coingram
کوینگرام

نوسان

قیمت

نام ارز

0.3%

67,245 $

3,866,587,500 تومان

Bitcoin

Bitcoin

btc

0.3%

3,115 $

179,140,675 تومان

Ethereum

Ethereum

eth

0%

1 $

57,500 تومان

Tether

Tether

usdt

0.1%

579.8 $

33,340,800 تومان

Binance Coin

Binance Coin

bnb

0.2%

173.46 $

9,973,950 تومان

Solana

Solana

sol

0%

1 $

57,500 تومان

USD Coin

USD Coin

usdc

0.4%

3,114 $

179,060,750 تومان

Staked Ether

Staked Ether

steth

0.5%

0.5209 $

29,952 تومان

XRP

XRP

xrp

1.5%

6.53 $

375,475 تومان

TonCoin

TonCoin

ton

0.6%

0.1542 $

8,867 تومان

Dogecoin

Dogecoin

doge

نرخ تورم در سال ۱۴۰۰ چقدر می‌شود؟

03/فروردین/1400
افزودن به نشان شده ها
نرخ تورم در سال ۱۴۰۰ چقدر می‌شود؟
تورم
بازار ایران
اخبار داخلی
اقتصاد
3759
3 دقیقه

در شرایطی سیاستگذار پولی نرخ ۲۲ درصدی را برای سال ۱۴۰۰ به عنوان هدف گذاری تورمی در نظر گرفته است که کارشناسان تحقق این تورم را برای سال آینده خوشبینانه ارزیابی می‌کنند و معتقدند که به احتمال زیاد حتی در بهترین وضعیت نرخ هدف‌گذاری شده عملی نخواهد شد. بر این اساس کارشناسان در دو سناریو چشم‌انداز تورم در سال آینده را ترسیم کرده‌اند.

به گزارش کوینگرام به نقل از تجارت نیوز، در سناریو اول در صورتی که برجام احیاء و تحریم‌ها برداشته شود می‌توان تورم سال آینده را حدود ۲۵ درصد پیش‌بینی کرد اما در چارچوب سناریو دوم، اگر برجام احیاء نشود و روند فزآینده تحریم‌های بین‌المللی ادامه دار باشد، باید در انتظار کسری شدید بودجه بود که به دنبال خود تورم بالای ۴۰ درصدی را به دنبال خواهد داشت.

بنابراین در هیچ کدام از دو سناریو مذکور تورم هدف‌گذاری شده از سوی بانک مرکزی امکان تحقق نخواهد داشت. در عین حال بانک مرکزی تلاش دارد نرخ تورم ۲۲ درصدی را با استفاده از عملیات بازار باز و تعیین نرخ سود سیاستی و خرید و فروش اوراق بهادار توسط دولت به بانک‌ها و سپرده‌گذاری بانک‌ها نزد بانک مرکزی محقق کند. البته کارشناسان معتقدند کاری که سیاستگذار در سال ۹۹ انجام داد؛ یعنی تامین مالی از بازار سرمایه و عرضه سهام در بازار بدهی، اثرات تورمی پایین‌تری در مقایسه با برداشت از منابع بانک مرکزی دارد. در سال گذشته بانک مرکزی حدود ۷۰ هزار میلیارد تومان تامین مالی را از طریق عرضه سهام در بازار بدهی و حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان تامین مالی را از بازار سرمایه انجام داد.

هدف‌گذاری تورمی دور از واقعیت

در عین حال اگرچه هدف‌گذاری تورمی از سوی ناظران دور از واقعیت انجام شده است اما با وجود این، این اولین بار بود که بانک مرکزی چنین هدف‌گذاری را انجام داد و ریسک اعلام پیش‌بینی نرخ تورم را بر عهده گرفت.

به اعتقاد کارشناسان، نرخ تورم در پایان سال ۹۹ و همین طور در سال ۱۴۰۰ تحت تاثیر انتظارات تورمی که ناشی از کسری شدید بودجه و وضعیت نرخ ارز است، شکل خواهد گرفت و جریان نقدینگی را به سمت تورم‌ فزآینده سوق خواهد داد.

