coingram
کوینگرام

نوسان

قیمت

نام ارز

2.6%

62,749 $

3,796,314,500 تومان

Bitcoin

Bitcoin

btc

1.3%

2,971 $

179,737,635 تومان

Ethereum

Ethereum

eth

0%

0.9996 $

60,476 تومان

Tether

Tether

usdt

0.8%

596.5 $

36,088,855 تومان

Binance Coin

Binance Coin

bnb

0.1%

145.14 $

8,780,970 تومان

Solana

Solana

sol

0.1%

0.9998 $

60,488 تومان

USD Coin

USD Coin

usdc

1.3%

2,970 $

179,657,775 تومان

Staked Ether

Staked Ether

steth

0.8%

0.5021 $

30,377 تومان

XRP

XRP

xrp

5.6%

7.35 $

444,675 تومان

TonCoin

TonCoin

ton

0.6%

0.1436 $

8,688 تومان

Dogecoin

Dogecoin

doge

ایلان ماسک: من ساتوشی ناکاموتو نیستم

08/دی/1400
افزودن به نشان شده ها
ایلان ماسک: من ساتوشی ناکاموتو نیستم
Bitcoin
BTC
ساتوشی ناکاموتو
ایلان ماسک
2403
2 دقیقه

ایلان ماسک مجددا شایعات مبنی بر اینکه او ساتوشی ناکاموتو است را تکذیب کرد.

به نقل از یو تودی و فوربز، ایلان ماسک میلیاردر و مدیرعامل تسلا که در سال جاری به افزایش و سقوط قیمت بیت کوین منجر شده است، به یکی از تاثیرگذارترین افراد در عرصه کریپتو تبدیل شده است. ایلان ماسک در برنامه پادکستی با لکس فریدمن (Lex Fridman) بیان کرد به عقیده او ایده‌های فردی به نام نیک زابو (Nick Szabo) که مهندس کامپیوتر و فعال در عرصه رمز ارزها است، منجر به ساخت اولین رمز ارز جهان به نام بیت کوین شده است.

ماسک در خصوص ساتوشی ناکاموتو خالق اسرارآمیز بیت کوین صحبت کرد و اذعان داشته است که هویت واقعی ناکاموتو به اندازه تکامل ایده‌هایی که به خلق بیت کوین منجر شده است مهم نیست. وی نیک زابو را به عنوان نیروی محرکه این ایده‌ها نام برده است.

مشخصا نمی‌دانم که چه کسی بیت کوین را ایجاد کرده است اما در این خصوص مردد هستم. به نظر می‌رسد نیک زابو احتمالا بیشتر از هر فرد دیگری مسئول تکامل ایده‌های بیت کوین است. وی ادعایی ندارد که ساتوشی ناکاموتو است اما به نظر می‌رسد بیشتر از هر فرد دیگری، مسئول ایده‌های بیت کوین است.

ایلان ماسک در پاسخ به این سوال که آیا ناشناس بودن هویت ساتوشی ناکاموتو یک ویژگی است یا یک نقص، گفت:

می‌توانید به تکامل ایده‌ها قبل از عرضه بیت کوین نگاه کنید و ببینید چه کسی این ایده‌ها را نوشته است. این بخش جالبی از تاریخ انسان است که یک فناوری خاص وجود دارد که خالق کاملا ناشناسی دارد.

نیک زابو به عنوان خالق بیت گلد (Bit Gold) یکی از اجداد بیت کوین و قراردادهای هوشمند دیجیتالی است که سرانجام به بخش کلیدی و مهم بلاک چین اتریوم تبدیل شده است. زابو انکار کرده که ساتوشی ناکاموتو است و در سال ۲۰۱۴ بیان کرد «شما من را با ساتوشی اشتباه گرفته‌اید اما به این موضوع عادت کرده‌ام.«

ایلان ماسک در این خصوص گفته است:

شاید تک تک افراد به اندازه تمام افرادی که در تکامل ایده‌ها حضور داشته‌اند مهم نباشند. فکر کردن درباره تاریخ و گذشته، ناراحت‌کننده است اما شاید اکثر اسامی فراموش شده باشند. به هرحال، اسامی چه سودی دارند؟ اسم‌ها فقط به ایده‌ها مرتبط هستند. اسامی اصلا به چه معنا هستند؟

ناپدید شدن ساتوشی ناکاموتو اندکی پس از عرضه بیت کوین باعث شده است که طی یک دهه اخیر، حدس و گمانه‌زنی‌هایی درباره این موضوع به وجود آید که چه کسی مسئول خلق بیت کوین و علاقه زیاد به رمزارزها است که منجر به خلق هزاران کوین مختلف شده است.

