coingram
کوینگرام

نوسان

قیمت

نام ارز

0.8%

63,191 $

3,785,140,900 تومان

Bitcoin

Bitcoin

btc

5.1%

2,571 $

153,991,519 تومان

Ethereum

Ethereum

eth

0.1%

1 $

59,900 تومان

Tether

Tether

usdt

1.9%

571.4 $

34,224,464 تومان

Binance Coin

Binance Coin

bnb

3.9%

147.3 $

8,823,270 تومان

Solana

Solana

sol

0.1%

0.9999 $

59,894 تومان

USD Coin

USD Coin

usdc

0%

0.582 $

34,862 تومان

XRP

XRP

xrp

5.1%

2,569 $

153,899,273 تومان

Staked Ether

Staked Ether

steth

1.1%

0.1053 $

6,307 تومان

Dogecoin

Dogecoin

doge

1%

5.57 $

333,643 تومان

TonCoin

TonCoin

ton

وضعیت بازار: ثبات قیمت‌ها با بیشترشدن احتمال گفت‌و‌گوی روسیه و اوکراین

07/اسفند/1400
افزودن به نشان شده ها
وضعیت بازار: ثبات قیمت‌ها با بیشترشدن احتمال گفت‌و‌گوی روسیه و اوکراین
Bitcoin
BTC
تحلیل
Market
1676
2 دقیقه

با بیشترشدن احتمال گفت‌وگو مقامات روسیه و اوکراین بر سر آتش‌بس، قیمت‌ در بازار بیت کوین و ارزهای دیجیتال، پس از جهش روز گذشته، تا حدودی تثبیت شده است. این در حالی است که آخرین گزارش‌ها نشان می‌دهد درگیری میان نیروهای دو کشور به خیابان‌های کی‌یف رسیده است.

به گزارش کوین دسک، روز گذشته و پس از آنکه مقامات روسیه اعلام کردند آماده گفت‌وگو با اوکراین هستند، قیمت بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال به میزان قابل‌توجهی افزایش یافت.

دیمتری پسکوف (Dmitry Peskov)، سخنگوی کرملین، روز گذشته گفته بود «پوتین آماده است تا یک هیئت روسی را به نمایندگی از خود و برای مذاکره روانه مینسک، پایتخت بلاروس کند». با این حال در ادامه اظهارنظرهایی از پوتین منتشر شد که نشان می‌داد رئیس‌جمهور روسیه برای مذاکره با اوکراین چندان جدی نیست. این در حالی است که طبق آخرین گزارش‌ها از اوکراین، در ساعات اخیر درگیری‌ها در کی‌یف، پایتخت این کشور، شدت گرفته است.

در روزهای اخیر، بازارهای مالی، از جمله ارزهای دیجیتال، به‌طوری کلی درگیر نوسان‌های شدیدی بودند. شاخص «S&P500» در ۲۴ ساعت گذشته ۲ درصد رشد کرده است و ارزش روبل روسیه در برابر دلار نیز مجدداً افزایش یافته است؛ البته همچنان قیمت روبل در بازارهای جهانی نزدیک به پایین‌ترین سطوح تاریخ است.

در ۲۴ ساعت اخیر، بیت کوین در مقایسه با آلت کوین‌ها عملکرد ضعیت‌تری داشته است. در حالی که بیت کوین از روز گذشته تاکنون تنها ۱.۵۱ درصد رشد کرده است، اتریوم و ریپل به‌ترتیب جهش‌هایی ۶ و ۱۰ درصدی را تجربه کرده‌اند. لونا، ارز دیجیتال اصلی شبکه ترا (Terra)، هم که این روزها کاملاً خلاف جهت بازار حرکت می‌کند، در ۲۴ ساعت گذشته حدود ۱۰ درصد افزایش قیمت داشته است.

از آنجایی که میزان نوسان در بازار اخیراً بیشتر شده است، برخی از تحلیلگران انتظار دارند روند بازیابی ۲۴ ساعت اخیر قیمت‌ها همچنان ادامه داشته باشد. روز پنجشنبه، نرخ نوسانات ضمنی هفتگی بیت کوین به ۷۵ درصد سالانه رسید. این رقم بالاتر از نرخ‌های ۱ ماهه، ۳ ماهه و حتی ۶ ماهه است؛ درست مانند اتفاقی که پس از سقوط مه ۲۰۲۱ (اردیبهشت) رخ داد.

نوسان ضمنی یا نوسان تخمینی ابزاری است که از آن برای پیش‌بینی حرکات احتمالی بعدی قیمت در بازه‌های زمانی مشخص استفاده می‌شود. رشد این شاخص به معنی نزولی‌بودن و کاهش آن به معنی صعودی‌بودن احساسات معامله‌گران است.

به گفته تحلیلگران، ساختار معکوس روند نوسان قیمت بیت کوین معمولاً پیش از رسیدن به کف‌های قیمتی نمایان می‌شود.

جهش کنونی میزان نوسانات قیمت بیت کوین می‌تواند کوتاه‌مدت باشد، اما تأثیر آن در به تأخیر انداختن حرکت صعودی بازار، احتمالاً محسوس خواهد بود.

