coingram
کوینگرام

استراتژی های تحلیل تکنیکال برای مبتدیان

29/آذر/1399
افزودن به نشان شده ها
استراتژی های تحلیل تکنیکال برای مبتدیان
استراتژی
آموزش
ترید
3118
زمان مطالعه: 4 دقیقه

بسیاری از سرمایه گذاران از تحلیل فاندامنتال برای تحلیل استفاده می‌کنند. این تحلیل شامل درآمد، ارزش و روند گروه صنعتی شرکت مورد نظر می‌شود. اما ممکن است گاهی تمام فاکتورهای بنیادی در قیمت سهم لحاظ نشده باشد. در تحلیل تکنیکال سعی ما بر این است تا حرکت قیمت را با استفاده از داده های گذشته، که بیشتر شامل قیمت و حجم معاملات سهم مورد نظر است، پیش بینی کنیم.

تحلیل تکنیکال به معامله گران و سرمایه گذاران کمک می‌کند تا اختلاف قیمتی بین ارزش ذاتی شرکت و قیمتی که شرکت در آن معامله می شود، را با استفاده از تکنیک‌هایی مثل تحلیل آماری و اقتصاد رفتاری (همان روانشانسی بازار که باعث می‎شود موسسات و معامله گران تصمیمات خود را بر آن اساس بگیرند) بررسی کنند.

تحلیل تکنیکال به معامله‌گران کمک می‌کند تا با توجه به اطلاعات گذشته قیمت، بازار را پیش بینی کنند. بیشتر سرمایه گذاران و معامله گران از هر دو تحلیل تکنیکال و فاندامنتال برای معاملاتشان استفاده می‌کنند.

انتخاب روش درست برای تحلیل

تحلیل تکنیکال را به دو روش، کل به جزء و جزء به کل، می‌توانید انجام دهید. معمولا معامله گران کوتاه مدت از تحلیل کل به جزء، و سرمایه گذاران یا معامله گران بلندمدت از روش جزء به کل استفاده می‌کنند. برای شروع تحلیل تکنیکال ۵ مرحله اصلی وجود دارد.

کل به جزء

این روش یک تحلیل اقتصاد کلان است، که اقتصاد کل را قبل از تمرکز بر سهام یا ابزار معاملاتی خاص، مورد بررسی قرار می‌دهد. معامله گر ابتدا به بررسی کل اقتصاد، سپس بخش‌های کوچک‌تر اقتصاد و در آخر شرکت‌ها و سهام می‌پردازد. در این روش معامله گر به دنبال سود کوتاه مدت است و مثلا ممکن است سهمی که میانگین متحرک ۵۰ روزه خود را به بالا شکسته باشد، به عنوان فرصتی برای خرید، انتخاب کند.

جزء به کل

در این روش معامله گر، بر خود سهم تمرکز بیشتری نسبت به اقتصاد کلان آن کشور دارد. در اینجا به روش فاندامنتال یک سهم را انتخاب می‌کنند و فرصت‌های ورود یا خروج را مورد بررسی قرار می‌دهند. ممکن است معامله‌گر سهمی را پیدا کند که پایین‌تر از ارزش ذاتیش معامله می‌شود. وی با استفاده از تحلیل تکنیکال می‌تواند نقطه حمایتی خوبی را پیدا کند که قیمت سهم از آن پایین‌تر نرود و در آنجا وارد معامله خرید شود. در این روش معامله گران با دید بلند مدت وارد معامله می‌شوند.

علاوه بر این موارد، معامله گران می‌توانند از روش‌های مختلفی برای تحلیل تکنیکال استفاده کنند. مثلا معامله گران روزانه می‌توانند از خط روند و اندیکاتورهایی که حجم معاملات را نشان می‌دهند، برای تصمیم گیری استفاده می‌کنند. در عوض معامله گران سوئینگی ( swing traders) یا معامله گران پوزیشن محور (Position traders) ممکن است از الگوهای نموداری و اندیکاتورهای تکنیکال استفاده کنند. معامله گرانی که از الگوریتم‌ها استفاده می‌کنند ممکن است چندین اندیکاتور تکنیکال را با هم ترکیب کرده باشند و با استفاده از آن‌ها تصمیم به ورود یا خروج بگیرند.

