coingram
کوینگرام

نوسان

قیمت

نام ارز

3.2%

63,006 $

3,855,967,200 تومان

Bitcoin

Bitcoin

btc

1.8%

3,027 $

185,263,416 تومان

Ethereum

Ethereum

eth

0%

0.9998 $

61,188 تومان

Tether

Tether

usdt

0%

594.9 $

36,410,328 تومان

Binance Coin

Binance Coin

bnb

7.3%

153.31 $

9,382,572 تومان

Solana

Solana

sol

0%

0.9998 $

61,188 تومان

USD Coin

USD Coin

usdc

0%

0.5141 $

31,463 تومان

XRP

XRP

xrp

1.6%

3,026 $

185,205,888 تومان

Staked Ether

Staked Ether

steth

16%

6.94 $

424,728 تومان

TonCoin

TonCoin

ton

2.7%

0.1503 $

9,198 تومان

Dogecoin

Dogecoin

doge

ماینرهای قزاقستان باید مصرف برق خود را به دولت گزارش دهند

15/اردیبهشت/1401
افزودن به نشان شده ها
ماینرهای قزاقستان باید مصرف برق خود را به دولت گزارش دهند
BTC
Miners
بیتکوین
ماینینگ
2341
1 دقیقه

بر اساس تصمیم دولت قزاقستان، شرکت‌های استخراج ارز دیجیتال مستقر در این کشور ملزم به ارائه اطلاعاتی جامع در رابطه با فعالیت‌های خود شدند.

به نقل از کوین تلگراف، دولت قزاقستان الزامات گزارش‌دهی جدیدی را برای اپراتورهای استخراج رمزارز با نگاهی دقیق بر نحوه تاثیر مصرف انرژی این صنعت بر شبکه برق محلی ارائه کرده است.

بر اساس این الزام که توسط وزیر توسعه دیجیتال قزاقستان در اوایل هفته جاری منتشر شد، مشاغل مرتبط با استخراج رمزارز بایستی ۳۰ روز قبل از شروع به کار، اطلاعاتی جامع در رابطه با فعالیت‌های خود ارائه دهند.

از جمله این اطلاعات می‌توان به میزان مصرف برق و همچنین مشخصات فنی دستگاه‌ها اشاره کرد. علاوه بر این، تعداد و نوع دستگاه‌های استخراج مورد استفاده، اظهارنامه‌های کالای گمرکی و هرگونه سرمایه‌گذاری برنامه‌ریزی‌شده برای ۱۲ ماه آتی نیز بایستی به دولت ارائه شود.

پس از اینکه دولت چین در اواسط سال ۲۰۲۱ صنعت استخراج رمزارز را ممنوع کرد، قزاقستان به یکی از مقاصد ماینرها تبدیل شد. با این حال با افزایش تعداد ماینرها در این کشور، عرضه انرژی تحت فشار قرار گرفت و همین دولت قزاقستان را مجبور کرد تا در مواقعی برق ماینرها را قطع کند.

بر اساس الزامات گزارش‌دهی جدید، ماینرها بایستی اطلاعات مربوط به اشخاص حقوقی انجام‌دهنده عملیات استخراج که باید مقیم جمهوری قزاقستان باشد را به همراه اطلاعات تماس، آدرس و همچنین IP مورد استفاده به دولت ارائه دهند.

اطلاعات مذکور باید در بازه‌های زمانی سه ماهه به روز شوند و در صورتی که شرکتی تصمیم بگیرد عملیات خود را متوقف کند، باید به دولت گزارش دهد.

دستور اخیر به‌روزرسانی بر دستور وزیر توسعه دیجیتال قزاقستان در سال ۲۰۲۰ است که در آن قوانینی را برای ارائه اطلاعات در رابطه با فعالیت‌های مربوط به استخراج رمزارز وضع نمود.

