coingram
کوینگرام

نوسان

قیمت

نام ارز

0.7%

61,060 $

3,736,872,000 تومان

Bitcoin

Bitcoin

btc

0.8%

2,926 $

179,098,128 تومان

Ethereum

Ethereum

eth

0%

0.9994 $

61,163 تومان

Tether

Tether

usdt

1.4%

593.9 $

36,345,456 تومان

Binance Coin

Binance Coin

bnb

0.7%

146 $

8,935,200 تومان

Solana

Solana

sol

0%

0.9999 $

61,194 تومان

USD Coin

USD Coin

usdc

0.2%

0.5061 $

30,973 تومان

XRP

XRP

xrp

0.7%

2,922 $

178,855,776 تومان

Staked Ether

Staked Ether

steth

2.9%

6.9 $

422,280 تومان

TonCoin

TonCoin

ton

0.7%

0.1445 $

8,843 تومان

Dogecoin

Dogecoin

doge

بررسی شرایط مالیات گذاری ارزهای دیجیتال در کشورهای مختلف

28/شهریور/1398
افزودن به نشان شده ها
 بررسی شرایط مالیات گذاری ارزهای دیجیتال در کشورهای مختلف
مالیات
اخبار
تحلیل
4068
دقیقه

محبوبیت ارزهای دیجیتال طی چند سال گذشته به تدریج افزایش یافته است. مردم سراسر جهان به پذیرش ارزهای دیجیتال به عنوان ابزارهای پرداخت و فرصت های سرمایه گذاری ادامه می‌دهند. جایی که پول باشد مالیات نیز خواهد بود. اگرچه قوانین مالیاتی در اکثر کشورها وجود ندارد یا مبهم است، اما شاهد ایجاد شدن آژانس های مالیاتی هستیم.

فقط در دو ماه اخیر ۴ کشور اقداماتی در خصوص مالیات ارزهای دیجیتال انجام داده اند. پرتغال ارزهای دیجیتال را معاف از مالیات کرد، فرانسه نیز اعلام کرد که معاملات کریپتو به کریپتو مشمول مالیات نمی‌شوند، آمریکا به معامله کنندگان ارزهای دیجیتال هشدار داد و انگلستان نیز از صرافی های مهم اطلاعات معامله کنندگان کریپتو را درخواست کرد. با پذیرش بیشتر بیت کوین، چنین اقداماتی نیز ادامه خواهد یافت.

در این مقاله به مالیات گذاری بیت کوین در چند کشور و منطقه مختلف جهان خواهیم پرداخت.

آمریکا

در آمریکا برای مالیات گذاری، ارزهای مجازی به عنوان دارایی در نظر گرفته می‌شوند و نه یک نوع ارز. این موضوع بدان معنا است که هر تراکنشی که با بیت کوین انجام شود با چارچوب مالیات گذاری دارایی ها سنجیده خواهد شد. از آنجایی که تراکنش های دارایی ها منجر به کسب سود می‌شود می‌توان گفت که این شرایط برای تراکنش های کریپتو نیز صادق است.

نرخ مالیات برای سودهای کسب شده بستگی به این موضوع دارد که چه مدت دارایی مورد نظر را در اختیار داشته اید. اگر دارایی را بفروشید که طی یک سال اخیر خریده اید به معنای سود کسب شده کوتاه مدت می‌باشد و نرخ مالیات آن مشابه با درآمد معمول در نظر گرفته می‌شود. نگهداری دارایی به مدت بیش از یک سال به معنای سود کسب شده بلند مدت می‌باشد که نرخ مالیات آن از صفر الی ۲۰ درصد می‌باشد. از آنجایی که نرخ مالیات بلندمدت معمولا بسیار کمتر از نرخ مالیات کوتاه مدت می‌باشد، بیشتر ترجیح داده می‌شود که دارایی مورد نظر بیش از یک سال نگهداری شود.

اتحادیه اروپا

دیوان دادگستری اتحادیه اروپا (ECJ) بیان کرده است که تراکنش های بیت کوین باید از مالیات ارزش افزوده (VAT) معاف شود. اگرچه این موضوع بدان معنا است که خرید و فروش بیت کوین مشمول مالیات ارزش افزوده نخواهد شد، اما ارزهای دیجیتال هم چنان در معرض سایر مالیات گذاری ها نظیر مالیات بر درآمد و مالیات کسب سود می‌باشند. اقدامات مالی در خصوص بیت کوین در هر کدام از کشورهای اتحادیه اروپا متفاوت است.

