coingram
کوینگرام

نوسان

قیمت

نام ارز

0.5%

64,419 $

4,200,118,800 تومان

Bitcoin

Bitcoin

btc

0.6%

3,154 $

205,631,672 تومان

Ethereum

Ethereum

eth

0.1%

0.9997 $

65,180 تومان

Tether

Tether

usdt

2.3%

613 $

39,964,340 تومان

Binance Coin

Binance Coin

bnb

2.3%

148.08 $

9,654,816 تومان

Solana

Solana

sol

0%

1 $

65,200 تومان

USD Coin

USD Coin

usdc

0.7%

3,149 $

205,317,408 تومان

Staked Ether

Staked Ether

steth

0.8%

0.5262 $

34,308 تومان

XRP

XRP

xrp

0.8%

0.1519 $

9,904 تومان

Dogecoin

Dogecoin

doge

2.1%

5.45 $

355,340 تومان

TonCoin

TonCoin

ton

۵ دلیل برای سقوط بیت کوین به سطح ۱۰ هزار دلار؛ ریزش بیشتر در راه است؟

07/تیر/1401
افزودن به نشان شده ها
۵ دلیل برای سقوط بیت کوین به سطح ۱۰ هزار دلار؛ ریزش بیشتر در راه است؟
اخبار
بیت کوین
btc
2262
5 دقیقه

سرمایه‌گذاران بازار ارزهای دیجیتال همچنان به دنبال پاسخ این سؤال‌اند که کف و نقطه پایان روند نزولی بیت کوین کجاست. در جواب به این پرسش باید گفت که شاخص‌های زیادی نشان می‌دهند کف قیمتی بیت کوین جایی در اطراف محدوده ۱۰,۰۰۰ دلار است.

به گزارش کوین تلگراف، تاریخ نشان داده است که معامله‌گران در بازارهای نزولی با چالش‌های زیادی مواجه می‌شوند. علاوه بر این، شاخص‌های «قابل‌اعتمادی» که می‌بایست نقاط ورود را تعیین کنند، نمی‌توانند پیش‌بینی کنند که زمستان ارزهای دیجیتال ممکن است چقدر ادامه یابد.

با صعود اخیر قیمت بیت کوین به بالای ۲۰,۰۰۰ دلار که مقاومت روانی مهمی محسوب می‌شود، بسیاری از معامله‌گران تصور می‌کردند این ارز دیجیتال به کف خود رسیده‌ است. با این حال داده‌های موجود نشان می‌دهد که صعود کوتاه‌مدت بیت کوین احتمالاً دلیل کافی برای تغییر روند کلی آن نیست.

گزارش اخیر شرکت تحقیقاتی دلفی دیجیتال (Delphi Digital) نشان می‌دهد که معامله‌گران می‌بایست بیشتر احتیاط کنند. طبق این گزارش، «قبل از اینکه مطمئن شویم بازار به کف خود رسیده‌ است، باید کمی بیشتر درد بکشیم».

همه می‌دانند که معامله‌گران از ماه نوامبر (آبان ۱۴۰۰) که بیت کوین خودش را به اوج تاریخی جدیدی رساند، ضرر زیادی را متحمل شده‌اند. با این حال، با مقایسه روند اصلاحی بیت کوین از ماه نوامبر (آبان ۱۴۰۰) و روند اصلاحی سال ۲۰۱۷ به این نتیجه می‌رسیم که قیمت بیت کوین به احتمال زیاد در آینده‌ نزدیک بیش از پیش کاهش خواهد یافت.

قیمت استانداردشده بیت کوین به دلار از زمان اوج تاریخی آن (اوج بیت کوین در روند فعلی و سال ۲۰۱۷).

در جریان بازارهای نزولی قبلی، قیمت بیت کوین نسبت به اوج چرخه تقریباً ۸۵ درصد کاهش یافته است. به گفته دلفی دیجیتال، اگر تاریخ دوباره تکرار شود، بیت کوین «به کمی بالاتر از ۱۰,۰۰۰ دلار می‌رسد و نسبت به قیمت فعلی خود حدود ۵۰ درصد کاهش می‌یابد».

