coingram
کوینگرام

نوسان

قیمت

نام ارز

3.2%

59,035 $

3,677,880,500 تومان

Bitcoin

Bitcoin

btc

3.2%

2,991 $

186,318,741 تومان

Ethereum

Ethereum

eth

0.1%

1 $

62,300 تومان

Tether

Tether

usdt

2.5%

562.1 $

35,016,961 تومان

Binance Coin

Binance Coin

bnb

10.6%

139.36 $

8,682,128 تومان

Solana

Solana

sol

0.1%

0.9995 $

62,269 تومان

USD Coin

USD Coin

usdc

2.1%

0.5193 $

32,352 تومان

XRP

XRP

xrp

3%

2,986 $

186,030,292 تومان

Staked Ether

Staked Ether

steth

7.6%

0.1338 $

8,336 تومان

Dogecoin

Dogecoin

doge

9.1%

5.14 $

320,222 تومان

TonCoin

TonCoin

ton

بازگشت ثبات نسبی به بازار رمزارزها؛ علت کاهش قیمت بیت کوین چه بود؟

17/اردیبهشت/1401
افزودن به نشان شده ها
بازگشت ثبات نسبی به بازار رمزارزها؛ علت کاهش قیمت بیت کوین چه بود؟
Bitcoin
Altcoins
بیتکوین
آلت کوین
2338
3 دقیقه

قیمت بیت کوین در حدود ۳۶٬۰۰۰ دلار تثبیت شد و در روز جمعه تقریبا ثابت بود. این ارز دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته در مقایسه با فروش شدید پنج‌شنبه با نوسانات کمتری معامله شد.

به نقل از کوین دسک، آلت‌کوین‌ها نیز در روز جمعه پایدار بودند، گرچه قیمت GALA تا ۹٪ رشد داشت و قیمت رمزارز ALGO نیز طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۲٪ رشد را تجربه کرد. نوسانات قیمت در هفته گذشته منعکس‌کننده عدم اطمینان میان معامله‌گران و تداوم ریسک‌ در اقتصاد کلان بود.

روز پنجشنبه، بانک انگلستان (BOE) نرخ بهره را افزایش داد و به مردم در مورد رکود اقتصادی هشدار داد. این امر باعث ترس از رکود تورمی (تورم بالا و رشد اقتصادی کند) در بین سرمایه‌گذاران شد.

فدرال رزرو ایالات متحده در روز چهارشنبه، به سرمایه‌گذاران (دست کم به طور موقت) اطمینان داد که شرایط اقتصادی ایالات متحده می‌تواند نرخ بهره‌های بالاتر را تحمل کند. با این حال اظهارات بانک انگلستان در روز پنجشنبه موجی از ترس را به بازارهای مختلف ارسال کرد.

به طور کلی، سیاست‌های پولی انقباضی بانک‌های مرکزی باعث کاهش فعالیت‌های پر ریسک در میان سرمایه‌گذاران جهانی شده است و این موضوع می‌تواند در سال جاری روی بازار سهام و رمزارزها اثر منفی بگذارد. با وجود این در کوتاه‌مدت، واکنش قیمت‌ها (صرف نظر از برخی آلت‌کوین‌ها) خنثی بوده است.

 

نسبت حجم خرید به حجم فروش در بازار آتی

نمودار زیر نسبت حجم خرید به حجم فروش در بازار معاملات آتی دائمی بیت کوین را نشان می‌دهد. نمودار زیر نشان‌دهنده احساسات نزولی در میان معامله‌گران است، مشابه آنچه در دوره‌های قبلی نزول قیمت رخ داده است.

نسبت حجم خرید به حجم فروش در بازارهای فیوچرز دائمی (نسبت بالای ۱ نشان دهنده بازار صعودی است و بالعکس)

همانطور که در نمودار بالا مشاهده می‌شود، رفتار محدود به رنج قیمت BTC در بازه ۳۵٬۰۰۰ تا ۴۶٬۰۰۰ دلار، همزمان با نزول مداوم نسبت حجم خرید به حجم فروش بود. این موضوع نشان دهنده آن است که علی‌رغم تثبیت قیمت بیتکوین در کوتاه مدت، تعداد قابل توجهی از خریداران بالقوه، از ورود به بازار خودداری کرده‌اند.

مقاومت قیمت اتر با وجود کاهش قیمت بیت کوین

قیمت اتر در هفته گذشته ۴٪ کاهش یافت، در حالی که قیمت بیت‌کوین حدود ۶٪ کاهش را تجربه کرد. به طور معمول در دوره‌های نزولی بازار قیمت اتر عملکرد بدتری در مقایسه با بیت کوین دارد. با این حال شرایط معاملاتی متلاطم طی سال گذشته، نسبت ETH/BTC را در یک بازه خاص محدود کرده است. شکست قاطع محدوده فعلی در حرکتی صعودی یا نزولی می‌تواند می‌تواند نشانه افزایش یا کاهش ریسک‌پذیری در کل بازار باشد.

