coingram
کوینگرام

نوسان

قیمت

نام ارز

3.2%

60,961 $

3,730,813,200 تومان

Bitcoin

Bitcoin

btc

3.6%

2,924 $

178,948,188 تومان

Ethereum

Ethereum

eth

0%

1 $

61,200 تومان

Tether

Tether

usdt

1.4%

584.7 $

35,782,416 تومان

Binance Coin

Binance Coin

bnb

5.7%

144.81 $

8,862,372 تومان

Solana

Solana

sol

0%

1 $

61,200 تومان

USD Coin

USD Coin

usdc

2.7%

0.5046 $

30,882 تومان

XRP

XRP

xrp

3.5%

2,922 $

178,832,520 تومان

Staked Ether

Staked Ether

steth

6.8%

6.79 $

415,548 تومان

TonCoin

TonCoin

ton

4%

0.1449 $

8,868 تومان

Dogecoin

Dogecoin

doge

پای مالیات به معاملات رمز ارزها باز می‌شود

01/تیر/1401
افزودن به نشان شده ها
پای مالیات به معاملات رمز ارزها باز می‌شود
مالیات
اخبار داخلی
رمزارز
3857
1 دقیقه

مهکامه شریف زاد رییس کارگروه تبادل انجمن بلاکچین ایران اعلام کرد که مالیات بر رمزارزها در ۳ دسته سرمایه‌گذاری، استخراج و تبادل بر اشخاص حقوقی و حقیقی تعلق می‌گیرد با این تفاوت که افراد حقوقی تحت هر شرایطی ملزم به پرداخت مالیات هستند اما اشخاص حقیقی بسته به نوع عملکرد و استفاده خود از رمزارز‌ها ممکن است مشمول مالیات شوند.

به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مهکامه شریف زاد رییس کارگروه تبادل انجمن بلاکچین ایران در گفتگویی به سوالات مطرح شده در زمینه مالیات بازار رمز ارزها پاسخ داد.

تفاوت افراد حقوقی و حقیقی در مالیات رمزارزها

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر میزان این مالیات افزود که میزان مالیات بستگی به شیوه استفاده از رمزارز‌ها دارد. افراد حقوقی تحت هر شرایطی ملزم به پرداخت مالیات و تعیین ساز و کار مالی مرتبط به رمزارز در ساختار خود هستند اما اشخاص حقیقی بسته به نوع عملکرد و استفاده خود از رمزارز‌ها ممکن است مشمول مالیات شوند.

اشخاص حقوقی قبلا به صورت سلیقه‌ای با موضوع مالیات برخورد می‌کردند مگر در شرایطی که ساختار منظمی ارائه شده باشد. اما هم اکنون موضوع مالیات دارای یک ساختار مشخصی است.

در چه صورت افراد مشمول مالیات می‌شوند؟

شریف زاد در پاسخ به این سوال ۳ دسته کلی سرمایه‌گذاری، استخراج و تبادل را مشمول پرداخت مالیات دانست. البته وی اذعان داشت ساز و کار دقیق این بحث بستگی به ارائه دستورالعمل‌هایی مشخص از سوی سازمان مالیاتی دارد که همچنان ساختار مشخصی در این زمینه ارائه نشده است. رییس کارگروه تبادل انجمن بلاکچین ایران این موضوع را امری متداول در کشورهای دنیا دانست:

تقریبا در اکثر کشور‌هایی که رونق استفاده از رمزارز‌ها شکل گرفته است، ورود ساز و کار مالیات بر درآمد و یا استفاده از رمزارز‌ها نیز انجام شده است. در سال‌های گذشته هیچ بحث مالیاتی بر رمزارز‌ها مطرح نبود، ولی به مرور زمان و گسترش استفاده از رمزارز‌ها رد پای مالیات بر درآمد شکل گرفت که امر طبیعی و مشخصی است.

در دنیا، اخذ مالیات از سامانه‌های تبادلات رمزارز با توجه به حجم بالای معاملات در آن ها، کشور‌ها را بر آن داشت تا هر چه سریعتر ساز و کار مالیاتی را تدوین کنند. هم اکنون اکثر کشور‌هایی که رمزارز‌ها را به رسمیت شناخته اند، آن را نوعی دارایی فرض کرده و از آن مالیات اخذ می کنند.

مالیات ارز‌های دیجیتال بر چه مبنایی تعیین می شود؟

خانم شریف زاد در پاسخ به این سوال مالیات رمز ارز‌ها را امری سلیقه‌ای و بسته به نظر نهاد‌های اجرایی مالیاتی هر کشور دانست. وی اذعان داشت:

درصد‌های مربوط به این حوزه باید به صورت کارشناسی انجام پذیرد و لزوم خوشه بندی کسب و کار‌ها و افراد در این زمینه از نکات حائز اهمیت است. اخذ مالیات از خوشه‌های مختلف به صورت برابر و با درصدی یکسان کار اشتباهی است در صورتی که طبقه‌بندی آن‌ها و اخذ مالیات شناور از هر خوشه می‌تواند مسیر درستی با دستاورد‌های بهتری را رقم بزند؛ لذا دریافت مالیات یکسان از هر خوشه می‌تواند منجر به کم رنگ شدن یک کسب و کار فعال، اما کم سود شود که این جریان در چرخه تبادل و استخراج به نفع کشور نیست و باید همه کسب و کار‌ها اجازه رونق و نمایش بازدهی خود را داشته باشند و صرفا اخذ مالیات نباید منجر به مرگ کسب و کار‌های فعال، اما خرد این حوزه شود.

