coingram
کوینگرام

سقوط بیت کوین به ۳۸هزار دلار؛ وضعیت بازار در ۳۰ روز آینده چگونه خواهد بود؟

10/اردیبهشت/1401
افزودن به نشان شده ها
سقوط بیت کوین به ۳۸هزار دلار؛ وضعیت بازار در ۳۰ روز آینده چگونه خواهد بود؟
Bitcoin
BTC
تحلیل
ترید
2047
زمان مطالعه: 3 دقیقه

وضعیت بازار در ماه مه (اردیبهشت) سال‌های گذشته، عمدتاً صعودی بوده است. امسال اما، بازار شرایط متفاوتی را تجربه می‌کند و بازدهی بیت کوین از ابتدای سال ۲۰۲۲ همچنان منفی است. با این اوصاف، آیا عملکرد خوب قیمت در ماه مه سال‌های گذشته، این بار هم تکرار می‌شود؟

به گزارش کوین دسک، بیت کوین روز گذشته و به دنبال سقوط قیمت‌ها در بازار جهانی سهام، از اوج ۴۰٬۲۰۰ دلاری خود یک حرکت نزولی جدید را آغاز کرد.

عملکرد بیشتر آلت کوین‌های مطرح بازار در ۲۴ ساعته گذشته بدتر از بیت کوین بوده که نشان می‌دهد با تشدید نوسان‌ها در بازار، میزان ریسک‌پذیری سرمایه‌گذاران هم کاهش یافته است. برای مثال، اتریوم در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۵ درصد کاهش قیمت داشته و اولنچ نیز سقوطی ۶ درصدی را تجربه کرده است؛ این در حالی است که بیت کوین در مدت مشابه چیزی حدود ۴ درصد از ارزش خود را از دست داده است.

شاخص بورسی «S&P500» نیز روز جمعه با سقوط مواجه شد و اکنون در آستانه بدترین شروع سالانه خود از ۱۹۴۲ دلار قرار دارد. در همین حال، قیمت طلا در بازارهای جهانی در ۲۴ ساعت گذشته رشد کرده و همچنان جهش ۶ درصدی شش ماه گذشته آن دست‌نخورده باقی مانده است.

بیت کوین امسال از بورس و طلا عقب مانده است

عملکرد بیت کوین از ابتدای سال ۲۰۲۲ تاکنون در مقایسه با شاخص بورسی S&P500 و طلا ضعیف‌تر بوده است. با این حال، همان طور که از نمودار زیر پیداست، این ارز دیجیتال در این بازه زمانی ۴ ماهه بازدهی بیشتری از اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا داشته است. بازارهای مالی به‌طور کلی از ابتدای سال ۲۰۲۲ درگیر فضای پرریسکی بوده‌اند که از افزایش تنش‌ها میان روسیه و غرب (در مسئله جنگ اوکراین) و عوامل کلان اقتصادی نشأت گرفته است.

در دوره‌هایی شبیه به این که احساس اطمینان میان سرمایه‌گذاران فروکش می‌کند، فعالان بازار نیز سهم دارایی‌های پرریسکی مانند ارزهای دیجیتال و سهام را در سبد سرمایه‌گذاری خود کاهش می‌دهند. در چنین شرایطی، افزایش نرخ بهره بانکی معمولاً به کاهش بازدهی اوراق قرضه منجر می‌شود. در مقابل اما، طلا و دیگر داریی‌هایی که به‌نوعی «کالا» محسوب می‌شوند، اغلب با افزایش تورم، ارزش بیشتری پیدا می‌کنند.

روند قیمتی بیت کوین از ابتدای سال جاری میلادی، پرنوسان و بدون یک جهت مشخص بوده و محور میانی این نوسانات نیز سطح ۴۰٬۰۰۰ دلار است. با وجود بازدهی منفی بیت کوین از ابتدای امسال، قیمت بیت کوین همچنان ۱۶ درصد بیشتر از کف ۳۳٬۰۰۰ دلاری است که در ۲۴ ژانویه (۴ بهمن) به ثبت رسید. این در حالی است که شاخص S&P500 اکنون در پایین‌تر سطح خود از ابتدای سال ۲۰۲۲ قرار دارد.

مقایسه عملکرد قیمتی بیت کوین و دیگر دارایی‌های مطرح جهان.

حمام خون ارزهای دیجیتال در یک ماه گذشته

نمودار زیر بازدهی ۲۰ ارز دیجیتال مطرح بازار را در ۳۰ روز گذشته نشان می‌دهد که برای تمام ارزهای موجود در این فهرست منفی است.

