۲ میلیون کاربر از بیش از ۱۸۰ کشور جهان در وبسایت ما ثبت نام کرده اند.

برنامه Q در توییتر نوشت:

۲ میلیون نفر از ۱۸۰ کشور جهان در برنامه Q ثبت نام کرده اند. با پشتیبانی و حمایت کافی، یک سیستم پرداخت مدرن می‌تواند به طور جهانی محبوب شود. در عین حال، برای عرضه باید میلیون ها نفر دیگر نیز به این برنامه بپیوندند. ما به سیاست حریم خصوصی خود پایبند هستیم و اطلاعات شخصی را نخواهیم فروخت حتی اگر این تلاش ها موفقیت آمیز نباشد.

آیا برنامه Q بزرگتر از اتریوم شده است؟

روز به روز بر محبوبیت این برنامه افزوده می‌شود و به تدریج به سمت رایج شدن پیش می‌رود. خبرگزاری های مهم نظیر BBC و فایننشال تایمز نیز درباره برنامه Q گزارش داده اند. پوشش خبری باعث افزایش توجه و بازدید از برنامه Q می‌شود و طبق گزارش گوگل، تعداد جستجوهای برای برنامه Q بیشتر از اتریوم بوده است.

صنعت بازاریابی علاقه قابل توجهی به این موضوع پیدا کرده است که چگونه پروژه ای که به غیر از اینسایدرهای عرصه بلاک چین و ارز دیجیتال تقریبا برای همه ناشناخته بوده است توانست یکباره به چنین توجهی دست یابد.

دلیل موفقیت ناگهانی برنامه Q چیست؟

موفقیت ناگهانی برنامه Q بسیار شگفت انگیز است. حتی با اینکه برنامه Q خود را به طور مستقیم از حوزه ارز دیجیتال دور می‌داند، اما مقایسه آن با ICO بیراه نمی‌باشد. اما با این وجود نیز هیچ ICO ای نمی‌تواند این سطح از آگاهی و شناخته شدن را دربرداشته باشد. اگر جستجوهای گوگل را به عنوان یک شاخص در نظر بگیریم، چرا پس از ۶ ماه از عرضه ناگهان با چنین موفقیتی مواجه هستیم؟

یکی از فرضیه ها این است که اینفلوئنسرها یا افراد معروف شبکه های اجتماعی و رسانه ها با تعداد کاربران زیاد می‌توانند از دلایل این موفقیت باشند. هرچند نتوانستیم این فرضیه را با استفاده از ابزارهای تحلیل مورد بررسی قرار دهیم.

تغییر شعار برنامه Q

پس از خواندن پست دیوید جرارد یکی از خبرنگاران حوزه بلاک چین و ارزهای دیجیتال که برنامه Q را به طور دقیق بررسی کرده است با نکته مهمی مواجه شدیم: برنامه Q تغییرات مهمی را در خصوص عرضه خود انجام داده است، به طوری که کاربران ثبت شده می‌توانند به سایر کاربران دعوت نامه ارسال کنند تا به برنامه Q بپیوندند. پس از تماس با برنامه Q از طریق ایمیل، سخنگوی شرکت به ما بیان کرد که این تغییر به دلیل بازخوردهای دریافتی بوده است که اذعان داشتند “پیام قبلی نمی‌توانست ماهیت پروژه را به صورت معنادار و کامل انتقال دهد”. این پیام سرانجام در اوایل اکتبر سال گذشته تغییر کرد.

نسخه اصلی برنامه Q به شرح زیر بود:

برنامه Q در حال ایجاد شبکه پرداخت جدید می‌باشد. برای آنکه کاربران این برنامه را بپذیرند، برنامه Q مقداری از ارز آینده خود را به کاربران اولیه اهدا می‌کرد. برای ثبت نام فقط به اسم، ایمیل و دعوت نامه از جانب کاربران حاضر در این برنامه نیاز بود.

برنامه Q فقط در صورتی موفق میشد که افراد بسیار زیادی به آن می‌پیوستند. هرچه کاربران بیشتری دعوت می‌شدند، احتمال آنکه این برنامه به هدف خود که همان رسیدن توکن Q به یک دلار بود نزدیک تر میشد.