مؤسسه معاملاتی «QCP Capital»، اخیراً در گزارشی نوشته است:

جهش قیمت در بازارهای آنی احتمالاً با فروش آنی (در لحظه) سرمایه‌گذاران همراه خواهد شد و مانعی برای رشد بیشتر قیمت ایجاد خواهد کرد.

رشد حجم معاملات یک نشانه مثبت است یا منفی؟

مانند افزایش نوسان در بازار، حجم معاملات بیت کوین در صرافی‌های مطرح ارز دیجیتال نیز به بالاترین سطح خود از زمان سقوط بازار در ۵ دسامبر (۱۴ آذر) رسیده است. افزایش حجم فروش در بازار معمولاً به این معنی است که بخشی از سرمایه‌گذاران بی‌خیال سود‌های قبلی خود شده و برای پیش‌گیری از ضررهای بیشتر از بازار خارج شده‌اند؛ حرکتی که می‌تواند در ادامه منجر به جهش قیمت در کوتاه‌مدت شود.

در طول ۲۴ ساعت گذشته، شاخص نسبت حجم معاملات خرید به فروش کمی رشد داشته است که به معنی بیشترشدن احساسات صعودی میان معامله‌گران است. با این حال روند حجم معاملات برای چند ماه گذشته همچنان نزولی است.

دیوید دونگ (David Duong)، محقق ارشد صرافی کوین بیس، به‌تازگی گفته است:

حجم معاملات در صرافی [کوین بیش] همچنان کم به نظر می‌رسد و این در حالی است که فضای ارز دیجیتال حرکات [قیمتی] بزرگی را تجربه می‌کند. این وضعیت نشان‌دهنده کاهش میل به پذیرش ریسک میان سرمایه‌گذاران و اقدامات محدود فعالان بازار است.

کوین بیس که بزرگترین صرافی ارز دیجیتال آمریکا و دومین صرافی بزرگ جهان است، روز پنجشنبه گزارش درآمدی سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۲۱ خود را هم منتشر کرد که نشان می‌دهد درآمد این صرافی در این مدت بالاتر از پیش‌بینی کارشناسان بوده است. این صرافی به سهام‌داران خود در رابطه با نوسانات شدید بازار ارز دیجیتال در این مدت هشدار داده و گفته است که انتظار دارد حجم معاملات در سه‌ماه اول ۲۰۲۲ کاهش یابد.

نمودار حجم معاملات بیت کوین در صرافی‌های ارز دیجیتال.

منبع:

ارز دیجیتال


امتیاز دادن به خبر

با لایک کردن هر خبر شما می توانید کوین بیشتر جایزه بگیرید


مطالب مرتبط با این موضوع

آیا بیت‌کوین به زیر ۵۰ هزار دلار سقوط می‌کند؟ ترس شدید بازار را فرا گرفته!

آیا بیت‌کوین به زیر ۵۰ هزار دلار سقوط می‌کند؟ ترس شدید بازار را فرا گرفته!

آیا سپتامبر سرنوشت بیت‌کوین را تغییر خواهد داد؟ بررسی سناریوهای محتمل

آیا سپتامبر سرنوشت بیت‌کوین را تغییر خواهد داد؟ بررسی سناریوهای محتمل

آیا پیروزی ترامپ قیمت بیت‌کوین را به ۱۰۰ هزار دلار می‌رساند؟

آیا پیروزی ترامپ قیمت بیت‌کوین را به ۱۰۰ هزار دلار می‌رساند؟

افزایش شدید بازار کریپتو پس از سخنرانی پاول: آیا کاهش نرخ بهره نزدیک است؟

افزایش شدید بازار کریپتو پس از سخنرانی پاول: آیا کاهش نرخ بهره نزدیک است؟

سه‌چهارم از بیت‌کوین‌های در گردش طی شش ماه گذشته جابه‌جا نشده‌اند!

سه‌چهارم از بیت‌کوین‌های در گردش طی شش ماه گذشته جابه‌جا نشده‌اند!


تحلیل کاربران

باز هم بیت کوین

arien

07/اسفند/1400

به نظر من که این کارو انجام نمیدن چون میدونند قیمت واقعی بیت کوین خیلی بیشتر از این هاست و این خبر خوبی نیست

12

روسیه

llpymnll

07/اسفند/1400

جنگ بین روسیه و اوکراین سرمایه‌گذاران را وادار کرده است تا زمانی که وضعیت روشن شود، به کالاهایی مانند طلا و نفت به عنوان ذخیره ارزش تکیه کنند.

