coingram
کوینگرام

نوسان

قیمت

نام ارز

2%

61,530 $

3,648,729,000 تومان

Bitcoin

Bitcoin

btc

2.1%

2,879 $

170,748,420 تومان

Ethereum

Ethereum

eth

0%

0.9995 $

59,270 تومان

Tether

Tether

usdt

4.6%

563.1 $

33,393,016 تومان

Binance Coin

Binance Coin

bnb

3.2%

142.15 $

8,429,495 تومان

Solana

Solana

sol

0%

0.9996 $

59,276 تومان

USD Coin

USD Coin

usdc

1.3%

0.4988 $

29,579 تومان

XRP

XRP

xrp

2.1%

2,877 $

170,615,588 تومان

Staked Ether

Staked Ether

steth

2%

6.88 $

407,984 تومان

TonCoin

TonCoin

ton

1.3%

0.1466 $

8,693 تومان

Dogecoin

Dogecoin

doge

عوامل داخلی در کوین بیس ارزش سهام این شرکت را کاهش دادند

30/فروردین/1400
افزودن به نشان شده ها
 عوامل داخلی در کوین بیس ارزش سهام این شرکت را کاهش دادند
Coinbase
USA
اخبار
3204
2 دقیقه

عوامل داخلی در کوین بیس ظرف مدت کوتاهی پس از لیست‌شدن سهام این صرافی در بورس نزدک، ۵ میلیارد دلار سهام خود در این شرکت را فروختند؛ فروش سهام توسط سهام‌داران اولیه از جمله عوامل سقوط سهام کوین بیس در ابتدای عرضه عنوان شده است.

به گزارش کوین تلگراف، به‌نظر می‌رسد که با وجود همه تلاش‌ها برای تمرکز بر روی پروژه عرضه عمومی سهام کوین بیس، مدیران این صرافی نتوانستند از سود شخصی خود چشم‌پوشی کنند.

داده‌ها حاکی از آن است که پس از عرضه عمومی سهام کوین بیس در بورس نزدک، بسیاری از سهام‌داران اولیه شروع به فروش سهام خود کردند. در ابتدا گمان می‌شد که بخش بزرگی از این فروش سهام مربوط به مدیران اجرایی کوین بیس است؛ اما به گفته یکی از نمایندگان این صرافی، خیلی از کسانی که اقدام به فروش سهام خود کرده‌اند، سمت‌های مالکیتی بالایی در این صرافی دارند.

داده‌های شرکت کپیتال مارکت لبرتوریز (Capital Market Labratories) نشان می‌دهد که عوامل کوین بیس، ۱۲,۹۶۵,۰۷۹ سهم از سهام این صرافی را فروخته‌اند. اگر قیمت هر سهم کوین بیس را (مطابق با قیمت آن در روز جمعه) ۳۴۴/۳۸ دلار در نظر بگیریم، یعنی چیزی حدود ۴/۶ میلیارد دلار از سهام این صرافی توسط مدیران و کارکنان آن به فروش رسیده است.

از قابل‌توجه‌ترین این تراکنش‌ها می‌توان به فروش ۲۵۵,۵۰۰ سهم به قیمت ۳۸۸/۷۳ دلار (در ازای هر سهم) توسط آلسیا هاس (Alesia Hass)، یکی از مدیران مالی ارشد کوین بیس و فروش ۷۴۹,۹۹۹ سهم توسط برایان آرمسترانگ (Brian Armstrong)، مدیرعامل کوین بیس اشاره کرد. لازم به ذکر است که برایان آرمسترانگ سهام خود را در طی ۵ تراکنش جداگانه و با قیمت‌های مختلف فروخته، اما ارزش کل سهام فروخته‌شده توسط وی ۲۹۱,۸۲۷,۹۶۶ دلار گزارش شده است.