بریتانیا

بریتانیا نیز ارزهای دیجیتال را به عنوان پول یا ارز در نظر نمی‌گیرد. در این خصوص، اقدامات مالیات گذاری همانند سایر کشورها نظیر آمریکا می‌باشد. هرچند نهاد مالیات گذاری بریتانیا (HMRC) ارزهای دیجیتال را به ۳ بخش مجزا طبقه بندی کرده است که عبارتند از:

  • توکن های اوراق بهادار
  • توکن های چندمنظوره
  • توکن صرافی

در حال حاضر این توکن ها به صورت مشابه مالیات گذاری می‌شوند اما این شرایط در آینده تغییر خواهد کرد. بیت کوین در دسته توکن های صرافی قرار می‌گیرد.

هر سودی که از فروش یا معاملات ارزهای دیجیتال حاصل شود به عنوان سود کسب شده مالیات گذاری می‌شود. بریتانیا از سیستم انتظار برای سودهای کسب شده استفاده می‌کند. به طور خلاصه می‌توان گفت استخرهای انتظار اساسا میانگین هزینه تمام کوین های موجود در استخر می‌باشد. بنابراین هرگاه ارز دیجیتال می‌فروشید باید از هزینه استخر برای تعیین سود یا ضرر استفاده کنید.

پرتغال

پرتغال اخیرا بیانیه ای منتشر کرده است که خرید، فروش و معاملات ارزهای دیجیتال را کاملا معاف از مالیات می‌کند. پرتغال تاکنون تنها کشوری است که این موضع را اتخاذ کرده است. این بیانیه از سیستم مالیات گذاری پرتغال استفاده می‌کند که به موجب آن فقط آیتم هایی که فهرست شده اند نظیر سهام بورس، اوراق قرضه و غیره مشمول مالیات می‌شوند. این شرایط باعث می‌شود که پرتغال به کشوری مطلوب برای معامله کنندگان ارزهای دیجیتال تبدیل شود.

آلمان

در آلمان، از سال ۲۰۱۳ بیت کوین به عنوان نوعی پول خصوصی در نظر گرفته می‌شود. دارندگان بیت کوین تحت قانون مالیاتی سود کسب شده می‌باشند که در حال حاضر نرخ آن ۲۵ درصد می‌باشد. هرچند این مالیات فقط در مواردی دریافت می‌شود که کمتر از یک سال از خرید بیت کوین توسط دارنده بیت کوین گذشته باشد. این موضوع بدان معنا است کسانی که بیش از یک سال ارزهای دیجیتال را در اختیار داشته باشند مشمول مالیات نمی‌شوند.

ژاپن

ژاپن بیت کوین را به عنوان روش پرداخت تعیین کرده است. از تاریخ یکم جولای ۲۰۱۷، امور خدمات پرداخت ژاپن بیان کرده است که فروش بیت کوین از مالیات مصرف معاف می‌باشد. ارزهای دیجیتال نظیر بیت کوین در ژاپن به عنوان ارزش های مشابه با دارایی در نظر گرفته می‌شوند که به صورت دیجیتالی قابل انتقال می‌باشند و هم چنین برای انجام پرداخت ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. سودی که از بیت کوین کسب می‌شود به عنوان درآمد تجاری در نظر گرفته می‌شود. بنابراین به دارندگان بیت کوین به دو صورت درآمد و کسب سود، مالیات تعلق می‌گیرد.

استرالیا

استرالیا ارزهای دیجیتال را به عنوان آیتم هایی برای توافق های داد و ستدی در نظر می‌گیرد، زیرا ارزهایی نظیر بیت کوین به عنوان دارایی شناخته می‌شوند و از اینرو برای اهداف کسب سود مناسب می‌باشند. کسب و کارهایی که از تراکنش های مرتبط با بیت کوین بهره می‌برند موظف به ثبت، ایجاد سند و تعیین تاریخ دقیق این تراکنش ها می‌باشند. از طرف دیگر، شرکت هایی که پرداخت های بیت کوین را دریافت می‌کنند نیز باید ارزش این دریافت ها را همانند درآمد معمول خود اعلام کنند.