11

ثبات بازارهای ارزدیجیتال

زارع

07/اسفند/1400

با احتمال گفتگو میان اوکراین وروسیه دوباره اداری وثبات به صرافی های ارز دیجیتال وبازارهای مالی برگشت ولی اصلاح قیمت‌های ارز دیجیتال ادامه دارد سه ماهه نخست یال ۲۰۲۲ با کاهش ارزهای دیجیتال خصوصا درصرافی ها مواجه بودیم

15

جنگ

Mohammadyousefi

07/اسفند/1400

امیدواریم و ارزو میکنیم در دنیا هیچ جنگی شکل نگیرد چون این مردم بیگناه هستند که اسیب میبینند،اما اگر گفتگو و صلح ایجاد بشه مطمئنا بازار بسمت صعود خواهد رفت و اوضاع بهبود پیدا میکنه

16

گفتگو

dors@1

07/اسفند/1400

فعلا چون منتظر این گفتگو بین اوکراین و روسیه هستیم قیمت ها تقریبا با ثبات روبرو هستن و بعد از مشخص شدن نتیجه بازم میتونه تاثیر زیادی بزاره

30

مزاکره

bahram72

07/اسفند/1400

خبر مزاکره بین روسیه و اوکراین بازار رو از ریزش خارج کرده و با ثبات دنبال میشن و حالا همه چی به این مزاکره بستگی داره که صعودی شن یا نزولی

26

جنگ

musictop

07/اسفند/1400

روسیه‌ اگه‌ میخواهد‌ جنگی‌ بکند‌ باید‌ با‌ صحبت‌ راه‌ حل راپیدا‌ کند‌ نه‌ با‌ کشتن‌ زن‌ و‌ کودکان‌ این‌ جنگ‌ جنگ‌ مردانگی‌ نیست

16

جنگ

shahrzad1400

07/اسفند/1400

بعید است بااین تلاطمی که در رمزارزها به واسطه جنگ اکراین وروسیه پیش آمده با مذاکرات ثبات پیدا کند چون یکی ازعوامل جنگ است مواردی دیگر هم در این بالا وپایین شدنها دخیل خواهدبود

10

روسیه

peymanlvr

07/اسفند/1400

بانک مرکزی روسیه پیشنهاد کرده که تعدادی از فعالیت‌های مرتبط با ارزهای دیجیتال ممنوع میشه. نهادهای زیادی همچون وزارت دارایی، دومای ایالتی و دولت روسیه با این پیشنهاد مخالفت کردن. دیمیتری مدودف نخست وزیر سابق و نایب‌رئیس فعلی شورای امنیت فدراسیون روسیه هم اعلام کرد که میدونه بانک مرکزی روسیه برای حفظ ثبات مالی این کشور و محافظت از شهروندان خود دست به این کار زده اما از آنجا که ممنوع‌کردن یک چیز اغلب نتیجه معکوسی داره، او هم با این طرح مخالف است.

35

ثبات

asalbanoo1364

07/اسفند/1400

قسمت ها با ثبات روبرو شدن چون احتمال اینکه مزاکره مثبت پیش بره زیاد شده و اگه نتیجه مثبت از این مزاکره بیاد بهتر هممیشه

30

بیت کوین

mzanghaei

07/اسفند/1400

انشااله قیمت بیت کوین روند بالا رفتن رو داشته باشه وبازار ارز همیشه در حد خوب و عالی باشه.و اینکه کشورمان از تحریم خارج بشه تا راه های به دست آوردن ارز دیجیتال آزاد باشه و امکانات حساب ارزی مشکلی نداشته باشیم.

8

دانلود اپلیکیشن موبایل کوینگرام

با اپلیکیشن اندروید کوینگرام از آخرین مطالب بازارهای مالی و رمزارز ها با خبر باشید، قیمت تمامی رمزارز ها در لحظه چک کنید و نرخ آنها را با مبدل ارز کوینگرام به یکدیگر تبدیل کنید، با دیگر افراد در مورد تحلیل ها و مطالب گفت و گو کنید، سبد دارایی ارزهای دیجیتال خودتان را بسازید و از سود و زیان خود در بازه های زمانی مختلف با خبر باشید و با شرکت رایگان در مسابقات پیش بینی رمزارز جایزه ببرید.
coingram
coingram
کوینگرام

استارتاپ کوینگرام به عنوان یک رسانه تخصصی در حوزه بازار های مالی وارز های دیجیتال ، فعالیت خود را از تیر 1398 شروع کرد. هدف ما از ابتدا آموزش وآشنایی مردم با علم و فناوری آینده یعنی بلاک چین بوده است. آشنایی با انواع ارز های دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم، آدا کاردانو و بقیه رمزارز ها میتواند ما را در انتخاب خرید و سرمایه گذاری در این حوزه بسیار بیشتر کمک کند. همان طور که سرمایه گذاری ها و ورود پول به این حوزه روز به روز بیشتر می شود، مسئولیت ما برای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی بیشتر می شود تا کسی درگیر پروژه های کلاه برداری و طرح های پانزی نشود.

برگزیده ها

درآمد از کوینگرام

شرایط و قوانین

مفاهیم پایه

آشنایی با بلاکچین

آشنایی با بیتکوین

آشنایی با اتریوم

کوینگرام

درباره ما

ارتباط با ما

شبکه های اجتماعی

اینستاگرامتلگرام

کلیه ی حقوق این سایت نزد کوینگرام محفوظ بوده و بازنشر محتوای اختصاصی با ذکر منبع بلامانع است.