coingram
کوینگرام

بازگشت معامله‌گران به حوزه دیفای؛ رشد شدید توکن‌های وان‌اینچ، سلسیوس و کیک

20/فروردین/1400
افزودن به نشان شده ها
بازگشت معامله‌گران به حوزه دیفای؛ رشد شدید توکن‌های وان‌اینچ، سلسیوس و کیک
Cake
1inch
CEL
DEFI
4066
زمان مطالعه: 5 دقیقه

داده‌های بازار نشان می‌دهد که کاهش کارمزدها و افزایش سود سهام‌گذاری در استخرها، سرمایه‌گذاران را بار دیگر به‌سمت سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال حوزه دیفای (DeFi) کشانده است. در این میان ارزهای دیجیتال وان‌اینچ (1inch)، سلسیوس (Celsius) و پنکیک سواپ (PancakeSwap) با رشد قابل‌توجهی همراه بودند.

به گزارش کوین تلگراف، قیمت بیت کوین پس از آنکه از ۶۱,۰۰۰ سقوط کرد، مدتی است که در یک محدوده ثابت در حال نوسان است و این مسئله تحلیل‌گران را سردرگم کرده است. در عین حال که برخی از تحلیل‌گران می‌گویند بازار در حال آماده‌شدن برای یک اصلاح است، برخی دیگر نیز معتقدند که به‌زودی شاهد از سر گرفتن روند صعودی خواهیم بود.

داده‌های ای‌کوینومتریکس (Ecoinometrics) نشان می‌دهد که در گذشته، بیت کوین ۳۰۰ تا ۳۵۰ روز بعد از هاوینگ، جهش قابل‌توجهی داشته است. در حال حاضر ۳۲۹ روز از هاوینگ اخیر می‌گذرد و اگر تاریخ بخواهد تکرار شود، می‌توان گفت که به‌زودی شاهد افزایش قیمت خواهیم بود.

بسیاری از معامله‌گران به سقوط اخیر قیمت به‌عنوان یک فرصت خرید نگاه می‌کنند و می‌گویند جایی برای نگرانی نیست؛ این موضوع را می‌توان یک نشانه دلگرم‌کننده در نظر گرفت. داده‌های گلاسنود (Glassnode) نشان می‌دهد که ۴۷۶ میلیون دلار استیبل کوین در صرافی‌ها واریز شده است و قصد سرمایه‌گذاران از واردکردن این حجم سرمایه، خرید در کف قیمت بوده است.

در عین حال که هنوز مشخص نیست قیمت بیت کوین خود را برای یک جهش آغاز می‌کند یا باید منتظر سقوط قیمت باشیم، بازار برخی آلت کوین‌ها صعودی است.

وان‌اینچ

نمودار قیمت وان اینچ

اوج‌گیری بازار امور مالی غیرمتمرکز باعث ایجاد تعداد بی‌شماری پروژه و به تبع آنها ورود تعداد بیشماری سرمایه‌گذار شد. این تعداد تا اندازه‌ای است که نمی‌توان همه آنها را مورد بررسی قرار داد.

همین نیاز باعث شد تا پروژه‌های تجمیع‌کننده نظیر وان‌اینچ (1INCH) ظهور کنند. اهمیت پلتفرم‌های این‌چنینی در آن است که می‌توانند کمترین میزان کارمزد تبدیل (سواپ) را در صرافی‌ها پیدا کنند و آنها را به سرمایه‌گذاران نشان دهند. تیم توسعه وان‌اینچ می‌گوید که در نسخه پروتکل تجمیع، کارمزدها کمتر شده است و ‌نسبت به استفاده از یونی سواپ و زیرو ایکس (0x) ارزان‌تر است.

گسترش فعالیت وان‌اینچ و استفاده از زنجیره هوشمند بایننس (BSC) که ماه گذشته انجام شد، از دیگر اخبار مثبت پیرامون این ارز دیجیتال است. پس از اضافه‌شدن وان‌اینچ به بایننس اسمارت چین، کاربران توانستند تا از مزیت کارمزدهای اندک شبکه استفاده کنند. از سوی دیگر، صرافی‌های فعال روی زنجیره هوشمند بایننس هم در پروتکل تجمیع وان‌اینچ قابل‌رؤیت هستند.