در همین راستا مرکز پژوهش‌های مجلس در گزارشی در خصوص چشم انداز اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۰ که در بخشی از آن به آینده نرخ تورم هم پرداخته، متغیرهای تاثیرگذار بر این شاخص اقتصاد کلان را شرح داده است. بر این اساس نحوه تامین مالی کسری بودجه و تغییرات پایه پولی و نقدینگی، مهمترین عامل بلندمدت سیاستی در وضعیت تورم سال آتی است. از سوی دیگرهمچنان وضعیت نرخ ارز به عنوان مهمترین عامل کوتاه‌مدت بر نرخ تورم از سوی کارشناسان مورد توجه است. بنابراین انتظارات تورمی موجود تحت تاثیر کسری بودجه احتمالی و افزایش نرخ ارز شکل خواهد گرفت و پایه پولی و نقدینگی جدید را با سرعت بالاتری به تورم تبدیل می‌کند.

در صورتی که برجام احیاء شود و تحریم‌ها برداشته شود می‌توان تورم سال آینده را در حدود ۲۵ درصد پیشبینی کرد اما در چارچوب سناریو دوم، اگر برجام احیاء نشود و روند فزآینده تحریم‌های بین المللی ادامه دار باشد، باید در انتظار کسری شدید بودجه بود که به دنبال خود تورم بالای ۴۰ درصدی را به دنبال خواهد داشت.

آخرین آمارها از وضعیت تورم در بهمن ماه نیز بیانگر آن بود که هر سه شاخص تورم ماهانه، تورم سالانه و تورم نقطه به نقطه در مسیر افزایشی قرار گرفته است، به طوری که هر یک از این تورم‌ها به ترتیب به ۵/۲ درصد، ۲/۳۴ درصد و ۲/۴۸ درصد رسیده‌اند. با وجود این، اگرچه برخی از پیش‌بینی‌ها این است که روند صعودی تورم در سال ۱۴۰۰ متوقف خواهد شد و در صورت سناریوی خوشبینانه احیای برجام بر روی نرخ ۲۵ درصد خواهد ایستاد، اما کماکان نمی‌تواند نرخ هدف‌گذاری شده از سوی سیاستگذار پولی را محقق کند.

چشم‌انداز تورمی ۱۴۰۰

به طور کلی علت اساسی تورم دورقمی که باید برای سال ۱۴۰۰ هم انتظار آن را داشت،عمدتا به تصمیمات بودجه‌ای دولت برمی‌گردد. تورم دو رقمی در شرایطی همچنان گریبان اقتصاد ایران را گرفته است که امروز ۱۲۰ کشور دنیا تورم کمتر از ۳ درصد دارند و از هر ۳ کشور دنیا ۲ کشور تورم سالانه کمتر از ۳ درصد را ثبت می‌کنند. این در حالی است که تورم ۲ تا ۳ درصدی به صورت ماهانه در اقتصاد ایران اتفاق می‌افتد.

البته در سال‌های اخیر در دولت یازدهم یعنی سال‌های ۹۲ تا ۹۶ تورم نرخ تک رقمی را هم تجربه کرد و به ۹ درصد هم رسید. البته سیاست به کار گرفته شده در آن زمان برای پایین نگه داشتن نرخ تورم از طریق فشرده کردن فنر ارزی اتفاق افتاد که باعث به تعویق انداختن و پرتاب تورم به آینده بود که باعث ریشه کن کردن تورم دو رقمی نشد، بلکه به دلیل سرکوب نرخ ارز، در سال‌های بعد جهش ارزی خود را با شتاب بسیار فزآینده‌ای به اقتصاد تحمیل کرد و همزمان با شروع تحریم‌ها فنر ارز محکم‌تر رها شد. روشی که اصلاحا از آن به عنوان لنگر نرخ ارز برای کنترل تورم نام برده می‌شود که در دنیا هم تجربه شکست خورده‌ای است.

نحوه تامین مالی کسری بودجه و تغییرات پایه پولی و نقدینگی، مهمترین عامل بلند مدت سیاستی در وضعیت تورم سال آتی است. از سوی دیگرهمچنان وضعیت نرخ ارز به عنوان مهمترین عامل کوتاه مدت بر نرخ تورم از سوی کارشناسان مورد توجه است.

اثر شوک کرونا بر تورم چقدر است؟

اما در چارچوب این دیدگاه، برخی از کارشناسان بر این باورند که نمی‌توان عواملی مثل شوک کرونا، نرخ ارز و یا شوک قیمتی در بازار دارایی‌ها را به عنوان فاکتورهای تعیین‌کننده در نرخ تورم ارزیابی کرد و بر عکس این تورم فزاینده است که موجب بهم ریزی بازارها و جهش‌های نرخ ارز می‌شود. تورمی که ریشه عمده آن ناترازی و کسری بودجه عمیق دولت است که وقوع آن در سال آینده هم بسیار محتمل است. این اتفاق در صورت رخ دادن سناریوی دوم، یعنی احیا نشدن برجام می‌تواند آثار تخریبی بیشتری برای اقتصاد داشته باشد. همچنین اگر دولت به سمت استقراض از بانک مرکزی و فروش دلارهای نفتی به بانک مرکزی برود و یا بدهی بانک‌ها به بانک مرکزی افزایش پیدا کند، همگی باعث خواهد شد که پایه پولی و نقدینگی افزایش پیدا کند و در نتیجه تورم در مسیر صعودی قرار بگیرد.