این شاخص که کوین دسک ۲۰ (CoinDesk ۲۰) نام دارد، وضعیت هزاران ارز دیجیتال را بر اساس ارزش بازار، حجم معاملات و چند معیار دیگر بررسی می‌کند و خروجی آن گروهی دارای ۲۰ عضو از مهم‌ترین ارزهای بازار است. ۹۹ درصد از حجم معاملات ۸ صرافی بزرگ جهان نیز به این ۲۰ ارز دیجیتال اختصاص یافته است.

در ۳۰ روز گذشته دوج کوین میان ۲۰ ارز موجود در این فهرست بهترین عملکرد را داشته است که اصلی‌ترین دلیل آن جهش ۲۰ درصدی قیمت این توکن در هفته گذشته است؛ جهشی که پس از پذیرش پیشنهاد ایلان ماسک برای خرید توییتر اتفاق افتاد. این میم کوین تاکنون بخش زیادی از رشد روزهای اخیر خود را اصلاح کرده است، اما همچنان در مقایسه با شیبا اینو که در این مدت ۱۸ درصد کاهش قیمت را تجربه کرده، عملکرد به‌مراتب بهتری داشته است.

اتریوم کلاسیک، ارز دیجیتالی که پس از دو‌شاخه‌شدن شبکه اتریوم در سال ۲۰۱۶ میلادی شکل گرفت، بدترین عملکرد را در این فهرست داشته است. این در حالی است که این ارز دیجیتال در ماه مارس (اسفند) بهترین عملکرد را میان ۲۰ ارز این فهرست داشت.

اتریوم و بیت کوین در ماه آوریل (فروردین) و در مقایسه با سایر ارزهای بازار، فشار فروش کمتری را تجربه کردند. معمولاً آلت کوین‌ها در بازارهای نزولی عملکرد ضعیف‌تری از خود نشان می‌دهند و دلیل آن هم این است که در مقایسه با بیت کوین به ریسک‌پذیری بیشتری نیاز دارند. به همین خاطر می‌توان گفت ریسک‌پذیری فعالان بازار در این یک ماه کمتر شده است.

بازدهی منفی ۲۰ ارز برتر بازار در ۳۰ روز گذشته.

مه بیشتر اوقات ماه خوبی بوده است

سؤالی که با نزدیک‌شدن به شروع ماه مه (اردیبهشت) ذهن معامله‌گران را درگیر کرده، این است که آیا کاهش قیمت‌ها در ماه آوریل (فروردین) می‌تواند به شکوفایی بازار در ماه مه منجر شود یا خیر.

بخش بالایی نمودار زیر متوسط بازدهی هر ماه بیت کوین را در طول تاریخ نشان می‌دهد. بخش پایینی تصویر هم نشان می‌دهد که بیت کوین در ۹ سال گذشته در چند درصد از مواقع در هر ماه بازدهی مثبت داشته است.

بیت کوین در طول تاریخ به‌طور متوسط در ماه‌های مه (اردیبهشت) هر سال، ۱۷ درصد بازدهی داشته است. عملکرد تاریخی بازار سهام هم در ماه‌ مه سال‌های گذشته قوی بوده است و همین موضوع می‌تواند خریداران را تشویق کند تا پس از ۳ ماه نوسان محدودی قیمت، دوباره وارد بازار شوند.

این نکته بسیار حائز اهمیت است که عملکرد قیمت در سال‌های گذشته نمی‌تواند تضمینی برای تکرار همان اتفاق در آینده باشد. برای مثال، شاخص‌های تکنیکال به ادامه نوسانات عرضی و تثبیت قیمت در آینده اشاره می‌کنند که البته ممکن است با افزایش محدود قیمت هم همراه شود. ضمن اینکه احساسات معامله‌گران بازارهای مشتقه هم یک‌دست نیست.

نمودار متوسط بازدهی بیت کوین دز ماه‌های مختلف (بخش بالایی) و درصد مواقعی که بازدهی بیت کوین در یک ماه مثبت بوده است (بخش پایینی).

منبع:

ارز دیجیتال


امتیاز دادن به خبر

با لایک کردن هر خبر شما می توانید کوین بیشتر جایزه بگیرید


مطالب مرتبط با این موضوع

فرصت‌های جدید معاملاتی در بازار: آماده‌باش برای سودآوری!

