coingram
کوینگرام

تحلیل بازار: بیت‌کوین ۲۰,۰۰۰ دلار را پس گرفت تا قیمت رمزارزها تثبیت شود.

03/تیر/1401
افزودن به نشان شده ها
تحلیل بازار: بیت‌کوین ۲۰,۰۰۰ دلار را پس گرفت تا قیمت رمزارزها تثبیت شود.
Bitcoin
Altcoin
رمزارز
تحلیل
2154
زمان مطالعه: 2 دقیقه

قیمت برخی از [آلت کوین‌ها با توجه به انتشار اخبار مثبت و بهبود احساسات معامله‌گران، اندکی صعودی شد. بیت کوین در حال حاضر با قیمت ۲۰,۹۰۰ دلار معامله می‌‌شود. در این گزارش ضمن بررسی وضعیت قیمت‌ها، به اثر وضعیت فعلی بازار بر صرافی‌های ارزهای دیجیتال و همچنین هماهنگی‌های فدرال رزرو آمریکا و کنگره این کشور درباره ارز دیجیتال ملی آمریکا خواهیم پرداخت.

به گزارش کوین دسک،‌ در روز چهارشنبه معاملات پر نوسان دنبال می‌شدند و بیت کوین بار دیگر به زیر ۲۰,۰۰۰ دلار سقوط کرده و سایر ارزهای دیجیتال را به دنبال خود نزولی کرده بود. اما دیروز قیمت‌ها بار دیگر تثبیت شدند و به جایگاه خود بازگشتند.

بیت کوین در عصر پنج شنبه به ۲۰,۹۰۰ دلار بازگشت و نسبت به پایین‌ترین سطح خود در روز پیش که به ۱۹,۷۶۴ دلار سقوط کرده بود، بهبودی نسبی پیدا کرد. در همین حین، اتریوم دومین ارز دیجیتال بزرگ بازار نیز حدود ۵.۵ درصد افزایش قیمت را تجربه کرده و به بالای ۱,۱۰۰ دلار رسید. بازار سهام ایالات متحده نیز روز گذشته اندکی صعودی بود و شاخص اس‌اندپی ۵۰۰ (S&P ۵۰۰) حدود ۱ درصد و شاخص نزدک (Nasdaq) نیز ۱.۵ درصد افزایش یافتند. این امر را می‌توان به بهبود تمایل بازار به سمت دارایی‌های پر ریسک نسبت داد.

در روز پنج‌شنبه قیمت متیک (MATIC)، توکن بومی شبکه پالیگان (Polygon)، پس از ‌‌معرفی ویژگی‌هایی جهت بهبود حریم خصوصی در سازما‌ن‌های خودگردان غیرمتمرکز (DAO) موجود در شبکه خود، نسبت به روز قبل ۱۹ درصد افزایش یافت.

در این فاصله زمانی و پس از آن‌که صرافی غیرمتمرکز دی‌وای‌دی‌ایکس (DyDx)، اعلام کرد که بلاک چین خود را با استفاده از کازماس می‌سازد و اتریوم را کنار خواهد گذاشت، قیمت کازماس نیز ۱۲ درصد افزایش یافت.

مشکل صرافی‌ها

سطح ۲۰,۰۰۰ دلاری بیت کوین برای فعالان بازار ارزهای دیجیتال، بسیار مهم است؛ زیرا تحلیل‌گران مشتاق هستند بدانند که آیا بیت کوین مشابه سال ۲۰۱۳ (۱۳۹۲) که سقوط ۸۵ درصدی بیت کوین رخ داد و یا مثل سال ۲۰۱۷ (۱۳۹۶) که بیت کوین ۸۴ درصد سقوط کرد، تجربه‌ای مشابه را خواهد گذارند یا خیر؟ اگر بیت کوین روندی مشابه این وقایع داشته باشد، قیمت تا سطح ۱۰,۰۰۰ دلار کاهش پیدا می‌کند.

شرکت تحلیل داده‌های ارزهای دیجیتال کایکو (Kaiko)، پنج‌شنبه طی یادداشتی هشدار داد که اگر قیمت‌های پایین ارزهای دیجیتال به همین ترتیب برای مدتی طولانی حفظ شوند، صرافی‌های ارزهای دیجیتا] دچار مشکلات عدیده‌ای خواهند شد.