نسخه جدید برنامه Q متفاوت و به شرح زیر است:

برنامه Q تلاشی از جانب افراد سابق پی‌پال برای ایجاد سیستم پرداخت جدید به جای کارت های اعتباری است که در دهه ۱۹۵۰ طراحی شده اند. سیستم جدید از ارز خود به اسم Q استفاده می‌کند و برای آنکه مردم در هنگام آماده شدن این سیستم بتوانند از آن استفاده کنند، مقداری توکن Q به افرادی که ثبت نام کرده اند تعلق می‌گیرد. (این تعداد با پیوستن افراد بیشتر، کاهش می‌یابد پس بهتر است زودتر به این برنامه بپیوندید) ثبت نام در این سیستم رایگان است و فقط به اسم و آدرس ایمیل نیاز دارد. چیزی برای از دست دادن وجود ندارد اما اگر این سیستم پرداخت به روش پرداخت برتر جهانی تبدیل شود، توکن های Q شما ارزش بسیار زیادی خواهند داشت. اگر ۷ سال قبل فرصت سرمایه گذاری در بیت کوین را از دست داده اید بهتر است از فرصت کنونی ساده عبور نکنید.

آیا رشد این برنامه دارای مشکل است؟

آیا واقعا موفقیت به این سادگی به دست می‌آید؟ آیا موفقیت چشمگیر و رشد دیوانه وار برنامه Q صرفا با ویرایش یک متن به دست آمده است؟ این موضوع به نظر بعید می‌رسد اما باید در نظر داشت که متن اصلی برنامه Q تنها راه ارتباطی با بسیاری از افراد بود. موضوعی که فراتر از فرضیه های دیگر است، همزمانی ویرایش متن مورد نظر و روند صعودی پروژه می‌باشد.

در ادامه به تحلیل این متن خواهیم پرداخت.

۱- حذف اسم پی‌پال برای افزایش اعتماد

در جمله ابتدایی، برنامه Q می‌تواند اعتماد مضاعفی بین مخاطبان ایجاد کند. نکته اول توصیه دوستان یا آشنایان برای پیوستن به این شبکه می‌باشد. نکته دوم این است که با اشاره به اسم پی‌پال، اعتماد به این برنامه افزایش می‌یابد، زیرا این شرکت توسط افرادی اداره می‌شود که در تنها سیستم پرداخت دیجیتال فعالیت داشتند که توانسته است به روش رایج پرداخت تبدیل شود و اعتماد گسترده مشتریان را جلب کند.

اما سپس به این نکته می‌رسیم که افراد بسیار زیادی که حضور جانبی و اندکی در تجارت دیجیتال دارند ممکن است اصطلاح مافیای پی‌پال را شنیده باشند. افراد اصلی مسئول پی‌پال از افراد شاخص و تاثیرگذار در عرصه فناوری آمریکا و کل جهان می‌باشند. ۶ نفر از این افراد جزو میلیاردرها هستند که از بین آنها می‌توان به ایلان ماسک سرمایه گذار شناخته شده، پیتر تیل و رید هافمن موسس لینکداین اشاره کرد. با حذف اسم پی‌پال، برنامه Q به طور ضمنی این مفهوم را بیان می‌کند که اگر این افراد مهم بر روی چیزی کار کنند، پتانسیل آن بسیار عظیم می‌باشد. نکته جالب این است که سار ویلف (Saar Wilf) موسس برنامه Q از موسسان پی‌پال نمی‌باشد. ویلف شرکت Fraud Science را تأسیس کرده که در سال ۲۰۰۸ توسط پی‌پال خریداری شده است.

۲- فومو یا یک فرصت واقعی

متن جدید برخلاف متن قبلی، بین مخاطبان فومو (ترس از دست دادن فرصت مناسب سرمایه گذاری) ایجاد می‌کند. ثبت نام رایگان است و فقط به اسم و آدرس ایمیل نیاز دارد. چیزی برای از دست دادن وجود ندارد اما اگر این سیستم پرداخت به روش پرداخت برتر جهانی تبدیل شود توکن های Q ارزش بسیار زیادی به دست خواهند آورد. در ابتدا، عبارت “ارزش این جایزه حدود ۱۳۰ هزار دلار خواهد بود” در متن اولیه وجود داشت. فلیکس بایلهارتز بلاگر آلمانی این اقدام را “ریسک معکوس” خوانده است، به طوری که مخاطبان می‌گویند شرکت در برنامه اصلا خطری ندارد پس بهتر است که هرچه سریع تر ثبت نام کنم.

بخش آخر با اشاره به بیت کوین سعی در جلب توجه مخاطبان دارد: “اگر ۷ سال قبل فرصت سرمایه گذاری در بیت کوین را از دست داده اید بهتر است این فرصت را از دست ندهید.” با ذکر این موضوع، برنامه Q کاربران را به ثبت نام در این برنامه متقاعد می‌کند. به لطف حجم معاملات شگفت انگیز ارزهای دیجیتال در سال گذشته، برنامه Q باعث جلب توجه افراد بسیاری زیادی می‌شود.

