coingram
کوینگرام

نوسان

قیمت

نام ارز

2.2%

62,409 $

3,813,189,900 تومان

Bitcoin

Bitcoin

btc

3.3%

3,194 $

195,154,622 تومان

Ethereum

Ethereum

eth

0%

0.9993 $

61,057 تومان

Tether

Tether

usdt

1.1%

593.5 $

36,262,850 تومان

Binance Coin

Binance Coin

bnb

5.4%

135.85 $

8,300,435 تومان

Solana

Solana

sol

0.1%

0.9992 $

61,051 تومان

USD Coin

USD Coin

usdc

3.3%

3,196 $

195,246,272 تومان

Staked Ether

Staked Ether

steth

2.9%

0.507 $

30,978 تومان

XRP

XRP

xrp

3.8%

0.1443 $

8,817 تومان

Dogecoin

Dogecoin

doge

2.1%

5.33 $

325,663 تومان

TonCoin

TonCoin

ton

تحلیل قیمت سولانا؛ شانس جهش بیشتر است یا سقوط؟

22/فروردین/1401
افزودن به نشان شده ها
تحلیل قیمت سولانا؛ شانس جهش بیشتر است یا سقوط؟
SOL
Solana
سولانا
تحلیل
2266
3 دقیقه

در نمای هفتگی بازار سولانا احتمال شکل‌گیری چند الگوی نموداری وجود دارد که بیشتر آنها در جهت کاهش قیمت هستند؛ اما هدف هر کدام از این الگوها در چه سطحی بوده و قیمت ممکن است تا کجا سقوط کند؟

به گزارش کوین تلگراف، این احتمال وجود دارد که در نمودار سولانا الگویی به نام مگافون (Megaphone) ایجاد شود و قیمت آن در ادامه ۳۵ درصد سقوط کند.

الگوی مگافون در بازارهای پرنوسان و از حداقل دو کف نزولی و دو اوج صعودی تشکیل می‌شود؛ یعنی کندل‌های مربوط به دو کف قیمتی باید پایین‌تر از هم و کندل‌های مربوط به دو اوج قیمتی باید بالاتر از یک‌دیگر از هم باشند. با این حال، به‌طور کلی این الگوها از پنج موج نوسان متوالی ایجاد می‌شوند و آخرین نوسان معمولاً به‌عنوان سیگنال شکست عمل می‌کند.

سولانا از ابتدای سال ۲۰۲۲ در حال ترسیم الگوی مگافون بوده است. این ارز دیجیتال ابتدا خط روند بالای مگافون را در نزدیکی ۱۴۰ دلار، به‌عنوان نوسان چهارم و مقاومت خود آزمایش کرد و وقتی نتوانست از آن عبور کند، وارد یک روند اصلاحی شد.

نمودار هفتگی قیمت سولانا

به‌خاطر این الگو، روند نزولی توکن سولانا ممکن است ادامه پیدا کند و خط روند پایینی مگافون را به‌عنوان حمایت خود آزمایش کند. این خط روند در نزدیکی ۶۵ دلار قرار دارد و حدود ۳۵ درصد کمتر از قیمت فعلی سولانا است.

آیا ممکن است قیمت سولانا بیشتر از این کاهش یابد؟

اگر الگوی مگافون ایجاد شود، قیمت سولانا پس از تکمیل موج نوسان پنجم، می‌تواند سقوط عمیق‌تری را تجربه کند. هرچند که پیداکردن هدف بعدی سولانا در این حالت بسیار سخت است، معامله‌گران معمولاً فاصله‌ بین دو خط روند را از نقطه‌ای که خط پایین شکسته می‌شود، محاسبه می‌کنند و هدف بعدی را بر اساس ۵۰ تا ۶۰ درصد از ارتفاع آن تعیین می‌نمایند.

نمودار هفتگی قیمت سولانا به دلار همراه با الگوی مگافون

این روند نزولی خطر کاهش قیمت سولانا و نزدیک‌شدن آن به محدوده ۴۰ دلار را در هفته‌های آینده افزایش می‌دهد.