راز هویت ساتوشی ناکاموتو به بیت کوین کمک کرده است تا به عنوان یک فناوری مستقل و غیرمتمرکز توسعه یابد. خالق سایر رمزارزها نظیر ویتالیک بوترین موسس اتریوم سعی کرده‌اند تا از تاثیر بیش از حد بر روی پروژه‌های خود و افزایش متمرکزسازی اجتناب کنند.

وی در ادامه گفت قراردادهای هوشمند مبتنی بر اتریوم را متوجه نمی‌شود. قراردادهای هوشمند، قراردادهای مبتنی بر بلاک چین و خوداجرایی هستند که در صورت فراهم شدن شرایط خاص، اجرا می‌شوند. ماسک در این خصوص گفت:

من هرگز نفهمیدم قراردادهای هوشمند چه چیزی هستند. من برای فهمیدن قراردادهای هوشمند بیش از حد خنگ هستم. رویکرد کلی من نسبت به هر چیزی این است که فهم کامل و شفافی از آن داشته باشم.

ایلان در ادامه، تاخیر در تراکنش‌های بیت کوین را زیاد دانست و بیت کوین را مناسب ذخیره ارزش و ثروت نه ارزی برای انجام پرداخت نام برد. به عقیده او دوج کوین ظرفیت تراکنش بیشتر و کارمزد کمتری نسبت به بیت کوین دارد.

در حال حاضر برای انجام یک تراکنش بیت کوین باید مبلغ زیادی را به عنوان کارمزد بپردازید. بنابرین نمی‌توانید از آن برای بسیاری از کاربردها استفاده کنید. ضمن اینکه بیت کوین حتی پاسخگوی حجم بالای تراکنش‌ها نیست.

ایلان ماسک در ادامه افزود اندازه کوچک بلاک‌های بیت کوین و زمان بالای همگام‌سازی آن در سال ۲۰۰۸ به دلیل نبود زیرساخت اینترنتی مناسب، قابل قبول بوده است اما امروزه سرعت بیت کوین واقعا پایین است. او دوج کوین را برای خصوصیات ضدتورمی‌ آن ستود و دلیل آن را وجود انگیزه برای استفاده از دوج کوین دانست.

اگر یک دارایی به حد کافی خاصیت ضد تورمی داشته باشد و انتظار افزایش ارزش آن در طول زمان وجود داشته باشد، انگیزه‌ای برای خرج کردن آن وجود نخواهد داشت.

ارسال دوج کوین به فضا

مالک شرکت تسلا در پاسخ به سوالی مبنی بر استفاده از دوج کوین در مریخ پاسخ داد ارزی که در این سیاره استفاده شود باید متفاوت باشد زیرا با توجه به سرعت نور، همگام‌سازی تراکنش‌ها بسیار سخت خواهد بود. ماسک در ادامه پیش‌بینی کرد که ممکن است دوج کوین یا شاید سایر رمزارزها سرانجام به ارز رسمی سیاره مریخ تبدیل شوند. ماسک قبلا پروژه‌ای را پیشنهاد داده بود که طی آن، از موشک شرکت SpaceX استفاده شود تا دوج کوین را به معنای واقعی به ماه بفرستد.

به نظرم مریخ باید ارز متفاوتی داشته باشد. نمی‌دانم سیاره مریخ رمزارز خواهد داشت یا خیر، اما احتمال آن زیاد است. این رمزارز، نوعی رمزارز داخلی متعلق به سیاره مریخ خواهد بود. آینده مریخ باید در دستان مریخی‌ها باشد.

به عقیده ماسک سیستم مالی کنونی منسوخ شده است. بانک‌ها هنوز در سال ۲۰۲۱ از سرورها و دیتابیس‌ها استفاده می‌کنند و زبان متداول تجاری آن‌ها قدیمی است. دولت‌ها قادرند تا اطلاعات پولی را دستکاری کنند و پول بیشتری برای مقاصد خود چاپ کنند. بانک‌های مرکزی منابع مالی را توسط شکل نامناسب مالیاتی تامین می‌کنند. به عقیده ماسک رمز ارزها می‌توانند این مشکلات را حل کنند.

ماسک در انتها بیان کرد:

اگر شما در بیابان بدون غذا گیر افتاده باشید، تمام بیت کوین‌های جهان هم نمی‌تواند شما را از گرسنگی نجات دهد.