۳- تمرکز بر رایگان بودن

حتی قبل از آنکه برنامه Q متن ثبت نام را اصلاح کند، ثبت نام رایگان بود. در این ثبت نام نیز فقط به اسم و آدرس ایمیل نیاز است. هم چنین عبارت “ارز آینده” در متن قبلی به “توکن های رایگان Q” در متن جدید تغییر کرده است.

از نظر بازاریابی امکان دارد که این تغییرات، عامل رسیدن این کمپین به حداکثر پتانسیل خود باشد. اصول اولیه بازاریابی ارجاعی (Referral Marketing) در خصوص سود بردن هر دو طرف از ثبت نام، ستون اصلی رشد این برنامه نیز می‌باشد. فقط کافی است به بازاریابی ارجاعی موفق دراپ باکس نگاه کنید که با در اختیار گذاشتن فضای ذخیره سازی بیشتر به ارجاع دهنده و ارجاع شونده باعث افزایش تعداد کاربران خود شد.

هزینه در ازای کسب سود

پی‌پال نیز از این روش استفاده کرد و به کاربران اولیه خود از طریق برنامه ارجاعی، پول اضافی اهدا کرد. در ابتدا هر کاربر برای ثبت نام ۲۰ دلار و برای هر ثبت نام دیگری که از طریق ارجاع وی انجام میشد ۲۰ دلار دیگر دریافت می‌کرد. این طرح برای پی‌پال جوابگو بود و باعث جذب ۱۰۰ میلیون کاربر برای آنها شد. تفکر موجود در این روش هزینه بر برای جذب کاربر به این صورت است که پلتفرم و بازارهای جدید برای کسب سود باید پول خرج کنند، پس چرا این پول مستقیما به کاربران پرداخت نشود و کاربران به سفیران محصول مورد نظر تبدیل نشوند؟

برنامه Q حتی متحمل تعهدات مالی زودتر از موعد هم نشده است زیرا ارز آنها هیچ ارزشی ندارد. از نظر هزینه، این موضوع از اهمیت ویژه ای برخوردار است. از طرف دیگر، باعث کاهش جذابیت ثبت نام برای کاربران و افزایش ترس از ثبت نام بین آنها می شود.

فشار یا مشوق؟

تغییر متن و سازوکار این کمپین باعث شده است که موسسان آن بتوانند فشار کافی (یا به طور مثبت می‌توان آن را مشوق در نظر گرفت) بر روی کاربران ثبت نام کرده و کاربران بالقوه جدید ایجاد کنند. کاربران جدید تشویق می‌شوند که طی ۹۶ ساعت به منظور دریافت توکن های Q بیشتر، ۵ نفر دیگر را نیز دعوت کنند. با محدود کردن دعوت به ۵ نفر، افراد علاقه مند مجاب می‌شوند تا هرچه سریع تر دعوت را بپذیرند.

پس از آنکه تمام افراد مورد نظر خود را دعوت کردید می‌توانید ۱۰ دعوت نامه دیگر ارسال و تعداد توکن های Q دریافتی خود را افزایش دهید. سپس اگر کاربران دعوت شده، کاربران جدیدی دعوت کنند، کاربران اصلی توکن بیشتری دریافت خواهند کرد. فلیکس بایلهارتز این کار را تا جایی ادامه داد که متوجه شد محدودیت تعداد دعوت ها ۴۰ کاربر می‌باشد. ظاهرا به نظر می‌رسد که تعداد توکن Q بیشتر را فقط از کاربران غیرمستقیم و از دعوت های سطح سوم می‌توان دریافت کرد. در بخش سوال های رایج برنامه Q گفته شده است که کاربران آتی با انجام کارهای دیگری نظیر دانلود برنامه یا خرید با توکن Q می‌توانند توکن های بیشتری دریافت کنند.

آیا برنامه Q یک طرح هرمی است؟

برنامه Q با داشتن چنین ساختار پاداش بسیار مشابه با طرح هرمی می‌شود. به نظر می‌رسد که از این موضوع آگاه است که این پروژه چطور می‌تواند تفسیر شود، به طوری که در یکی از توییت ها اذعان داشتند:

آیا برنامه Q یک طرح هرمی یا طرح MLM است؟ خیر. طرح های هرمی از اعضای جدید پول دریافت می‌کنند و آن را به اعضای قبلی توزیع می‌کنند. در مقابل، پیوستن به برنامه Q کاملا رایگان است. بنابراین کاملا واضح است هیچ پولی از هیچ کدام از کاربران دریافت و به کاربران قبلی داده نمی‌شود.