چند روز پیش، وان‌اینچ با همکاری آرک‌ایکس (ARCx)، رِن (Ren)، وسپِر (Vesper) و اوپیوم (Opium) برنامه‌های نقدینگی را راه‌اندازی کرد. تمام این عوامل سبب شدند تا مجموع حجم معاملات وان‌اینچ از ۳۰ میلیارد دلار عبور کند.

علاوه بر اینها، صرافی کوین بیس روز چهارشنبه اعلام کرد که از وان‌اینچ پشتیبانی خواهد کرد. اعلام این خبر، بر آتش داغ بازار وان‌اینچ افزود.

قیمت وان‌اینچ در ۲۵ مارس (۵ فروردین) در کف قیمت ۳.۵۶ دلاری قرار داشت و در حال حاضر در محدوده ۶ دلار معامله می‌شود. ساعاتی پیش خریداران موفق شده بودند تا مقاومت ۶.۳۳ دلاری پیش روند ولی قیمت با اصلاح روبه‌رو شد؛ این مسئله نشان می‌دهد که فروشندگان در حال دفاع از این مقاومت هستند.

میانگین متحرم نمایی ۲۰ روزه (EMA20) در محدوده ۴.۷۵ دلار قرار دارد و شاخص قدرت نسبی (RSI) در نزدیکی محدوده اشباع خرید قرار دارد؛ این یعنی افزایش بیشتر قیمت وان‌اینچ محتمل‌تر است.

اگر خریداران همچنان به خریدهای خود ادامه دهند، ممکن است روند صعودی قدرتمندتر شود. این مسئله می‌تواند احتمال عبور و تثبیت قیمت در بالاتر از ۶.۳۳ دلار را افزایش دهد. در این صورت، ممکن است قیمت جفت‌ارز وان‌اینچ/تتر با تداوم روند صعودی، به ۸.۴۲ برسد.

در سوی دیگر، اگر فروشندگان قیمت را تا ۵ دلار پایین بکشند، سناریوی نزولی باطل می‌شود. در این صورت احتمال نوسانات عرضی در روزهای آینده وجود دارد.

سلسیوس

سلسیوس با هدف ایجاد تحول در صنعت بانکداری ایجاد شده است. در این پلتفرم برای اخذ برخی وام‌ها باید ۱ درصد بهره پرداخت کرد که از بسیاری از بانک‌های سنتی کمتر است. نرخ بهره کم و نرخ سود بالا در سپرده‌گذاری‌ها باعث شده است تا تعداد کاربران سلسیوس به ۵۰۰,۰۰۰ نفر برسد. تیم سلسیوس ۱۱ مارس (۲۱ اسفند ۹۹) در توییتی اعلام کرد که بیش از ۱۰ میلیارد دلار دارایی دیجیتال در این پلتفرم نگه‌داری می‌شود.

نمودار قیمت سلسیوس

نوامبر ۲۰۲۰ (آبان ۹۹)، سلسیوس بیش از ۸۰ میلیون دلار به سپرده‌گذاران خود پرداخت کرد و این میزان در ماه فوریه (بهمن ۹۹) به ۲۵۰ میلیون دلار رسید. طبق ادعای پروتکل، تقسیم ۸۰ درصد از سود در میان جامعه این ارز دیجیتال باعث شده است تا شاهد این حجم پرداختی‌ها باشیم.

سلسیوس همچنین در پنجمین جوایز دستاوردهای فین‌تک، به‌عنوان بهترین کیف پول ارزهای دیجیتال انتخاب شد؛ مسئله‌ای که می‌تواند رشد آن را تقویت کند. تیم سلسیوس همچنین قصد دارد که نسخه آزمایشی وب‌اپ (Webapp) خود را منتشر کند.

قیمت سلسیوس ۲ آوریل (۱۳ فروردین) در محدوده ۴.۷ دلار قرار داشت. قیمت این ارز دیجیتال امروز و با ثبت ۶۴ درصد جهش در ۷ روز گذشته، به ۷.۷۱ دلار رسیده است. رشد قیمت سلسیوس پس از شکستن خط مقاومتی الگوی مثلث متقارن انجام شد. طبق این الگو قیمت ممکن است تا ۸.۴ اوج بگیرد.

نباید فراموش کرد که جهش اخیر باعث شده است تا شاخص قدرت نسبی به بالای ۸۴ برسد که نشان می‌دهد این ارز دیجیتال در محدوده اشباع خرید قرار دارد. در صورت سقوط، احتمال رسیدن تا کف ۶.۸ دلاری وجود دارد.