به نظر شما ایلان ماسک می‌داند ساتوشی ناکاموتو واقی کیست؟ آیا او دوج کوین را به مریخ می‌فرستند؟

منبع:

میهن بلاکچین


امتیاز دادن به خبر

با لایک کردن هر خبر شما می توانید کوین بیشتر جایزه بگیرید


مطالب مرتبط با این موضوع

پای بیت کوین به معاملات بازار مسکن در ایران باز شد!

پای بیت کوین به معاملات بازار مسکن در ایران باز شد!

افت چشمگیر در درآمدهای استخراج بیت کوین در ماه مه: تحلیل اثرات هاوینگ بیت کوین

افت چشمگیر در درآمدهای استخراج بیت کوین در ماه مه: تحلیل اثرات هاوینگ بیت کوین

واکنش بازار به تصمیم جدید فدرال رزرو: بیت کوین افزایش قیمت را تجربه کرد!

واکنش بازار به تصمیم جدید فدرال رزرو: بیت کوین افزایش قیمت را تجربه کرد!

کاهش محسوس قیمت بیت کوین در پیش از جلسه فدرال رزرو!

کاهش محسوس قیمت بیت کوین در پیش از جلسه فدرال رزرو!

تحلیل اخیر قیمت بیت کوین: نوسانات و پیش‌بینی‌ها در بازار!

تحلیل اخیر قیمت بیت کوین: نوسانات و پیش‌بینی‌ها در بازار!


تحلیل کاربران

ایلان ماسک را سرمشق اراده قرار داد

mhmwdya

29/مهر/1402

بنظرمن اگر درکشور خودمان کسانی بودن بدونه ترس ملک وثروت خود را اعلام ورقابت در کسابت داشتیم این وضعمان نبود جون برای جندملیون (جند ریال زمان شاه )ادم میکشن ودادگاه نیز اماده سهم وتبریه کردن است عدالت دبانت وانسانیت رویاست درایران حال

0

ماسک وساتوشی

marwan

10/دی/1402

او ادعا می کند که ناکاموتو نیست، اما من مطمئن نیستم. این نه اینجاست و نه آنجا، اما به نظر می رسد که او بیش از هر کس دیگری مسئول ایده های پشت بیت کوین است

2

ساتوشی

hamidkiani

30/بهمن/1401

من کلا عقیده دارم شخصی به نام ساتوشی اصلا وجود خارجی ندارد و تنها یک اسم ساختگی میباشد و برای منحرف کردن افکار بکار برده شده واین بدلیل منافع مشترکی است که غولهاونهنگهای رمز ارز از آن برخوردارند میباشد

3

دوج کوین یا بیتکوین

pc_ebi

10/دی/1400

ایلان ماسک می‌گوید دوج‌کوین «اساساً بهتر از هر چیز دیگری است» در حالی که از بیت‌کوین انتقاد می‌کند .

6

هزینه روزانه زندگی

[email protected]

08/دی/1400

رییس شرکت خودروسازی تسلا، سازنده خودروهای برقی، آیلان ماسک، دیروز در یک توییت نوشت که امسال مجبور است 11 میلیارد دلار مالیات پرداخت کند

14

ایلان تاسک

pouria1363

08/دی/1400

تحلیلی ندارم مردک مزخرف گند زده به بازار کریپتو بیخودی هم گنده اش کردن ظاهراً این مسأله همه جای دنیا هست که خدا نکنه یکی به هر دلیلی گنده بشه

16

ماسک

dors@1

08/دی/1400

این شخصیتی که ایلان ماسک توی حوزه ارزها پیدا کرده باعث شده به ساتاشوی ناکاموتو خطاب شه که به نظر بعید میاد

37

ایلان یا مار

shahin1972m

09/دی/1400

فرقی نمیکنه که ایشون(ایلان ماسک) ساتوشی باشند یانه، کسیکه هر لحظه اراده کنه میتونه زهرشرو بریزه و معادلات ارزدیجیتال رو بهم بریزه مهم نیست که ساتوشی باشه یانه.