بررسی یک سناریوی صعودی برای سولانا

از طرف دیگر، اگر قیمت سولانا بالاتر از سطوح حمایتی خود باقی بماند، الگوی مگافون ممکن است شکست بخورد و به هدف کوتاه‌مدت خود نرسد.

همان طور که در نمودار زیر می‌بینید، این سطوح حمایتی میانگین متحرک نمایی ۵۰هفته‌ای (EMA ۵۰ – خط قرمز در نمودار) و یک خط روند صعودی (خط سیاه‌ در نمودار) است. این خط روند صعودی همواره به‌عنوان ناحیه انباشت معامله‌گران در بازار سولانا عمل کرده است. در نتیجه، اگر سولانا به میانگین متحرک نمایی ۵۰ هفته‌ای خود برخورد و به‌سمت بالا عقب‌نشینی کند، ممکن است اعتبار الگوی مگافون از بین برود.

نمودار هفتگی قیمت سولانا به دلار همراه با میانگین متحرک نمایی ۵۰هفته‌ای و خط روند صعودی آن

حال فرض می‌کنیم قیمت سولانا به زیر میانگین متحرک نمایی ۵۰هفته‌ای سقوط کرده است و اکنون شاید بتواند پس از برخورد با خط روند صعودی روی نمودار، دوباره جهش کند. در این صورت، ممکن است این خط روند صعودی در کنار خط روند بالایی الگوی مگافون، چیزی شبیه به الگوی «کنج افزایشی» یا «پرچم نزولی» ایجاد کند که هر دو الگوهایی نزولی هستند.

نمودار هفتگی قیمت سولانا به دلار همراه با الگوی کنج افزایشی یا پرچم نزولی

اگر الگوی کنج افزایشی تشکیل شود، هدف سولانا تقریباً ۶۰ دلار خواهد بود. این هدف با محاسبه حداکثر فاصلهٔ بین خط روند بالا و پایین الگو و کم‌کردن آن از نقطه شکست (نزدیک به ۱۰۰ دلار) به دست آمده است.

علاوه بر این، اگر الگوی پرچم نزولی تشکیل شود، هدف سولانا ۳۰ دلار خواهد بود. این هدف با محاسبه ارتفاع روند صعودی قبلی سولانا (حدود ۶۰ دلار) و کم‌کردن آن از نقطه شکست (نزدیک به ۹۰ دلار) به دست آمده است.

منبع:

میهن بلاکچین


امتیاز دادن به خبر

با لایک کردن هر خبر شما می توانید کوین بیشتر جایزه بگیرید


مطالب مرتبط با این موضوع

چشم‌انداز قیمت بیت کوین پیش از هاوینگ: آماده‌سازی برای یک رشد جدید

چشم‌انداز قیمت بیت کوین پیش از هاوینگ: آماده‌سازی برای یک رشد جدید

فرصت‌های جدید معاملاتی در بازار: آماده‌باش برای سودآوری!

فرصت‌های جدید معاملاتی در بازار: آماده‌باش برای سودآوری!