آرمسترانگ پس از فروش سهام خود نیز همچنان ۳۰۰,۰۰۱ سهم از سهام کوین بیس (چیزی حدود ۱ میلیارد دلار) را در اختیار دارد. البته در گزارشی که پیش از عرضه عمومی سهام کوین بیس منتشر شده بود، سهم وی از این صرافی ۳۶,۸۵۱,۸۳۳ عدد گزارش شده بود. بنابراین مدیرعامل کوین بیس ۲ درصد از سهام خود در این صرافی را فروخته است.

با این حال، ملتم دمیررز (Meltem Demirors)، مدیر راهبردی شرکت سرمایه‌گذاری کوین‌شیرز (Coinshares) معتقد است که این اطلاعات، تنها جزئیاتی گمراه‌کننده هستند و سهم واقعی این مدیران از این صرافی می‌تواند خیلی بیش از این‌ها باشد. به گفته او:

این اطلاعات جزئیات گمراه‌کننده‌ای بیش نیستند. هر یک از این مدیران صدها قرارداد اختیار معامله دارند که با کل دارایی آنها برابری می‌کند. در حقیقت، شاید هریک از آنها تنها چیزی کمتر از ۱۰ درصد از سهام خود را فروخته باشد.

هیچ‌یک از این داده‌ها، اقدام مدیران و کارکنان کوین بیس برای خرید سهام بیشتر را نشان نمی‌دهد.

یکی از نمایندگان صرافی کوین بیس به کوین تلگراف گفت که هیچ‌کدام از این سرویس‌های ارائه اطلاعات، آمار دقیقی از مقدار و ارزش سهام عوامل کوین بیس را ارائه نمی‌کنند.

انتشار این خبر سروصدای زیادی را در فضای مجازی به پا کرده و بسیاری این اقدام عوامل کوین بیس را به «الگوهای پامپ و دامپ» سنتی تشبیه کرده‌اند. در این الگوها، قیمت کوین‌ها پس از لیست شدن در یک صرافی به‌ناگاه با یک افزایش شدید روبه‌رو می‌شد و سپس عوامل همان صرافی، اقدام به فروش این کوین می‌کردند.

لازم به ذکر است که در عین تمایل عوامل کوین بیس برای فروش سهام این صرافی، هنوز هم افراد زیادی وجود دارند که مایل به خرید این سهام هستند. کتی وود (Cathy Wood)، بنیان‌گذار شرکت مدیریت سرمایه آرک (Ark)، بیش از ۳۵۰ میلیون دلار از سهام این صرافی را برای سه صندوق قابل معامله مختلف خریداری کرده است.

علاوه بر این، بسیاری از کارکنان کوین بیس نیز در حال حاضر، سهام‌داران این صرافی هستند. کوین بیس در همان ابتدای عرضه عمومی سهام خود، به ۱۷۰۰ نفر از کارکنان خود ۱۰۰ سهم را به‌عنوان تشکر و قدردانی از زحمات آنها اهدا کرد.

در ابتدای سال جاری، انتقاداتی به مدیرعامل کوین بیس وارد شده بود، مبنی بر اینکه سیاست‌های وی به‌نحوی است که به محدودیت‌های سیاسی و اجتماعی (اعمال‌شده از سوی دولت آمریکا) دامن می‌زند. آرمسترانگ در پاسخ به این انتقادات گفته بود که قصد ندارد به‌چیزی غیر از هدف خود فکر کند، و هدف او هم تنها این است که به یک صرافی ارز دیجیتال پیشرو تبدیل شود که مردم می‌توانند به‌راحتی در آن ارز دیجیتال خود را به ارز بومی (و بالعکس) تبدیل کنند.

منبع:

ارز دیجیتال


امتیاز دادن به خبر

با لایک کردن هر خبر شما می توانید کوین بیشتر جایزه بگیرید


مطالب مرتبط با این موضوع

تحلیلگر مطرح بازار ارز دیجیتال رویایی از قله‌های جدید برای بیت‌کوین، اتریوم و سولانا می‌کشد!

تحلیلگر مطرح بازار ارز دیجیتال رویایی از قله‌های جدید برای بیت‌کوین، اتریوم و سولانا می‌کشد!

