coingram
کوینگرام

نوسان

قیمت

نام ارز

1.2%

65,064 $

3,858,295,200 تومان

Bitcoin

Bitcoin

btc

2.6%

2,938 $

174,216,877 تومان

Ethereum

Ethereum

eth

0.1%

1 $

59,300 تومان

Tether

Tether

usdt

3.2%

566.9 $

33,614,205 تومان

Binance Coin

Binance Coin

bnb

2.3%

158.31 $

9,387,783 تومان

Solana

Solana

sol

0.1%

0.9993 $

59,258 تومان

USD Coin

USD Coin

usdc

0.3%

0.517 $

30,658 تومان

XRP

XRP

xrp

2.6%

2,935 $

174,064,476 تومان

Staked Ether

Staked Ether

steth

4.8%

6.67 $

395,531 تومان

TonCoin

TonCoin

ton

3%

0.1495 $

8,865 تومان

Dogecoin

Dogecoin

doge

بهترین کیف پول‌های لایتنینگ بیت کوین در سال ۲۰۲۱-قسمت اول

28/شهریور/1400
افزودن به نشان شده ها
بهترین کیف پول‌های لایتنینگ بیت کوین در سال ۲۰۲۱-قسمت اول
آموزش
لایتنینگ
Bitcoin
BTC
6990
5 دقیقه

این روزها بحث بر سر کاربردهای پولی بیت کوین و توسعه شبکه لایتنینگ بسیار داغ است. اگر شما هم کاربر شبکه بیت کوین هستید و از بیت کوین در معاملات و پرداخت‌های خود استفاده می‌کنید، یا اگر سرمایه‌گذار عادی بیت کوین هستید و در تراکنش‌های خود با مشکلاتی همچون کارمزد بالا و تأخیر زمانی روبه‌رو هستید، می‌توانید با استفاده از شبکه لایتنینگ بسیاری از این مشکلات را برطرف کنید؛ اما این امر نیازمند دانش کافی درباره کیف پول‌های لایتنینگ و نحوه استفاده از آن است.

شاید گمان کنید استفاده از شبکه لایتنینگ و پرداخت با کیف پول‌های لایتنینگ، تنها مختص کسانی است که بیت کوین را به‌عنوان پول پذیرفته‌اند و از آن در پرداخت‌های روزمره خود استفاده می‌کنند؛ نه سرمایه‌گذاران عادی بیت کوین! اما اگر چند مورد از رویداد‌های اخیر دنیای فناوری را مرور کنیم، خواهیم دید که استفاده از بیت کوین به‌عنوان پول، چندان هم دور از ذهن نیست.

دولت السالوادور بیت کوین را در ژوئن ۲۰۲۱ (خرداد ۱۴۰۰) به‌عنوان پول قانونی این کشور به رسمیت شناخته و زمزمه‌های مشابهی هم از دیگر کشور‌های آمریکای لاتین به گوش می‌رسد؛ از سوی دیگر شرکت توییتر اعلام کرده است که در آینده نزدیک بیت کوین را به‌عنوان یک شبکه پرداخت در این پلتفرم به کار خواهد گرفت؛ ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت تسلا، بعد از همه آن اظهارنظرهای جنجالی وعده داد که در صورت حل مشکل آلودگی‌های زیست‌محیطی ماینینگ، دوباره امکان خرید تسلا با بیت کوین را فراهم خواهد کرد.

همچنین بسیاری از صرافی‌های معتبر ارزهای دیجیتال، اعلام کرده‌اند که به‌دنبال پیاده‌سازی سرویس‌های لایتنینگ در پلتفرم‌های خود هستند تا امکان واریز و برداشت بیت کوین را برای مشتریان خود تسهیل کنند. جدا از تمامی این اتفاقات، شبکه بیت کوین اکنون در آستانه به‌روزرسانی تاریخی تپروت (Taproot) است که امکان ایجاد قراردادهای هوشمند مالی بر روی این شبکه را فراهم خواهد کرد.