نتیجه گیری

دیوید جرارد یکی از خبرنگاران حوزه کریپتو دید انتقادی نسبت به برنامه Q دارد و بیان می‌کند اگرچه مدیران این پروژه را هنرمندان کلاهبردار نمی‌بیند اما ایده مشخصی از نحوه کار برنامه Q ندارد و در حال حاضر هیچ برنامه منظمی در آن مشاهده نمی‌کند. او در این خصوص گفته است: آنها با استفاده از بلیت های بخت آزمایی توکن های Q در حال جذب کاربر می‌باشند و با بیان این موضوع که تعداد کاربران ما بسیار زیاد است در صدد جذب فروشندگان و حتی سرمایه گذاران مطرح می‌باشند. اما در وهله اول باید از سد این مشکل عبور کنند که هنوز این شرایط به وجود نیامده است. تمام این شرایط در خیال آنها می‌گذرد و به معنای واقعی کلمه هیچ برنامه ای ندارند.

توجه: قرار دادن لینک دعوت پروژه های پانزی و اسکم در تحلیل ها ممنوع می باشد و در صورت مشاهده ، تحلیل ها حذف می شوند.

متن فوق از سایت میهن بلاکچین می باشد

منبع:

میهن بلاکچین


امتیاز دادن به خبر

با لایک کردن هر خبر شما می توانید کوین بیشتر جایزه بگیرید


مطالب مرتبط با این موضوع

۸۷۰ هزار دلار از کیف پول مارک کوبان دزدیده شد!

۸۷۰ هزار دلار از کیف پول مارک کوبان دزدیده شد!

هشدار محققان سایبری: بدافزار اینفمیس کیف‌پول‌های ارز دیجیتال را هدف قرار داده است

هشدار محققان سایبری: بدافزار اینفمیس کیف‌پول‌های ارز دیجیتال را هدف قرار داده است

هک‌ کیف پول اتمیک + راهنمای بازیابی ارزهای از دست رفته!

هک‌ کیف پول اتمیک + راهنمای بازیابی ارزهای از دست رفته!

هکرها ۲۳ میلیون دلار از صرافی Biture دزدیدند.

هکرها ۲۳ میلیون دلار از صرافی Biture دزدیدند.

صرافی غیرمتمرکز سوشی سواپ هک شد٬ ۳.۳ میلیون دلار از دست رفت!

صرافی غیرمتمرکز سوشی سواپ هک شد٬ ۳.۳ میلیون دلار از دست رفت!


تحلیل کاربران

کسب کیو رایگان

ali.a.m.z

31/شهریور/1399

اگر میخواهید همین الان تعداد زیادی از عرضه اولیه ارز دیجیتال کیو را داشته باشید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام کنید ، علت اینکه لینک گذاشتم چون ثبت نام با دعوت نامه ها باعث کسب بیشتر این ارز خواهد شد و فکر میکنم بدون معرف امکان ثبت نام وجود ندارد https://initiativeq.com/invite/qONZlCaJ7

14

ارز کیو

Mfard

20/مهر/1399

امیدوارم دراینده نزدیک جواب بده و کاربران بتونند از مزایای اون بهره ببرند از دوستانی که هنوز اقدام نکردند دعوت می کنم به این برنامه بپیوندند

1

کیو Q

[email protected]

31/شهریور/1399

==Q== رشد سریعی خواهد داشت. فقط یه هماهنگی با بقیه ارزهای دیجیتال و حمایت دارد. عالیه... کیو کیو کیو عالی

6

عصر مالی نوین

Ramin.kkk

31/شهریور/1399

باتوجه‌ به یکی از سیاست های اولیه ارز های دیجیتال یعنی حذف نظام بانکداری، به وجود امدن سیستم های پرداختی به وسیله بلاکچین یک نیاز جدی محسوب میشه

3

کیو برنامه ای هیجان انگیز و شاید درآمد زا

morteza.65

31/شهریور/1399

کیو واقعا سیستم عملکرد قشنگ و جامعی داره ، این مدل کار کردن باعث رشد یکباره کاربرانش میشه و امید است که این سیستم برای ایرانی ها نیز در دسترس باشد

22

کیو

bab85

15/مهر/1399

با اقبالی که ارزهای دیجیتال داشتن بنظرم باید منتظر ارزهای دیجیتال موفق دیگه ای بود شاید پای یا حتی کیو