ایلان ماسک با زبان طنز به نوسانات بازار کریپتو واکنش نشان می‌دهد!

ایلان ماسک با زبان طنز به نوسانات بازار کریپتو واکنش نشان می‌دهد!

کیف پولی که از 757 دلار به 880 هزار دلار رسید!

کیف پولی که از 757 دلار به 880 هزار دلار رسید!

ارزهای در خطر SEC کدام ها هستند؟

ارزهای در خطر SEC کدام ها هستند؟

تغییر راهبرد آرک در ETF خود

تغییر راهبرد آرک در ETF خود


تحلیل کاربران

کویین بیس

amirhoseinm19

30/فروردین/1400

این ارزو دیگه فک نکنم بتونن از ابو کل درش بیارن همشم بخاطر خودخاهی عواملشه اخه مثلا ک چی میای سهام خودتو جدا میکنی واقعا متاسفم بخاطر ی خودخاهی چ بلایی سر خیلیا ک نمیاد

7

مثل همیشه عالی و قدرتمند

[email protected]

30/فروردین/1400

مثل همیشه عالی و قدرتمند امیدوارم روز به روز پیشرفت کنید. کاملا درست و با برنامه‌ریزی و مشاوره عالی موفق باشید

7

عالی

absama

04/دی/1400

موفقیت هایی که نصیب افراد صبور می شود همان هایی هستند که توسط افراد عجول رها شده اند “آلبرت انیشتین”

5

کاهش ارزسهام

aliporke

31/فروردین/1400

باسلام عرض سسهام اومدم وشماهم بدانید که باهم همره باشیم واین ک شما می بینید لایک کنید تابابهتری عرض های جان اشنا بشید و بدونید

6

کاهش ارزش سهام کوین ببس

زارع

30/فروردین/1400

دربک مدت کونته که بورس مزدک کارخودرابتفروش سهام عوامل داخلی این صرافی شروع کرد وواین کارصرافی بیشتربه پامپ ودامپ سنتی شبیه بود که به یکباره رشدمیکند وباافزایش سرسام اور مواجه. می شود باخریدسهام این صرافی توسط بیشتر شرکتهاوصندوق های سرمایه گذاری کمک بزرگی به این صرافی برای رشد وافزایش شد

41

کوین بیس

نوید

08/خرداد/1400

در این مقاله داریم یه نمونه از بی ارادگی ها در مورد کار جمعی و نمونه ای از دله بازی ها رو میبینیم.اگر اعضای یه شرکت یا یه انجمن یا یه گروه اقتصادی نظیر این میخوان که سود ها ی به دست آمده باعث افزایش ارزش سهام بشود و به نفع مجموعه باشد باید صبر داشته باشن و سود رو دست نزنن تا همه با هم به وقتش سود ببرن.در ضمن این گروه این کاره نیستند و ناشی گری خودشونو ثابت کردن

5

صرافی کوین بیس

fatemeh_ghayoumi

30/فروردین/1400

یکی از نمایندگان صرافی کوین بیس به کوین تلگراف گفت که هیچ کدام از این سود های ارائه اطلاعات آمار دقیقی از مقدار و ارزش سهام عوامل کوین بیس را ارائه نمی کنند

6

خود خواهی مدیران

farid027

31/فروردین/1400

سلام در ابتدا بگم که رشد کوین بیس کمی غیر منطقی بنظر میرسید اما با این کار جدید مدیران این صرافی معلوم شده بنظرم که فقط به سود و منافع شخصی مدیران توجه شده.

6

سهام کوین بیس

minister

31/فروردین/1400

آقای آرمسترانگ و مدیران کوین بیس پس از مدتها تلاش و جلسات متعدد با کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا،موفق به عرصه سهام صرافی کوین بیس در بورس نزدک شدندولی نکته قابل تامل اینست که فقط چندروز بعد از عرضه کوین بیس در نزدک،بسیاری از مدیران اصلی کوین بیس ،سهام خود را فروختند!آقای آرمسترانگ مالک اصلی کوین بیس سیصد میلیون دلار از سهام خورد را فروخت و در کل حدود سی میلیون سهم توسط مالکان و سهامداران اصلی کوین بیس فروخته شد!که این امر باعث شد سهام کوین بیس چندروز بعداز عرضه،بجای افزایش،کاهش قیمت داشته باشد.