اگر خریداران بتوانند این ناحیه را به حمایت تبدیل کنند، بستر برای جهش بیشتر مهیا می‌شود. تحلیل‌گران معتقدند در این صورت هدف بعدی ۱۰ دلار خواهد بود.

در سناریوی نزولی، اگر قیمت به زیر ۶.۸ دلار برسد، می‌توان انتظار سقوط تا میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۵.۷۴ دلار) را داشت؛ چنین سقوطی می‌تواند تداوم روند صعودی را مختل کند.

کیک

سودهای بانکی که به حساب افراد واریز می‌شود، معمولاً آن‌قدر کم هستند که بیشتر افراد عطایش را به لقایش می‌بخشند؛ حوزه دیفای و بهره‌های اعطای آن، باعث شده است تا افرادی که واهمه‌ای از ریسک ندارند، به‌سمت آن جذب شوند. این در حالی است که کارمزدهای بالای شبکه اتریوم کار را برای سرمایه‌گذاران خرد سخت کرده است و آنها مجبور هستند بخشی از سود اندک خود را به‌عنوان کارمزد بپردازند.

کارمزدهای بالا باعث شده است تا سرمایه‌گذاران به استفاده از پلتفرم‌هایی روی بیاورند که در بلاک چین‌هایی غیر از اتریوم کار می‌کند. پنکیک سواپ (CAKE) هم روی بلاک چین بایننس کار می‌کند و این ویژگی، آن را به هدفی مناسب برای سرمایه‌گذاران بدل کرده است.

گزارش تازه دلفی دیجیتال (Delphi Digital) نشان می‌دهد که بین کارمزدهای بالای شبکه اتریوم و افزایش فعالیت روی پنکیک سواپ همبستگی وجود دارد. به‌علاوه، این پلتفرم از اثر شبکه‌ای بایننس، به‌عنوان یکی از بزرگترین صرافی‌های ارزهای دیجیتال، بهره‌مند می‌شود.

داده‌های دلفی دیجیتال نشان می‌دهد که ۶.۱۵ میلیارد دلار در پنکیک سواپ قفل شده است؛ شایان ذکر است که سرمایه قفل‌شده در یونی سواپ ۷.۴ میلیارد دلار است.

شبیه‌سازی‌های پلتفرم مشاوره سرمایه‌گذاری هوشمند ورتکس (VORTECS) هم نشان می‌دهد که می‌توان انتظار سود ۱,۴۹۷ درصدی از این ارز دیجیتال را داشت. نباید فراموش کرد که کسب این سود نیازمند یک استراتژی خاص است که تنها برای کاربران ورتکس قابل‌مشاهده است.

همان طور که در نمودار بالا مشاهده می‌شود، ۲۲ مارس شاهد ورود توکن کیک به محدوده سبز رنگ بودیم. در آن زمان قیمت این ارز دیجیتال ۱۰.۳ دلار بود. ۳۱ مارس (۱۱ فروردین)، قیمت کیک تا ۱۹ دلار هم پیش رفت؛ این یعنی در عرض ۱۰ روز، این ارز دیجیتال ۸۷.۵ درصد افزایش قیمت داشته است.

این ارز دیجیتال با ۱۱۹ درصد جهش در مدت زمان ۱۹ روزه، چندی پیش به محدوده ۲۱ دلار رسید. خریداران بازار در حال حاضر به‌دنبال جهش و عبور از مقاومت ۱۹ دلاری هستند.

در صورتی که خریداران موفق به انجام این کار شوند، هدف قیمت ۲۸.۵ دلار خواهد بود. میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه و ثبت میانگین قدرت نسبی در محدوده ۶۶، نشان می‌دهد که کنترل بازار همچنان در اختیار خریداران است.

از طرف دیگر، اگر خریداران در اقدامات خود موفق نباشند، احتمال رسیدن قیمت به میانگین محترک نمایی ۲۰ روزه و محدوده ۱۶ دلار وجود دارد. افزایش قیمت از این سطوح حمایتی ممکن است نشان‌دهنده تغییر صعودی رویکرد سرمایه‌گذاران باشد و این موضوع می‌تواند جهش را تقویت کند.