همه این اخبار و رویدادها، نشان از آن دارند که فناوری لایتنینگ به‌زودی به مؤلفه‌ای اساسی در شبکه بیت کوین تبدیل خواهد شد و در آینده نزدیک، استفاده از آن برای اغلب کاربران شبکه ناگزیر خواهد بود.

با این حال، ایجاد و مدیریت یک کانال پرداخت مبتنی بر شبکه لایتنینگ به زیرساخت‌هایی نیز احتیاج دارد که یکی از آنها کیف پول لایتنینگ است. با توجه به جلب توجه کسب‌وکارهای مختلف به بیت کوین، رقابت برای ایجاد بهترین کیف پول شبکه لایتنینگ نیز در میان ارائه‌دهندگان کیف پول افزایش یافته است. به همین دلیل در این مقاله، قصد داریم با نگاهی به اهمیت شبکه لایتنینگ، تعدادی از بهترین کیف پول‌های این شبکه را معرفی کنیم.

با مطالعه این مقاله، با نحوه انجام تراکنش‌های لایتنینگ، معیار‌های انتخاب کیف پول مناسب برای لایتنینگ و مزایا و معایب برخی از بهترین کیف پول‌های لایتنینگ در سال ۲۰۲۱ آشنا خواهید شد. با ما همراه باشید.

اهمیت *شبکه لایتنینگ* در بهبود مقیاس‌پذیری بیت کوین

بسیاری بر این باورند که بیت کوین آینده سیستم مالی است. اما برای رسیدن به این هدف، مشکلی جدی وجود دارد: مقیاس‌پذیری بیت کوین. در حال حاضر، شبکه پرداخت ویزا در هر ثانیه ۴,۰۰۰ تراکنش پردازش می‌کند که به‌طور بالقوه می‌تواند تا ۶۵,۰۰۰ تراکنش در ثانیه نیز برسد. اما توان عملیاتی بیت کوین فقط ۷ تراکنش در ثانیه است.

مشکل مقیاس‌پذیری بیت کوین، یا به‌عبارتی تعداد تراکنشی که شبکه در هر ثانیه قادر به پردازش است، اصلی‌ترین مانع بر سر راه گسترش بیت کوین و تبدیل‌‌شدن آن به یک سیستم پرداخت فراگیر است. یکی از راه‌حل‌های ارائه‌شده برای رفع مشکل مقیاس‌پذیری بیت کوین شبکه لایتنینگ (Lightning Network) است.

شبکه لایتنینگ یک راه‌حل لایه دوم روی بلاک چین اصلی بیت کوین است که به کاربران اجازه می‌دهد بدون کارمزد یا تأخیر برای یکدیگر بیت کوین بفرستند.

شبکه لایتنینگ، کانال‌های پرداختی روی شبکه اصلی ایجاد می‌کند که می‌توانند مثل یک پل دوطبقه بخشی از ترافیک شبکه اصلی را بپذیرند. به این وسیله، بلاک چین بیت کوین توانایی بیشتری برای پردازش تراکنش‌ها دارد و شانس بیشتری برای پذیرش از سوی صاحبان کسب‌وکار به‌عنوان یک سیستم پرداخت خواهد داشت.

ایده اصلی شبکه لایتنینگ این است که تراکنش‌های خُرد (micropayment) روی بلاک چین اصلی ثبت نشوند تا از بار ترافیک تراکنش‌ها کاسته شود و فضا برای تراکنش‌های بیشتر و مقیاس‌پذیری بهتر مهیا شود.

پانجام‌ شدن تراکنش‌ها خارج از بلاک چین اصلی چه مزیتی دارد؟

شبکه لایتنینگ لایه‌ دومی روی بلاک چین اصلی بیت کوین است تا از ترافیک شبکه اصلی بکاهد.

بیت کوین شبکه‌ای مستقل و بسیار ایمن است. امنیت فوق‌العاده بیت کوین مربوط به سیستم پردازش تراکنش شبکه است که کار و هزینه زیادی صرف می‌کند. اگرچه کار و هزینه‌ای که صرف پردازش تراکنش‌ها می‌شود، آنها را در برابر خطرهای احتمالی مصون نگه می‌دارد؛ اما همین ویژگی باعث کاهش سرعت پردازش تراکنش‌ها می‌شود.