15

کوین بیس، سهام، کاهش

aghaeih

30/فروردین/1400

کاهش ارزش هر بازاری معطوف به چند عامل می شود که در برخی موارد غیر متعارف بازار سهام انجام می پذیرد. زمانی که سهام صرافی کوین بیس در بورس نزدک آمریکا عرضه شد و در لیست آن بورس قرار گرفت ، بنا به گفته منابعی اعلام کردند که چند نفر از افرادی که سمت ی در حد مدیریت رو داشتند ، اقدام به فروش سهام خود شدند، لازم به توضیح است که کارمندان و کارکنان کوین بیس بیشترین سهام را دارند و در واقع مالک واقعی خودشان هستند ولی در این وهله از زمان منافع کوین بیس را نادیده گرفتند. نکته قابل تامل در رابطه با این صرافی نبودن یک خط مشی کلی است و همین امر باعث شد که ارزش سهام کوین بیس رشدی منطقی نداشته باشد. دلایل این مدیران فقط و فقط بخاطر جیب خودشان بوده و منافع صرافی اهمیت چندانی نداشته برایشان و در پی سود شخصی خود بودند، و این یعنی به نابودی کشاندن سهام یک شرکت ، و اطلاعاتی که به بیرون درج شده به گفته منابع موثق فقط اندک سهامی است که آشکار شده و پشت پرده ، مدیران این صرافی خیلی بیشتر از سهام خود را واگذار و فروختند.تنها ایرادی که به صرافی کوین بیس وارد است نداشتن یک سیاست جامع در رابطه با مدیریت این صرافی است و اگر تدابیری نسبت به آن نیندیشند، سقوط سهام و ارزش شرکت بزودی رو به افول خواهد رفت.

49

دانلود اپلیکیشن موبایل کوینگرام

با اپلیکیشن اندروید کوینگرام از آخرین مطالب بازارهای مالی و رمزارز ها با خبر باشید، قیمت تمامی رمزارز ها در لحظه چک کنید و نرخ آنها را با مبدل ارز کوینگرام به یکدیگر تبدیل کنید، با دیگر افراد در مورد تحلیل ها و مطالب گفت و گو کنید، سبد دارایی ارزهای دیجیتال خودتان را بسازید و از سود و زیان خود در بازه های زمانی مختلف با خبر باشید و با شرکت رایگان در مسابقات پیش بینی رمزارز جایزه ببرید.
coingram
coingram
کوینگرام

استارتاپ کوینگرام به عنوان یک رسانه تخصصی در حوزه بازار های مالی وارز های دیجیتال ، فعالیت خود را از تیر 1398 شروع کرد. هدف ما از ابتدا آموزش وآشنایی مردم با علم و فناوری آینده یعنی بلاک چین بوده است. آشنایی با انواع ارز های دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم، آدا کاردانو و بقیه رمزارز ها میتواند ما را در انتخاب خرید و سرمایه گذاری در این حوزه بسیار بیشتر کمک کند. همان طور که سرمایه گذاری ها و ورود پول به این حوزه روز به روز بیشتر می شود، مسئولیت ما برای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی بیشتر می شود تا کسی درگیر پروژه های کلاه برداری و طرح های پانزی نشود.

برگزیده ها

درآمد از کوینگرام

شرایط و قوانین

مفاهیم پایه

آشنایی با بلاکچین

آشنایی با بیتکوین

آشنایی با اتریوم

کوینگرام

درباره ما

ارتباط با ما

شبکه های اجتماعی

اینستاگرامتلگرام

کلیه ی حقوق این سایت نزد کوینگرام محفوظ بوده و بازنشر محتوای اختصاصی با ذکر منبع بلامانع است.