0

Q

RaminG

31/شهریور/1399

دوستان تا ۱۳ روز اینده کلاهبرداری بودن یا نبودنش معلوم میشه و یه حساب سر جمعی کنید اگه بخاد به هر نفر از اون دوملیون نفر هزار توکن بده که هر کدوم از توکن ها معادل یکه دلار بشه واقعا قیمت زیادی خاهد بود ولی خب ثبت نام کردن داخل برنامش هیچ ضرری نداره و شاید بتونه یه دارایی واسه شما بشه

2

ارز نوپا

Ensibagherpur

31/شهریور/1399

تو عرصه بازار ارز دیجیتالی و بازارهای سیستمی هیچ چیزی بعید نبیست و پا گذاشتن به ارسه ارزهای نوپا دارای ریسکپذیری هست و حالا اینکه حقیقی باشه یا نه بسته به زمان و تحقیق داره

13

جایگزینی ارز دیجیتال

tahazare

31/شهریور/1399

اگر در تمام دنیا ارز دیجیتال رایج شود دیگر نه پول شویی هست نه دزدی و.... ودر تمام دنیا عدالت برقرار میشود

6

کلاهبرداری

ostoraaaa

31/شهریور/1399

امروزه کلاهبرداری شکل های جدیدی پیداکرده هرکس هرگونه دلش میخواهدبایک طرفندسرمردکلاه میگذاربنابراین بایدبسیاااربسیااارحواس مان راجمع کنیم مخصوصا

13

Q

sali94

31/شهریور/1399

عرضه رایگان این حجم از توکن منطقی نیست. درصد عملی شدن این پروژه بنظرم خیلی کم هستش.مردم ما که خیلی مقاومت میکنن در برابر این جور پروژه ها.

5

Q

kayak30

31/شهریور/1399

سلام من حدود ۲۴۰۰۰واحد Qدارم حدود ۹ما پیش دعوت دادم به چندین نفر اگر کسی میخاد لینک بدم بره ثبت نام کنه شاید فرجی حاصل شد

6

کیو

Ata_Xan

31/شهریور/1399

کیو یک ارز دیجیتال جدید نیس که همه منتظرن عرضه اولیه بشه یک شیوه نوین پرداخته به جای کارت های اعتباری وامثال اونا مثلا از طریق اپلیکیشن به نفری که در خارج هستش در کسری از ثانیه میتونی وجه منتقل کنی یا خرید انجام بدی و غیره با این برنامه ریزی که کامل دقیق‌ داره انجام میگیره احتمالا خیلی زود پیشرفتشو شاهد باشیم دوستانی که میگن کلاهبرداریه آخه چه کلاهبرداریومیتونه صورت بگیره وقتی ما یک ریال هم بابت این برنامه هزینه نمیکنیم؟

19

Q

Poorya.tajik

31/شهریور/1399

بنظر قابل اعتماد میاد و امکان پذیره به هرحالخوبیشاینه هیچ ضرری ندارد یا صفر سود یا صد سود ضرری نداریم

5

Q

samisamiyar

01/مهر/1399

به نظر منم احتمال داره در زمانهای دور تبدیل به پروژه ای با توکن واقعی بشه حالا باید ببینیم چی میشه دیگه

1

کیو

[email protected]

31/شهریور/1399

من خودم به شخصه ۶ماه پیش وارد شدم و تا الآن هیچ خبری نبود.ونگران بودم که شاید یک برنامه جعلی باشه مقصدش هک اطلاعات شخصی باشه ولی حالا باتوجه به این خبر هیچ دور نیست که بزودی یک ارز قدرتمند بشه .ولی هیچوقت و هیچ ارز رمزی به پای بیت کوین شاه نمیرسه

15

پی پال

mammad52

01/مهر/1399

اگه بتونه جای پی پال رو بگیره عالیه . اما از نظر ارزشی نباید برابر با پی پال باشه .در آخر استفاده میکنم با وجود اما و اگرها .