نکته منحصربه‌فرد در خصوص استرالیا این است که تراکنش های شخصی مرتبط با بیت کوین در شرایط خاص معاف از مالیات می‌باشند. یکی از شرایط ذکر شده این است که بیت کوین برای پرداخت خدمات و کالاهای شخصی مورد استفاده قرار بگیرد و یا ارزش تراکنش کمتر از ۱۰ هزار دلار استرالیا باشد. فعالیت هایی نظیر ماینینگ یا مبادلات به عنوان معاملات سهام در نظر گرفته شده و مشمول مالیات می‌باشند.

نتیجه گیری

اگرچه کشورهای گفته شده دارای چارچوب مشخصی در خصوص مالیات گذاری ارزهای دیجیتال نظیر بیت کوین می‌باشند اما سایر کشورها فاقد قانونگذاری می‌باشند. در کشورهایی نظیر مالزی و سنگاپور مالیات کسب سود هنوز برقرار نشده است.

هم چنین این نکته نیز قابل ذکر است که اگر سود کلانی کسب کرده اید یا مالیات کریپتو سال گذشته را ارائه نداده اید، اکنون زمان مناسبی برای این اقدام می‌باشد. هم چنین می‌توانید از حسابدار مالیاتی کریپتو نیز کمک بگیرید. آمریکا اخیرا به هزاران معامله کننده ارزهای دیجیتال نامه ارسال کرده است، در حالی که انگلستان از آژانس های مالیاتی، اطلاعات معامله کنندگان را درخواست کرده است. با شناخت و پذیرش بیشتر ارزهای دیحیتال، اقدامات مالیات گذاری نیز افزایش می‌یابد.

منبع:

میهن بلاکچین


امتیاز دادن به خبر

با لایک کردن هر خبر شما می توانید کوین بیشتر جایزه بگیرید


مطالب مرتبط با این موضوع

چشم‌انداز قیمت بیت کوین پیش از هاوینگ: آماده‌سازی برای یک رشد جدید

چشم‌انداز قیمت بیت کوین پیش از هاوینگ: آماده‌سازی برای یک رشد جدید

فرصت‌های جدید معاملاتی در بازار: آماده‌باش برای سودآوری!

فرصت‌های جدید معاملاتی در بازار: آماده‌باش برای سودآوری!

تحلیل دقیق بازار بیت کوین در آستانه هوینگ: آیا تاریخ دوباره خود را تکرار می‌کند؟

تحلیل دقیق بازار بیت کوین در آستانه هوینگ: آیا تاریخ دوباره خود را تکرار می‌کند؟

تحلیلگر مطرح بازار ارز دیجیتال رویایی از قله‌های جدید برای بیت‌کوین، اتریوم و سولانا می‌کشد!

تحلیلگر مطرح بازار ارز دیجیتال رویایی از قله‌های جدید برای بیت‌کوین، اتریوم و سولانا می‌کشد!

ایلان ماسک با زبان طنز به نوسانات بازار کریپتو واکنش نشان می‌دهد!

ایلان ماسک با زبان طنز به نوسانات بازار کریپتو واکنش نشان می‌دهد!


تحلیل کاربران

درآمد هنگفت دولتها از ارزهای دیجیتال

ma2167

28/شهریور/1398

دولت های کشور های مختلف از جمله کشور ما میتوانند با مدیریت هوشمند ارزهای دیجیتال و اخذ مالیات منطقی از استخراج کنندگان و تراکنشها میتوانند به درآمد بالایی در زمینه اخذ مالیات برسند و مردم هم وقتی به سود برسند مالیات منطقی را خواهند پرداخت

10

خوب

ahmadsoleimani

29/شهریور/1398

مالیات تو همه زمینه ها دست وپا گیره وهمیشه سنگی هستش که جلوی پبشرفت رو میگیره حالا چه تو زمینه های چون فعالیت های صنعتی خدماتی و... متاسفانه باید راه حلی برای مالیات های بیجا کمی دولت وسازمانهای مالیاتی کمک به سرمایه گذاری وتولیدات داشته باشه که،........