۱. انتخاب یک استراتژی یا طراحی سیستم معاملاتی

اولین قدم انتخاب استراتژی یا طراحی سیستم معاملاتی مختص به شما است. برای مثال، معامله گر مبتدی ممکن است استراتژی تقاطع میانگین متحرک را استفاده کند. در این استراتژی، زمانی که میانگین متحرک ۵۰ روزه و ۲۰۰ روزه یکدیگر را قطع می‌کنند، سیگنال ورود یا خروج صادر می‌شود.

در این استراتژی زمانی که میانگین متحرک کوتاه مدت (در اینجا ۵۰ روزه)، در بالای میانگین بلند مدت (۲۰۰ روز) قرار می‌گیرد، یعنی روند صعودی در پیش داریم و سیگنال خرید صادر می‌شود. عکس این قضیه برای سیگنال فروش صادق است.

استراتژی های تحلیل تکنیکال برای مبتدیان

۲. انتخاب سهم مناسب

استراتژی فوق برای تمام سهام یا اوراق بهادار کاربرد ندارد استراتژی گفته شده بیشتر برای سهم‌هایی با نقدینگی و نوسانات بالا، مناسب است و برای سهم‌های با نقدینگی پایین مفید نیست. سهم‌های مختلف ممکن است پارامترهای مختلفی برای تصمیم گیری نیاز داشته باشند. مثلا در این استراتژی ممکن است نیاز باشد که عدد میانگین‌ها را تغییر دهیم مثلا به جای ۵۰ و ۲۰۰، از میانگین‌های ۱۵ و ۵۰ روزه استفاده کنیم.

۳. انتخاب بروکر مناسب

بروکری را انتخاب کنید که حساب مناسب معاملات شما (سهام، سهامی‌های پنی (منظور سهام هایی که قیمت شان کمتر از ۱ دلار است)، قراردادهای آتی، آپشن‌ها و …) را پشتیبانی کند. بروکر مناسب باید تمام ابزارهای مناسب برای تحلیل تکنیکال را داشته باشد و همچنین کارمزد معاملاتی پایین داشته باشد. مثلا برای استراتژی گفته شده، یک حساب معمولی که ابزار میانگین متحرک و نمودارهای شمعی را پشتبانی کند برای ما کافی است.

۴. پیگیری و کنترل معاملات

نوع استراتژی معامله گران می‌تواند با عملکرد بروکر رابطه مستقیم داشته باشد. برای مثال، یک معامله گر روزانه ممکن است نیاز به حسابی داشته باشد که از اهرم و مارجین پشتیبانی کند. اما برای استراتژی که ما مثال زدیم، یک اکانت معمولی همراه با هزینه کم معاملاتی، کافی است.

۵. استفاده از ابزارها و نرم افزارهای کمکی

ممکن است برای عملکرد بهتر، نیاز به امکانات اضافی داشته باشیم. مثلا برخی از معامله گران نیاز دارند، در همه جا به بستر معاملاتشان دسترسی داشته باشند و یا زمانی که قیمت به منطقه مورد نظرشان می‌رسد، به آن‌ها هشدار داده شود. برخی هم ممکن است، از الگوریتم‌های خودکار استفاده کنند و اصلا نیاز نباشد خودشان به معامله بپردازند.

نکات و فاکتورهای ریسکی

معامله‌گری بسیار چالش انگیز است و بسیار بیشتر از این مواردی که گفته شد، نیاز دارید مطالعه کنید. می‌توان این عوامل را به عنوان عوامل مهم دیگر نام برد:

  • سعی کنید تحلیل تکنیکال را منطقی و اساسی یاد بگیرید.
  • از استراتژی خود را بک تست بگیرید تا ببینید در گذشته چه عملکردی داشته است.
  • قبل از اینکه با سرمایه واقعی معامله کنید، در حساب دمو تمرین کنید.
  • بدانید که تحلیل تکنیکال محدودیت‌هایی دارد و در زمان اخبار نمی‌‌شود به آن اعتماد کرد.
  • ویژگی‌های حساب معاملاتی خود را در یک حساب آزمایشی بررسی کنید.
  • در ابتدا سعی کنید که مبلغ کمی از سرمایه‌تان را ریسک کنید و با گذر زمان و کسب تجربه مبلغ را افزایش دهید.

نکته پایانی

اکثر سرمایه گذاران از هر دو تحلیل فاندامنتال و تکنیکال برای تصمیم گیری استفاده می‌کنند. درک و طراحی درست سیستم معاملاتی باعث می‌شود معامله گران بتوانند بازدهی بلند مدت خود را افزایش دهند.