فرصت‌های جدید معاملاتی در بازار: آماده‌باش برای سودآوری!

هنگ‌کنگ چراغ سبز نشان داد: تایید ETFهای بیتکوین و اتریوم، پیشران نوین بازار کریپتو!

هنگ‌کنگ چراغ سبز نشان داد: تایید ETFهای بیتکوین و اتریوم، پیشران نوین بازار کریپتو!

سقوط آزاد قیمت‌ها در بازار رمزارزها: تنش‌های ایران و اسرائیل عامل اصلی!

سقوط آزاد قیمت‌ها در بازار رمزارزها: تنش‌های ایران و اسرائیل عامل اصلی!

تحلیل دقیق بازار بیت کوین در آستانه هوینگ: آیا تاریخ دوباره خود را تکرار می‌کند؟

تحلیل دقیق بازار بیت کوین در آستانه هوینگ: آیا تاریخ دوباره خود را تکرار می‌کند؟

۹۲۵ میلیون دلار از بازار دود شد: آیا این تنها آغاز سقوط عمیق تر بازار کریپتو است؟

۹۲۵ میلیون دلار از بازار دود شد: آیا این تنها آغاز سقوط عمیق تر بازار کریپتو است؟


تحلیل کاربران

سقوط بیت کوین

B@hm@n

11/اردیبهشت/1401

بیت کوین ریزش زیادی داشت ولی همچنان حمایت خوبی در قیمت ۳۸۰۰۰ دلار ازش میشه که اگه از بین بره یه ریزش سنگین در راه خواهد بود

33

کاهش قیمت بیت کوین

زارع

10/اردیبهشت/1401

قیمت بیت کوین بانوسانات شدید دوباره به۳۸۰۰۰دلار رسید ومعامله گران هنوز اطلاعی از کاهش یاافزایش قیمت بیت کویند درروزهای پیش رو را ندارند ولی بصورت کلی روند نزولی این ارز دیجیتال ادامه دارد

29

بیت کوین

138500

10/اردیبهشت/1401

سلام دوستان امروزه نمیشه با قاطعیت روی ارز ها سرمایه گذاری کرد چون رشد و پس رفت ب شدت تخریب گری دارند و همه اینا دست مافیای این رمز ارز ها است

11

بیت کوین

mohammad.rahman

11/اردیبهشت/1401

ترس و طمع در بیت کوین همچنان ادامه داره شاید این روزها پایان ترس از خرید باشه و طمع کاران منتظر ریزش بیشتر بیت کوین هستن و به طبع ارزهای دیگه هم به ناچار دچار ریزش سنگین می‌شوند

17

بیت کوین غیره منتظره

hoseinseify

10/اردیبهشت/1401

با اینکه بیت کوین ناامید و خسته کننده شده ولی ثابت گرده در چنین مواقعی به یکباره با یک حرکت عجیب چطور همه رو شوکه کنه. به امید موفقیت و سر بلندیه شما دوستان عزیز و گرامی

22

بیت کوین در حرکتی غیر قابل منتظره

ARkanroozbeb

10/اردیبهشت/1401

بیت کوین همچون پیله ی ابریشمی ور در خانه خود به صورتی پویا اما صامت نشسته و همین پیله ابریشم بجای پروانه شدن بایستی در کارخانه های ابریشم کشی گرما ببیند و بمیر د و سپس این پیله خشک شده دوباره در آب حرارت دیده و بعد به نخ ابریشم تبدیل شود.یعنی اینکه بیت کوین مخاطرات فراوانی را دارد تحمل میکند و فشارهای زیادی روی اوست اما قطعا روسپید میشود و با جهشی ممتد همه را مات و مبهوت میکند .این است رمز و سحر بیت کوین

25

تحلیل بیت کوین

mamali64

12/اردیبهشت/1401

در موقعیتی که بازار شیب نزولی داره بیشتر صاحب نظران این موقع رو برای خرید وقت خوبی میدونن و به نظرم که وقت خوبیه برا خرید

9

بیت کوین

sajadsh33

10/اردیبهشت/1401

به نظرمن این بالاوپایین اومدنهای پشت سره هم پادشاه ارزهای دیجیتال بیت کوین یک تکنیک غربالگیری هستش وبعدش به سوی بالا باسرعت خیره کننده ای میشتابد.

