coingram
کوینگرام

هولدکردن کدام استیبل کوین‌ها ریسک کمتری دارد؟

04/مرداد/1401
افزودن به نشان شده ها
هولدکردن کدام استیبل کوین‌ها ریسک کمتری دارد؟
StableCoin
HODL
استیبل کوین
اخبار
2240
زمان مطالعه: 3 دقیقه

از سال ۲۰۱۷ تا به امروز تمامی استیبل کوین‌ها به‌جز تتر، عمدتاً با قیمتی بیشتر از یک دلار آمریکا معامله شده‌اند. با این وجود، تمامی این ارزهای دیجیتال باثبات، از قدرت نقدشوندگی، دسترسی‌پذیری، نوسان قیمتی و ثبات ارزش یکسانی برخوردار نیستند. به عنوان یک معامله‌گر یا سرمایه‌گذار بررسی این ویژگی‌ها به ما کمک می‌کند تا بتوانیم استیبل کوین‌هایی با ریسک کمتر را برای هولدکردن انتخاب کنیم.

به گزارش کریپتو پوتیتو، شرکت تجزیه و تحلیل بلاک چین کریپتو کوانت اخیراً گزارشی منتشر کرده است که داده‌های مرتبط با استیبل کوین‌های مختلف را مقایسه و ثبات ارزش آنها را ارزیابی می‌کند. این گزارش نشان می‌دهد که هولدکردن تقریباً هریک از استیبل کوین‌های برتر فعلی در طول سال ۲۰۲۲، نسبت به دلار ایالات متحده اندکی سودآورتر بوده است.

ارزش افزوده اندک استیبل کوین‌ها

بر اساس این گزارش، میانه قیمت پایانی هر روز (قیمتی که کندل روزانه در آن بسته می‌شود) برای تقریباً تمام استیبل کوین‌های برتر بازار، کمی بیشتر از یک دلار است. گفتنی است این محاسبه با استفاده از داده‌های مربوط به وزن حجمی قیمت استیبل کوین‌ها از سال ۲۰۱۷ تاکنون انجام شده است.

ارز دیجیتال دای (DAI)، استیبل کوین مبتنی بر شبکه اتریوم که پشتوانه‌ای متشکل از دارایی‌های مختلف دارد، بیشترین ارزش افزوده را بین تمامی استیبل کوین‌ها به خود اختصاص داده است. میانه قیمت پایانی روزانه دای، ۰.۴۰ درصد بیشتر از یک دلار بوده است. پس از آن پکسوس (USDP) و ترو ‌یو‌اس‌دی (TUSD) به‌ترتیب با ۰.۳۵ و ۰.۳۳ درصد بیشتر از قیمت مرجع (یک دلار) معامله شده‌اند.

کی یانگ جو (Ki Young Ju)، مدیرعامل کریپتو کوانت، در رابطه با این داده‌ها در توییتی گفته است:

بایننس یو‌اس‌دی (BUSD) به‌دلیل ثبت قیمت‌‌های پایانی بالاتر و ریزش‌های مقطعی کمتر، بهترین گزینه معامله‌گران برای هولدکردن در طولانی‌مدت به نظر می‌رسد.

با این حال، تتر (USDT)، بزرگترین استیبل کوین از نظر ارزش بازار، تنها توکنی بود که در بازه زمانی بررسی‌شده در این گزارش، عمدتاً با ارزشی کمتر از یک دلار معامله شده است. این استیبل کوین با ثبت اختلاف ارزش قابل‌توجه منفی ۴ درصد، بیشترین میزان کاهش ارزش را بین رقبای خود ثبت کرده است. در همین حال، یو‌اس‌دی کوین (USDC)، بزرگترین رقیب تتر، بیشترین مقدار ارزش افزوده را با قیمت پایانی ۴ درصد بیشتر از ۱ دلار، به نام خود به ثبت رسانده است.

بالاترین و پایین‌ترین قیمت‌های ثبت‌شده برای هر استیبل کوین از سال ۲۰۱۷ تاکنون.

در گزارش کریپتو کوانت آمده است:

باید تأکید کرد که بیشتر انحراف از قیمت تتر به زیر یک دلار در بین سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۹ اتفاق افتاده و از سال ۲۰۲۰ میانه قیمت پایانی روزانه آن تقریباً در یک دلار تثبیت شده است.

قیمت کدام استیبل کوین از رقبا پایدارتر است؟

این گزارش، الگوهای انحراف از قیمت انواع استیبل کوین‌های وابسته به دلار آمریکا را در طول زمان تحلیل و به‌طور خاص، ثبات قیمت (Peg Robustness) هر کدام از آنها را اندازه‌گیری می‌کند؛ به این معنی که قیمت هر استیبل کوین در شرایط متلاطم بازار (که هولدرهای زیادی در حال فروش استیبل کوین‌های خود هستند) چه مقدار از یک دلار انحراف پیدا می‌کند.

طبق این گزارش، جمینای یو‌اس‌دی (GUSD) بیشترین ثبات ارزش را میان تمامی استیبل کوین‌ها دارد. این بدان معناست که قیمت این توکن، حتی در شرایط متلاطم بازار هم شاهد نوسانات نزولی کمی بوده است.