منبع:

میهن بلاکچین


امتیاز دادن به خبر

با لایک کردن هر خبر شما می توانید کوین بیشتر جایزه بگیرید


مطالب مرتبط با این موضوع

رد طرح دریافت مالیات ۳۰درصدی از استخراج‌کنندگان ارز دیجیتال در توافق سقف بدهی ایالات متحده

رد طرح دریافت مالیات ۳۰درصدی از استخراج‌کنندگان ارز دیجیتال در توافق سقف بدهی ایالات متحده

اجباری شدن مالیات برای کاربران متامسک!

اجباری شدن مالیات برای کاربران متامسک!

  دولت کنیا از نقل‌وانتقالات ارزهای دیجیتال مالیات می‌گیرد

دولت کنیا از نقل‌وانتقالات ارزهای دیجیتال مالیات می‌گیرد

مالیات بر عایدی سرمایه در انتظار رمزارزها!

مالیات بر عایدی سرمایه در انتظار رمزارزها!

نسخه نقشه و فهرست اکوسیستم بلاکچینی کشور منتشر شد! حضور کوینگرام در لیست.

نسخه نقشه و فهرست اکوسیستم بلاکچینی کشور منتشر شد! حضور کوینگرام در لیست.


تحلیل کاربران

رمز ارزها

09179120432AsAsAs33

29/آبان/1401

شما دست اندر کاران عالی مالیاتی اول بساز بعداً چانه بزن اول بکار بعداً بردار .به نظر من نرخ نهادن برعرض مردم تاراج مجاز است

13

مالیات بررمز ارزها

زارع

01/تیر/1401

مالیات براستفاده ازرمز ارزها بصورت قانونی اجرایی می‌شود وسه گروه حقوقی وحقیقی واستخراج مشمول این قانون می شوند

42

مالیات ازارز

hasti1401

21/تیر/1401

مگه میشه هرجاکه پول باشه دولت ازاونجا مالیات نگیره ومفت خوری کنه حالا مردم توبازارارزدیجیتال یکم سرمایه گذاری وسوداوری کردند دولت میگه سهم منم ازمالیات بدین

18

مالیات بر خرید و فروش رمز ارزها

Catty707

15/تیر/1401

چشممون روشن یه همینو کم داشتیم حتما کسری بودجه امسال رو میخوان با گرفتن مالیات از ما جبران کنن یه جا نمیشه ما نفس راحت بکشیم.

22

مالیات

58573210

12/تیر/1401

بله برای این کارا که خوب دست به نقدن فقط مالیات مالیات شهرداری مالیات خانه مالیات خودرو مالیات شهرداریها وجرائم رانندگی الانم مالیات ارزها وای خدا کجا میریزن این همه پول رو

23

مالیات بر ارز

fatemetorbati

02/تیر/1401

مگه میشه جایی اسم سود و ارز باشه دولت ایران دست روش نزاره جای بسی تاسف اینا فقط دنبال راهی هستن تا ملت رو نابود کنن فقط ما اینو کم داشتیم که برای رمز ارزها هم به دولت جمهوری اسلامی باج بدیم

36

دانلود اپلیکیشن موبایل کوینگرام

با اپلیکیشن اندروید کوینگرام از آخرین مطالب بازارهای مالی و رمزارز ها با خبر باشید، قیمت تمامی رمزارز ها در لحظه چک کنید و نرخ آنها را با مبدل ارز کوینگرام به یکدیگر تبدیل کنید، با دیگر افراد در مورد تحلیل ها و مطالب گفت و گو کنید، سبد دارایی ارزهای دیجیتال خودتان را بسازید و از سود و زیان خود در بازه های زمانی مختلف با خبر باشید و با شرکت رایگان در مسابقات پیش بینی رمزارز جایزه ببرید.
coingram
coingram
کوینگرام

استارتاپ کوینگرام به عنوان یک رسانه تخصصی در حوزه بازار های مالی وارز های دیجیتال ، فعالیت خود را از تیر 1398 شروع کرد. هدف ما از ابتدا آموزش وآشنایی مردم با علم و فناوری آینده یعنی بلاک چین بوده است. آشنایی با انواع ارز های دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم، آدا کاردانو و بقیه رمزارز ها میتواند ما را در انتخاب خرید و سرمایه گذاری در این حوزه بسیار بیشتر کمک کند. همان طور که سرمایه گذاری ها و ورود پول به این حوزه روز به روز بیشتر می شود، مسئولیت ما برای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی بیشتر می شود تا کسی درگیر پروژه های کلاه برداری و طرح های پانزی نشود.

برگزیده ها

درآمد از کوینگرام

شرایط و قوانین

مفاهیم پایه

آشنایی با بلاکچین

آشنایی با بیتکوین

آشنایی با اتریوم

کوینگرام

درباره ما

ارتباط با ما

شبکه های اجتماعی

اینستاگرامتلگرام

کلیه ی حقوق این سایت نزد کوینگرام محفوظ بوده و بازنشر محتوای اختصاصی با ذکر منبع بلامانع است.