پیش‌بینی‌های مربوط به اتریوم حتی بدتر از بیت کوین است؛ زیرا قیمت این ارز دیجیتال در بازار نزولی قبلی نسبت به اوج خود ۹۵ درصد کاهش یافته بود. در نتیجه، اگر همین اتفاق دوباره بیفتد، قیمت اتریوم ممکن است تا ۳۰۰ دلار کاهش یابد.

درصد کاهش قیمت اتریوم (اوج روند قبلی اتریوم در مقایسه با اوج روند فعلی آن).

دلفی دیجیتال در این باره در گزارش خود نوشته است:

خطر تکرار سقوط قبلی بیشتر از چیزی است که اکثر مردم پیش‌بینی می‌کنند؛ خصوصاً اگر بیت کوین نتواند حمایت خود در محدوده ۱۴,۰۰۰ تا ۱۶,۰۰۰ دلار را حفظ کند.

وضعیت اشباع فروش همچنان ادامه دارد

داده‌های موجود به معامله‌گرانی که می‌خواهند کف چرخه نزولی فعلی را بدانند، نشان می‌دهد که پایان روندهای نزولی قبلی با ورود بازار به وضعیت اشباع فروش مصادف بوده است.

همان طور که در نمودار هفتگی زیر می‌بینید، شاخص قدرت نسبتی (RSI)بیت کوین در نمای ۱۴ هفته‌ای، اخیراً برای سومین بار در تاریخ خود به زیر سطح ۳۰ (منطقه اشباع فروش) سقوط کرده است. گفتنی است در دو سری قبلی که این اتفاق افتاد، قیمت بیت کوین در نزدیکی نقطه پایان روند نزولی بود.

نمودار هفتگی قیمت بیت کوین همراه با شاخص قدرت نسبی ۱۴ هفته‌ای.

هرچند که برخی ممکن است این وضعیت را سیگنالی برای ورود مجدد به بازار بدانند، دلفی دیجیتال به کسانی که منتظرند بیت کوین سریعاً رشد کند، هشدار داده‌ و گفته‌ است که «در دو مورد قبلی، بیت کوین به مدت چند ماه در یک محدوده و کانال متلاطم در نوسان بود و بعد از آن، توانست بهبود یابد و روند صعودی قوی خود را آغاز کند.

بررسی میانگین متحرک ساده (SMA) ۲۰۰هفته‌ای بیت کوین، این سؤال را مطرح می‌کند که آیا حمایت تاریخی این ارز دیجیتال دوباره حفظ خواهد شد یا نه.

قیمت بیت کوین به دلار در مقایسه با میانگین متحرک ساده ۲۰۰ هفته‌ای و شاخص قدرت نسبی ۱۴ هفته‌ای.

بیت کوین در روزهای اخیر برای اولین بار از مارس ۲۰۲۰ (اسفند ۹۸) به زیر میانگین متحرک ۲۰۰ هفته‌ای خود رسید. گفتنی است که در روندهای نزولی قبلی، بیت کوین به مدت چند هفته زیر این سطح معامله می‌شد. در نتیجه این امر نشان می‌دهد که بزرگترین ارز دیجیتال بازار احتمالاً به‌زودی می‌تواند کف خود را پیدا کند.

ریزش نهایی هنوز اتفاق نیفتاده است؟

هم‌اکنون بازار ارزهای دیجیتال به دنبال موج فروش نهایی معامله‌گران است. تاریخ نشان داده‌ است که این اتفاق در انتهای یک روند نزولی و در ابتدای چرخه بعد رخ می‌دهد.

هرچند که ناامیدی معامله‌گران در حال حاضر به بیشترین میزان خود از زمان سقوط بازار در مارس ۲۰۲۰ (اسفند ۹۸) به‌خاطر شیوع ویروس کرونا رسیده‌، هنوز کمتر از ناامیدی معامله‌گران در سال ۲۰۱۸ است.

دلفی دیجیتال در این باره نوشته است:

قبل از اینکه بهبود احساسات معامله‌گران شروع شود، ممکن است نیاز داشته باشیم درد بیشتری را تحمل کنیم.

شاخص ترس و طمع ارزهای دیجیتال.

با اینکه بازار ارزهای دیجیتال به‌طور کلی از پایان سال ۲۰۲۱ ضعیف‌تر شده‌، نیروی محرکه واقعی سقوط آن تورم افسارگسیخته و افزایش نرخ بهره بانکی در آمریکا بوده‌ است.