نباید فراموش کرد که اگر قیمت از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه پایین‌تر برود، احتمال نوسانات عرضی برای مدت چند روز محتمل است.

منبع:

ارز دیجیتال


امتیاز دادن به خبر

با لایک کردن هر خبر شما می توانید کوین بیشتر جایزه بگیرید


مطالب مرتبط با این موضوع

تحلیلگر مطرح بازار ارز دیجیتال رویایی از قله‌های جدید برای بیت‌کوین، اتریوم و سولانا می‌کشد!

تحلیلگر مطرح بازار ارز دیجیتال رویایی از قله‌های جدید برای بیت‌کوین، اتریوم و سولانا می‌کشد!

ایلان ماسک با زبان طنز به نوسانات بازار کریپتو واکنش نشان می‌دهد!

ایلان ماسک با زبان طنز به نوسانات بازار کریپتو واکنش نشان می‌دهد!

دلیل رشد قیمت CAKE چه بود؟

دلیل رشد قیمت CAKE چه بود؟

کیف پولی که از 757 دلار به 880 هزار دلار رسید!

کیف پولی که از 757 دلار به 880 هزار دلار رسید!

ارزهای در خطر SEC کدام ها هستند؟

ارزهای در خطر SEC کدام ها هستند؟


تحلیل کاربران

دیفای/رشد

hoseinseify

20/فروردین/1400

ارزهای دیجیتال و حجم مارکت آن ها چندین موسسه داده پردازی و اطلاعات داده ها هر شبانه روز در حال آمارگیری و اندازه رکورد و سود آنها هستند و بارها گفته شده رمز ارزی که دارای سه عامل خوب ب داشته باشد با استفاده از داده های خود رمز ارز و مقایسه آنها با آمار و ارقام موسسات پیشرفت و موفقیت خود تصمیم هم اتخاذ می کنند

33

بیتکوین آتش زیر خاکستر

[email protected]

20/فروردین/1400

سودهای بانکی آنقدر کم است که سرمایه گذاران عطایش را به لقایش بخشیدند وآنهایی که هیچ واهمه ای از ریسک بازار ارز دیجیتال ندارند وارد حوزه ارزهای دیجیتال شوند خریداران همچنان به خرید خود ادامه میدهند ممکن است روندصعود ادامه یابد

46

رشد توکن هایی وان اینچ وکیک وغیره

زارع

20/فروردین/1400

این توکنها بهسبب وضعیت کاهش کارمزدتراکنش هاوراه اندازی برنامه های نقدینگی وحمایت صرافی کوین بیس ازان سبب رشد این توکن وان اینچ شده است وهمینطور توکن پنکیک سواپ وسلسیوس که باعث تحولردرصنعت بانکداری شده ایت وتوانسته وام هایی بابهره کم وسودبالا ارائه دهد

47

دلداران

[email protected]

20/فروردین/1400

کسایی که وارد ارز دیجیتال شدن همشون ریسک پذیر هستند که وارد شدن،برای پولدار شدن باید ریسک پذیر باشی و الان هم که بازار صعودیه وقت خوبیه.

4

معاملات

samyarr407

21/فروردین/1400

در این روزها بازار در قسمت ارز ها کمتر شناخته و توکن ها گرم است و روز های باروند مثبت پیش میرود و باعث رقابت شده است

8

در مورد بیتکوین

MAXX1383

20/فروردین/1400

به راستی که قیمت بیتکوین از سال گذشته به شدت سعودی بوده و در 1 سال بالغ بر چند 10 هزار دلار بر قیمتش آمده و این کاهش و نوسانات زیر ضرر خواصی بر سرمایه گذاران بیتکوین نداشته و شودش خیلی بیشتر از ضررش بوده و هست. دیگر ارز های دیجیتال هم مثل بیتکوین گر چه کم اما باز هم قرار است سعودی باشد . و اما ارزی که احتمال می رود روند رشد زیادی داشته باشد ارز XRPاست.

2

رشد توکن پنکیک

soheilstar

21/فروردین/1400

با توجه به توکن سوزی پنکیک سواپ ، احتمال رشد بیشتر این ارز در راه است.حوزه دیفای هنوز مقبولیت حود را در بین کاربران ارزهای دیجیتال از دست نداده است.