ریاض کری (Riyad Carey)، تحلیل‌گر کایکو، در یادداشتی نوشت:

صرافی‌ها با پایین باقی ماندن قیمت‌ها، کاهش حجم سرمایه‌گذاری‌ها، از کار افتادن صندوق‌های پوشش ریسک و با کمبود کارمزدها، آزمایش خواهند شد

کری همچنین با اشاره به دو شرکت سام بنکمن فراید (Sam Bankman-Fried)، کارآفرین میلیاردر، یعنی آلامدا ریسرچ (Alameda Research) و صرافی اف‌تی‌ایکس (FTX) افزود:

آن‌هایی که حجم سرمایه کافی داشته و مسئولانه در بازار صعودی هزینه می‌کنند، احتمالا قادر به پشت‌سر گذاشتن طوفان خواهند بود، اما آن‌هایی که سروکارشان با محصولات و سرمایه‌گذاری‌های با ریسک زیاد است، یا شانس آورده و توسط صرافی FTX یا شرکت آلامدا خریداری می‌شوند و یا این‌که به‌کل نابود خواهند شد.

برای مثال صرافی معاملات آتی کوین فلکس (CoinFLEX) به دلیل آنچه «شرایط حاد بازار» نامید و همین ‌طور عدم اطمینان نسبت به یک از پلتفرم‌های خاص، برداشت را متوقف کرد.

اوایل این هفته، صرافی ارزهای دیجیتال FTX حدود ۲۵۰ میلیون دلار اعتبار به شرکت وام‌دهی بلاک‌فای (BlockFi) ارائه کرد، همچنین هفته گذشته شرکت آلامدا ریسرچ کارگزاری ارزهای دیجیتال وویجر دیجیتال (Voyager Digital) را نجات داد.

آمادگی فدرال رزرو برای ارز دیجیتال ملی

جروم پاول (Jerome Powell)، رئیس فدرال رزرو ایالات متحده اعلام کرد که بانک مرکزی این کشور جهت توسعه یک ارز دیجیتال ملی (CBDC) با کنگره آمریکا رایزنی خواهد کرد.

روز پنج‌شنبه پاول در جلسه استماع سیاست‌های پولی در کنگره ایالات متحده، در پاسخ به سوال یکی از قانون‌گذاران، گفت که ارز دیجیتال ملی چیزی است که کشور ما به آن نیاز دارد و این مساله نباید یک موضوع جناحی تلقی شود.

پاول ادامه داد:

ارز دیجیتال ملی یک نوآوری مالی بالقوه بسیار مهم است که بر زندگی همه آمریکایی‌ها تاثیر خواهد گذاشت. برنامه ما این است طی سال‌های آینده، آن را هم از بعد سیاسی و هم از بعد فناوری بررسی کرده و با یک پیشنهاد مشخص برای شما به کنگره بیاییم.

فدرال رزرو در اوایل سال جاری، گزارشی درباره دلار دیجیتال منتشر کرد و مقامات هم‌چنان در حال بررسی نظر فعالان صنعت ارزهای دیجیتال، شرکت‌های مالی سنتی و سرمایه‌گذاران درباره این پدیده هستند. پاسخ آن‌ها احتمالا بر پیشنهاد نهایی فدرال رزرو برای کنگره، تاثیرگذار خواهد بود.

منبع:

ارز دیجیتال


امتیاز دادن به خبر

با لایک کردن هر خبر شما می توانید کوین بیشتر جایزه بگیرید


مطالب مرتبط با این موضوع

تاریخ‌سازی بلاک ۸۴۰,۰۰۰ در بیت کوین: آغاز دوره جدیدی از هاوینگ

تاریخ‌سازی بلاک ۸۴۰,۰۰۰ در بیت کوین: آغاز دوره جدیدی از هاوینگ

چشم‌انداز قیمت بیت کوین پیش از هاوینگ: آماده‌سازی برای یک رشد جدید

چشم‌انداز قیمت بیت کوین پیش از هاوینگ: آماده‌سازی برای یک رشد جدید

هشدار کمبود عرضه بیت کوین: تنها ۹ ماه تا خالی شدن ذخایر صرافی‌ها

هشدار کمبود عرضه بیت کوین: تنها ۹ ماه تا خالی شدن ذخایر صرافی‌ها

فرصت‌های جدید معاملاتی در بازار: آماده‌باش برای سودآوری!

