coingram
کوینگرام

نوسان

قیمت

نام ارز

0.2%

66,865 $

3,844,737,500 تومان

Bitcoin

Bitcoin

btc

0.8%

3,116 $

179,190,125 تومان

Ethereum

Ethereum

eth

0%

1 $

57,500 تومان

Tether

Tether

usdt

0.4%

577.8 $

33,224,075 تومان

Binance Coin

Binance Coin

bnb

2.7%

172.41 $

9,913,575 تومان

Solana

Solana

sol

0%

0.9999 $

57,494 تومان

USD Coin

USD Coin

usdc

0.8%

3,113 $

178,979,100 تومان

Staked Ether

Staked Ether

steth

0.6%

0.5205 $

29,929 تومان

XRP

XRP

xrp

3%

6.4 $

368,000 تومان

TonCoin

TonCoin

ton

1.4%

0.1529 $

8,792 تومان

Dogecoin

Dogecoin

doge

اقتصاددان مطرح: تورم شدیدی در راه است

27/اسفند/1399
افزودن به نشان شده ها
اقتصاددان مطرح: تورم شدیدی در راه است
تورم
اقتصاد
بازار جهانی
8895
3 دقیقه

یان شپردسون، اقتصاددان باسابقه شرکت پانتئون، با مقایسه تورم‌های شدید در دهه‌های گذشته میلادی، پیش‌بینی می‌کند که در آینده شاهد افزایش شدید تورم خواهیم بود.

به گزارش کوین دسک، همه چیزهای قدیمی دوباره جدید می‌شود و وقتی سخن از تورم است، این مسئله شامل رضایت‌مندی سرمایه‌گذاران نیز می‌شود. یان شپردسون (Ian Shepherdson)، اقتصاددان ارشد آمریکا در شرکت پیش‌بینی پانتئون (Pantheon)، بر این باور است که رضایت‌مندی از آهنگ کم‌رمق افزایش قیمت‌ها در سال‌های اخیر ناشی می‌شود.

او روز دوشنبه در گزارشی نوشت که همین اتفاق در اوایل دهه ۱۹۶۰ درست قبل از تورم دو رقمی که به دهه ۱۹۷۰ سرازیر شد، روی داد.

افزایش احتمالی تورم این بار ممکن است از بسته محرک مالی ۱.۹ تریلیون دلاری که به‌تازگی توسط جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده، امضا شده و همچنین چاپ پول تقریباً مداوم بانک مرکزی این کشور (فدرال رزرو) ناشی شود.

شپردسون در گزارش خود نوشت:

مقصود ما در اینجا این است که ممکن است آمریکا اکنون در آستانه تغییر عمده تورم در مسیر صعودی باشد که نقطه آغازش مانند دهه ۱۹۶۰ تقریباً پایین بوده و انتظاراتی که مثل آن زمان عمیقاً جاگیر شده است.

آهنگ فعلی افزایش قیمت مصرف‌کننده که کمتر از ۲ درصد است، چندان نگران‌کننده نیست. اما سرمایه‌گذارانی هستند که نگرانند و این از خرید بیت کوین (BTC) به‌عنوان محافظی [در برابر تورم] مشخص است.

این اقتصاددان ارشد درحالی‌که به‌طور مشخص نام از از بیت کوین نبرد، هشدار داد:

افراد بسیار کمی از مدیران و معامله‌گران امروزی سبد سرمایه‌گذاری اوراق قرضه آخرین شوک تورمی را به یاد دارند، اما این مسئله باعث نمی‌شود احتمال بروز یک شوک دیگر از بین برود.