تحلیل دقیق بازار بیت کوین در آستانه هوینگ: آیا تاریخ دوباره خود را تکرار می‌کند؟

تحلیل دقیق بازار بیت کوین در آستانه هوینگ: آیا تاریخ دوباره خود را تکرار می‌کند؟

سقوط ناگهانی سولانا؛ عوامل پشت پرده کاهش قیمت چه بودند؟

سقوط ناگهانی سولانا؛ عوامل پشت پرده کاهش قیمت چه بودند؟

افزایش چشمگیر قیمت سولانا؛ آیا نهنگ‌ها پشت پرده هستند؟

افزایش چشمگیر قیمت سولانا؛ آیا نهنگ‌ها پشت پرده هستند؟


تحلیل کاربران

سولانا

علیرضادوست

13/فروردین/1402

رمز ارز سولانا SOL بعد از شکست خط روند نزولی، با تشکیل ساختار بازگشتی و الگوی کف دوقلو، مجدداً بالای قیمت 20 دلار برگشت، و در شرایطی این حمایت را حفظ کرد، که وضعیت بازار مبهم بود. سولانا تا زمانی که این حمایت رند را حفظ کرده باشد، همچنان پتانسیل رشد قیمت تا محدوده مقاومت 24 دلار را خواهد داشت. اما در شرایطی که فشار فروش در بازار ایجاد شود، با شکسته شدن این حمایت، کاهش بیشتر می‌تواند تا محدوده حمایت 15 الی 14.5 دلار ادامه داشته باشد. شرایط تغییر روند سولانا در تایم فریم هفتگی فراهم شده است، اما در حالت کم ریسک یا می‌توانیم روی حمایت محدوده 15 دلار و یا در صورت شکست مقاومت 24 الی 26 دلار، انتظار رشد بیشتر را داشته باشیم. همچنین حمایت اصلی سولانا در محدوده رند 10 دلار است، که در صورت فشار فروش شدید در بازار می‌تواند ناحیه تقاضا در نظر گرفته شود.

4

سولانا

dors@1

22/فروردین/1401

سولانا با بیت کوین ریزش کرد و جلوی یه ریزش بزرگ گرفته شد ولی میتونه عملکرد خوب خودشو خیلی زود تکرار کنه

40

سولانا

bahram72

22/فروردین/1401

سولانا عملکرد خوب گذشته رو میتونه تکرار کنه و وقتی بازار سبز شه میتونه همه رو غافلگیر کنه و رشد چشمگیری داشته باشه

16

سولانا صعود میکند

ARkanroozbeb

22/فروردین/1401

سولانا با توجه به اکوسیستم و پشتوانه ی قوی ای که داره امکان داره در نوسان های بازار تا حوالی ۴۰ دلار حداکثر سقوط کنه و متلاطم بشه اما قطعا در یک بازه زمانی ۵۰روزه صعود انفجاری پیدا میکنه و تا ۲۵۰ دلار رشد میکنه.سولانا بخاطر اختلال در روند اجرای تراکنش ها و هنگ کردن سیستم پردازش سولانا ضربه ی شدیدی خورد.اما تیم فنی سولانا با شناسایی نقاط ضعف و افزایش نقاط قوت این اختلال رو کاملا برطرف و متعادل کردند. پس سولانا همواره در رنکینگ جهانی چهارم هست و به سوی پله سوم صعود میکنه تراکنش با سرعت بیشتر و کامزد کمتر و پلت فرم های قرار دادهای کاملا هوشمند

19

تحلیل ارزدیجیتال سولانا

زارع

22/فروردین/1401

سولانا ارزدیجیتالی بود که بیشتر پروژه ها روی این شبکه می توانستند فعالیت کنند ولی مدتی است که این ارزدیجیتال روند کاهشی قیمت دارد که به نظر می رسد این کاهش قیمت تا حدبیشتری به سبب تشکيل الگوی مگافون که حداقل دوکف نزولی ودواوج نزولی است اتفاق بیفتد

18

سولانا

Amir13860

23/فروردین/1401

وقتی این ارز قدرت خوبی رو داره پس این امید هست بعد این ریزش ها رشد عالی در انتظار باشه و بسیار موفقیت

14

سولانا

B@hm@n

22/فروردین/1401

سولانا ارز خوبیه و گذشته از این ریزش که الان کل بازار درگیرش هستن سولانا میتونه جهش های خوبی رو در اینده تجربه کنه

44

سولانا

Mojtaba2266

24/فروردین/1401

سولانا یک ارز با ظرفیت بالا هست که اگر حمایت ها و شرایط لازم را برایش فراهم کنن میتونه جایش را در این بازار مهم پیدا کند

9

سولانا

afsanehm

14/اسفند/1401

به‌شدت با صرافی FTX و سم بنکمن فرید در هم آمیخته است؛‌ به حدی که فروپاشی این صرافی در هفته گذشته، نوسان زیادی را به اکوسیستم سولانا وارد کرد. در شرایط کنونی، بزرگترین ترس این است که سرمایه‌گذاران و توسعه‌دهندگان این اکوسیستم را رها کنند. آیا دیگر بازی برای سولانا تمام شده یا این اکوسیستم می‌تواند خود را احیا کند؟ به گزارش بی‌این‌کرپیتو، فروپاشی این اکوسیستم در سقوط ارزش توکن سولانا منعکس شده است.