12

ساتوشی

mtpanah

08/دی/1400

برای‌ کسی‌ یا‌ کساییی‌ که‌ سرمایگدذاری‌ کردن‌ یا‌ تریدمیکنن‌ چ‌ فرقی‌ میکنه‌ ساتوشی‌ ناکاماتو‌ کیه‌ فقط‌ بازار‌ سود‌ بده‌ حالا‌ هرکی‌ میخواد‌ ساتوشی‌ باشه‌ مهم‌ نیست

33

ماسک

bahram72

09/دی/1400

ایلان ماسک یه شخصیت بزرگ هست که به راحتی ارزها رو بالا و پایین می‌کنه ولی نمیتونه ساتوشی باشه چون ساتوشی ناکاموتو تا ابد هویتش مخفی خواهد بود

28

جالب

absama

10/دی/1400

موفقیت، مجموعه‌ای از تلاش‌های کوچک است که هر روز و هر روز تکرار شده‌اند. روبرت کالیر (نویسنده‌ی کتاب‌های خودیاری)

7

ساشی ناکاموتو

[email protected]

08/دی/1400

ایلان ماسک میلیاردر معروفی که سال قبل تاثیر زیادی در قیمت عرصه کریپتو داشت وی در جدیدترین گفته خود اعلام کرده که او ساشی ناکاموتو نیست. ساشی کسی است که اولین رمز ارز بیت کوین را پایه ریزی کرد و ایده او بود ولی هنوز معلوم نیست اسم واقعی او کیست و سازنده بیت کوین همچنان مشخصه اش مخفی است.

29

گالا

Bonyadcity

08/دی/1400

ارز گالا Gala چیست؟ - زوم ارز ۲۴ آذر ۱۴۰۰ — رمز ارز گالا GALA، ابزار دیجیتال اکوسیستم بازی های گالا هستند که بر روی بلاکچین اتریوم کار می کنند و با استاندارد ERC-20 مطابقت دارد.

31

ماسک نابغه امروز

shahrzad1400

08/دی/1400

بنظرمن ماسک یک نابغه پولسازه وبایدم ساتوشی نباشه ساتوشی هم نابغه است اما بنظرم ایلان ماسک یک نابغه پولساز است وساتوشی یک دانشمند نابغه است

15

سرمایه گذارریسک پذیر

hamedsarvar

10/دی/1400

ایلان ماسک با سرمایه گذاری در رمزارزها بازار رمز ارزها رونق بخشید یه جوری به جهان شناساند که تا ریسک نکنی موفق نخواهی شد حالا که بازاردردستان ماسک هست می‌تونه با بیرون کشیدن سرمایه اش از هر کدام از رمز ارزها نوسان شدیدی در قیمتش ایجاد کنه

2

ایلان ماسک

s@m@d

08/دی/1400

ایلان ماسک میتونه خود ساتوشی باشه و یه مدت هستش که این موضوع خیلی جدی به چشم میخوره و هرچند که ردش کرده ولی امکانش هست خودش باشه

39

ایلان ساتوشی

hanih

08/دی/1400

ایلان ماسک اعلام کرد که من ساتوشی نیستم مگه آقای رایت نگفته که ساتوشی هستم ودر دادگاه ثابت کرده ومالک یک میلیون و یکصد بیت کوین شد

33

ساتوشی و ایلان

09192110430

08/دی/1400

بار دیکر ایلان ماسک ادعای اینکه ساتوشی ناکاموتو نیست را بیان کرده ولی واقعا بودن یا نبودن خالق بیت کوین مهمه کیه یا امیتل شخصی و هوس ارزهای دیجیتال و نوسانات شدید بازار با یک توییت مهمه؟

9

ساتوشی

Hossein1366412

09/دی/1400

ایلان ماسک یا ساتوشی ناکوموتو فرقی نمی کنه هرفرد یا سازمان یا دولتی که باعث بهبود شرایط ودرامد مردم بشه خوبه وایده های ماسک در زمینه اهداف بلند پرواز برای بهبود زندگی

15

ایلان ماسک

ماهور

08/دی/1400

ایلان ماسک نمیتونه ساتوشی ناکاموتو باشه چون ایلان ماسک فقط داره از این حوزه با استفاده از اسمش سود جمع میکنه

43

ایلان ماسک

amer425

08/دی/1400

ایلان ماسک رقیب سرسخت شیباست خیلی خوبه که اینجور ارز ها هستن ولی یه دفعه سود ی دفعه ضرر باید حواسمان باشه و با تجربه باشیم

18

ایلان ماسک

امینکوین

08/دی/1400

مرسی اعتماد به نفس! بفرما ساتوشی باش. حالا درسته که در جهان بیزنس بی‌رقیب و یه‌دونه هستی ولی دلیل نمیشه که ما فرض کنیم همه خوبان خودتی، داداش!