8

برنامه کیو

asen

31/شهریور/1399

از این برنامه ها زیاد بوجود میاد اولش با دید کوتاه مدت ولی گاها یک جرقه بوجود میاد و استقبال زیاد میشه و آخر سر چون برنامه ای وجود ندارد ازبین میره

29

Q

abolfazl7887

02/مهر/1399

بنظرم میتونه ارز خوبی باشه برای چند وقت دیگه دقیقا مثل بیت کوین که اوایل رایگان میدادن اما الان قیمت بالایی داره احتمال زیاد اینم مثل بیت کوین باشه

2

Q

minister

31/شهریور/1399

باسلام.هرچند پیشنهاد وارد شدن در عرصه و برنامه های سنت شکن ،کاری معمول نیست ولی من به شخصه به دوستان توصیه میکنم حتماوارد این فعالیتها شوند چون به جبر زمان ،قطعا روزی بساط تمام برنامه های سنتی اعم از ارز،بانک،خریدوفروش،تحصیل و...برچیده خواهد شد.وارد شدن به برنامهQ برای دوستانی که به دلیل تحریم به پی پال دستری ندارد در آینده امری لازم و اجب است واین فقط یکی از مزیت‌های Qاست.پس هرچه سریعتر وارد جامعه Q شوید.ودرعرصه مالی جزء پیشتازان جامعه سنت شکن باشید.موفق باشید

23

نوبرشو آوردن

naser175

31/شهریور/1399

ههههه تا چند وقت پیش یه سریا تو بوق و کرنا کردن که بیاین بیتکوین ثانی رسید پای و فلان مام که کم سواد هی دنبال اینا که ببینم چی هست پروژه پای و امثالش که تو خارجه کلی هم پول به جیب زدن و فلنگو بستن معروفترینشم یه زن بوده که میلیارد دلار به اسم پیشفروش وان کوین جمع کرده و جیم زده الانم این نوبرش اومده تا یه سری بیسوواتو تیغ بزنن

24

کیو موفق

mehrjonoob

31/شهریور/1399

به نظرم کیو در سالهای اتی به یک ارز موفق تبدیل خواهد شد و جای پی پال را خواهد گرفت . البته فرضیه است

12

برنامه Q

کوین آزاد

31/شهریور/1399

این برنامه با جذب کاربران از صفحات فیس بوک و تمرکز بر رایگان بودن توانسته است کاربران زیادی را جذب کند ولی محبوبیت آن دلیل بر تقلبی نبودن آن نیست باید منتظر بود

29

آینده ای نو

Siavash.n38

02/مهر/1399

ب نظرم Q خیلی خوب تونسته جلو بیوفته و تا چند ماه دیگه اکثر افراد راجبش حرف میزنن این طور ک پیش بره تا چن سال دیگه از بیت کوین ام بالا میزنه

1

ارز دیجیتال Q

seyedmersad

02/مهر/1399

زمانی که ایمیل رو ثبت میزنین یک ایمیل ارسال میشه باید روی confirm your account کلید تا ایمیل تایید شود، اگر با تایید باعث شه به ایمیل تون و گوشی درسترسی پیدا کنن امکان دزدیدن یا هک کیف پول دیجیتال وجود داره؟؟؟!!! یا با نصب اپلیکشن که ۱۵۰۰ تا دیگه هم میده،! هکرها از هر روشی میتونن استفاده کنن!؟

2

Q

javad110

31/شهریور/1399

ٹبت نام در Qنه تنها ریسک نیست بلکه یه نوع تجارت جهانی هست فقط باید روش کار کرد به طور جدی.ممنون از دوستان گلم.

7

Q

shajelan

31/شهریور/1399

هرکسی در زندگی با ای کاش ها و اطمینان های زیادی برای انتخاب های روزانه اش مواجه می شود،اگر Q موفقیت خود را در زمینه ارزهای دیجیتال به دست بیاورد برای کسانی که ثبت نام کرده اند اطمینان از انتخاب و برای کسانی که عضو نشده اند یک ای کاش به زندگیشان اضافه می کند

5

دوستان اقاچرا پشت هم نیستن

arminaka71

31/شهریور/1399

ازظهر عکس خودم گذاشتم تحلیل لایک نکردین اینجورهوای هم جنس خودتون مردا دارین اگه دختر باشه خوب زیر پاسخ خودتونو می اندازید کمی از خواهران یاد بگیریدهوای هم دارن ولی ما مردها غرور می‌شکنیم همش درگیرجنس مخالف بخدا ظلم بخودمونه من همه لایک میکنم ولی این رسمش نیست آقایون برادرها داداش ها پشت هم باشید

22

پرداخت بدون واسطه

REZAARAD

01/مهر/1399

این سیستم میتونه دست دلالان رو به کلی کوتاه کنه اگه بتونه به مرحله اجرا برسه که شک دارم دلالا اجازه اینو بدن

13

برنامه Q

dors@1

31/شهریور/1399

با ترفندی که این برنامه درپیش گرفته مسلما خیلی بازدید خواهد داشت چون همه بدنبال این هستند که بالاخره یک شرکت یا یک برنامه با این مشخصات ارائه شود و استقبال کنند، ولی شاید کلاهبرداری باشه شایدم نباشه چون خیلی محبوب شده شاید محبوبیت خود رو از دست نده و فعلا فقط میشه گفت کسانی که شرکت میکنند در این برنامه باید اطلاعات کافی و پشت کار کافی داشته باشند.