21

ارز های دیجیتال توسعه کشور

omid1360

28/شهریور/1398

یکی دیگر از مزایای ارزهای دیجیتال علاوه بر کم کردن صف های معاملاتی و بانکی و کم کردن قطع درختان بخاطر استفاده نکردن از کاغذ میتواند اخذمالیات از استخراج کنندگان این ارزها باشد که به توسعه و رشد کشور کمک کند

10

مالیات باید کم باشد

samani

29/شهریور/1398

مالیات کمتر = استخراج بیشتر = ارز دیجیتال بیشتر برای دولت و مردم = دردسر کمتر برای معاملات خارجی

24

مصیبتی به نام مالیات

hosseinej4919

30/شهریور/1398

این همه بخاطر تک تک فعالیت های روزمره مالیات پرداخت میکنیم کافی نیست؟ تو دنیای ارز دیجیتال هم مالیات دست از سرمون برنمیداره

7

مالیات ارزهای

mohsen9551

28/شهریور/1398

گرفتن مالیات از درامدوسود خرید وفروش ارزهای اگر برای پیشرفت وتوسعه واماده کردن زیرساختهای این صنعت باشد .خیلی خوبه .آموزش مهمترین رکن رادراین مورد داردکشورهای پیشرفته که اول زیرساخت هارو اماده می کنند بعد اموزش وتوسعه این صنعت انشالا درکشور ما هم هم اول زیرساخت ها رو اماده کنند وبعد به عنوان یک صنعت اجازه کسب وکار به جوانان داده بشه واگر سودی داشت به مقدار معقول مالیات بگیرن که خوبه ولی چون هنوز این صنعت درایران نوپا میباشد بهتر که معاف ازمالیات بشه تا سرمایه گذاران جلب این صنعت شده وباعث رونق روزبه روز ان باشیم

27

شرایط مالیات ارزهای دیجیتال

marwan

19/خرداد/1402

ارزهای دیجیتال هم مشمول مالیات می‌ شن ولی این مشمولیت بستگی به درآمد یا سود و زمان نگهداری ارزهای دیجیتال در کیف پول شما داره و همچنین کشوری که در آن زندگی می ‌کنین.

3

ایران سرزمین ثروت های بی کران

habibsh

29/شهریور/1398

کشور ما دارای ثروت های خام زیادی از نفت گرفته تا طلا و و مس و نفلین و حتی اورانیوم میباشد و این ثروت های خدادادی را نباید بیهوده خام فروشی کنیم ازرهای دیجیتالی نیز در کشور ما با توجه به برقی که صادر میشود دوباره بازنگری شود می ارزد که برق را تبدیل به طلای دیجیتالی کرد و خام فروشی نکرد

11

مالیات ارزهای دیجیتال

rezazarei

28/شهریور/1398

همانطوری که تو متن فوق گفته شد،همچون کشورهایی مانند آمریکا و فرانسه و انگلیس و .. که کشورهای بزرگ دنیا هستند،مالیات را برای ارزهای دیجیتال معاف کردند و همچنین حداقل بیشتر از نیمی از مردم آن کشورها از ارزهای معتبر پشتیبانی میکنند حالا فرض کنیم که استخراج و خرید و فروش ارز در ایران آزاد بشه آنوقت مطمعناا دولت بالاترین مالیات را برای ارزها ایجاد میکند.

15

نرخ مالیات ماینینگ

maymand

28/شهریور/1398

سازمان امور مالیاتی در بخشنامه‌ای احکام مالیاتی مراکز استخراج رمزارزها را برای اجرا ابلاغ کرد که بر اساس آن، در صورت بازگشت ارز حاصل از صادرات رمزارزها به چرخه اقتصادی، مشمول مالیات با نرخ صفر خواهند بود. این بخشنامه در ششم شهریور توسط معاون مالیات‌های مستقیم سازمان امور مالیاتی ابلاغ شده است. بر اساس این بخشنامه، بر اساس تبصره ۲ بند ۲ استقرار واحدهای استخراج فرآورده‌های پردازشی رمزنگاری شده رمزارزها (ماینینگ) شامل محدودیت ۱۲۰ کیلومتری شهر تهران، ۵۰ کیلومتری شهر اصفهان و ۳۰ کیلومتری مراکز سایر استان‌ها نیست.