همچنین پیشنهادهایی برای افزایش قیمت برق و مالیات بر ماینرها در ماه فوریه (بهمن) ارائه شد که بر اساس آن، هزینه پرداختی برای برق ۳۳۵٪ افزایش می‌یابد و به جای مالیات بر هر دستگاه استخراج به صورت جداگانه، مالیات بر ارزش افزوده بر این دستگاه‌ها حذف می‌شود.

مقامات قزاقستانی در ماه‌های اخیر تلاش کرده‌اند تا عملیات استخراج غیرقانونی ارز دیجیتال در این کشور را به دلیل باری که بر شبکه انرژی وارد می‌کند ریشه‌کن کنند. در ماه مارس (اسفند)، ۱۰۶ مزرعه استخراج غیرقانونی در این کشور تعطیل و طی آن بیش از ۶۷،۰۰۰ دستگاه ماینینگ به دست دولت توقیف شد.

بر اساس آخرین به‌روزرسانی شاخص مصرف برق بیت کوین کمبریج (CBECI) در آگوست (مرداد) سال ۲۰۲۱، قزاقستان با بیش از ۱۸٪ از هش ریت جهانی، در رتبه دوم پس از آمریکا قرار دارد.

منبع:

میهن بلاکچین


امتیاز دادن به خبر

با لایک کردن هر خبر شما می توانید کوین بیشتر جایزه بگیرید


مطالب مرتبط با این موضوع

بیت‌کوین دوباره ۵۷ هزار دلاری شد! راز رالی جدید چیست؟

بیت‌کوین دوباره ۵۷ هزار دلاری شد! راز رالی جدید چیست؟

۶۰ روز مانده به هاوینگ بیت کوین: آیا شاهد رشد قیمت خواهیم بود یا کاهش آن؟

۶۰ روز مانده به هاوینگ بیت کوین: آیا شاهد رشد قیمت خواهیم بود یا کاهش آن؟

رکوردشکنی بیت کوین با عبور از ۵۲ هزار دلار؛ آیا پیش از هاوینگ به ۲۰۰ هزار دلار خواهد رسید؟

رکوردشکنی بیت کوین با عبور از ۵۲ هزار دلار؛ آیا پیش از هاوینگ به ۲۰۰ هزار دلار خواهد رسید؟

تحلیل جدید از بازار ارزهای دیجیتال: بیت کوین در آستانه یک حرکت صعودی بزرگ!

تحلیل جدید از بازار ارزهای دیجیتال: بیت کوین در آستانه یک حرکت صعودی بزرگ!

نهنگ‌های بازار بیت کوین را می‌بلعند: پیش‌بینی هیجان‌انگیز قیمت تا ۵۱ هزار دلار!

نهنگ‌های بازار بیت کوین را می‌بلعند: پیش‌بینی هیجان‌انگیز قیمت تا ۵۱ هزار دلار!


تحلیل کاربران

ماینر های قزاقزستان

sepeher13

16/اردیبهشت/1401

به نظرم هرچه سریعتر باید قزاقزستان میزان برق مصرفیش رو اعلام کنه تا به مشکل برنخورن .ولی قزاقستان تعداد بسیار زیادی ماینر فعال داره

25

Kazakhstan Miners

arash79.kloop

18/اردیبهشت/1401

استخراج کنندگان رمزارز که در قزاقستان فعالیت می کنند در پی اعمال محدودیتها از سوی دولت این کشور، به دنبال توسعه فعالیتشان به آمریکا و روسیه هستند

20

لزوم استفاده از برق مجاز

arashpayman

19/شهریور/1401

از نظر من باید جلوی استفاده غیرمجاز از برق جهت استخراج ارزرمز رو گرفت .. هرچند اگه دولتها قیمت به صرفه ای برای برق درنظر بگیرند دیگه نیازی به استفاده غیرمجاز نیست.. من چون کارم برق صنعتی هستش و میدونم تولید برق چه مشکلات و هزینه هایی داره .. برق جهت استفاده و گذران زندگی عموم مردم هستش و استفاده غیرمجاز و مصرف بیش ازحد جهت منافع یک شخص مشکلاتی در زندگی بقیه مردم بوجود میاره ..