با کُندشدن سرعت پردازش، در میان هزاران تراکنشی که در صف تأیید قرار گرفته‌اند، تراکنش‌هایی در اولویت پردازش قرار می‌گیرند که هزینه بیشتری پرداخت کنند. نتیجۀ این امر، تراکنش‌هایی بسیار کُند و بسیار گران است.

به‌عنوان مثال، فرض کنید هرروز عادت دارید پیش از رفتن به محل کار، از کافی‌شاپی یک فنجان قهوه بخرید. با استفاده از کارت اعتباری در کسری از ثانیه و با کمترین کارمزد ممکن قهوه‌تان را می‌خرید و از کافی‌شاپ خارج می‌شوید. این در حالی است که اگر قصد داشته باشید بهای همان فنجان قهوه را با بیت کوین پرداخت کنید، احتمالاً مجبور می‌شوید بین ۱۰ دقیقه تا چند ساعت (!) صبر کنید تا تراکنش شما انجام شود. علاوه بر این، احتمالاً چندبرابر بهای قهوه باید کارمزد تراکنش پرداخت کنید.

شبکه لایتنینگ یکی از راه‌حل‌های پیشنهادشده برای رفع این مشکل است. کاربران لایتنینگ با ایجاد کانال‌های پرداخت بین یکدیگر، می‌توانند هر تعداد تراکنشی که مایل باشند را به‌صورت برون‌زنجیره‌ای (off-chain)، سریع و بسیار ارزان انجام دهند.

تراکنش‌ها در شبکه لایتنینگ چگونه انجام می‌شوند؟

برای اینکه بهتر با شیوه انجام تراکنش‌ها در شبکه لایتنینگ آشنا شویم، می‌توانیم با مثال کافی‌شاپ ادامه دهیم. در این مثال، شما می‌توانید یک کانال پرداخت لایتنینگ بین کیف پول خودتان و کیف پول صاحب کافی‌شاپ ایجاد کنید و هرروز بدون اینکه حتی یک ساتوشی کارمزد بپردازید، پرداخت‌های خُرد انجام دهید.

در این حالت، شما و فروشنده تصمیم می‌گیرید که یک کانال پرداخت لایتنینگ ایجاد کنید. شرط اولیه برای این منظور، دسترسی هر دو طرف به کیف پولی است که از شبکه لایتنینگ پشتیبانی می‌کند.

اولین و مهم‌ترین شرط دسترسی به شبکه لایتنینگ برای تمام طرفین درگیر در تراکنش‌های *لایتنینگ*، داشتن کیف پولی است که از این شبکه پشتیبانی کند.

سپس، هر دو طرف (شما و فروشنده) باید به‌وسیله کلیدهای عمومی خود یک آدرس چندامضایی (multi-sig) ایجاد کنید؛ آدرس «چندامضایی» آدرسی است که برای خرج بیت کوین‌های موجود در آن، باید هم شما و هم فروشنده آن را امضاء و تأیید کرده باشید. با واریز بیت کوین به این آدرس، می‌توانید تراکنش‌های خود را در شبکه لایتنینگ ادامه دهید.

به‌هنگام ایجاد کانال پرداخت، گزارشی ایجاد می‌شود که موجودی کلی کیف پول‌های متصل به کانال و همچنین، موجودی هر یک از طرفین را مشخص می‌کند. هنگامی که یک کانال پرداخت لایتنینگ ایجاد می‌کنید، تنها تراکنش‌هایی که روی بلاک چین اصلی بیت کوین ثبت می‌شوند، تراکنش اولیه (funding transaction) و تراکنش نهایی (closing transaction) هستند.

پس از انجام اولین تراکنشی که به کارمزد و زمان معمول پردازش روی شبکه بیت کوین احتیاج دارد، شما و فروشنده می‌توانید تراکنش‌های متعددی به‌صورت خصوصی، در کسری از ثانیه و با کارمزد تقریباً صفر انجام دهید.