15

دیفای، رشد توکن ها

aghaeih

20/فروردین/1400

درباره ی ارزهای دیجیتال و حجم مارکت آنها چندین موسسه داده پردازی و اطلاعات داده ها هر شبانه روز در حال آمار گیری و اندازه رکود و صعود آنها هستند . و بارها گفته شده هر رمز ارزی که دارای سه عامل وایت پیپر خوب، رود مپ و تیم توسعه دهنده ی عالی داشته باشند با استفاده از داده های خود رمز ارز و مقایسه ی آنها با آمار و ارقام موسسات تحلیلگر به طور صریح جهت پیشرفت و موفقیت خود تصمیمی مهم اتخاذ می کنند ، در رمز ارزهای مذکور در خبر یکی از عامل های موفقیت هزینه تراکنش پایین و سرعت انجام تراکنش سریع در رکورد زنی مهمترین نقش رو ایفا می کنند. و در کنار آن چندتا خبر فاندامنتال نیز مزید بر علت شده ، صعودی بودن آنها را رقم می زنند.

47

رشدتوکن های سلسیوس،وان اینچ وپنکیک...

hassanmohammadi

20/فروردین/1400

انبار گردانی معمولاً آخرماه یاآخرسال اتفاق میفته اما در ارزهای دیجیتال هرروز توسط برترین متخصصان و تحلیلگران انجام میشه چون برای رشد قیمت وسودبیشتر و جلوگیری از سقوط بایدتصمیمات مهمی بگیرند

27

معامله گران دیفای

[email protected]

20/فروردین/1400

بازگشت معامله گران دیفای به معامله برای توکن های اینچ سلسیوس و.... خیلی خوب خواهد شد و آنها به بالا رفت قیمت خود به صورت صعودی مواجه میشوند از طرف دیگر سرمایه گذاران به سود مناسب دست خواهند کرد

3

بیت کوین رشد خواهی داشت

p.aj.kh

20/فروردین/1400

ان هایی که از ارز گذاشتن به دنیای دیجیتال میترسند و علمی از ان ندارند به سمت بانک های میروند که سود به مراتب کمتری دارد اما افرادی که ریسک پذیرند و از گذاشتن سرمایه نمیترسند همچنان سرمایه خواهند گذاشت و همه را دعوت خواهند کرد و همه همچنان به استخراج و ماینینگ ارز ها میپردازند و بیت کوین ارزش بیشتری خواهی داشت و گران قیمت تر خواهی شد.

3

دانلود اپلیکیشن موبایل کوینگرام

با اپلیکیشن اندروید کوینگرام از آخرین مطالب بازارهای مالی و رمزارز ها با خبر باشید، قیمت تمامی رمزارز ها در لحظه چک کنید و نرخ آنها را با مبدل ارز کوینگرام به یکدیگر تبدیل کنید، با دیگر افراد در مورد تحلیل ها و مطالب گفت و گو کنید، سبد دارایی ارزهای دیجیتال خودتان را بسازید و از سود و زیان خود در بازه های زمانی مختلف با خبر باشید و با شرکت رایگان در مسابقات پیش بینی رمزارز جایزه ببرید.
coingram
coingram
کوینگرام

استارتاپ کوینگرام به عنوان یک رسانه تخصصی در حوزه بازار های مالی وارز های دیجیتال ، فعالیت خود را از تیر 1398 شروع کرد. هدف ما از ابتدا آموزش وآشنایی مردم با علم و فناوری آینده یعنی بلاک چین بوده است. آشنایی با انواع ارز های دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم، آدا کاردانو و بقیه رمزارز ها میتواند ما را در انتخاب خرید و سرمایه گذاری در این حوزه بسیار بیشتر کمک کند. همان طور که سرمایه گذاری ها و ورود پول به این حوزه روز به روز بیشتر می شود، مسئولیت ما برای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی بیشتر می شود تا کسی درگیر پروژه های کلاه برداری و طرح های پانزی نشود.

برگزیده ها

درآمد از کوینگرام

شرایط و قوانین

مفاهیم پایه

آشنایی با بلاکچین

آشنایی با بیتکوین

آشنایی با اتریوم

کوینگرام

درباره ما

ارتباط با ما

شبکه های اجتماعی

اینستاگرامتلگرام

کلیه ی حقوق این سایت نزد کوینگرام محفوظ بوده و بازنشر محتوای اختصاصی با ذکر منبع بلامانع است.