فرصت‌های جدید معاملاتی در بازار: آماده‌باش برای سودآوری!

هنگ‌کنگ چراغ سبز نشان داد: تایید ETFهای بیتکوین و اتریوم، پیشران نوین بازار کریپتو!

هنگ‌کنگ چراغ سبز نشان داد: تایید ETFهای بیتکوین و اتریوم، پیشران نوین بازار کریپتو!


تحلیل کاربران

ayazdi

ayazdi

03/تیر/1401

من نظر خودمو میگم آخرش به نظرم تا 12 هزار دلار میاد پایین کف قیمت. چیزی که اون تحلیل گر گفته بود دمش گرم ولی بعدش به نظر شخصیم عرض یه هفته تا 56 هزار تا میره بالا

26

تحلیل بازار

marwan

20/بهمن/1401

بلاکچین سرعت پایینی دارد اما به این دلیل است که شفافیت و امنیت را در اولویت قرار می‌دهد. در بلاکچین تراکنش‌ها غیرمتمرکز و تغییر ناپذیر بوده و در برابر دستکاری مقاوم است. این باعث می‌شود که فناوری بلاکچین به یک پلتفرم ایده‌آل برای تراکنش‌های امن و مدیریت داده‌های حساس، تبدیل شود

1

ارزش بيتكوين

aiy man.s 95

04/تیر/1401

هيچوقت بانوسان بيتكوين وكوين ها بالاوپايين رفتنش بدونيدارزش خودرا ازدست نميده.دقيقا نفت سفيد وسياه هستش,بالاوپايين داره ولي ضرر نداره.

16

ارز ملی

morteza54

04/تیر/1401

امیدوارم ما هم بتونیم یه ارز ملی معتبر به دنیا ارایه بدیم تا همپای دیگر ارزها پیشرفت کنه. و در ادامه باید بگم که بیت کوین در جایگاه حساسی هست که باید تثبیت کنه.

17

لبه پرتگاه

hadi221870

03/تیر/1401

قیمت 20 هزار دلار برای بیتکوین یعنی لبه پرتگاه که از یه طرف بیفته قیمتش میره به سمت 10 هزار دلار و اگه از لبه دیگه بیفته حتما از مرز 50 هزار دلار رد میکنه

27

بازار بیت کوین

hasankhoshmaram.gmaill85.com

03/تیر/1401

با سلام خدمت دوستان تحلیلگران موندن بیت کوین تو این وضع آشفته بازار امیدوار کننده میدونن ونگرانن مثل سال2017و2013سقوط کنه

25

پس گرفتن ۲۰هزاردلتری بیت

hanih

03/تیر/1401

قیمت ۲۰هزاردلار برای تحلیلگران بسیار مهم است چون انها نگران هستن که بیت مانند سال ۲۰۱۳ سقوقط ۸۵درصدیویامانند۲۰۱۷سقوط۸۴درصدیرا تجربه نکنه

36

لبه تیغ............fare

farejoon

07/تیر/1401

مدتیست که بیت کویین با بالا و پایین رفتن گویا رو لبه تیز تیغ ایستاده ولی با تمام قدرت کوشش میکند که خودش رو به بالا بکشد ولی خیلی براش دشوار است عده ای به امید بیت کویین سابق هستن عده ای هم ترک ارزشون را کردن عده ای هم با تمام قوا برای بیت کویین میجنگن تا اینده نشان دهد که کدام دسته راه درست را رفته اند .

9

بیتکویین

erfanabdollahi

05/تیر/1401

بیتکویین ارزیست که تقریبا میشه گفت در همه جا اون رو میشناسند به قولی معروف شده و بسیار باقدرت و سرعت زیادی روبه رشد هست.

11

بیت کوین

s_m_a_hakimi

03/تیر/1401

مدتی بیت کوین دارای نوسان وسیرنزولی بود هر روز سیر نزولی داشت ولی به نظرمیرسد که بیت کوین دوباره سیرصعودی بخودش گرفته ارام ارام قیمتش افزایش پیدامی کند واین سبب دلگرمی سرمایه گزاران بین کوین خواهدشد.