12

مالیات

hamid4887

29/شهریور/1398

همه کشورها سعی دارند از فرصت ارزهای دیجیتال بعنوان یک منبع درآمد مالیاتی استفاده ببرند و درست هم هست که بخشی از درآمدکشورها ازاین طریق تامین شود

9

سهم دولت

esymagic

29/شهریور/1398

همانگونه که در زمینه های مختلف این دولتها هستند که زمینه ساز رشد فعالان هر عرصه میباشند این عرصه نیز نیازمند اقدامات دولت است

9

مالیت دادنه بیهوده

milad.eostami

30/شهریور/1398

در تمام کشور های دنیا وقتی از صنعتی مالیات دریافت شود مقدار قابل توجهی از مبلغ صرف پیشرفت همان صنعت میشود تا کارگذاران آن صنعت بیشتر سود بدست آوردن و بیشتر مالیات دهند.اما در کشور ما چون مالیات خرج همه چیز میشود الا ارتقا اقتصاد مملکت مردم از دادن مالیات فرار میکنند.در بسیاری صنعت ها که محاسبه مالیات آسان است شرکتها و اشخاص مالیات نمیدهند حالا برسد به کریپتو مانی که قابل ردیابی هم نیست

5

مالیات ارز دیجیتال

maramimetal2

28/شهریور/1398

درسته که بعضی از کشورها روی ارز دیجیتال مالیات گذاشتند مثل بریتانیا و کشوری مثل ژاپن این کار رو نکرده ولی اگر اونی که مالیات میگیره کاری کنه که در آینده به درد اون مالیات دهنده بخوره ارزش مالیات روماره

11

مالیات

aylar5956

01/مهر/1398

به نظرم مالیات چیز مسخره ای هست واسه استخراج بیت کوین چون من میام پول دستگاه و برق چو همه چی رو میدم بعد بیام پول مالیاتم بدم توایران با این کار نه تنها شغلی واسه جوانان ایجاد نمیکنن بلکه جوانانی هم که میخوان شغلی در منزل ایجاد با این کار دولت از استخراج دست میکشن

5

انواع مالیات در کشورهای مختلف

mohamad1450

28/شهریور/1398

۱.استرالیا:این کشور با حذف بیت کوین از سیاست های مالیاتی دوگانه دولت بیت کوین را قانونی اعلام کرده ومی توان بصورت رسمی به جای پول استفاده کرد ۲.بریتانیا:این کشور برفناوری بیت کوین نظارت نموده وقوانین بیت کوین را همانند پول رایج درنظر می گیرد ودارای مالیات برارزش افزوده است. ۳.برزیل:در برزیل ارز دیجیتال یک دارایی محسوب می شود ومشمول 15درصد مالیات بردرآمد است. ۴.چین:بانک خلق  چین در اواخر سال2013موسسات مالی را از شرکت در معاملات ارز دیجیتال وبیت کوین منع نمود ولی اشخاص می توانند خود اقدام به انجام معاملات با ارز دیجیتال کنند ۵.آلمان:کشور آلمان دراوت2013گزارشی مبنی بر به رسمیت شناختن بیت کوین عنوان کرده است که فعالیت های تجاری با ارز دیجیتال مشمول به پرداخت مالیات است ۶.ایالات متحده آمریکا :از نظر تعداد بیشترین کاربران وبیشترین دستگاه های ATMرا داراست وقوانین مربوط به ارز دیجیتال در هر ایالت با دیگری تفاوت دارد. ۷.هند:دولت هند در مورد بیت کوین وسایر ارزها قانونی تصویب نکرده است ۷.اسراییل:در اسراییل بیت کوین به رسمیت شناخته شده وبه آن مالیات تعلق می گیرد وجزء دارایی های افراد محسوب می شود . ۸.ایران:در کشور ایران وضعیت ارز دیجیتال بطور کامل مشخص نشده است وفعلاتجارت آن قانونی نیست در سال2013یک تیم 15نفره مامور کار وبررسی روی ارز دیجیتال شده اند  ۹.ایتالیا:دولت ایتالیا به بیت کوین به عنوان یک ارز نگاه می کند وکلیه معاملات بااین ارز مشخص بوده ومالیات بر ارزش افزوده بیت کوین تعلق نمی گیرد زیرا آنهامعتقدند مالیات بر درآمد در خارج از معاملاتی که سود آور نیست لزومی ندارد ۱۰.ژاپن:دولت ژاپن در سال2017مالیات بیت کوین راحذف کرد ومعاملات با ارز دیجیتال قانونی است .