در مثال کافی‌شاپ، فرض کنید که شما ۸۰,۰۰۰ ساتوشی در کانال واریز کرده‌اید و بهای هر فنجان قهوه هم ۱۲,۰۰۰ ساتوشی است. در این حالت با خرید اولین فنجان قهوه خود، هم شما و هم فروشنده تأیید می‌کنید که موجودی شما در کانال ۶۸,۰۰۰ ساتوشی و موجودی فروشنده ۱۲,۰۰۰ ساتوشی شود.

به همین ترتیب، می‌توانید تراکنش‌های متعددی در کانال انجام دهید تا زمانی که هر دو طرف تصمیم بگیرید کانال را ببندید و موجودی‌های جدید را روی بلاک چین اصلی ثبت کنید. اما تمام این موارد بدون دسترسی به کیف پولی که از شبکه لایتنینگ پشتیبانی کند، امکان‌پذیر نیست.

*نکته:* ساتوشی کوچک‌ترین واحد بیت کوین است؛ هر یک بیت کوین معادل با ۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ساتوشی است. از آنجا که هدف اصلی شبکه لایتنینگ بهبود پرداخت‌های خُرد در شبکه است، اکثر کیف پول‌ها از واحد ساتوشی برای نشان دادن موجودی و مبلغ تراکنش استفاده می‌کنند.

ادامه دارد

منبع:

ارز دیجیتال


امتیاز دادن به خبر

با لایک کردن هر خبر شما می توانید کوین بیشتر جایزه بگیرید


مطالب مرتبط با این موضوع

رقص صعودی بیت‌کوین در پاسخ به گزارش تورم؛ قیمت از سقف ۶۶ هزار دلاری فراتر رفت!

رقص صعودی بیت‌کوین در پاسخ به گزارش تورم؛ قیمت از سقف ۶۶ هزار دلاری فراتر رفت!

عنوان: بیتکوین 1 میلیون دلاری: آینده‌ای واقعی یا توهم؟

عنوان: بیتکوین 1 میلیون دلاری: آینده‌ای واقعی یا توهم؟

پای بیت کوین به معاملات بازار مسکن در ایران باز شد!

پای بیت کوین به معاملات بازار مسکن در ایران باز شد!

افت چشمگیر در درآمدهای استخراج بیت کوین در ماه مه: تحلیل اثرات هاوینگ بیت کوین

افت چشمگیر در درآمدهای استخراج بیت کوین در ماه مه: تحلیل اثرات هاوینگ بیت کوین

واکنش بازار به تصمیم جدید فدرال رزرو: بیت کوین افزایش قیمت را تجربه کرد!

واکنش بازار به تصمیم جدید فدرال رزرو: بیت کوین افزایش قیمت را تجربه کرد!


تحلیل کاربران

شبکه لایتنینگ

parvizta

28/شهریور/1400

راه حل بسیار عالی برای پرداختهای خرد و کوچک است که هم در زمان و در هزینه صرفه بسیار زبادی دارد و مسلما معایبی نیز دارد که در ادامه مقاله با ان آشنا خواهیم شد .

65

کیف پول

abbaskorbanm

28/شهریور/1400

کیف پ، ل لایتنینگ کیف پول مخصوص شبکه بیت ک. یین است این کیف پول مطمعن و با اطمینان خاطر است که دا رای اعتبار خاصی است ودارای کارمزد کمی است

71

لحظه ها

majidsoltsni

28/شهریور/1400

لحظه‌ها می‌گذرند گرم باشیم و پر از فکرو‌ امید عشق باشیم و سراسرخورشید زندگی همهمه‌ی مبهمی از رد شدن خاطره‌هاست هرکجا خندیدیم، هرکجا خنداندیم زندگانی آنجاست

74

سرویس های عالی لایتینینگ

مسعودجعفری

07/فروردین/1401

باسلام،ارزهای دیجیتال در اینده جایگزین ارزهای کنونی خواهد شد و کشورهای جهان در پی بسترسازی مناسب و برنامه ریزی خوب هستند و همچنین صرافی های زیادی برای اینکه سرمایه گذاران در خرید و فروش دچار مشکل نشوند به دنبال پیاده سازی سرویس لایتنینگ در پلتفرم های خود هستند.