علت اساسی تورم دورقمی که باید برای سال ۱۴۰۰ هم انتظار آن را داشت،عمدتا به تصمیمات بودجه‌ای دولت برمی‌گردد. تورم دو رقمی در شرایطی همچنان گریبان اقتصاد ایران را گرفته است که امروز ۱۲۰ کشور دنیا تورم کمتر از ۳ درصد دارند و از هر ۳ کشور دنیا ۲ کشور تورم سالانه کمتر از ۳ درصد را ثبت می‌کنند. این در حالی است که تورم ۲ تا ۳ درصدی به صورت ماهانه در اقتصاد ایران اتفاق می‌افتد.

اگر برجام احیا شود و دولت بتواند طبق پیش‌بینی خود در بودجه ۱۴۰۰ روزانه دو میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه نفت بفروشد، بخش مهمی از هزینه‌های دولت پوشش داده می‌شود و احتمالا یک کسری بودجه معمول اتفاق می‌افتاد که سطح تورم را در محدود ۲۵ درصد نگه خواهد داشت. اما اگر این میزان فروش نفت محقق نشود و تحریم‌ها و موانع بین المللی ادامه دار باشد، به احتمالا فراوان یک کسری بودجه بی‌سابقه اتفاق خواهد افتاد. بنابراین از این زاویه دید شدت یا ضعف نرخ تورم در سال آینده ارتباط مستقیمی با وضعیت کسری بودجه دولت دارد.

 

منبع:

تجارت نیوز


امتیاز دادن به خبر

با لایک کردن هر خبر شما می توانید کوین بیشتر جایزه بگیرید


مطالب مرتبط با این موضوع

مالیات بر عایدی سرمایه در انتظار رمزارزها!

مالیات بر عایدی سرمایه در انتظار رمزارزها!

نسخه نقشه و فهرست اکوسیستم بلاکچینی کشور منتشر شد! حضور کوینگرام در لیست.

نسخه نقشه و فهرست اکوسیستم بلاکچینی کشور منتشر شد! حضور کوینگرام در لیست.

هشدار اقتصاددان بانک ING نسبت به آینده اقتصاد جهان!

هشدار اقتصاددان بانک ING نسبت به آینده اقتصاد جهان!

صدور مجوز استخراج رمزارز با تصویب دولت از سر گرفته شد

صدور مجوز استخراج رمزارز با تصویب دولت از سر گرفته شد

نسخه کامل سند ریال دیجیتال منتشر شد

نسخه کامل سند ریال دیجیتال منتشر شد


تحلیل کاربران

تورم

mahdiebrahimi1386

02/خرداد/1400

بدلیل تورم پول ایرا ن از ارزش افتاده پول ایرا ن دگه ارزش قدیم رو نداره به خاترهمین بچه ها نمی توانند دو چرخه ووسایل مورد نر شان را تهیه کنند وبرا بزرگتر ها خیلی سخت است

3

نرخ تورم

minister

03/فروردین/1400

متاسفانه نرخ تورم که توسط بانک مرکزی اعلام میشود نرخ واقعی تورم نیست.اگر در سال 1400 نرخ تورم 22٪ باشد جای بسی خوشحالی ست .نرخ واقعی تورم در سال99،بیش از 30٪بود و براساس نرخ تورم سالیانه ودر خوش بینانه ترین حالت،در سال1400،نرخ تورم کمتر از 30٪نخواهد بود..تجربه نشان داده است که تحریم اقتصادی ویا بالا رفتن نرخ دلار،سبب گرانی و تورم میشود ولی پایین آمدن نرخ دلار و برداشته شدن یک تحریم باعث ارزانی و پایین آمدن قیمت کالاها نمیشود!!و این یکی از معجزات اقتصادی ایران است.

23

نرخ تورم

58573210

05/فروردین/1400

نرخ تورم تو سال قدیم که ۳۶.۵ بود ودر سال جدید اگه توافق نشه بسیار بدتر وبالاتر و فشار بیشتر روی مردم بیگناه میشه.قربانی همه اینا مردم هستن

5

.