30

Q

ayrik1

31/شهریور/1399

از عید تا حالا باهاشم اول ۵ نفر خواست ادد کردم بعد گفت ۱۰ تا دیگه اضافه کن که اینکارونکردم هنوزم هیچ اتفاقی نیوفتاده وخبری توش نیست اصلا برنامه مشخصی نداره هیچیش معلوم نیست پروژه غیرشفاف..

2

در آینده برای آزاد کردن توکنتون از شما درخواست پول میکنه

javad2277

31/شهریور/1399

در آینده برای آزاد کردن توکنتون از شما درخواست پول میکنه ببینید کی گفتم. ولی به هر حال امتحانش ضرر نداره

4

برنامه Q کلاهبرداری است یا نه؟

kavous_35

31/شهریور/1399

این برنامه با جذب کاربران از صفحات فیس بوک و توئیتر و تمرکز بر رایگان بودن توانسته است کاربران زیادی را جذب کند ولی محبوبیت آن دلیل بر تقلبی بودن یا نبودن آن نیست باید منتظر بود چه اهدافی پشت این برنامه نهفته است.

103

سیستم پرداخت یکپارچه بدون واسطه

aliansari

31/شهریور/1399

اگر این سیستم بتواند در تمام کشورها جایگاه خود را پیدا کند بی شک دلالان و واسطه ها برای کشورهای جهان سوم و کشورهای تحریم از بین خواهند رفت بنابراین به احتمال زیاد دلالان نخواهند گذلشت چنین اتفاقی بیوفتد.

32

تاریخ عرضه اولیهq

shid2002

01/مهر/1399

میگن ۱۰مهر ما عرضه میشه ایا این خبر درسته اگه چنین باشه که خیلی عالیه من یک هفته هست با این عرض اشنا شدم ولی اینجور که خوندم عالی

0

Q

#_&.

31/شهریور/1399

تبلیغات زیادی پیرامون این نرم افزار هست ، در شعار برنامه گفته ‌که رایگانه ولی در حقیقت توکن های کاربر با دعوت دیگران بیشتر میشه این یعنی گسترش برنامه . اهداف حقیقی این گونه پروژه ها با گذشت از تعداد زیاد کاربران روشن میشه . پس بهترین انتخاب صبر کردن هست.

3

Q

sobhani.milad

01/مهر/1399

در این مدت کوتاه طرفدارای زیادی جمع کرده و هرروز هم تعداشون بیشتر میشه پیشنهادم اینه هر کس می‌تونه عضو بشه چیزی از دست نمیدید

7

Good

[email protected]

31/شهریور/1399

کیو یک برنامه خوب وعالی و درآمد کرایی هست برای افرادی که درآمدی ندارند نمیتوانند با این کیو کمی کسب درآمد کنند

5

ایابرنامه Qکلاهبرداری است

زارع

31/شهریور/1399

به تازگی از طریق گوگل تبلیغات گسترده ای تز طرف این مرورگر جهت ثبن نام دراین برنامه از راه توئیتر وفیسبوک می باشند وبعد از ثبت نام تعدادی توکن به حساب کاربر ارستل میشود به همین سبب توانسته میلیونها کاربران را به خود جذب نماید وبازهم 1/5 میلیون نفر هم درفضای مجازی دنبال کننده داشته باشد برای همین درمدت زمان کوتاهی رشد وافزایش قیمت چشمگیری داشته است

24

برنامه Q

javadmollaei

31/شهریور/1399

این یه برنامه تازه کار هستش خیلی خطرناک و مار کردن باهاش خیلی هم پیچیده نیست انشاله از شر این نرم افزار راحت بشیم

26

خطر

parsa479

31/شهریور/1399

بنظرم میتونه خطرناک شه................و مهم ترین دلیلاش هم بی اعتمادی و ترسه..خدا کنه که درس شه................