27

ارزکهکشانی

mahmadiyas

09/دی/1400

فقط تصورکنیدچندسال دیگه عملاروی زمین نمیشه زندگی کردوبایدبه کرات دیگه بریم وبزی ییم ولی اینکه ارزدیجیتال اونجام کمکمونه ودرامدمون اونجااوکیه.

11

ایلان ماسک من ساتوشی ناکاموتو نیستم

shamsi.ali

08/دی/1400

ماسک در خصوص ساتوشی ناکاموتو خالق اسرارآمیز بیت کوین صحبت کرد و اذعان داشته است که هویت واقعی ناکاموتو به اندازه تکامل ایده‌هایی که به خلق بیت کوین منجر شده است مهم نیست. وی نیک زابو را به عنوان نیروی محرکه این ایده‌ها نام برده است.

14

ارز

leylla

08/دی/1400

ایلان‌ماسک رقیب سرسخت شیباس و با ثروتش میتونه در بازار رمز ارزها ودنیای مجازی خیلی موثر باشه و باعث نوسانات بشه

31

ماسک ساتوشی نیست

زارع

08/دی/1400

وقتی که ایلان ماسک خودش اقرار می کند که مفهوم قراردادهای هوشمند را نمی فهمد وبیت کوین یک ذخیره ارزش است نه ارزی برای پرداخت ودوج کوین را به مریخ می فرستد اگر بتواند به کمک توسعه دهند گان ارزدیجیتال راهی برای رفتن به کره مریخ همراه با دوج کوین فراهم شود

22

ایلاین حلیه گر

zaro

08/دی/1400

ایلان ماسک میخواد نظر ها را از بیت کویین ب گرداند و ارزش گذار ویژه بر دوج کین قرار دهد و خود را ساتو شی اینده معرفی کند شاید خود را به پادشاه دنیا معرفی کند بعد جهش 1100 شدن بیت کویین عکس کسی دیگه به مجله تایم ثبت میشو

15

ایلان ماسک

محمدرضااکبریان

08/دی/1400

به نظرم ساتوشی ناکاموتو خود ایلان ماسک هست ولی اهمیتی نداره مهم سود و ضرری هست که از روی بیت کوین به دست میاد

25

دوج کویین

Mohsen31062

08/دی/1400

دوج کویین به زودی سقف قبلی خودش رو میزنه داره زیر سازی می‌کنه و به زودی پرواز می‌کنه...دوستان این فقط یه تحلیله ملاک خرید و فروش قرار ندید...موفق باشید

5

دانلود اپلیکیشن موبایل کوینگرام

با اپلیکیشن اندروید کوینگرام از آخرین مطالب بازارهای مالی و رمزارز ها با خبر باشید، قیمت تمامی رمزارز ها در لحظه چک کنید و نرخ آنها را با مبدل ارز کوینگرام به یکدیگر تبدیل کنید، با دیگر افراد در مورد تحلیل ها و مطالب گفت و گو کنید، سبد دارایی ارزهای دیجیتال خودتان را بسازید و از سود و زیان خود در بازه های زمانی مختلف با خبر باشید و با شرکت رایگان در مسابقات پیش بینی رمزارز جایزه ببرید.
coingram
coingram
کوینگرام

استارتاپ کوینگرام به عنوان یک رسانه تخصصی در حوزه بازار های مالی وارز های دیجیتال ، فعالیت خود را از تیر 1398 شروع کرد. هدف ما از ابتدا آموزش وآشنایی مردم با علم و فناوری آینده یعنی بلاک چین بوده است. آشنایی با انواع ارز های دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم، آدا کاردانو و بقیه رمزارز ها میتواند ما را در انتخاب خرید و سرمایه گذاری در این حوزه بسیار بیشتر کمک کند. همان طور که سرمایه گذاری ها و ورود پول به این حوزه روز به روز بیشتر می شود، مسئولیت ما برای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی بیشتر می شود تا کسی درگیر پروژه های کلاه برداری و طرح های پانزی نشود.

برگزیده ها

درآمد از کوینگرام

شرایط و قوانین

مفاهیم پایه

آشنایی با بلاکچین

آشنایی با بیتکوین

آشنایی با اتریوم

کوینگرام

درباره ما

ارتباط با ما

شبکه های اجتماعی

اینستاگرامتلگرام

کلیه ی حقوق این سایت نزد کوینگرام محفوظ بوده و بازنشر محتوای اختصاصی با ذکر منبع بلامانع است.