09147528016

03/فروردین/1400

دراین چهل سال کی نرخ تورم در سال جدید نبست به سال قبل کمتر شده ما هر سال شاهد تورم بودیم وخواهیم بود به نظر من تورم از آنچه که در سال قبل بود ه بیشتر خواهد بود چه برجام احیا شود یانشود

24

تورم

khatir61

04/فروردین/1400

اینا همش تئوری های دولت مردای ما هست.اون چیزی که تورم رو به وجود میاره توی کف بازار و تولید کننده هستش.تولید کننده از همه چیز یک کالا میزنه تا قیمت را زیاد افزایش ندهد.مثلا هز وزن و کیفیت و ...میزنه تا بگه ما آفزایش قیمت زیاد نداشتیم

2

آرزویه موفقیت/حقیقت تلخ

hoseinseify

03/فروردین/1400

من واقعا و زیاد از صمیم قلبم برای مردم خوبه خودم آرزویه بهترین هارو دارم و انشالله همیشه خوب و شاد و تن سالم داشته باشند،چون در کشوره ما با این مسعولین سخت میشه شاد بود و مسعولینی که حرام خوری زیر دندونشون مزه کرده و به این راحتی بیخیاله دزدی و ...نمیشوند.

36

تصمیم گیری مهم مردم

hoseinseify

03/فروردین/1400

در این اوضاع و شرایط سخت ما باید دلمونو بزنیم به دریا و یا جنگ را انتخاب کنیم یا اینکه قد بازی رو بزاریم کنار و حرف گوش کنیم و در نهایت صلح را قبول کنیم تا وضعیت کشور مان درست شود. به امید موفقیت شما دوستان عزیز و گرامی

28

آرزوی بهترین ها

amirtaha037

03/فروردین/1400

در این شرایط سخت اقتصاد مردم هستن که باید تصمیم بگیرن و من امید وارم که همه ی مردم ایران سال خوبی رو داشته باشن

4

تروم

alire.za7260

03/فروردین/1400

آقا از اینجا میگم تر وم و این ها بده الا باید از بیت کوین استفاده کنین چون شما هم می‌بینید بیت کوین داره فقط یواش یواش گران میش که گران

6

تورم

dors@1

03/فروردین/1400

تورم تو سال جدید بازهم همون جوری ادامه پیدا خواهد کرد و قطعا بیشتر خواهد شد باتوجه به این روندی که در پیش داره

41

نرخ تورم

نوید

03/فروردین/1400

اگه تحریم ها برداشته نشه و دولت هم فکری برای تامین اقلام روزانه مردم با نرخ های معقول نکنه یه فروپاشی اقتصادی خواهیم داشت

38

تورم، خود تحریمی

Mdjavad

03/فروردین/1400

به شدت متاسفم برای بعضی از دوستان که مسائل اقتصادی کشور و فقط در تحریم ها می‌بینند... عزیز، بزگوار، سر در نمیاری نظر نده چه برسه تحلیل غلط به خورد مردم دادن. ختم کلام، اگر سفارت آمریکا و اسرائیل و حتی داخل ایران بازگشایی کنیم 5 تا 10 درصد از فشار اقتصادی کشور حل میشه. برید یکبار دیگه روند اقتصادی کشور و از سال ۹۰ تا الان هم نمی‌خواد تا برجام نافرجام بررسی کنید... سخنرانی های اوباما، جان کری، و امثال اینها موجوده که میگن فقط از راه مذاکره میشد مملکت ایران و به این روز انداخت...

24

حقوق و دستمزد

stiw

06/فروردین/1400

شما ببین و حساب کن تو سالی که 40 درصد حقوق کارگر افزایش پیدا کنه چه تورمی خواهیم داشت به تبع این حقوق ، کارفرما نیز مجبوره جنس خودش رو که یا تولید میکنه یا میفروشه با قیمت بالاتر عرضه کنه چون دستمزد مستقیم و به تبع آن یهای تمام شده کالا افزایش پیدا میکنه

5

تورم ۱۴۰۰

abbasbideh

07/فروردین/1400

تورم هر جوری که باشه یه چیز تعریف شدست ولی تو مملکت ما اصلا هیچ قانون خاصی نداره بدون هیچ منطقی همین جوری فقط داره به سمت بالا میره اونم لحظه ای فقط فکر کنم این داستان تو کشور ما باشه که متاستفانه به خاطر مدیران نا لایق هستش