توضیحات شفردسون درباره آنچه ۶۰ سال پیش روی داد، در زیر آمده است:

  • عامل تورم در نیمه دوم دهه ۱۹۶۰، هزینه جنگ ویتنام و هزینه داخلی برنامه سیاسی-اجتماعی لیندون بی جانسون (Lyndon B. Johnson)، رئیس‌جمهور وقت ایالات متحده، موسوم به «جامعه بزرگ» (Great Society) بود. پس‌ازآن، افزایش قیمت‌ها به‌دلیل شوک‌های قیمت نفت در نیمه اول دهه ۱۹۷۰ و همچنین سیاست پولی بی‌رمق بانک مرکزی آمریکا سرعت گرفت.
  • تورم هسته قیمت مصرف‌کننده (CPI)، که شامل مواد غذایی و انرژی نیست، از ۱.۳ درصد در سال ۱۹۶۵ به ۳.۵ درصد در سال ۱۹۶۷ افزایش یافت و سپس به ۶.۲ درصد در ۱۹۷۰ رسید. این شوکی برای سرمایه‌گذارانی بود که نتوانستند موقعیت خود را با تورم بالا تطبیق دهند.
  • سپس همان اتفاق تکرار شد، زیرا تورم هسته به رکوردهای جدیدی افزایش یافت و در فوریه ۱۹۷۵ به بالاترین میزان در ۱۱.۷ درصد رسید.
  • هنگام سومین غافلگیری تورمی، در ۱۹۷۹-۱۹۸۰، سرمایه‌گذاران بسیار هوشمندتر شده بودند. تورم هسته از عدد ۱۹۷۵ هم بیشتر بود و در مه ۱۹۸۰ به ۱۳.۳ درصد رسید و رکود عمیق‌تر شد.
  • [اما] این بار، عامل تورم بالاتر می‌تواند واکنش مالی هنگفت به همه‌گیری کووید-۱۹ باشد. اگرچه شوک تورمی مشابه دهه ۱۹۶۰ زیاد اتفاق نمی‌افتد، اما این‌یکی ممکن است خیلی هم دیر کرده باشد.
  • سرمایه‌گذاران معمولاً انتظار دارند فردا مثل امروز باشد؛ ازاین‌رو، تغییرات عمده [مانند تورم] اغلب برای مدتی طولانی کم‌اهمیت جلوه داده می‌شوند.
  • ما نمی توانیم به عقب برگردیم و ذهن صاحبان [اوراق قرضه خزانه‌داری] را در سال ۱۹۶۴ بخوانیم، اما این فرض که بیشتر آنها کمترین تصوری نداشتند که چه اتفاقی قرار است بیافتد، خوشحالمان می‌کند.
  • هرکسی که این دیدگاه را داشت و سبد سرمایه‌گذاری خود را متناسب با آن تنظیم کرد، طی چند سال بعدی –در واقع حدود ۲۰ و چند سال بعد– به‌شدت از افزایش تورم آسیب دید.

منبع:

ارز دیجیتال


امتیاز دادن به خبر

با لایک کردن هر خبر شما می توانید کوین بیشتر جایزه بگیرید


مطالب مرتبط با این موضوع

هشدار اقتصاددان بانک ING نسبت به آینده اقتصاد جهان!

هشدار اقتصاددان بانک ING نسبت به آینده اقتصاد جهان!

رالی بیت کوین فراتر از محدوده 28500 دلار

رالی بیت کوین فراتر از محدوده 28500 دلار

قیمت طلا برای اولین بار در یک سال گذشته به بالای 2000 دلار رسید!

قیمت طلا برای اولین بار در یک سال گذشته به بالای 2000 دلار رسید!

بازارهای ریسکی در انتظار جلسه امروز فدرال رزرو...

بازارهای ریسکی در انتظار جلسه امروز فدرال رزرو...

خلاصه ای از وضعیت اقتصادی و داده های منتشر شده از ایالات متحده

خلاصه ای از وضعیت اقتصادی و داده های منتشر شده از ایالات متحده


تحلیل کاربران

تورم

minister

27/اسفند/1399

به نقل از این کارشناس ،نرخ تورم در ایران سی درصد است یعنی بطور میانگین ،یک سوم قیمت هر کالا،قیمتی اضافی است!!.هرچند با توجه به قیمت کالاها و خدمات،نرخ تورم قطعا بیشتر از سی درصد است.از ابتدای انقلاب تا الان،هیچ دولتی موفق به مهار تورم نشده و هرسال، تورم از سال قبل بیشتر بوده است و فقط چند استثنا و آنهم بصورت مقطعی،تورم گاهی چنددرصد کاهش داشته است.تورم،خود، یک مشکل بزرگ است که صدها مشکل و ناهنجاری دیگر بواسطه آن پدید می آید که ملموسترین آنها،پدیده احتکار است.در کشورهای با نرخ تورم بالا،شما هر کالایی احتکار کنید بعداز مدت کوتاهی به سودی بادآورده دست خواهید یافت.