14

مالیات

Farshad

28/شهریور/1398

مگر در کارهای دیگه مالیات درست گرفته میشه هنوز چند ساله برای پزشکان نمی تونن اجباری کنن حالا واسه ارزهای مجازی میشه تو ایران مالیات تعین کرد

11

مالیات

aboulfazl

29/شهریور/1398

ضمن خسته نباشید خدمت شما کاربران عزیز ،اگر واقعا با یک نگاه جدید نسبت به این صنعت نوپا در کشور بنگریم اینده خوب و زیبایی رو پیش رو خواهیم در این بین اداره مالیات نیز باید اوایل کار همکاری لازم رو داشته باشه که انگیزه سازی بشه برای جوانهای بیکار . داشت ،در

10

مالیات

m.raeejian

29/شهریور/1398

به نظر میرسد با توجه به اینکه ارز های دیجیتالی نوعی دارایی تلقی شود در کشور ما در اینده قوانین مالیاتی برای اینگونه ارزها در نظر گرفته شود

7

دلایل مالیات در کشورهای مختلف

mohamad2625

29/شهریور/1398

به دلیل نوپا بودن این فضا و عدم وجود زیرساخت‌های اساسی، بدیهی‌ست که رویکرد دولت‌ها در این خصوص شفاف و قاطعانه نباشد اما می‌توان با بررسی یک سری از معیارها فهمید که یک دولت چه دیدی نسبت به ارزهای دیجیتال دارد. بررسی شرایط مقرراتی کشورهای مختلف در قبال ارزهای دیجیتال می‌تواند در زمینه‌های مختلفی مثل سرمایه‌گذاری، تحقیق و توسعه، استخراج و ... به کاربران در انتخاب درست کمک شایانی کند.

12

مالیات بر ارزهای دیجیتال

farshad1298

28/شهریور/1398

کشورهای پیشرفته از طریق دریافت مالیات خدمات بسیاری رو به جامعه خودشون ارائه میدن و بسیاری از خدمات و امکاناتی که برای ما جذاب هستند از همین طریق ارائه شدند. در رابطه با ارزهای دیجیتال هم مالیاتی که دریافت میشه صرف ارائه خدمات میشه و البته مقدار دریافتی هم کاملا معقول هست ولی در ایران مقدار مالیاتی که برای ارزهای دیجیتال تعیین شده بسیار بالاست

9

مالیات

09034294571

29/شهریور/1398

خب در هر کشوری از درآمدی که اشخاص دارن برای هزینه‌ای سالانه یک کشور مبالغی از درآمد بعنوان مالیات اخذ میشه واین برای توسعه و پیشرفت هر چه بیشتر اون کشور لازمه

13

مالیات

manochehrsattarfam

29/شهریور/1398

به نظرم دولت میبایستی بستر لازم جهت بهره مندی کشور از عواید حاصل از استخراج بیتکوین را نصیب مردمان کشورمون بکنه واگر مالیاتی هم برای این امر تخصیص بده جزئی باشه تا سرمایه گذاری در این زمینه توسعه یابد و نیز از نخبگان امور اقتصادی و دانشمندان علوم ریاضی وکامپیوتر فراخوان بعمل آورد تا با ایجاد ارزهای دیجیتالی ملی زمینه توسعه کشور فراهم گردد و جوانان کشورمان در این زمینه نخبه اند واگر حمایت لازم از آنان انجام شود دست.اه استخراج ارز دیجیتالی مرتبط در کشور ساخته خواهد شد و صادرات آن عواید زیادی نصیب کشور خواهد نمود