نمودار قیمت بیت کوین در مقایسه با تغییرات نرخ بهره و ترازنامه فدرال رزرو.

با افزایش نرخ بهره بانکی معمولاً بازارهای مالی با اصلاحاتی مواجه می‌شوند و با توجه به اینکه فدرال رزرو قصد دارد نرخ بهره را همچنان افزایش دهد، بیت ‌کوین و سایر دارایی‌های پرریسک احتمالاً در ادامه با اصلاح بیشتری مواجه می‌شوند.

شاخص دیگری که نشان می‌دهد «ریزش نهایی» هنوز رخ نداده، سهم واحدهای در سود از عرضه درگردش بیت کوین است. شایان ذکر است که در بازارهای نزولی قبلی، این نرخ تا ۴۰ درصد هم پایین آمده است.

قیمت بیت کوین به دلار در مقایسه با سهم واحدهای در سود از عرضه درگردش.

طبق داده‌های سایت گلسنود (Glassnode)، این شاخص در حال حاضر روی سطح ۵۴.۹ درصد است. در نتیجه همچنان می‌توان ادعا کرد که بازار قبل از رسیدن به کف واقعی خود، یک روند نزولی دیگر را تجربه خواهد کرد.

منبع:

ارز دیجیتال


امتیاز دادن به خبر

با لایک کردن هر خبر شما می توانید کوین بیشتر جایزه بگیرید


مطالب مرتبط با این موضوع

چشم‌انداز قیمت بیت کوین پیش از هاوینگ: آماده‌سازی برای یک رشد جدید

چشم‌انداز قیمت بیت کوین پیش از هاوینگ: آماده‌سازی برای یک رشد جدید

تحلیل دقیق بازار بیت کوین در آستانه هوینگ: آیا تاریخ دوباره خود را تکرار می‌کند؟

تحلیل دقیق بازار بیت کوین در آستانه هوینگ: آیا تاریخ دوباره خود را تکرار می‌کند؟

تحلیلگر مطرح بازار ارز دیجیتال رویایی از قله‌های جدید برای بیت‌کوین، اتریوم و سولانا می‌کشد!

تحلیلگر مطرح بازار ارز دیجیتال رویایی از قله‌های جدید برای بیت‌کوین، اتریوم و سولانا می‌کشد!

نگاهی عمیق به قلب بیتکوین: کشف رازهای پشت صحنه با داده‌های آن‌چین!

نگاهی عمیق به قلب بیتکوین: کشف رازهای پشت صحنه با داده‌های آن‌چین!

بیت‌کوین دوباره ۵۷ هزار دلاری شد! راز رالی جدید چیست؟

بیت‌کوین دوباره ۵۷ هزار دلاری شد! راز رالی جدید چیست؟


تحلیل کاربران

بیت کوین

بیتکوینریپاتتر

08/تیر/1401

این امکان پذیر نیست و 100% این اتفاق نمی‌افتد ولی خیلی از کسانی که بیتکوین گرفتن ضرر کردن و این یک چیز عجیبی هست

11

کف بیت کوین کجاست؟

hefm

07/تیر/1401

بنظر میرسد معامله گران عرصه ارزهای دیجیتال باید بپذیرند که کارتل های بزرگ سرمایه اجازه نخواهند داد جیگاه آنها وسرمایه شان بایک پهلوان پوشالی ،دان کیشوت .بدون هیچ پشتوانه تعریف شده ای به خطر بیافتد.پس معامله گران این عرصه باید عاقلانه ودوراز اوهام وامید وتوهم هرچه زودتر سرمایه شان را ازاین وادی بیرون بکشند.چون از هر جا جلو ضرر را بگیرند استفاده است.یک شیر وقتی شیر است که ازاد باشد شیر دست وپابسته که شیر نیست. ارزهای ديجيتال هم تا ازاد بودند قدرت داشتند.ولی الان تصمیم جمعی دولتهای جهانی برقانونمند شدن است لذا ان قدرت لازمه را نخواهند داشت.چه بسا که هر بیت کوین به یک دلار هم برسد مثل(تتر)!!!

