coingram
کوینگرام

نوسان

قیمت

نام ارز

0.8%

62,984 $

3,898,709,600 تومان

Bitcoin

Bitcoin

btc

4.2%

3,180 $

196,825,287 تومان

Ethereum

Ethereum

eth

0.2%

1 $

61,962 تومان

Tether

Tether

usdt

2.2%

591.2 $

36,592,804 تومان

Binance Coin

Binance Coin

bnb

4.1%

136.25 $

8,433,875 تومان

Solana

Solana

sol

0%

1 $

61,962 تومان

USD Coin

USD Coin

usdc

4.3%

3,177 $

196,648,253 تومان

Staked Ether

Staked Ether

steth

1.4%

0.5124 $

31,718 تومان

XRP

XRP

xrp

4.5%

0.1431 $

8,858 تومان

Dogecoin

Dogecoin

doge

3.9%

5.29 $

327,451 تومان

TonCoin

TonCoin

ton

داده‌های تازه: نهنگ‌های بیت کوین در حال فروش و سرمایه‌گذاران کوچک مشغول خرید هستند

22/اسفند/1400
افزودن به نشان شده ها
داده‌های تازه: نهنگ‌های بیت کوین در حال فروش و سرمایه‌گذاران کوچک مشغول خرید هستند
Bitcoin
BTC
Whale
OnchainData
2556
3 دقیقه

آن‌طور که از آخرین آمارها پیداست، سرمایه‌گذاران ثروتمند بیت کوین اخیراً تمایل کمی به خرید واحدهای جدید نشان می‌دهند و این در حالی است که سرمایه‌گذاران خرد، پیوسته موجودی خود را بیشتر می‌کنند.

به گزارش یوتودی، قیمت بیت کوین در حال حاضر بیش از ۸ درصد پایین‌تر از اوج هفت روز اخیر خود، یعنی ۴۲٬۵۰۰ دلار است. با این حال، همان طور که داده‌های درون‌زنجیره‌ای نشان می‌دهند، این موضوع مانع خوش‌بینی سرمایه‌گذاران خرد نشده است.

پلتفرم اِکوینومتریکس (Ecoinometrics) که داده‌های درون‌زنجیره‌ای مرتبط با ارزهای دیجیتال را ارائه می‌کند، در نمودارهای زیر الگوهای انباشت و فروش جامعه بیت کوین را به نمایش گذاشته است.

ایکوینومتریکس در توییتر گفته است:

نهنگ‌ها (خریداران ثروتمند) و ماهی‌ها (معامله‌گران خرد) بیت کوین در دو دنیای متفاوت زندگی می‌کنند. ماهی‌های کوچک همچنان در حال انباشت هستند اما نهنگ‌ها در حال فروش هستند. بدون حضور نهنگ‌ها بعید است که بیت کوین قدرت کافی برای حفظ روند صعودی خود را داشته باشد.

مقایسه تغیرات موجودی بیت کوین معامله‌گران خرید (نمودار بالا) و نهنگ‌ها (نمودار پایین).

در تصویر بالا، اولین نمودار نشان‌دهنده آدرس‌هایی است که حداکثر یک بیت کوین دارند. این سرمایه‌گذاران از اوایل سه‌ماهه سوم سال ۲۰۲۱، انباشت بیت کوین را آغاز کرده و درمجموع موجودی خود را حدود ۱۰ درصد افزایش داده‌اند.

از انتهای سال ۲۰۲۰، این سرمایه‌گذاران تنها یک بار انباشت بیت کوین را کنار گذاشتند و آن هم زمانی بود که بیت کوین در نوامبر ۲۰۲۱ (آبان) در اوج قیمتی تاریخ خود، یعنی بیش از ۶۹٬۰۰۰ دلار قرار داشت.

در مقابل، بزرگترین نهنگ‌های بیت کوین که هرکدام بین ۱٬۰۰۰ تا ۱۰٬۰۰۰ واحد در اختیار دارند، چندان مشتاق انباشت این ارز دیجیتال نیستند. در ۳۰ روز گذشته، بزرگترین نهنگ‌های بیت کوین مشغول فروش دارایی‌های خود بوده‌اند.

آیا قیمت بیت کوین به کف رسیده است

نهنگ‌های برتر بیت کوین در سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۲۰ و سه‌ماهه دوم و سوم سال ۲۰۲۱ مشغول انباشت واحدهای جدید بوده‌اند. در حال حاضر نیز موجودی خالص آنها تقریباً به اندازه رقم ۱۵ ماه پیش است.