4

ایران من

ramintak

04/فروردین/1400

تا مسولین زمان انقلاب و پیر سیاست مدارها از قدرت کناره گیری نکنند این وضعیت بدتر خواهد شد چون آنها همچنان در دوران انقلاب به سر میبرند و نمیخواهند باور کنند که ۴۰ سال از آن زمان گذشته

16

تورم ۱۴۰۰

m.purkhan

03/فروردین/1400

همه اینها بسنگی به شرایط جامعه داره اما مطمئنا با شرایط پیش رو حتما نرخ تورم خیلی خیلی بیشتر از ۲۲ درصد خواهد بود

7

تحریم ۱۴۰۰

نداپورجبار

17/فروردین/1400

با این نرخ تورم تا چند ماه آینده مردم عادی حتی متوسط رو به بالا هم دگ از پس شرایط اقتصادی خودشون و خانواده شون بر نمیان با همین فرمون پیش برن اقتصاد مملکت به فنا میره

2

تورم و نقدینگی

mahdi98zr

06/فروردین/1400

وقتی هرسال نقدینگی افزایش پیدا میکنه حتما تورم هم بالاتر میره چون در ایران کنترل نقدینگی بسبار دشواره.

5

سال هزار و چهار صد

نوید

03/فروردین/1400

سال از روز تشکیل میشود .وهر روز روز خداست .هیچ روزی بد نیست .باید به این نکته توجه داشت .اگر بخواهیم از الان با این شرایط برای سال ها لقب خوب وبد بذاریم یا آرزو کنیم فلان سال برنگرده باید هر سال رو بد لقب بدیم مگر اینکه شرایط تغییر کنه

35

نرخ تورم 140

زارع

03/فروردین/1400

بانک مرکزی نرخ تورم ستل جدیدرا برپایه پولی ونقدینگی بازار سرمایه وبازارسهام وهمچنینین اوراق خریدوفروش مشارکت ونرخ ارزرابرپایه 22%اعلام کرد ولی کارشناسانچنظر دیگری دارند واگر برجام احیا شود وتحریم هابرداشته شود نرخ تورمی 25%واگرچنانچه احیا نشود 40%خواهد شد ولی تورم سال گذشته افزایشی بوده است

39

تورم

amirali@95

20/فروردین/1400

تا الان این تورم به نفع دولت بود چون جیب دولت ملت یکی شده هر وقت کم میارن دست میکن تو جیب ملت این دولت با این تورم ناراحتی ندارم تازه خوشحال هم هست به خاطر همین زیاد دوست نداره تورم کم یا از بین بره هر چه بیشتر برای دولت بهتر

2

تورم

ماهور

03/فروردین/1400

نرخ تورم روز به روز بالاتر میره و احتمالا باید انتظار داشت این تورم بیشتر از الانم شه توی سال جدید...

50

ایران من

gh1365

03/فروردین/1400

با وجود مشکلات و سختی های که سال گذشته ملت ایران پشت سر گذاشتند.فقط فقط فقط امیدوارم هستم منبعد هر مسولی که بر مسند ریاست جمهوری.مجلس.شورای شهر.فرماندارو...مینشیند با صداقت و راستی و درستی کاری مسولین را پذیرا باشد و در قبال مسولیت خود حساس و جوابگو باشد.مشکلات و موارد اقتصادی و ... را به تمسخر و شوخی نگیرد مثلا مانند حسن کلید ساز در قبال گرانی بنزین که گفت من خواب بودم و تمام وعده های خود را به دروغ و فقط برای کسب رای و خیانت به کشور و چاپلوسی برای کشورهای اروپایی و آمریکا از همه نظر کشور و ملت را به بدبختی و دربه دری کشاند. و در کنار آن مسولینی که بدون دغدغه و با ضعف مدیریتی و ناتوانی در خصوص معیشت و اقتصاد ملت فقط انگشت نشانه را به سمت دولت و مقصر این شرایط را دولت می‌خواندند. در قبال مشکلات گذشته که واقعا خفقان و باتلاق اقتصادی برای ملت درست کرده بودند.عده ای از این باطلاق سالم و سلامت بیرون آمدند.عده ای هم هر چه دست و پا می‌زدند بیشتر فرو رفته و نابود میشدند. در خصوص همه مشکلات تمامی مسولین از سر راس تا پایین هرم همه و همه مسول هستند و در قبال کوتاهی و ناتوانی و ضعف برای حل و رفع مشکلات ملت گناهشان حق الناس محسوب و در قبال ملت ایران باید پاسخگو باشند.