34

بیت ۱۰هزاردلاری

hanih

07/تیر/1401

به گفته خیلی از تحلیلگران بازار ارزهای دیجتال هنوز کف قیمتی خودش پیدا نکرده واحتمال داره ۵۰درصدازهمیجاکه هست ریزش داشته باشه ویه ده هزاردلار برسه

34

بیت کوین کف قیمت

hasankhoshmaram.gmaill85.com

10/تیر/1401

با سلام خدمت دوستان با گذشت حدودی یک سال قیمت بیت از60هزار دلار اومد رسید به زیر20خزار دلار نشان از ضرر زیان بیشتر سرمایه گذاران دار و نشان از خرابی بازار ارز دیجیتالی میده که باعث نگرانی

8

کف قیمت بیت کوین کجاست

زارع

07/تیر/1401

بااینکه از یک‌سال قبل که این ارزدیجیتال به بالاترین قیمت خودیعنی ۶۹هزاردلار رسید سرمایه گذاران متحمل ضررهای زیادی شدند وتحلیل گران براین باورند که بیت کوین هنوز به کف قیمتی خود نرسیده است شاید یک سیر نزولی دیگر برای این ارزدرراه باشد رسیدن قیمت بیت کوین به بالای ۱۰ هزار دلار شاید کف قیمتی این ارزدیجیتال باشد

32

بیت کوین...چرا؟؟

Benyaminsaburi

07/تیر/1401

زمان ثابت کرده که من و امثال من که جزو مردم عادی محسوب میشیم ۹۹ درصدمون شانسی تو این بازارها نداشته و نداریم و برای کسب پول باید جونمون در بیاد..حقیقتیه ؛خاهشن نگین نه

29

تحلیل های بیت کویین

kavehazary

08/تیر/1401

اکثر تحلیل گران بازار بین کویین رو نزولی اعلام کردند ولی بازهم نمیتوان دقیقا پیش بینی کرد که بیت کویین کی و چه موقع ریزش می‌کنه ورودی چه قیمتی کف خودش رو میزنه از نظر من این گفته ها همش احتمالات هست که شاید هم رخ بده ولی بازهم خیلی عوامل در رشد یا ریزش بیت کویین می‌توانند تاثیر گذار باشند

21

کف بیت کویین .........fare

farejoon

07/تیر/1401

در این مدت یکسال که بیت کویین مدام بالا و پایین امده خیلی ها ضرر زیادی کردن که جبران ناپذیر بود خیلی ها جبهه خودشونو عوض کردن بسیاری ور شکست شدن بازار رنگ سبز خودشو از دست داد مردم عادی به خاطر گرونی نداشتن بخرند امدن ویروس یکی از دلایل و جنگ و گرانی یه مشکل عظیم بود خلاصه همه و همه دست به دست هم دادن که بازار اون زیباییش رو از دست بده خلاصه بیت کویین با وجود کمک های خیلی از هوادارانش باز هم نتونست هرگز به قیمت سال های گذشته دربیاد و دیگر ارزها هم وضع بهتری نداشتن دیگه الان خیلی از مردم دیگه اطمینانشون از بیت کویین و دیگر ارزها کمتر و کمتر شد ودیگه چه میتوان گفت که کی بیت کویین به کف میرسه که رسیده دیگه از این واضح تر چیه !!!!!

27

بیت کویین

alireza13700

07/تیر/1401

هنوز به کف خودش نرسیده و احتمالا پایین تر بیاد کف هم احتمالا حدود 10 هزار باشه ایشالا که بره بالا

16

ریسک بازار

Abbas2101

08/تیر/1401

به نظر می‌رسد اخبار حاشیه های بازار کریپتو داره کار خودشو می‌کنه به احتمال قوی بازار در حال ریزش است با توجه به حمایت‌هایی که داره ازدست میده باید با ا حتیاط معامله کرد