24

سلام به همگی

aedaeded

09/اسفند/1402

من اول بارم شروع کردم نمیدانم ماه اول چند کسب درامد مکنیم لطفا اگر میدانید به من بگید چطور به گیف پول انتقال بدم از مورد هم زیاد نمیدانم میشه درمورد معلومات بدید

4

اعتماد

samr

06/آذر/1400

کیف پول لایتنینگ خوبه به شرطی که فقط برای ارز دیجیتال نباشه و کاربرا بتونن برای موارد روز مره ازش استفاده کنن و اما باید اول اعتماد کاربران رو جلب کنن که امنیت بالای داره

35

پرداخت با بیت کوین

نوید

29/شهریور/1400

تا به بار نشستن این روی داد و دیدن رویداد پرداخت با بیت کوین بسبار مانده.مخصوصا در ایران که اصلا زیر ساختی وجود ندارد

47

شبکه

mahmood.rahmati

28/شهریور/1400

شبکه لایتنینگ یک راه‌حل ارائه‌شده برای مشکل شبکه بیت کوین، مبنی بر مقیاس‌پذیری آن نسبت به بازار جهانی و درعین‌حال حفظ غیرمتمرکز بودن و بی‌نیازی از دریافت مجوزهای معمول است

70

لایتنینگ بیت کوین

hastiiii

28/شهریور/1400

لایتنینگ بیت کوین میتونه از فشار ترافیک تراکنش ها کم کنه و در بهبود عملکرد تاثیر زیادی میزاره و میتوان با کیف پول لایتنینگ بیت کوین خیلی راحت تراکنش های خرد رو انجام داد

93

لایتنیگ

9139863733

28/شهریور/1400

با اینکار که لایتنیگ در امر جابجای داره انجام میده وکار را برای جابجای ارز استفاده اسان وبدون کلرمزد انجام داده امری قابل قبول برای تمامی کاربران ارز مجازی وبهترین بوده درحالی که اکثر کیف پولها برا یه جابجای کوچک باید صدبرابر ان را کارمزد میپرداختی

76

کیف پول

shahrzad1400

02/دی/1400

قطعا آن را در دست خود نگه نمی‌دارید، بلکه آن را در کیف پول یا در یک حساب بانکی ایمن ذخیره می‌کنید. کیف پول کریپتوکارنسی‌ نیز از همان اصول اصلی پیروی می‌کند. در نتیجه، با داشتن یک کیف پول رمزنگاری شده، توانایی ارسال و دریافت بیت کوین و سایر کریپتوکارنسی‌ها را خواهید داشت.

37

خیلی ممنون

سیدحسینحسینی

27/دی/1401

این کیف پول خیلی خوبه هرچی پولی ارزی دجتال داخلی این کیف امنیت کامل دارند متانه هر کشور استفاده کند

12

کیف‌ پول

mtpanah

28/شهریور/1400

در یک حساب بانکی معمولی، پول یا بهتر است بگوییم، ارزش آن نگهداری می‌شود. اما در کیف پول ارزهای دیجیتال، کلیدهای رمزنگاری شده عمومی و خصوصی نگهداری می‌شوند

92

کیف پول لایتنینگ

bejarkoly

28/شهریور/1400

شما در این مطلب با آموزش نحوه استفاده از کیف پول لایتنینگ آشنا میشوید باید بدانید که استفاده از کیف پولهای لایتنینگ باعث کاهش کارمزد و تسریع در انجام تراکنش خواهد شد.

86

کیف پول

babak67

28/شهریور/1400

ایجاد و مدیریت یک کانال پرداخت مبتنی بر شبکه لایتنینگ به زیرساخت‌هایی نیز احتیاج دارد که یکی از آنها کیف پول لایتنینگ است. با توجه به جلب توجه کسب‌وکارهای مختلف به بیت کوین، رقابت برای ایجاد بهترین کیف پول شبکه لایتنینگ نیز در میان ارائه‌دهندگان کیف پول افزایش یافته است. به همین دلیل در این مقاله، قصد داریم با نگاهی به اهمیت شبکه لایتنینگ، تعدادی از بهترین کیف پول‌های این شبکه را معرفی کنیم.