3

Q

sykbu

31/شهریور/1399

میان این همه وقت گداشتن و به سنگ برخورد کردن امتحان این مورد هم ضرری ندارد،وقت گیر نیست و فقط کافی است یک زیر مجموعه خوب و مشتاق داشته باشی

2

توکن Q

soheilstar

31/شهریور/1399

از اینگونه برنامه ها در حوزه کریپتو و ارزهای دیجیتال بسیار یافت میشود.برنامه Q که خود دارای یک اپلیکیشن هم میباشد و داخل برنامه حاوی کیف پول توکن Q است که با رفرال گیری اقدام به اهداء توکن Q بعنوان پاداش میکند تا به گفته سازندگان در آینده این توکن قیمت گذاری و ارزش پیدا کند. در حال حاضر آورده ای از کاربران نمیخواهد و فقط با جذب کاربران جدید بکار خود ادامه میدهد.

30

نوید جدید در راهه ⁦⁦(◠‿・)

[email protected]

01/مهر/1399

دوستان ثبت نام کنید من به شخصه ثبت نام کردم بدون پرداخت هیچ مبلغی توکن Q دریافت میکنید آینده روشنی داره همچون بیتکوین

5

ارز دیجیتال Q

Neg4Tive

31/شهریور/1399

یه مدتی ارز پای pi طرفدار پیدا کرده بود و پتانسیل بالایی داست ولی به دلایلی ارزش خودشو بین طرفدار ها از دست داد ولی به نظرم ارز Q آینده بزرگی داره ولی بازم به تظرم نباید روی هر Q = 1 USD حساب کرد

3

ارز دیجیتالQ

[email protected]

31/شهریور/1399

رمز ارز جالبه من ثبت نام کردم ۳۰۰۰توکن گرفتم اما واقعا سرمایه گذاری میتونه داشته باشه اخه قرار باشه به چند میلیون ادم هرکدوم ۳۰۰۰دلار بده یکم عجیبه در ضمن ‌تو تاریخ ساعت شمار خودش فقط یک روز دیگه معلوم میشه درو یا حقیقت من ثبت کردم الان منتظرم ببینم چی میشه

5

مربوط ب نوشته

mehdi_buragh

31/شهریور/1399

اخبار های ب موقه و عالی میگید و بسیار اموزنده من همیشه اخبار اتون دنبال میکنم و از تمام کاربران هم همین خواهشا دارم با دیدگاهی روشن رو ب سمت موفقعیت

2

برنامه‌Q

tarahom

31/شهریور/1399

این سیستم از ارز خود ، به نام  کیو ( Q ) استفاده می کند و برای اینکه مردم بتوانند پس از آماده شدن سیستم ، کار خود را آغاز کنند ، آنها تعدادی توکن Q  را به صورت رایگان به افرادی که هم اکنون ثبت نام کرده اند اختصاص می دهد

26

دانلود اپلیکیشن موبایل کوینگرام

با اپلیکیشن اندروید کوینگرام از آخرین مطالب بازارهای مالی و رمزارز ها با خبر باشید، قیمت تمامی رمزارز ها در لحظه چک کنید و نرخ آنها را با مبدل ارز کوینگرام به یکدیگر تبدیل کنید، با دیگر افراد در مورد تحلیل ها و مطالب گفت و گو کنید، سبد دارایی ارزهای دیجیتال خودتان را بسازید و از سود و زیان خود در بازه های زمانی مختلف با خبر باشید و با شرکت رایگان در مسابقات پیش بینی رمزارز جایزه ببرید.
coingram
coingram
کوینگرام

استارتاپ کوینگرام به عنوان یک رسانه تخصصی در حوزه بازار های مالی وارز های دیجیتال ، فعالیت خود را از تیر 1398 شروع کرد. هدف ما از ابتدا آموزش وآشنایی مردم با علم و فناوری آینده یعنی بلاک چین بوده است. آشنایی با انواع ارز های دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم، آدا کاردانو و بقیه رمزارز ها میتواند ما را در انتخاب خرید و سرمایه گذاری در این حوزه بسیار بیشتر کمک کند. همان طور که سرمایه گذاری ها و ورود پول به این حوزه روز به روز بیشتر می شود، مسئولیت ما برای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی بیشتر می شود تا کسی درگیر پروژه های کلاه برداری و طرح های پانزی نشود.

برگزیده ها

درآمد از کوینگرام

شرایط و قوانین

مفاهیم پایه

آشنایی با بلاکچین

آشنایی با بیتکوین

آشنایی با اتریوم

کوینگرام

درباره ما

ارتباط با ما

شبکه های اجتماعی

اینستاگرامتلگرام

کلیه ی حقوق این سایت نزد کوینگرام محفوظ بوده و بازنشر محتوای اختصاصی با ذکر منبع بلامانع است.