6

سولانا

angel77

22/فروردین/1401

یکی از بهترین بلاکچین ها رو سولانا داره، که میتونه در هر ثانیه حدود ۵۰ تا ۶۵ هزارتا تراکنش رو تائید کنه از طرف دیگه درست مثل بلاکچین اتریوم، این قابلیت رو به کاربران میده تا با استفاده از بلاکچین سولانا بتونن دپ و قرارداد هوشمند ایجاد کنن سولانا اینده خوبی داره درسته ک الان بازار ریزش داره ولی میتونه ایندشو بسازه

26

ریزش یا صعود

neda001

23/فروردین/1401

طی چند روز اخیر بیشتر تحلیل ها ریزش رو پیش بینی میکنه اما ببر حسب شرایط این ریزش موقتیه و نمودار بزودی صعودی میشه

9

سولانا

hastiiii

22/فروردین/1401

در حال حاضر همه تحلیل ها برای ریزش هستش ولی وقتی این روند تموم شه و صعودی شه به نظر سولانا میتونه یه رشد عالی کنه

47

ارز دیجیتال

peyman1374.v

23/فروردین/1401

دوستان این پایین اومدن های شدید بالارفتن های شدید در پی نخواهد داشت گاهن به دلیل معاملات فیوچرز. شاید قصد فریب داره با چند کندل سبز . که یه عده روی بالا شرط ببندن باز اونا رو هم لیکویید کنه. اگر هم بالا رفتن شدید در پی داشته باشه. پله ای بخرید پله ای بفروشید سود خوب و معقول بگیرید ضررهاتون جبران شه. به شدت برای نوسانگیری ارزها دارن راه میان سعی کنین در کنار هولد کردن بخشی از سرمایه رو برای نوسان در نظر بگیرید . تا به الان که این پست رو دارم میزارم شرایط نوسان گیری به راهه

14

دانلود اپلیکیشن موبایل کوینگرام

با اپلیکیشن اندروید کوینگرام از آخرین مطالب بازارهای مالی و رمزارز ها با خبر باشید، قیمت تمامی رمزارز ها در لحظه چک کنید و نرخ آنها را با مبدل ارز کوینگرام به یکدیگر تبدیل کنید، با دیگر افراد در مورد تحلیل ها و مطالب گفت و گو کنید، سبد دارایی ارزهای دیجیتال خودتان را بسازید و از سود و زیان خود در بازه های زمانی مختلف با خبر باشید و با شرکت رایگان در مسابقات پیش بینی رمزارز جایزه ببرید.
coingram
coingram
کوینگرام

استارتاپ کوینگرام به عنوان یک رسانه تخصصی در حوزه بازار های مالی وارز های دیجیتال ، فعالیت خود را از تیر 1398 شروع کرد. هدف ما از ابتدا آموزش وآشنایی مردم با علم و فناوری آینده یعنی بلاک چین بوده است. آشنایی با انواع ارز های دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم، آدا کاردانو و بقیه رمزارز ها میتواند ما را در انتخاب خرید و سرمایه گذاری در این حوزه بسیار بیشتر کمک کند. همان طور که سرمایه گذاری ها و ورود پول به این حوزه روز به روز بیشتر می شود، مسئولیت ما برای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی بیشتر می شود تا کسی درگیر پروژه های کلاه برداری و طرح های پانزی نشود.

برگزیده ها

درآمد از کوینگرام

شرایط و قوانین

مفاهیم پایه

آشنایی با بلاکچین

آشنایی با بیتکوین

آشنایی با اتریوم

کوینگرام

درباره ما

ارتباط با ما

شبکه های اجتماعی

اینستاگرامتلگرام

کلیه ی حقوق این سایت نزد کوینگرام محفوظ بوده و بازنشر محتوای اختصاصی با ذکر منبع بلامانع است.