82

تورم

mehdi.azizi.67

27/اسفند/1399

برای مردم ملت های دیگه تورم شاید عجیب باشه و اینگونه خبر ساز شه ولی در کشور ما جز واجبات شده و اگه نباشه مردم احساس روزمرگی و کسالت میکنن

43

تورم در دنیا

shojaei20

12/اردیبهشت/1400

با توجه به ویروس کرونا و افزایش روز افزودن تورم در جهان بزودی باید منتظر نابودی اقتصاد های ضعیف در دنیا باشیم

22

تورم

ehsan7652

19/اردیبهشت/1400

والاخیلی وقته مادرایران تورم های فجیع ووحشتناک وبی خیالی مسولین روداریم که روزله روزم میخوان بیشترکنن واصلابراشون فشاربه بقیه مردم مهم نیس ولی خب کشورهای توسعه یافته تورم چندانی ندارن وآینده هم مطمعناابخوبی میتونن کنترلش کنن

18

تورم شدید

parisakiani

06/خرداد/1400

اگر امروز تورم ایران به 9 درصد هم برسد باز پانزدهمین یا شانزدهمین تورم بالای دنیا خواهیم بود و این واقعاً فاجعه است. 35 سال قبل که تورم تک‌رقمی مطرح شد تمام دنیا از همان گاری استفاده می‌کردند ولی الآن سیاست در دنیا تغییر کرده است و دیگر کسی از گاری استفاده نمی‌کند

5

نظر اقتصاد دانان درمورد تورم شدید و....

has1355Ab

08/فروردین/1400

وای بر. ما زمانی که وعده های شعار گونه میدادن چی شدیم که حال خودشون میگن تورم شدید در راهه تو مملکت ما هیچ چیزی حساب وکتاب نداره اما این. حرفشون درسته

31

تومی

fatemeh_ghayoumi

07/اردیبهشت/1400

امروزه تورم های بازار داره ایست می‌کنه حالا به چه قمیتی خدا می‌دونه فقط بیچاره کسایی که سرمایه گذاشتن توی این ارز و ضرر میمنم

24

تحلیل

pedram.feluki

02/فروردین/1400

به نظره من تا ژانویه ۲۰۲۲ تا میتونینن اتریوم خریداری کنید، بیت کوین به طور قطعی ۲،۰۰۰تا ۱۰،۰۰۰دلار میره بالا

35

تورم شدید

saji_91007

16/فروردین/1400

کمر مردم زیر بار این تورم و گرانی ها شگسته ، قیمت های نجومی برخی کالا ها و سایر چیز ها از جمله مسکن ....باعث شده ، حداقل نیاز های یک انسان برای زندگی ، برای ما ایرانی ها یک آرزو شه . داشتن کار ، خانه ، ماشین ، حداقل پس انداز ، و غیره یک آرزو برای ماست . امیدوارم همه این اتفاقات تموم شه و جوری رغم بخوره که باعث آسایش مردم شه .

35

تورم و گرونی درجهان

[email protected]

06/فروردین/1400

چ بخوایم چ نخوایم جهان رو ب گرونی پیش میره و گرونی هم با تورم هم مسیر هست ب خصوص با این وضع کرونا ک بیشتر کارهای تولید کم شدن و مردم دنیا بیشتر ب دنبال درامد زیاد و بی زحمت هستن

36

ایران

hamed1227

28/اسفند/1399

رشد اقتصادی و بورس و طلا و کلا هر چیزی که به پول ربط داشته باشه اگر در دنیا 5 درصد نوسان مثبت یا منفی داشته باشه، در ایران 20 الی 30 درصد نوسان منفی خواهیم داشت. توی ایران هیچوقت رشد مثبتی رو انتظار نداشته باشسد. علی برکت الله