نکته مهم این است، قبل از اینکه با سرمایه واقعی شروع به کار کنید، حتما این تکنیک‌ها را درک و تمرین کنید تا اشتباهات برایتان گران تمام نشود.

منبع: UtoFX

منبع:

سایت UtoFx


امتیاز دادن به خبر

با لایک کردن هر خبر شما می توانید کوین بیشتر جایزه بگیرید


مطالب مرتبط با این موضوع

کدام پروژه‌ها میتوانند هایپ بعدی بازار باشند و رشد چند صددرصدی را داشته باشند!

کدام پروژه‌ها میتوانند هایپ بعدی بازار باشند و رشد چند صددرصدی را داشته باشند!

آموزش گام به گام فیوچرز صرافی مکسی(Mexc) به همراه 200 هزار شیبا هدیه

آموزش گام به گام فیوچرز صرافی مکسی(Mexc) به همراه 200 هزار شیبا هدیه

تریدی که با سرمایه‌گذاری ۳۲۰۰ دلاری ظرف سه هفته ۳۱۳۰۰۰ دلار به دست آورد!

تریدی که با سرمایه‌گذاری ۳۲۰۰ دلاری ظرف سه هفته ۳۱۳۰۰۰ دلار به دست آورد!

انواع صرافی در دنیای رمزارزها

انواع صرافی در دنیای رمزارزها

ممکن است همبستگی بیت کوین با بخش تکنولوژی بازار سهام بازگشته باشد!

ممکن است همبستگی بیت کوین با بخش تکنولوژی بازار سهام بازگشته باشد!


تحلیل کاربران

راه های موفقیت در معاملات

behrouzdesign

29/آذر/1399

استراتژی معاملاتی، تعیین حد سود و ضرر، بالابردن اطلاعات فاندامنتال درباره موضع مثلا ارز دیجیتال یا فارکس یا ...، آموزش تحلیل تکنیکال ، آزمون و خطا و کمک از وارد ها همین تنها راه های موفقیته دوستان

20

تحلیل تکنیکال

[email protected]

30/آذر/1399

استفاده از تحلیل تکنیکال بسیار پر کاربرد برای فروش در روز است با تحلیل تکنیکال و استفاده از نمودارrsi خیلی راحت میتوان خرید و فروش روزانه با سود خوب انجام داد البته مقدار سرمایه هم بسیار تاثیرگذار است

6

استراتژی

مهدی خوش نژاد

15/اسفند/1399

سلام اگر دوستان استراتژی روی بازارهای مالی داشتید پیاده ساژی می شود. استراتژی استراتژی استراتژی استراتژی استراتژی tel: ma_kh_kar یاعلی

3

علیرضا

alireza hasanzadeh

30/آذر/1399

کریگ استیون رایت(متولد اکتبر۱۹۷۰)(۲)یک دانشمند رایانه و تاجر استرالیایی است که ادعا میکرد فرد واقعی پشت نام مستعار ساتوشیی ناکا موتور خالق بیت کوین (۳)و البته این ادعا در جامعه یه بیت کوین باشک بسیار رزرو شد و عموما پزیرفته نشد

6

تحلیل های بازار های سرمایه گذاری

fatemeh13771998

30/آذر/1399

از جمله های تحلیل های سرمایه گذاری تحلیل تکنیکال و فاندامنتال است که بر اساس آن ها می توان بازارها رو پیش بینی کرد.

8

هر کاری اصولی داره

plmokn

29/آذر/1399

انجام هر کاری نیاز به یک تخصص اولیه و دانش خاص به خودش را دارد ترید یا هولد یک ارز یا سهام هم اصول خودش را دارد این مقاله اصول اولیه و کلمات کلیدی کار ترید رو به ما یاد می دهد اول خوب یاد بگیریم بعد زیاد تمرین کنیم بعد انجام دهیم البته هر کاری ریسک خودش را هم دارد که آن را باید بپذیریم

16

تحلیل تکنیکال و فاندامنتال

zahra turabi

29/آذر/1399

برای فعالان بورس تحلیل تکنیکال و تحلیل فاندامنتال یا بنیادی از اهمیت بالایی برخوردار است و برای موفقیت در سرمایه گذاری ضروری است

19

پیش نیاز بازارهای مالی

sajjadstar

30/آذر/1399

یادگیری تحلیل تکنیکال قطعا یکی از پیش نیازهای اساسی بازارهای مالی جهانی و به ویژه فارکس و رمزهای دیجیتال است.