80

شبکه لایتنینگ وچگونگی استفاده ازان

زارع

28/شهریور/1400

لایه دوم شبکه بیت کوین لایتنینگ است که بااستفاده ازاین لایه دوم هم هزینه تراکنشهاکاهش می یابد وهم درتسهیل شدن پرداخت کمک مؤثری به کاربران می کندپس برای اجرای این امر به کیف پولی نیازاست که ازشبکه لایتنینگ پشتیبانی کند

84

کیف پول بیت کوین

p@r@stesh

28/شهریور/1400

کیف پول های لایتنینگ بیت کوین به سود شبکه بیت کوین خواهد بود و دیگه راحت میشه تراکنش های کوچیک رو انجام داد

87

هژار ریشی

هژارریشی

12/اسفند/1400

من به بیت کوین ایمان دارم وهیچی به گردش نمیرسه با آرزوی موفقیت برای همه‌ی دوستان عزیز یک شغل پر درآمد برای همه‌ی دوستان

25

کیف پول

Nimat

04/اردیبهشت/1401

کیف پول لایتنگ یک‌سرویس بسیار خوب وعالی میباشد که توسط آن میتوان‌که کار ها ی ارز دیجتلی را در به صورت مطمئن انجام داد......

26

آپ

aloo_6426

28/شهریور/1400

برنامه خوبیه ولی نمیدونم اطمینان کنم که میشه یا نه باید یک مدت باهاش کار کرد تا بتوانیم اطمینان لازم را حاصل کنیم

46

کیف.پول

Hadi49hadi

29/شهریور/1400

استارت‌آپ‌های پرداخت‌ برپایه لایتنینگ، مانند Bottle Pay، همچنان به جذب سرمایه از سرمایه‌داران خطرپذیر ادامه می‌دهند. به همین صورت اپلیکیشن پرداخت شبکه لایتنینگ، یعنی Fold، تنها دو و نیم میلیون دلار جمع‌آوری کرده است، تا به صاحبان بیت کوین‌ فرصتی برای مصرف رمزارز خود در خرده‌فروشی‌هایی مانند Target ، Macy و Domino بدهد.

67

دانلود اپلیکیشن موبایل کوینگرام

با اپلیکیشن اندروید کوینگرام از آخرین مطالب بازارهای مالی و رمزارز ها با خبر باشید، قیمت تمامی رمزارز ها در لحظه چک کنید و نرخ آنها را با مبدل ارز کوینگرام به یکدیگر تبدیل کنید، با دیگر افراد در مورد تحلیل ها و مطالب گفت و گو کنید، سبد دارایی ارزهای دیجیتال خودتان را بسازید و از سود و زیان خود در بازه های زمانی مختلف با خبر باشید و با شرکت رایگان در مسابقات پیش بینی رمزارز جایزه ببرید.
coingram
coingram
کوینگرام

استارتاپ کوینگرام به عنوان یک رسانه تخصصی در حوزه بازار های مالی وارز های دیجیتال ، فعالیت خود را از تیر 1398 شروع کرد. هدف ما از ابتدا آموزش وآشنایی مردم با علم و فناوری آینده یعنی بلاک چین بوده است. آشنایی با انواع ارز های دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم، آدا کاردانو و بقیه رمزارز ها میتواند ما را در انتخاب خرید و سرمایه گذاری در این حوزه بسیار بیشتر کمک کند. همان طور که سرمایه گذاری ها و ورود پول به این حوزه روز به روز بیشتر می شود، مسئولیت ما برای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی بیشتر می شود تا کسی درگیر پروژه های کلاه برداری و طرح های پانزی نشود.

برگزیده ها

درآمد از کوینگرام

شرایط و قوانین

مفاهیم پایه

آشنایی با بلاکچین

آشنایی با بیتکوین

آشنایی با اتریوم

کوینگرام

درباره ما

ارتباط با ما

شبکه های اجتماعی

اینستاگرامتلگرام

کلیه ی حقوق این سایت نزد کوینگرام محفوظ بوده و بازنشر محتوای اختصاصی با ذکر منبع بلامانع است.