66

تورم دو برابری

[email protected]

27/اسفند/1399

دیگه خیلی بالا رفته بنظرم باید یکمی تورم رو یک جا یا پایین بیاورند اگه از این هم بالاتر برود دیگر مردمی که کار ندارند نمی توانند زندگی کنند

45

شکست اقتصاد

9180150771

20/اردیبهشت/1400

با توجه این وضعیت کنونی اقتصاد جهانی شکست میخورد و این امر باعث عدم رقابت بین شغل های اقتصادی میشود

15

تورم

Kaz26410

28/اسفند/1399

سرمایه گزاران فکر میکنند امروز باید مثل فردا باشد ولی این طور نیست و تروم خیلی کاهش داشته و هر چیزی مثل پول و دلار و ارز یه روزی کاهش داره

42

ابر تورم

master365

27/اسفند/1399

واقعیت این است که تا سال ۲۰۲۰ اقتصاد جهانی در مسیر باریک بحران گام برمی‌داشت و کرونا سرعت این بحران و وقوع ابرتورم جهانی را تشدید کرد. شاید افزایش تورم ۲ رقمی برای ایران عادی شده باشه و به قولی پوست کلفت شده‌ایم، ولی این موارد در کشورهای پیشرفته جهان، تعریف نشده است و بروز تورم‌های به ظاهر کوچک، حوادث و اتفاقات سیاسی و اجتماعی عظیمی بهمراه خواهد داشت. شاید آن روز کمی احساس خوشبختی کنیم که ما در ایران هستیم و ...

40

بازار

zahra__faraji

28/اسفند/1399

ما در بازارهای مالی سود نمی‌کنیم بلکه زندگی می‌کنیم. نتیجه تمامی مطالعه و تحقیقات من در این حوزه به همین یک جمله خلاصه می‌شود. تا بدانجا رسید دانش من، که بدانم همی که نادانم.

41

تحلیل بیت کوین

YoonesAslani

25/اردیبهشت/1400

بله این مدت تورم زیادی بازار بیت کوین و ارز دیجیتال را فرا گرفته و الان هم داده میاد پایین ولی اینا میدونم که بیت کوین شکست نمیخوره و باز هم روبه بالا میره

7

وضع‌اقتصادی

mohammadm2b000

28/اسفند/1399

الان‌دم‌عیدی‌ازیه‌طرف‌فشارمریضی‌کرونا‌وازیه‌طرف‌گرانی‌گوشت‌ومرغ‌ واقعابعضی‌افرادفقیردم‌عیدی‌درحسرت‌خوردن‌یه‌تکه‌نون‌می‌باشند

43

تورم در جهان

سیداسماعیل

21/فروردین/1400

بنظرم تورم دیگه معنا ندارد چون هر بلایی سر بازار میاد عمده اش دست خود اقتصاد دانان و دولتمردان هست که باعث این وضعیت شده اند در واقع با تورم جهان کاری ندارم ولی تورم ما در ایران 25م شده 260م از حدش گذشته است.

34

تحلیل ارزها

sazman1678

20/اردیبهشت/1400

باسلام بنده نظرات خودرابطورشفاف عرض کردم ولی باهمه این احوال سایت پرباروعالی هستش،ازکسانی که تازه مثل من واردشدندتبریک عرض میکنم،خوب سایتی هستش هم ازنظرمحتواهم ازنظردرآمد(موفق ومویدباشین)

11

تورم جهانی _موضوع آینده

نوید

28/خرداد/1400

امروزه روز تورم بسیار بسیار دامن گیر تمام دنیا شده است که دانشمندان دیگر به زبان آمده اند و راهی برای گریز از آن هم نیست به طوری که با قطعیت اعلام میکنند که چنین چیزی در راه است

2

تورم

Hُ3N

27/اسفند/1399

همونطور که میدونین تورم تو پول های فیزیکی امکان داره و داره بیشتر میشه و طی چندین ماه اینده کم ارزش شدنش به چشم میاد ولی بیت کوین و سایر ارز ها چون تورم توش بی معناست ارزشش نسبته به دلار بیشتر میشه .