18

دروغهای بزرگ

09380271918

07/تیر/1401

هرکسی دراین اوضاع ولبشو بازارارزهای دیجیتال هرکسی تحلیلگر بازار رمزارزشده وهمه این گفتارها وبیانات فقط یک پیش بینی شانسی است که فلان کارشناس درفلان موقع پیش بینی ریزش بازار روکرده بود ولی درهمان موقع بیت کوین به ۶۰۰۰۰دلاررسید والن نیز همان کارشناس درتوییت خوداعلام میکنه که کف قیمت بیت کوین به زیر۵هزار میرسه درحالی که کف بازاربرای یک خریدارهمین الان هست به شرط انکه پول مازاد داشته باشه وبه هیچ عنوان به ان پول نیاز نداشته باشه وچشمش دنبال ان پول نباشه چرا الان کف بازار هست چون امکان هم دارد که دیگر بیت کوین به زیر ۲۰ دلارنرسه بس بنابراین زیادی هم به تحلیل دیگران اعتماد نکنیم

24

ترس

morteza54

10/تیر/1401

ریزش بیت کوین حتمی ست و نمیتوان منکر آن شد. امیدوارم در این میان مردم عادی سرمایه ی خودشون رو از ترس ریزش بازار یا ترس از نابودی آن از دست ندهند. تنها کاری که باید کرد اینست که تا زمان ثبات بازار صبور باشیم.

10

قیمت نزولی بیت کویین

kyhanheydari

08/تیر/1401

شروع رالی نزولی جدید بیت‌کوین هم‌اکنون بیت کوین زیر محدوده 20500 دلاری دست و پنجه نرم می کند. بیت‌کوین می تواند به روند نزولی خود ادامه دهد مگر اینکه حرکت مشخصی در بالای منطقه مقاومت 20750 دلاری انجام دهد. درحال حاضر بیت کوین کاهش جدیدی را به زیر سطوح 21000 و 20500 دلاری آغاز کرد. قیمت اکنون زیر سطح 20500 دلار و میانگین متحرک ساده 100 ساعته معامله می‌شود. یک خط روند نزولی عمده با مقاومت نزدیک به 20820 دلار در نمودار ساعتی بیت کوین در حال شکل گیری است. خریداران تلاش کردند تا قیمت را بالاتر ببرند و یک واکنش زیر سطح 20800 دلار انجام دادند. این کاهش به حدی بود که فروشنده‌ها قیمت را به زیر سطوح حمایتی 20550 و 20500 دلاری رساندند. سطح 76.4% فیبوناچی یک اصلاح کلیدی را آزمایش کرد. بیت کوین اکنون زیر سطح 20500 دلار و میانگین متحرک ساده 100 ساعته معامله می شود.

16

دانلود اپلیکیشن موبایل کوینگرام

با اپلیکیشن اندروید کوینگرام از آخرین مطالب بازارهای مالی و رمزارز ها با خبر باشید، قیمت تمامی رمزارز ها در لحظه چک کنید و نرخ آنها را با مبدل ارز کوینگرام به یکدیگر تبدیل کنید، با دیگر افراد در مورد تحلیل ها و مطالب گفت و گو کنید، سبد دارایی ارزهای دیجیتال خودتان را بسازید و از سود و زیان خود در بازه های زمانی مختلف با خبر باشید و با شرکت رایگان در مسابقات پیش بینی رمزارز جایزه ببرید.
coingram
coingram
کوینگرام

استارتاپ کوینگرام به عنوان یک رسانه تخصصی در حوزه بازار های مالی وارز های دیجیتال ، فعالیت خود را از تیر 1398 شروع کرد. هدف ما از ابتدا آموزش وآشنایی مردم با علم و فناوری آینده یعنی بلاک چین بوده است. آشنایی با انواع ارز های دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم، آدا کاردانو و بقیه رمزارز ها میتواند ما را در انتخاب خرید و سرمایه گذاری در این حوزه بسیار بیشتر کمک کند. همان طور که سرمایه گذاری ها و ورود پول به این حوزه روز به روز بیشتر می شود، مسئولیت ما برای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی بیشتر می شود تا کسی درگیر پروژه های کلاه برداری و طرح های پانزی نشود.

برگزیده ها

درآمد از کوینگرام

شرایط و قوانین

مفاهیم پایه

آشنایی با بلاکچین

آشنایی با بیتکوین

آشنایی با اتریوم

کوینگرام

درباره ما

ارتباط با ما

شبکه های اجتماعی

اینستاگرامتلگرام

کلیه ی حقوق این سایت نزد کوینگرام محفوظ بوده و بازنشر محتوای اختصاصی با ذکر منبع بلامانع است.