27

آرزوی خوب

نوید

03/فروردین/1400

من برای کشورم بهترین ها رو آرزو میکنم و آرزو میکنم که سال آینده و سالهای آینده سالهای خوبی باشه برای ....مردم و کشور

41

بیت کوین

rezarahim

04/فروردین/1400

سلام دوستانی که تمایل دارن از طریق سایت های کلیکی بیت کوین رایگان ماین کنن به آیدی تلگرام @Reza_R0092 پیام بدن سایتهایی که ارزش وقت گذاشتن دارن و از شون برداشت داشتم معرفی کنم

18

تورم

masiha1386

07/فروردین/1400

به نظر من تورم ربطی به تحریم ندارد در بیشتر کشورها تورم به خاطر کم شدن معادن طبیعی وافزایش جمعیت وجود دارد تورم کشور ما از نداشتن برنامه ریزی داخلی درست میباشد چرا که کشور ما پر از معادن برای سرمایه گزاری داخلی وکم کردن حجم افراد بیکار میباشد اموزشها در کشور با استعداد ما کم وعملی در این مورد انجام نشده سهام وبورس را به سمت تولید کارخانه ها با استفاده از سرمایه سرمایه داران پیش ببرید وبا دادن سهام از سرمایه انها تولیداتداخل را افزایش دهید ومانند چین یک صادر کننده قوی باشید

4

حقیقت

نوید

03/فروردین/1400

حقیقت اینه که مزه ی پول دلالی زیر زبون خیلی ها از جمله افراد مسئول مزه کرده و رهایی از این بسیار سخته....

30

تصمیم گیری مهم

نوید

03/فروردین/1400

در این شرایط سخت مردم باید تصمیم بگیرند که آیا جنگ را میخواهند یا صلح را.آیا جنگ به صلاح کشور ماست یا سازش .اگر تصمیمی گرفته نشود شرایط هر روز بدتر و بدتر میشود

30

تورم ۱۴۰۰

مظفر

03/فروردین/1400

اگرچه شاخص‌های زیادی موثرندواقتصاد بطور کلی سیاسی و دوقطبی شرق و غرب شده است اما بطور کلی درست است

16

ایران ایران ایران /خون و مرگ و عسیان

hoseinseify

04/فروردین/1400

انصافا با این همه مشکلات و بدبختی و گرانی و....که میبینم، اوضاع و وضعیت فعلی کشور خیلیییییی خراب است و فقط با رویه کار آمدن مسولان واقعا دلسوز و کار بلد و سالم احتماله سامان یافتن کشور عزیزمون رو به بهبود پیش خواهد رفت وگرنه این تورم و هزار بدبختی دیگر بیشتر به وجود آمده و خواهد ماند. به امید موفقیت و سربلندی و بهتر شدن وضعیت کشور عزیزمان.انشالله

23

تورم سال،۱۰۴۰۰

gh1365

03/فروردین/1400

با وجود مشکلات متعددی که سال گذشته ملت و کشور با آن مواجه شد و دامن زدن مسولین با اعمالی از قبیل غارت و چپاول بیت المال.دزدی های میلیاردی.رشوه و خیانت های اقتصادی.... در حال حاضر به سال جدید پا گذاشتیم و در دل مان امید خوب شدن اوضاع را همچون شمع در حال خاموش می پرورانید.اما تا اوضاع کشور از همه لحاظ در دست اشخاص جذب دوست و جذب پرست باشد.منافع حذب و گروه و شخص خودش را دنبال میکنند. مدیریت کشور در دستان افراد بالای پنجاه سال و با نگرش دوران اول انقلاب باشد.مدیریت در دست نا

22

بودجه

nadersadeghi

04/فروردین/1400

سال اینده به نظر من سال بسیار خوبی خواهد بود دیدگاه من هم در بورس وهم در ارز دیجیتال خوب است انشا الله همین طور باشد و زندگی همه پر ........