نسبت ETH/BTC در تام فریم هفتگی

دامیننس بیت کوین (ارزش بازار بیت کوین نسبت به کل ارزش بازار رمزارزها)، طی چند روز گذشته کاهش یافته است. این نشان می‌دهد که آلت‌کوین‌ها فشار فروش کمتری را نسبت به بیت کوین تجربه کرده‌اند، که به این معنی است که معامله‌گران هنوز تحمل ریسک بالایی دارند.

در بازارهای رو به رشد، قیمت آلت‌کوین‌ها کمتر از بیت‌کوین کاهش می‌یابد، چرا که تحمل ریسک در بازار بالاتر است. با این حال در بازار فعلی، مشابه نسبت قیمت ETH/BTC، باید منتظر تغییرات مهم در سلطه بیت کوین ماند تا بتوان درباره حرکت بعدی بازار اظهار نظر کرد.

کاهش دامیننس بیت کوین در حرکت نزولی اخیر

  • علت اصلی کاهش قیمت در روز پنجشنبه چه بود؟

اظهارات بسیار منفی بانک انگلستان درباره چشم‌انداز اقتصاد و وضعیت رکود تورمی پیش رو را می‌توان محرک فشار فروش شدید روز پنج‌شنبه دانست. این اظهارات پس از ۰.۵٪ افزایش نرخ بهره توسط بانک مرکزی ایالات متحده در روز چهارشنبه، انجام شده است.

  • آلت‌کوین‌ها در کوتاه مدت چه وضعیتی خواهند داشت؟

با نزول قیمت BTC، دامیننس آن هم کاهش یافت و قیمت آلت‌کوین‌ها هنوز کاهش نیافته است. در صورت عدم بازیابی سریع قیمت بیت کوین می‌توان نزول قیمت را برای آلت‌کوین‌ها انتظار داشت.

منبع:

میهن بلاکچین


امتیاز دادن به خبر

با لایک کردن هر خبر شما می توانید کوین بیشتر جایزه بگیرید


مطالب مرتبط با این موضوع

واکنش بازار به تصمیم جدید فدرال رزرو: بیت کوین افزایش قیمت را تجربه کرد!

واکنش بازار به تصمیم جدید فدرال رزرو: بیت کوین افزایش قیمت را تجربه کرد!

کاهش محسوس قیمت بیت کوین در پیش از جلسه فدرال رزرو!

کاهش محسوس قیمت بیت کوین در پیش از جلسه فدرال رزرو!

تحلیل اخیر قیمت بیت کوین: نوسانات و پیش‌بینی‌ها در بازار!

تحلیل اخیر قیمت بیت کوین: نوسانات و پیش‌بینی‌ها در بازار!

تحرکات قابل توجه نهنگ‌ها در بازار کریپتو؛ انتقال بیش از ۱ میلیارد دلار به کوین‌بیس!

تحرکات قابل توجه نهنگ‌ها در بازار کریپتو؛ انتقال بیش از ۱ میلیارد دلار به کوین‌بیس!

سقوط بیت کوین و پایان پی‌در‌پی‌های روزانه بلک‌راک؛ آیا شاهد پایان سلطه هستیم؟

سقوط بیت کوین و پایان پی‌در‌پی‌های روزانه بلک‌راک؛ آیا شاهد پایان سلطه هستیم؟


تحلیل کاربران

وضعیت بازار

[email protected]

17/اردیبهشت/1401

با سلامب بنظرنمیرسه به‌این زودی ثبات در بازار حاکم باشه چون فعلا قضیه فدرال مطرح است و آله مشغول فروش

13

ثبات

dors@1

17/اردیبهشت/1401

بازار از ریزش بیشتر جان سالم به در برده و حالا اگه به همین ثبات خودش ادامه بده میشه گفت کف قیمتی همینجاست

32

ریزش بیت کوین

saberyonsy7

18/اردیبهشت/1401

بنظر من ریزش رمز ارز بیت کوین وبه دنبال آن ریزش اکثریت بیت کوین فقط فقط سیاست دولت مردان امریک میباشد چونکه در عرض ۶ ماه قیمت افت شدید مواجعه شده

12

بازار

B@hm@n

17/اردیبهشت/1401

بازار همین که از ریزش خارج شده خوبه چون اگه ادامه دار میشد باید قیمت خیلی پایین تر رو شاهد بودیم و الان جای شکر داره

31

رمز ارز

angel77

17/اردیبهشت/1401

نوسان همیشه هست نمیشه ازش فرار کرد سیاست های پولی و نرخ بهره امریکا و اقتصاد متزلزل شده همه وهمه دست بدست هم دادن ک ن تنها بازار رمز ارزها بلکه همه بازار های پولی و سرمایه ای رو دچار ریزش و لرزش بکنن