علاوه بر این، شاخص درون‌زنجیره‌ای و مطمئن دیگری نشان می‌دهد که ممکن است بیت کوین در کف قیمتی خود قرار داشته باشد. این شاخص «سهم سرمایه‌گذاران کوتاه‌مدت از عرضه کل بیت کوین» را نشان می‌دهد که در حال حاضر بسیار کم است.

میزان عرضه بیت کوین که در اختیار هولدرهای کوتاه‌مدت است.

از این نمودار می‌توان چنین برداشت کرد که سرمایه‌گذاران کوتاه‌مدت به توزیع و فروش بیت کوین پایان داده‌اند. معمولاً این موارد یک سیگنال صعودی برای بیت کوین محسوب می‌شوند.

منبع:

ارز دیجیتال


امتیاز دادن به خبر

با لایک کردن هر خبر شما می توانید کوین بیشتر جایزه بگیرید


مطالب مرتبط با این موضوع

تحلیل اخیر قیمت بیت کوین: نوسانات و پیش‌بینی‌ها در بازار!

تحلیل اخیر قیمت بیت کوین: نوسانات و پیش‌بینی‌ها در بازار!

تحرکات قابل توجه نهنگ‌ها در بازار کریپتو؛ انتقال بیش از ۱ میلیارد دلار به کوین‌بیس!

تحرکات قابل توجه نهنگ‌ها در بازار کریپتو؛ انتقال بیش از ۱ میلیارد دلار به کوین‌بیس!

سقوط بیت کوین و پایان پی‌در‌پی‌های روزانه بلک‌راک؛ آیا شاهد پایان سلطه هستیم؟

سقوط بیت کوین و پایان پی‌در‌پی‌های روزانه بلک‌راک؛ آیا شاهد پایان سلطه هستیم؟

کشف امکانات بی‌پایان با پروتکل رونز: انقلابی نو در بلاکچین بیت کوین

کشف امکانات بی‌پایان با پروتکل رونز: انقلابی نو در بلاکچین بیت کوین

تاریخ‌سازی بلاک ۸۴۰,۰۰۰ در بیت کوین: آغاز دوره جدیدی از هاوینگ

تاریخ‌سازی بلاک ۸۴۰,۰۰۰ در بیت کوین: آغاز دوره جدیدی از هاوینگ


تحلیل کاربران

خرید و فروش رمز ارز

amir00988

22/اسفند/1400

ورود و خروج سرمایه‌گذاران بزرگ و کوچک به بازار بیت کوین نوسان قیمتها را دراین بازار در پی خواهد داشت بازار ارز دیجیتال بیت کوین به دلیل بهره مندی از بر فناوری بلاک چین و در نتیجه ماهیت نامتمرکز و غیرقابل نظارت، نهنگ‌ ها می‌توانند از فروشهای بزرگ برای دستکاری بازار استفاده کنند و این فرصتیست برای خریدسرمایه داران کوچک

31

نهنگها

sajadsh33

22/اسفند/1400

واقعا معلوم نیست چی برسر بازارارزهای دیجیتال خواهدآمد!ازیک طرف جنگ روسیه علیه اوکراین.حالاهم که میشنویم نهنگها تمایلی به خریدبیت کوین نشان نمیدن،یعنی چه خواهدشد؟

16

نهنگ ها

[email protected]

22/اسفند/1400

تو این چند روز اخیر که حسابی مشغول خرید بودن نهنگها رو میگم یعنی پشیمون شدن به نظرم بازار در حال درجا زدنه تا یه خبر مثبت از جنگ باعث افزایش قیمت بیتکوین بشه

14

نوسان قیمت ارز

borji62

22/اسفند/1400

صبق آمارهای بدست اومده تو این چند روزه گذشته نهنگها بافروش وخردها با خریدهای پی درپی باعث شده قیمتها ی ارز تو بازار متزلزل بشه.وباقاطعیت نمیشه گفت که سعدی خواهد بود یا نزولی....چون تقاضا تو این وضع زیاد شده قیمتها هم رو به افزایش هست....