43

تورم

salemisalemi

08/فروردین/1400

خداروشکر خیلیم عالی تورم که عادی شده و هیچ کاریم متاسفانه واسه رفعش نمیتونن انجام بده انشالله که خیره

33

تورم

SA7128mk##

28/اسفند/1399

با این کارشناس موافقم چون به وضوح دیده می شود با این افزایش قیمت ارزهای دیجیتال با افزایش جمعیت دنیا وکمبود مواد غذایی و معدنی در دنیا همچنین به سیاسی کشیدن خیلی از چیزها باعث تورم شدیدی خواهد شد

42

تورم در سطح گستره جهان

saeed0007

03/تیر/1400

تورم به خودی خود چیز بدی نمیباشد.اینکه تورم و رشد نقدینگی چطور در سیاست‌های کلان اقتصادی مدیریت بشه بسیار حائز اهمیت است.

1

تورم دورقمی در سطح جهان

gh1365

27/اسفند/1399

با وجود بسته محرکی و حمایتی1/9تی دلار که بایدن برای نجات اقتصاد کشور از صدمات کورنا و فقر و بیکاری و...دامن گیر کشور آمریکا در دوران ترامپ شده است. و بنا بر چاپ پول دلار که ارز بین المللی می باشد.شاید یه راهکار نجات از وضعیت کنونی کشور آمریکا باشد.اما در آینده نه چندان دور

84

فشار اقتصادی

qouin_p/

26/خرداد/1400

در بازه زمانی که الان هستم ...جوری اقتصاد بهم ریخته . که پول ارزش اون صفرای که روش هست و نداره . و جوری تورم رفته بالا که مردم برای یک لقمه نون حاضرن با جان خود بازی کنند.

1

رکورد

رضاصان

08/خرداد/1400

هممون میدونیم که امسال رئیس جمهوره هز پبش انتخاب شده ما رئیسیه . و حالا یه سوالی هست آیا اون میتونه رکورده حسنو توی تورم بزنه؟

5

رضا

09141162795

28/اردیبهشت/1400

تورم ۱درصدی در آمریکا را مابزرگ نمایی می کننندولی تورم صددرصدی درکشور خودمان را عادی میدانندتازه چنیین القا میکنند که این موضوع باعث صادرات بیشتر می شود وارز وارد کشور می شوددر صورتی که توان خرید مردم کاهش می یابدوتنها کسانی که ازاین موضوع مضرر میشوند ماطبقه پایین هستیم

9

تورم

محمدرضا99

11/اردیبهشت/1400

جامعه امریکا اگراین گونه نگران نورم باشدمابایدمنتظرتورم 3رقمی باشیم وحال انکه درامریکا هنوزتورم دو رقمی است وخیلی کم این اتفاق درجامعه امروزی امریکا روی میدهد

20

کرونا و تورم اقتصادی

mohammadqeshm991

24/فروردین/1400

تقریبا با شروع کرونا همه ارز ها کاهش چندانی داشتن ولی کم پول در بازار سرمایه می چرخه عالی عالی بیت کوین ارز الکترونیکی احتمالا پا گذاشته رو اکثر ارز ها

22

تورم

mohijan

27/اسفند/1399

تو کشور ما که تورم هر روز میره بالا هیچ تحلیلی هم براش نداریم کاریشم نمیتونیم بکنیم با شرایط فعلی اگه توافقی صورت نگیره تورم جدید در راه داریم

44

فشاراقتصادی

mohammadm2b000

28/اسفند/1399

در این‌ وضع‌کرونا‌ و فشار اقتصادی بعضی افراد هستند که هم ازحقوق‌ زیادی برخوردارهستند وهم پول چاپ می‌کنند

39

نابودی اقتصاد

۰۰۰و

22/فروردین/1400

در حالی که ما در ایران تورم داریم و تحریمها هم زیاد است اونوقت اگر در همه جهان تورم شود وای به حالمون باید قاتحمون خونده بشه