3

صنعت ماینر

hanih

15/اردیبهشت/1401

وقتی میکن برای شروع هر صنعتی اول باید زیر ساخت اون صنعت را اماده کرد برای اینه قزاقستان بدون زیر ساخت شروع به پذیرش ماینرهای اخراجی از چین کرد واکنون برای تامین برق به مشکل خورده

41

گزارش مصرف برق ماینرها

زارع

15/اردیبهشت/1401

ماینرها درقزاقستان وظیفه دارند که انرژی برق مصرفی خودرا گزارش کنند وتابتوانند ارزخودرا استخراج کنند آنها با استفاده از ادرس های داده شده میزان مصرفی برق توسط ماینرها را گزارش مقامات هم باید برق مصرفی انهاراتامین کند

35

ماینر برق

angel77

15/اردیبهشت/1401

میانر های قزاقستان وظیفه دارن تا میزان برق مصرفی خودشون رو به دولت گزارش کنن تا بتونن رمز ارز استخراج کنن چون این کشور مدتیه برای تامین برق خودش بمشکل خورده

32

ماینر

09380100885

15/اردیبهشت/1401

برای تولید بیت کوین ماینر ها به برق بسیار زیادی نیاز دارن و اگه زیر ساخت درست نباشه به مشکل خواهی خورد

34

قزاقستان

B@hm@n

15/اردیبهشت/1401

قزاقستان که خیلی ماینر داره حالا باید گزارش مصرف برق خودشون رو اعلام کنند که شاید این یه نکته منفی برای بازار باشه

58

برق

kokp

01/تیر/1401

راول تیر ماه برق مراکز مجاز استخراج قطع میشه ولی مراکز غیر مجاز همچنان به کار خودشون ادامه میدن همین

7

قزاقستان

leilaranjbar

19/تیر/1401

مقامات قزاقستانی درماه های اخیر تلاش کردن تاعملیات غیرقانونی استخراج ارز دیجیتال دراین کشور براثر شبکه انرژی وارد میکند ریشه کن کند ودستگاه ماینر ها توسط دولت توقیف شد

8

دانلود اپلیکیشن موبایل کوینگرام

با اپلیکیشن اندروید کوینگرام از آخرین مطالب بازارهای مالی و رمزارز ها با خبر باشید، قیمت تمامی رمزارز ها در لحظه چک کنید و نرخ آنها را با مبدل ارز کوینگرام به یکدیگر تبدیل کنید، با دیگر افراد در مورد تحلیل ها و مطالب گفت و گو کنید، سبد دارایی ارزهای دیجیتال خودتان را بسازید و از سود و زیان خود در بازه های زمانی مختلف با خبر باشید و با شرکت رایگان در مسابقات پیش بینی رمزارز جایزه ببرید.
coingram
coingram
کوینگرام

استارتاپ کوینگرام به عنوان یک رسانه تخصصی در حوزه بازار های مالی وارز های دیجیتال ، فعالیت خود را از تیر 1398 شروع کرد. هدف ما از ابتدا آموزش وآشنایی مردم با علم و فناوری آینده یعنی بلاک چین بوده است. آشنایی با انواع ارز های دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم، آدا کاردانو و بقیه رمزارز ها میتواند ما را در انتخاب خرید و سرمایه گذاری در این حوزه بسیار بیشتر کمک کند. همان طور که سرمایه گذاری ها و ورود پول به این حوزه روز به روز بیشتر می شود، مسئولیت ما برای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی بیشتر می شود تا کسی درگیر پروژه های کلاه برداری و طرح های پانزی نشود.

برگزیده ها

درآمد از کوینگرام

شرایط و قوانین

مفاهیم پایه

آشنایی با بلاکچین

آشنایی با بیتکوین

آشنایی با اتریوم

کوینگرام

درباره ما

ارتباط با ما

شبکه های اجتماعی

اینستاگرامتلگرام

کلیه ی حقوق این سایت نزد کوینگرام محفوظ بوده و بازنشر محتوای اختصاصی با ذکر منبع بلامانع است.