14

نوسانات نهنگها

angel77

22/اسفند/1400

 افزایش یا افت شدید قیمت‌ها در شرایط رکود و ثبات قیمت‌ها در بسیاری موارد زیر سر نهنگ‌ها هستش. معمولاً حجم خرید و فروش در بازار متعادل و در تناسب با یکدیگر هستن اگر کفه این ترازو به یک سمت متمایل بشه احتمالاً پای نهنگ‌ها در میان هستش و این نوسانات افزایش کاهش خریدو فروش زیر سر اونهاست

25

خرید بیت کوین

09129306687

22/اسفند/1400

اگر نهنگهای بازار تمایل به خرید ندارند به نظر من سرمایه گزارهای کوچک اگه بتونن به سرمایه خود اضافه کنند میشه اینطور برداشت کرد که بعد از مدتی کوتاه نهنگها هم مجبور به خرید میشن اون وقته که سود خوبی خواهیم برد کمی صبر

19

نهنگ

dors@1

22/اسفند/1400

نهنگ ها در این شرایط اقدام به فروش میکنند چون از ریزش بیشتر ترس دارند و با ورود به کف قیمتی دوباره خرید میکنند

33

به نظر من تاچندروز اینده باید منتظریک صع

hoswin

22/اسفند/1400

ودی درقیمتها باشیم.احتمالا این اتفاق در چندروز اینده حتما رخ خواهد دادکه بیت کوین رو بالای ۱۰۰هزاردلار خواهیم دید

11

نهنگ ها

ماهور

22/اسفند/1400

نهنگ ها خوب میدونن چه کاری انجام بدهند چون به خوبی با یه خبر فاندای مثبت اقدام به خرید میکنند و پامپ صورت میگیره بعدش فروش رو شروع میکنند

36

نهنگ

alireza_eyvazi

23/اسفند/1400

سرمایه‌گذاران در سال های اخیر و اکنونی سودهای زیادی بدست آوردن . در سال ۲۰۲۰ با افزایش بیت کوین نشان دادن با اسفاده از نهنگ ها سود زیادی را بدست آوردن

17

نگهنگ ها بیت کوین

aliansari

22/اسفند/1400

بازهم طبق روال گذشته ثروتمندان و غولهای ارز دیجیتال در حال فریب مردم هستند با اینکه تحلیل گران گوشزد کرده اند که بیت کوین ریزش بسمت بیست هزار دلار را خواهد داشت ولی بازهم گوش شنوایی وجود ندارد

20

نهنگ ها

bahram72

22/اسفند/1400

نهنگ ها در حال فروش هستن چون میدونن چموقع باید چه کاری رو انجام بدن و خیلی راحت با نوسان بازار سود می کنند

34

نهنگ های بیت کوین

marwan

27/بهمن/1401

نهنگ بیت کوین به افرادی گفته می‌شود که حجم زیادی از ارز بیت کوین را در دست دارند. این افراد، با یک حرکت کوچک می‌توانند موجی بزرگ را در بازار رمز ارزها به وجود آورند. ۶ درصد از کل بیت کوین‌های استخراج شده در کیف پول ۱۰ نفر ذخیره شده است.

2

دانلود اپلیکیشن موبایل کوینگرام

با اپلیکیشن اندروید کوینگرام از آخرین مطالب بازارهای مالی و رمزارز ها با خبر باشید، قیمت تمامی رمزارز ها در لحظه چک کنید و نرخ آنها را با مبدل ارز کوینگرام به یکدیگر تبدیل کنید، با دیگر افراد در مورد تحلیل ها و مطالب گفت و گو کنید، سبد دارایی ارزهای دیجیتال خودتان را بسازید و از سود و زیان خود در بازه های زمانی مختلف با خبر باشید و با شرکت رایگان در مسابقات پیش بینی رمزارز جایزه ببرید.
coingram
coingram
کوینگرام

استارتاپ کوینگرام به عنوان یک رسانه تخصصی در حوزه بازار های مالی وارز های دیجیتال ، فعالیت خود را از تیر 1398 شروع کرد. هدف ما از ابتدا آموزش وآشنایی مردم با علم و فناوری آینده یعنی بلاک چین بوده است. آشنایی با انواع ارز های دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم، آدا کاردانو و بقیه رمزارز ها میتواند ما را در انتخاب خرید و سرمایه گذاری در این حوزه بسیار بیشتر کمک کند. همان طور که سرمایه گذاری ها و ورود پول به این حوزه روز به روز بیشتر می شود، مسئولیت ما برای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی بیشتر می شود تا کسی درگیر پروژه های کلاه برداری و طرح های پانزی نشود.

برگزیده ها

درآمد از کوینگرام

شرایط و قوانین

مفاهیم پایه

آشنایی با بلاکچین

آشنایی با بیتکوین

آشنایی با اتریوم

کوینگرام

درباره ما

ارتباط با ما

شبکه های اجتماعی

اینستاگرامتلگرام

کلیه ی حقوق این سایت نزد کوینگرام محفوظ بوده و بازنشر محتوای اختصاصی با ذکر منبع بلامانع است.