5

تورم

m.gohari

03/فروردین/1400

اصلا این نمودار الکی هست تورم ۱۰۰ درصد بالا رفت توی سال ۹۹ حالا میگند ۲۲ درصد ۱۴۰۰ نمیتونم قیمت تخم مرغ نگه دارند بعد بنظر شما میتونند تورم توی ۲۲ درصد نگه دارند

4

تورم

mtpanah

03/فروردین/1400

تورم از نظر علم اقتصاد اشاره به افزایش سطح عمومی تولید پول، درآمدهای پولی یا قیمت است. تورم عموماً به معنی افزایش غیرمتناسب سطح عمومی قیمت در نظر گرفته می‌شود. تورم، روند فزاینده و نامنظم افزایش قیمت‌ها در اقتصاد است

54

تورم سال1400بی حدواندزه

Salt4151z

05/فروردین/1400

تورم درکشورمون لحظه ایی هست،نه روزانه نه سالیانه است،نظام ضدمردمی داریم.چیزی که بنفع ملت باشه وقتی درمجلس مطرح شدخیلی ازنمایندگان مخالف میشوندبعدازجلسات ورای موافق مجلس شورای نگهبان همیشه مخالف مجلس واگرتصویب شد.دولت مخالف حتمی میباشدواگربخواهدموافقت کندماههاگذشته وتااقدام کندبه فراموشی وازذهن محوشده تورم عذاب ومشکل ملت بوده وهست.ودولت مشکل تورم گردن دلالهاانداخته دلالهاکی هستندمعلومه افردی که ازدولت مامورشدند.دولت دلار4200رابه افرادمخصوص میدهدوازمردم مایه وهمیشه تورم وگرونی ملت میکشندسال1400تورم از36درصدکه گفتندبه136 درصدمیرسدچون کسی بفکرحل این مشکل نیست.ومردم بایدسختی تحمل کنند.وصف طولانی برای رای دادن ازالان تشکیل بدند.

12

تحلیل

wolfnight

08/فروردین/1400

آقا چرا مسئولین محترم و والا میرن تو برجام فک نکنم ککشون بگزه ختم کلام فشاری چیزی روشون نیست تو این هیری و گیری بیشترین فشار رو مردم متحمل میشن اونا نظر میدن و پولا تو جیبشون میره

2

تورم ایران

[email protected]

10/فروردین/1400

با وجود تحریمها وتورم ۴۰ درصدی امسال اگر تحریمها کمتر نشود احتمال زیاد بر تورمها افزوده میشود مگر اینکه دولت کسری بودجه را با سیاستهای صادرات نفتی وافزایش قیمت نفت جبران کند

10

هشداروتوجه عزیزان. اولاً این برنامه!!!

s2a

03/فروردین/1400

مودم‌های مختلف استفاده می‌کنند که داخل آنها ثابت افزارهای بکار رفته که زمانی شما ثبت‌نام می‌کنید بلافاصله باسواستفاده از اینترنت شما ها اقدام به استخراج بیتکوین واتریوم می کنندگذشته از اینها عزیزان من همین دی ماه 63دلار اتریوم برداشت داشتم ولی مسولان بی‌شعور و کلاهبردار این برنامه بقران قسم فقط و فقط ۴١ دلار به کیف من انتقال دادند کاش امکانش بود عکس همینجا ارسال کنم اینها قیمت ها طبق درصدی که گزینه های مختلف در پيش بينی ها انتخاب کردن در دقایق پایانی به سود خودشان تغییر می‌دهند. اگه نه خداوکیلی درآمد خود اینها چجور تامین می‌کنند؟؟؟؟؟

7

نرخ تورم

aghaeih

05/فروردین/1400

کشور ایران در حال حاضر سر در گم و بدون اینکه به معیشت مردم ذره ای فکر و برنامه ای داشته باشند ، در آنسوی مرز ها به دشمن تراشی مشغولند ، فرقی نمی کند که تورم با کدام دال ذال نوشته می شه ، مهم تعداد دشمنان جمهوری اسلامی است ، حالا نرخ تورم صفر باشه یا هزار مهم نیست، الان به فکر انتخابات هستند اگه مردم مشارکت کنند ممکنه در نرخ تورم نقش داشته باشه ، همه ی اینها شده درد دل ، امیدوارم روزی بشه واقعی در باره نرخ تورم در سال مالی تحلیلی بنویسیم

16

تورم بالا

ershad93

08/فروردین/1400

با توجه به مدل های اقتصادی و پیش بینی بانک جهانی سال آینده نیز تورم مقداری از امسال بیشتر خواهد بود. واحتمالا نرخ تورم رسمی کشور به بالای 50 درصد خواهد رسید

5

نرخ تورم در سال 1400

has1355Ab

08/فروردین/1400

وقتی ما تحریم هستیم وقتی مدیران لایق و با رویکرد سلامت محور نداریم وقتی فساد زیاده و مهمتر از همه دعواهای خطی و جناحی خسته کننده خصوصا با تداوم تحریم‌ها مسلما مسئولین باشیب ملایمی تورمرا تا انتخابات کنترل مبکننداما بعداز آن شیب تورم تند تر خواهد شد

6

دو سناریو برای تورم ۱٤۰۰

ayoobchem

03/فروردین/1400

 در سناریو اول در صورتی که برجام احیاء و تحریم‌ها برداشته شود می‌توان تورم سال آینده را حدود ۲۵ درصد پیش‌بینی کرد اما در چارچوب سناریو دوم، اگر برجام احیاء نشود و روند فزآینده تحریم‌های بین‌المللی ادامه دار باشد، باید در انتظار کسری شدید بودجه بود که به دنبال خود تورم بالای ۴۰ درصدی را به دنبال خواهد داشت.