25

افزایش نرخ سود شرکت ها

mohammaddavari2

23/فروردین/1400

ارز دیجیتال باتوجه به عملکرد خود دارای جذابیت بیشتری برای کاربران فراهم آورده ولی از این مطلب نباید غافل شد که افزایش نرخ سود شرکت های بورسی خواه ناخواه دوباره سرمایه گذاری رو به طرف خودش سوق می‌دهد فقط کافیست دولت و بازار گردان های حقوقی با تزریق سرمایه کمی صف های فروش رو جمع کنند

26

تورم

farhadabasinejad

09/خرداد/1400

با توجه به روند اقتصادی که در جهان به ویژه در کشورهای توسعه یافته که بخاطر کرونا به وجود آمده کم کم باید شاهد از بین رفتن اقتصاد باشیم

2

افزایش تورم

[email protected]

29/اسفند/1399

وقتی پول رایج یک کشور در اثر تورم و گرانی بی ارزش میشود چاپ وانتشار پول بیشر شده واین یعنی یک تدبیر غلط بنابراین کشورهای پیشرفته ارزهای دیجیتال را روی کار میاورند تا ارزش پولشان حفظ شود

41

سونامی تورم جهانی

gh1365

27/اسفند/1399

با وجود بسته حمایتی 1/9تلریون دلاری طرح بایدن که نمایندگان سنا نیز به آن رای مثبت دادند.چاپ دلار که به عنوان یک ارز بین المللی می‌باشد و در تمام کشورها با این ارز سر و کار دارند و معاملات خارجی خود را با آن انجام میدهند. بایدن با این طرح اگر چه توانسته برای نجات کشورش قدمی بردارد ولی در بلند مدت و روزهای نه چندان دور این اقدام باعث افزایش نقدینگی در کشور آمریکا و در سطح بین المللی میشود.لذا افزایش نقدینگی باعث افزایش تورم و گرانی میشود.گرانی و تورمی که کل کشورهای جهان را در بر خواهد گرفت و اقتصاد کشورهای وابسته به دلار را همچون ایران بدبخت به واسطه صاحبان و مسولین گاو و خر و یابو صفت دچار وضع تورم خیلی شدید خواهند شد

88

دانلود اپلیکیشن موبایل کوینگرام

با اپلیکیشن اندروید کوینگرام از آخرین مطالب بازارهای مالی و رمزارز ها با خبر باشید، قیمت تمامی رمزارز ها در لحظه چک کنید و نرخ آنها را با مبدل ارز کوینگرام به یکدیگر تبدیل کنید، با دیگر افراد در مورد تحلیل ها و مطالب گفت و گو کنید، سبد دارایی ارزهای دیجیتال خودتان را بسازید و از سود و زیان خود در بازه های زمانی مختلف با خبر باشید و با شرکت رایگان در مسابقات پیش بینی رمزارز جایزه ببرید.
coingram
coingram
کوینگرام

استارتاپ کوینگرام به عنوان یک رسانه تخصصی در حوزه بازار های مالی وارز های دیجیتال ، فعالیت خود را از تیر 1398 شروع کرد. هدف ما از ابتدا آموزش وآشنایی مردم با علم و فناوری آینده یعنی بلاک چین بوده است. آشنایی با انواع ارز های دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم، آدا کاردانو و بقیه رمزارز ها میتواند ما را در انتخاب خرید و سرمایه گذاری در این حوزه بسیار بیشتر کمک کند. همان طور که سرمایه گذاری ها و ورود پول به این حوزه روز به روز بیشتر می شود، مسئولیت ما برای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی بیشتر می شود تا کسی درگیر پروژه های کلاه برداری و طرح های پانزی نشود.

برگزیده ها

درآمد از کوینگرام

شرایط و قوانین

مفاهیم پایه

آشنایی با بلاکچین

آشنایی با بیتکوین

آشنایی با اتریوم

کوینگرام

درباره ما

ارتباط با ما

شبکه های اجتماعی

اینستاگرامتلگرام

کلیه ی حقوق این سایت نزد کوینگرام محفوظ بوده و بازنشر محتوای اختصاصی با ذکر منبع بلامانع است.