33

بیت کوین کرگدن

sobhankazem

11/اردیبهشت/1401

بنظرم این یه شگرده و با ریزش بیت کوین این بازار خسته کننده میشه و یکدفعه با یه حرکت صعودی قوی دوباره همرو شوکه میکنه(بگو انشالا♡)

9

بازار نزولی

mohamadi88

10/اردیبهشت/1401

بازار فعلا در اوج سطوح نزولی قرار دارد که هنوز دقیق معلوم نیست اینده چه خواهد شد، ولی بازم امید هست بهتر بشه.

13

منتظر شوکه کردن بیت هستیم

hanih

10/اردیبهشت/1401

دگه بیت کوین خسته کننده وحوصله بر شد ولی بیشتر مواقع در موقع نا امیدی یک حرکتهای عجیبی از خودش نشون داده امیدواریم این بار هم با یک حرکت همه را شوکه کنه

34

سقوط

asalii

11/اردیبهشت/1401

بیت کوین یه سقوط تا ۳۸۰۰۰ دلار داشت و حمایت خوبی که ازش میشه باعث شد تا جلوی ریزش بیشتر گرفته شه و بتونه، بالاتر بیاد

33

بیت کوین

angel77

10/اردیبهشت/1401

بیت کوین با روند نزولی ک بخودش گرفته این روزها این بازار رو دچار لرزش کرده و هنوز هیچ تحلیلی نشون نمیده ک صعودی در پیش روش باشه

33

سقوط بیت کوین

hastiiii

11/اردیبهشت/1401

بیت کوین سقوط زیادی داشت و با این ریزش حالا اگه قیمت ۳۸۰۰۰ دلار از بین بره امکان ریزش زیادی وجود داره

32

بیت کوین

padeshah_0

10/اردیبهشت/1401

بیت کوین همیشه این بالا و پایینی هارو داشته و ارزهای دیگه ، این عادیه چون بازار بهم ریخته توییتر رو ایلان ماسک خرید و ارزهای دیگه هم به بازار اومدن

21

بیت کویین ..............fare

farejoon

10/اردیبهشت/1401

بله در این چند سال هرزگاهی بیت کویین از این حرکات شوکه کننده یا بهتر بگم برای طرفدارانش ناراحت کننده میزنه ولی بعد مدتی یهو یه حرکت هاشی وارا به قول ورزش واداریو میزنه و ناک اوت میکنه انشالله

29

بیت کوین

mehdi.mohammadi

11/اردیبهشت/1401

قیمت بیت کوین همیشه دارای نوسانات بوده و همیشه شکه کننده که برخی را ناراحت کرده اما درپایان بیت کوین همیشه خوب بوده

10

دانلود اپلیکیشن موبایل کوینگرام

با اپلیکیشن اندروید کوینگرام از آخرین مطالب بازارهای مالی و رمزارز ها با خبر باشید، قیمت تمامی رمزارز ها در لحظه چک کنید و نرخ آنها را با مبدل ارز کوینگرام به یکدیگر تبدیل کنید، با دیگر افراد در مورد تحلیل ها و مطالب گفت و گو کنید، سبد دارایی ارزهای دیجیتال خودتان را بسازید و از سود و زیان خود در بازه های زمانی مختلف با خبر باشید و با شرکت رایگان در مسابقات پیش بینی رمزارز جایزه ببرید.
coingram
coingram
کوینگرام

استارتاپ کوینگرام به عنوان یک رسانه تخصصی در حوزه بازار های مالی وارز های دیجیتال ، فعالیت خود را از تیر 1398 شروع کرد. هدف ما از ابتدا آموزش وآشنایی مردم با علم و فناوری آینده یعنی بلاک چین بوده است. آشنایی با انواع ارز های دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم، آدا کاردانو و بقیه رمزارز ها میتواند ما را در انتخاب خرید و سرمایه گذاری در این حوزه بسیار بیشتر کمک کند. همان طور که سرمایه گذاری ها و ورود پول به این حوزه روز به روز بیشتر می شود، مسئولیت ما برای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی بیشتر می شود تا کسی درگیر پروژه های کلاه برداری و طرح های پانزی نشود.

برگزیده ها

درآمد از کوینگرام

شرایط و قوانین

مفاهیم پایه

آشنایی با بلاکچین

آشنایی با بیتکوین

آشنایی با اتریوم

کوینگرام

درباره ما

ارتباط با ما

شبکه های اجتماعی

اینستاگرامتلگرام

کلیه ی حقوق این سایت نزد کوینگرام محفوظ بوده و بازنشر محتوای اختصاصی با ذکر منبع بلامانع است.