12

نشانه افزایش ارزش ارزهای دیجیتال و قبول شدن توسط مردم

vampicjoker

28/شهریور/1398

این نشان دهنده پذیرش ارزهای دیجیتال از طرف تمام کشورها از جمله کشورهایی که در زمینه اقتصادی حرفی برای گفتن دارند این ارزهای دیجیتال به عنوان سرمایه گذاری ۵ الی 10 ساله عالیست

11

مالیات بر ارز رمزها

salimi3060

29/شهریور/1398

مالیات بر ارز رمز ها مثل مالیات گرفتن از پول و ارز کشور هاست مثلا ما از تراکنش یورویی یا دلاری در یه حساب بانکی بخوایم مالیات پرداخت کنیم. تراکنش بانکی و دریافت مالیات از ارزها به همین معنی خواهد بود

12

مالیات

amyr_sh

11/مهر/1398

مالیات گذاری بر روی ارزهای دیجیتال در کشورهایی که تعرفه برق برای دستگاه های استخراج مصوب کردن کار درستی نیست چون دارن با همون تعرفه یجورایی مالیات رو میگیرن و تصویب مالیات باعث کاهش استفاده از این ارزها میشه

12

مالیات‌گذاری‌ارزدیجیتال

tarahom

28/شهریور/1398

ممکن است تصور کنید که موضوع اصلی مباحث مرتبط با بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال این است که آیا باید آنها را ریپورت کرد یا خیر. یا شاید این موضوع که ایا افرادی که مبادلات پول دیجیتال را گزارش نمی کنند، دستگیر می شوند یا خیر. اما باید بدانید که گفتگوها موضوعات متفاوتی دارند. تقریبا همه می دانند که شما باید گزارش مبادله خود را اعلام نمایید و IRS پس از مالیات گذاری ارزهای دیجیتال روش بسیار بزرگی است.  IRS از طریق نرم افزار انجام می شود و به نظر می رسد که بزرگترین گفتگوی مالیاتی در مورد ارز دیجیتال هنوز در حیطه 1301 است، یک کد شناسایی مالیاتی که برای مبادلات از این نوع فراهم شده است.  طبق قانون مالیاتی آمریکا مبادلات 1031 می توانند تنها املاک برای املاک باشند. قانون مالیاتی ترامپ در دسامبر 2017 اعلام کرد که معاوضه یک ارز دیجیتالی برای ارزی دیگر در سال 2018 معاف از مالیات نخواهد بود.  در حال حاضر تا زمانی که قانون ترامپ در حال اجراست مبادله ارزهای دیجیالی را باید با هزینه های تعریف شده انجام داد. IRS دائما مورد سوال قرار می گیرد اما همچنان بدون واکنش است. در واقع می توان گفت که 1031 یا مبادلات این چنینی معاوضه یک تجارت یا سرمایه در مقابل دیگری است.  بر اساس کد مالیاتی بیشتر مبادلات قابل مالیات بندی هستند. به همین دلیل است که IRS به دنبال جامعه ای است که کالاها و خدمات مبادله شده با پول دیجیتالی را مالیات گذاری کند. البته 1031 به شما امکان مبادله نوعی از سرمایه تان را بدون پرداخت نقد یا مالیات های این چنینی خواهد داد.  بسیاری از دارندگان ارز دیجیتال می توانند بگویند که برای سرمایه گذاری این ارزها را خریداری کرده اند. نکته اینجاست که آیا از این سرمایه برای خرید املاک و دارایی های بیشتر استفاده می کنند. 1031 برای تاجران سهام یا اوراق بهادار قابل استفاده نیست و فقط برای مبادلات ارز دیجیتالی استفاده می شود. با این حال انواع مختلف ارز دیجیتال مانند انواع مختلف سکه های طلاست.  اگر مبادله یک نوع سکه طلا برای دیگر تایید شود چرا نباید مبادله ارز دیجیتالی چنین باشد؟ IRS ممکن است اذعان کند که مبادله Ripple برای بیت کوین مانند مبادله نقره در عوض طلاست یا بالعکس. نقره برای طلا قابل مالیات گذاری است بنابراین IRS ممکن است مبادله ارز دیجیتالی را قابل مالیات گذاری کند.  اما بزرگترین موضوعات باقی مانده در مورد روش گزارش مالیات است. شما باید برای سود خود مالیات 1031 را اجرا کنید تا قوانین پیروی شده باشد. شاید تمایلی به این کار نداشته باشید اما برای کسانیکه قصد استفاده از 1031 را دارند، عدم گزارش کردن بروز یک مشکل خواهد بود