21

بیت کوین ۲۰هزاررسید

mahi20

03/تیر/1401

بیت کوین بلاخره تونستازبیست هزاردلار عبور کنه این برای بازار بیسیار حیاطی هست واگر بتونه بالای ۲۰هزارتثبیت بشه احتمال روند صعودی هست

33

بیت کوبن

gjhhh

06/تیر/1401

بیتکوین ارزی ست که معروف است و به نظر من ارزشش رو از دست نداده چونکه قیمت ها بالا و پایئن میشوند مثل نفت سیاه

12

تاثیر تصمیمات دولت ها بر رمزارزها

mehrdaadaadineh

03/تیر/1401

درود ارزش رمزارزها به تصمیمات دولت ها وابسته است اگر بانک های مرکزی کشورهای بزرگ جهان به لحاظ اقتصادی و سیاسی تصمیم بگیرند به آنها اعتبار ببخشند یک رشد دائمی در بازار کریپتو کارنسی اتفاق خواهد افتاد اما در دراز مدت به نظر می رسد چاره ای جز به رسمیت شناختن رمزارزها وجود ندارد البته با ایجاد مقررات دقیق و نظارت سازمان های مالی جهانی نظیر بانک جهانی و صندوق بین آلمانی پول

14

امید به برگشت

kavehazary

03/تیر/1401

بیت کویین با ازدست دادن ارزش خود در بازار ارز دیجیتال خیلی از سرمایه گذاران کوچک و بزرگ خودش رو از دست داد و یا دچار ورشکستگی کرد برای همین امر اعتماد خیلی از کاربران خودش رو از دست داد ولی با صعودی شدن یا ثبات می‌تونه دوباره امیدی برای سرمایه گذاران خودش باشه تا کمتر ضرر کنند

30

بازار بیت کوین

alireza.pol

03/تیر/1401

سقوط این ارز دیجتال باعث شده تمامی ارز ها ارزش خود راه تا حدودی از دست بدند سقوط پشت سقوط امیداورم بازم همه چی مثل قبل درست بشا

31

دانلود اپلیکیشن موبایل کوینگرام

با اپلیکیشن اندروید کوینگرام از آخرین مطالب بازارهای مالی و رمزارز ها با خبر باشید، قیمت تمامی رمزارز ها در لحظه چک کنید و نرخ آنها را با مبدل ارز کوینگرام به یکدیگر تبدیل کنید، با دیگر افراد در مورد تحلیل ها و مطالب گفت و گو کنید، سبد دارایی ارزهای دیجیتال خودتان را بسازید و از سود و زیان خود در بازه های زمانی مختلف با خبر باشید و با شرکت رایگان در مسابقات پیش بینی رمزارز جایزه ببرید.
coingram
coingram
کوینگرام

استارتاپ کوینگرام به عنوان یک رسانه تخصصی در حوزه بازار های مالی وارز های دیجیتال ، فعالیت خود را از تیر 1398 شروع کرد. هدف ما از ابتدا آموزش وآشنایی مردم با علم و فناوری آینده یعنی بلاک چین بوده است. آشنایی با انواع ارز های دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم، آدا کاردانو و بقیه رمزارز ها میتواند ما را در انتخاب خرید و سرمایه گذاری در این حوزه بسیار بیشتر کمک کند. همان طور که سرمایه گذاری ها و ورود پول به این حوزه روز به روز بیشتر می شود، مسئولیت ما برای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی بیشتر می شود تا کسی درگیر پروژه های کلاه برداری و طرح های پانزی نشود.

برگزیده ها

درآمد از کوینگرام

شرایط و قوانین

مفاهیم پایه

آشنایی با بلاکچین

آشنایی با بیتکوین

آشنایی با اتریوم

کوینگرام

درباره ما

ارتباط با ما

شبکه های اجتماعی

اینستاگرامتلگرام

کلیه ی حقوق این سایت نزد کوینگرام محفوظ بوده و بازنشر محتوای اختصاصی با ذکر منبع بلامانع است.