30

تورم

Loqmansoleimani

03/فروردین/1400

آره خودم امسال به نظرم بیشتر از این حرف ها است. اثر کرونا که یک مسئله جهانی است نیز بر این قضیه تاثیر بزرگ و چشمگیری داشته است.

4

بازار ایران

seivanpanahi

04/فروردین/1400

متاسفانه سال ۱۳۹۹ سال بی رونقی بود با تورم بالا انشالله که سال ۱۴۰۰ با نام پشتیبانی تولید و مانع زدایی سالی پر رونق و با تورم پایین باشد.

6

تورم

[email protected]

03/فروردین/1400

اقتصاد ضعیف و فقر اقتصادی فقط دو دلیل داره یا حاکمان احمق اند یا احمق ها حاکمند جنگ و خشکسالی و تورم بهانه است...

5

نتیجه گیری

نوید

03/فروردین/1400

اگر چیزی نخواهد عوض بشه باید فقط دست به دعا باشیم ...................که شاید شرایط عوض بشه .............

32

گرانی

shirvann

07/فروردین/1400

با این اوضاعی که داریم تورم و گرانی و ..... اگه از نظر زندگی مردم نظر بدیم واقعا مردم با این اوضاع کنار میاد و قبول داره سختی بیشتری داشته باشه و این طوری ک هست بازار هرچه بلند تر باشه بهتره تا مردم کمی ب خود بیایند

5

20

hamed1227

03/فروردین/1400

20 و 25 برای مردمی که نون ندارن بخورن چه فرقی داره؟ اخبار و دولت رو جدی نگیرید، ما روز به روز فقیر تر خواهیم شد

30

تفاوت نرخ ها

نوید

03/فروردین/1400

همین الان آماری که بانک مرکزی ارائه میده با آمار واقعی جور در نمیاد .بحث سر تفاوت آمار هاست .وگرنه با آمار های ارائه شده توسط ارگان های مختلف همه چیز گل و بلبله

27

دانلود اپلیکیشن موبایل کوینگرام

با اپلیکیشن اندروید کوینگرام از آخرین مطالب بازارهای مالی و رمزارز ها با خبر باشید، قیمت تمامی رمزارز ها در لحظه چک کنید و نرخ آنها را با مبدل ارز کوینگرام به یکدیگر تبدیل کنید، با دیگر افراد در مورد تحلیل ها و مطالب گفت و گو کنید، سبد دارایی ارزهای دیجیتال خودتان را بسازید و از سود و زیان خود در بازه های زمانی مختلف با خبر باشید و با شرکت رایگان در مسابقات پیش بینی رمزارز جایزه ببرید.
coingram
coingram
کوینگرام

استارتاپ کوینگرام به عنوان یک رسانه تخصصی در حوزه بازار های مالی وارز های دیجیتال ، فعالیت خود را از تیر 1398 شروع کرد. هدف ما از ابتدا آموزش وآشنایی مردم با علم و فناوری آینده یعنی بلاک چین بوده است. آشنایی با انواع ارز های دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم، آدا کاردانو و بقیه رمزارز ها میتواند ما را در انتخاب خرید و سرمایه گذاری در این حوزه بسیار بیشتر کمک کند. همان طور که سرمایه گذاری ها و ورود پول به این حوزه روز به روز بیشتر می شود، مسئولیت ما برای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی بیشتر می شود تا کسی درگیر پروژه های کلاه برداری و طرح های پانزی نشود.

برگزیده ها

درآمد از کوینگرام

شرایط و قوانین

مفاهیم پایه

آشنایی با بلاکچین

آشنایی با بیتکوین

آشنایی با اتریوم

کوینگرام

درباره ما

ارتباط با ما

شبکه های اجتماعی

اینستاگرامتلگرام

کلیه ی حقوق این سایت نزد کوینگرام محفوظ بوده و بازنشر محتوای اختصاصی با ذکر منبع بلامانع است.