17

ایران

shaaahin

28/شهریور/1398

به سلامتی فقط ایران هستش که معلوم نیست چی به چیه، از یه طرف با وارد کننده ها کاری ندارن از طرفی دستگاه ها رو جمع میکنن

13

مالیات

[email protected]

01/مهر/1398

تاجایی که من اطلاع دارم هر کشوری که بابت هر کاری یا درامدی مالیات وزن میکنه به اندازه مالیات دریافتی کاربران را شاملا کارهای رفایی که زیر مجموعه اداره مالیات هست قرار میده ایا در ایران اگر بابت این درامد مالیاتی وزن کنند خدماتی هم برای رفاع کاربران در نظر میگیرن و از اونجایی که اداره مالیات کشورمان دوچار زعفهایی هست تا اطلاع ثانوی فقط برای دریافت مالیات همیشه برنامه ریزی کرده و برای خدمات در شرف ایجاد برنامه نویسی قرار دارد

2

مالیات

iran1390

29/شهریور/1398

با توجه به فعالیت اقتصادی این کار مشمول مالیات بشه ولی این صنعت نوپا نیاز به کمک دارد که میشه از طریق مشوق های مالیات کم کردوکمک کرد این صنعت

14

مالیات حتما برخورد نه

alirezah1

28/شهریور/1398

این کار هم باید مثل کارهای دیگه قانون گذاری بشه و به جای برخورد دولت هم سهم خودشو بگیره که در واقع همون مالیات

9

هر که بخورد لپ لپ، باید بدهد مالیات

jasmin

28/شهریور/1398

اینکه مالیات گرفتن خوب است یا بد، بستگی ب شرایط کشور دارد! تمام دارایی ها مشمول مالیات هستند، ارزهای دیجیتالی هم ب زودی شاملشان میشور، چون دارایی فرد محسوب میشود. ولی دولت باید منصفانه مالیات بیندند، که نه سیخ بسوزد نه کباب

10

دانلود اپلیکیشن موبایل کوینگرام

با اپلیکیشن اندروید کوینگرام از آخرین مطالب بازارهای مالی و رمزارز ها با خبر باشید، قیمت تمامی رمزارز ها در لحظه چک کنید و نرخ آنها را با مبدل ارز کوینگرام به یکدیگر تبدیل کنید، با دیگر افراد در مورد تحلیل ها و مطالب گفت و گو کنید، سبد دارایی ارزهای دیجیتال خودتان را بسازید و از سود و زیان خود در بازه های زمانی مختلف با خبر باشید و با شرکت رایگان در مسابقات پیش بینی رمزارز جایزه ببرید.
coingram
coingram
کوینگرام

استارتاپ کوینگرام به عنوان یک رسانه تخصصی در حوزه بازار های مالی وارز های دیجیتال ، فعالیت خود را از تیر 1398 شروع کرد. هدف ما از ابتدا آموزش وآشنایی مردم با علم و فناوری آینده یعنی بلاک چین بوده است. آشنایی با انواع ارز های دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم، آدا کاردانو و بقیه رمزارز ها میتواند ما را در انتخاب خرید و سرمایه گذاری در این حوزه بسیار بیشتر کمک کند. همان طور که سرمایه گذاری ها و ورود پول به این حوزه روز به روز بیشتر می شود، مسئولیت ما برای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی بیشتر می شود تا کسی درگیر پروژه های کلاه برداری و طرح های پانزی نشود.

برگزیده ها

درآمد از کوینگرام

شرایط و قوانین

مفاهیم پایه

آشنایی با بلاکچین

آشنایی با بیتکوین

آشنایی با اتریوم

کوینگرام

درباره ما

ارتباط با ما

شبکه های اجتماعی

اینستاگرامتلگرام

کلیه ی حقوق این سایت نزد کوینگرام محفوظ بوده و بازنشر محتوای اختصاصی با ذکر منبع بلامانع است.