20

بی ثباتی بیت

mahdi1424

17/اردیبهشت/1401

به نظر من با رشدی که بیت پارسال کرده حالا حلا بیت توی کما هست به نظر من بیت تا ۲۸ رو تاچ نکنه جایی نمیره

14

ببینده

zpeitam

18/اردیبهشت/1401

با توجه به اینکه جهان هر روز شاهد نابساانیهای متعدد از جنگ و بیماری وغیره هست صعود و کاهش رمز ارزها هم در این بازه ی زمانی امری اجتناب ناپذیر است ولی باز بازگشت دارد و حمایت می شود

10

بازاررمز ارزهای دیجیتال

زارع

17/اردیبهشت/1401

میزان افزایش نرخ تورم درآمریکا درانگلیس تاثیر مستقیمی باقیمت وکاهش رمزارزها مخصوصا بیت کوین واتریوم گذاشت هرچند روی التکوین هاهم تاثیر گذاشت ولی این بازار توانست روی این قیمت هادرحال حاضر اصلاح شودومعامله گران در۲۴ساعت گذشته معاملات خوبی ودرحد رضایت انجام دادند ولی تابرگشت اعتماد به این بازار مدتی طول می کشد

19

سطح تقاضا نهنگ ها

hamidrezamikailii

17/اردیبهشت/1401

بیتکوین در کف ترند صعودی خود قرار دارد، و روی سطح مهمی قرار و احتمال برگشت دارد، طبق آمار قیمت 41.000تا34.000 سطح ارزنده ای برای خرید شرکت های بزرگ است.

25

بازار

09380100885

17/اردیبهشت/1401

دلیل ریزش بازار ارز های دیجیتال نرخ بهره بانکی انگلستان و کنترل تورم آمریکا از دلایل اصلی ریزش بازار است

19

پیش بینی ها درست بود

farzadkhademi

17/اردیبهشت/1401

پیش بینی ها در مورد قیمت و سقوط بیت کوین طبق نظرات وجود داشت و حالا که به ۳۵هزار تا رسیده باید منتظر بود که پایینتر هم می رود یا خیر. البته امیدوارم این سقوط ادامه دار نباشد و بازار روند صعودی رو در پیش بگیرد.

20

تحلیل

[email protected]

19/اردیبهشت/1401

حد ضرر بیت کوین و کلا آلت کوین ها و بازار کریپتو تثبیت زیر 28 هزار تا هست . میل به صعود الان زیاده ولی بازار اجازه اصلاح رو به پایین نمیده!!!

7

اتر

[email protected]

17/اردیبهشت/1401

با وجود کاهش اتر در هفته گذشته وکاهش بیت کوین به طور معمول در دوره های نزولی بازار اتر عملکرد بدتری در مقایسه با بیت کوین داردبا این شرایط معاملاتی متلاطم طی سال گذشته نسبت اتر وبیت کوین را در یک بازه خاص محدود کرده است شکست قاطع محدوده فعلی در حالت صعودی یا نزولی میتواند نشانه افزایش یا کاهش ریسک پذیری بالایی در کل بازار باشد

18

دانلود اپلیکیشن موبایل کوینگرام

با اپلیکیشن اندروید کوینگرام از آخرین مطالب بازارهای مالی و رمزارز ها با خبر باشید، قیمت تمامی رمزارز ها در لحظه چک کنید و نرخ آنها را با مبدل ارز کوینگرام به یکدیگر تبدیل کنید، با دیگر افراد در مورد تحلیل ها و مطالب گفت و گو کنید، سبد دارایی ارزهای دیجیتال خودتان را بسازید و از سود و زیان خود در بازه های زمانی مختلف با خبر باشید و با شرکت رایگان در مسابقات پیش بینی رمزارز جایزه ببرید.
coingram
coingram
کوینگرام

استارتاپ کوینگرام به عنوان یک رسانه تخصصی در حوزه بازار های مالی وارز های دیجیتال ، فعالیت خود را از تیر 1398 شروع کرد. هدف ما از ابتدا آموزش وآشنایی مردم با علم و فناوری آینده یعنی بلاک چین بوده است. آشنایی با انواع ارز های دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم، آدا کاردانو و بقیه رمزارز ها میتواند ما را در انتخاب خرید و سرمایه گذاری در این حوزه بسیار بیشتر کمک کند. همان طور که سرمایه گذاری ها و ورود پول به این حوزه روز به روز بیشتر می شود، مسئولیت ما برای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی بیشتر می شود تا کسی درگیر پروژه های کلاه برداری و طرح های پانزی نشود.

برگزیده ها

درآمد از کوینگرام

شرایط و قوانین

مفاهیم پایه

آشنایی با بلاکچین

آشنایی با بیتکوین

آشنایی با اتریوم

کوینگرام

درباره ما

ارتباط با ما

شبکه های اجتماعی

اینستاگرامتلگرام

کلیه ی حقوق این سایت نزد کوینگرام محفوظ بوده و بازنشر محتوای اختصاصی با ذکر منبع بلامانع است.