8

تحلیل‌ بنیادی‌ و‌ تکنیکال

mtpanah

29/آذر/1399

تحلیل بنیادی و تحلیل تکنیکال مهم‌ترین روش‌های مورد استفاده فعالان بازار بورس برای شناخت و انتخاب بهتر گزینه‌های سرمایه‌گذاری در بورس هستند

22

تحلیل

کوین آزاد

29/آذر/1399

برای فعالان بورس تحلیل تکنیکال و تحلیل فاندامنتال یا بنیادی از اهمیت بالایی برخوردار است و برای موفقیت در سرمایه گذاری ضروری است

25

سیدمیثم

[email protected]

02/دی/1399

سلام،به نظره من استفاده از نوع تحلیل بستگی به مهارت افراد داره،که هرکسی تو کدوم نوع از تحلیل بهتر عمل میکند وبیشتر بر روی کارکرد با آن واقف است.البته اینکه در چه روندی از چه نوع تحلیلی باید استفاده کنیم خیلی مهم تره اما مثلا من خودم روی تحلیل تکنیکال و نمودارهای کوتاه مدت بهتر و راحتر کار انجام میدم.

5

استراتژی های تحلیل تکنیکال

زارع

29/آذر/1399

در تحلیل تکنیکال در نمودارها حرکت قیمت ارزهاوحجم معاملات براساس داده وقیمت های قبل محاسبه می شود وبا استفاده اروش تکنیکال هم به ارزش ذاتی سهام وهم به قیمت سهام پی می بریم تحلیل تکنیکال دربیشتر مواقع ازجزء به کل واز کل به جزء محاسبه میشود واسانترین روش برای پیشبینی به حساب می اید

16

تحلیل تکنیکال

dors@1

29/آذر/1399

باتوجه به اطلاعاتی که از گذشته قیمت به معامله گران داده می شود میتوان از روی تحلیل تکنیکال به پیش بینی بازار پرداخت که خیلی تاثیر گذار است.

22

تحلیل

azad6200

29/آذر/1399

برای تمام کاربران حوزه اقتصاد استفاده از ترفنده ها و استراتژی های تایید شده که توسط,نخبگان جهت ارائه شده ضروری ست

13

الگو و تقلید در معامله

soheilstar

30/آذر/1399

الگو برداری با تقلید کاملا متفاوت است، اینکه در بورس از روند معاملاتی دیگران تقلید کنیم شاید تا حدودی در ابتدای کار درست از کار در آید ، اما در بلند مدت نیاز به یک الگو داریم تا حودمان روتد معاملاتی و راهکار مخصوص به خود را داشته باشیم.

7

دانلود اپلیکیشن موبایل کوینگرام

با اپلیکیشن اندروید کوینگرام از آخرین مطالب بازارهای مالی و رمزارز ها با خبر باشید، قیمت تمامی رمزارز ها در لحظه چک کنید و نرخ آنها را با مبدل ارز کوینگرام به یکدیگر تبدیل کنید، با دیگر افراد در مورد تحلیل ها و مطالب گفت و گو کنید، سبد دارایی ارزهای دیجیتال خودتان را بسازید و از سود و زیان خود در بازه های زمانی مختلف با خبر باشید و با شرکت رایگان در مسابقات پیش بینی رمزارز جایزه ببرید.
coingram
coingram
کوینگرام

استارتاپ کوینگرام به عنوان یک رسانه تخصصی در حوزه بازار های مالی وارز های دیجیتال ، فعالیت خود را از تیر 1398 شروع کرد. هدف ما از ابتدا آموزش وآشنایی مردم با علم و فناوری آینده یعنی بلاک چین بوده است. آشنایی با انواع ارز های دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم، آدا کاردانو و بقیه رمزارز ها میتواند ما را در انتخاب خرید و سرمایه گذاری در این حوزه بسیار بیشتر کمک کند. همان طور که سرمایه گذاری ها و ورود پول به این حوزه روز به روز بیشتر می شود، مسئولیت ما برای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی بیشتر می شود تا کسی درگیر پروژه های کلاه برداری و طرح های پانزی نشود.

برگزیده ها

درآمد از کوینگرام

شرایط و قوانین

مفاهیم پایه

آشنایی با بلاکچین

آشنایی با بیتکوین

آشنایی با اتریوم

کوینگرام

درباره ما

ارتباط با ما

شبکه های اجتماعی

اینستاگرامتلگرام

کلیه ی حقوق این سایت نزد کوینگرام محفوظ بوده و بازنشر محتوای اختصاصی با ذکر منبع بلامانع است.