در همین حال، تتر از کمترین ثبات ارزش بین دیگر استیبل کوین‌ها برخوردار بوده است. در حقیقت، انحراف قیمت این ارز دیجیتال باثبات از یک دلار، حتی نسبت به فشار فروش ملایم هولدرها نیز زیاده بوده است.

ارزیابی کریپتو کوانت از عملکرد استیبل کوین‌های مختلف بازار.

همان طور که این گزارش نیز توضیح می‌دهد، استیبل کوین نوعی ارز دیجیتال است که به گونه‌ای طراحی شده تا قیمت آن به قیمت یک دارایی نسبتاً پایدار متصل باشد. این دارایی‌ها اغلب شامل ارزهای فیات می‌شوند، اما می‌توانند کالاهایی مانند طلا یا سایر دارایی‌های مالی را نیز شامل شوند.

 

در حال حاضر، محبوب‌ترین استیبل کوین‌های بازار از جمله تتر، یو‌اس‌دی کوین و بایننس یو‌اس‌دی با نسبت یک‌به‌یک با دلار آمریکا پشتیبانی می‌شوند. به‌طور معمول، این استیبل کوین‌ها با استفاده از ذخایری با پشتوانه کامل و نقدشوندگی آسان، ثبات قیمت خود را حفظ می‌کنند. در نتیجه، دارندگان این ارزهای دیجیتال می‌توانند در هر زمانی توکن‌های خود را بازخرید و به دلار تبدیل کنند.

استیبل کوین ترا یو‌اس‌دی (UST) که اکنون (تقریباً) از بین رفته است، برای حفظ ارزش خود از مدل دیگری بهره می‌گرفت. این استیبل کوین، برای حفظ ارزش خود از لونا که یک ارز دیجیتال پرنوسان بود استفاده می‌کرد. با سقوط شدید ارزش این استیبل کوین ثابت شد این مدل زمانی که تحت فشار بازار قرار گیرد، بسیار ناپایدار است. گفتنی است قیمت هر دو توکن شبکه تِرا، یعنی لونا و UST، در ماه مه (اردیبهشت) سقوط کرد و به نزدیکی صفر رسید.

از میان ۳ استیبل کوین برتر فعلی، مجموعه‌های سیرکل (Circle) و پکسوس (Paxos) که به‌ترتیب توسعه‌دهنده توکن‌های USDC و USDP هستند، در تأییدیه‌های اخیر خود تصدیق کرده‌اند که ذخایر آنها به‌طور کامل با پول نقد و اوراق خزانه‌‌داری‌ ایالات متحده پشتیبانی شده است. تنها مجموعه تتر باقی مانده تا گزارش سه‌ماهه دوم از وضعیت ذخایر خود را منتشر کند.

منبع:

ارز دیجیتال


امتیاز دادن به خبر

با لایک کردن هر خبر شما می توانید کوین بیشتر جایزه بگیرید


مطالب مرتبط با این موضوع

تحلیلگر مطرح بازار ارز دیجیتال رویایی از قله‌های جدید برای بیت‌کوین، اتریوم و سولانا می‌کشد!

تحلیلگر مطرح بازار ارز دیجیتال رویایی از قله‌های جدید برای بیت‌کوین، اتریوم و سولانا می‌کشد!

ایلان ماسک با زبان طنز به نوسانات بازار کریپتو واکنش نشان می‌دهد!

ایلان ماسک با زبان طنز به نوسانات بازار کریپتو واکنش نشان می‌دهد!

کیف پولی که از 757 دلار به 880 هزار دلار رسید!

کیف پولی که از 757 دلار به 880 هزار دلار رسید!

ارزهای در خطر SEC کدام ها هستند؟

ارزهای در خطر SEC کدام ها هستند؟

تغییر راهبرد آرک در ETF خود

تغییر راهبرد آرک در ETF خود


تحلیل کاربران

ارزهای دیجیتال با ارزش ثابت

AD1977

04/مرداد/1401

اگر ارزهای رایج دیجیتال را همچون سهام‌های بورسی با قیمت متاثر از شرایط بازار در نظر گیریم ارزهای استیبل ارزش صرفا وسیله تسهیل نقل و انتقال وجوه می‌باشد و ماهیتی حواله مانند از این حیث دارند .

31

استابل اکوین

marwan

08/بهمن/1401

ستیبل کوین‌ها ارزهای دیجیتالی هستند که بر بستر بلاکچین ضرب یا صادر (Mint) می‌شوند و قیمت آن‌ها معمولا به یک دارایی فیزیکی مثل ارز فیات یا طلا وابسته است که به آن وابستگی قیمت یا پگ (Peg) گفته می‌شود. داشتن وابستگی قیمت یا پشتوانه یک دارایی فیزیکی باعث می‌شود که قیمت استیبل کوین ثابت بماند. همانند ارزهای دیجیتال دیگر، کاربران می‌توانند استیبل کوین‌ها را بخرند، بفروشند، آن‌ها را با ارزهای دیگر معامله کنند و یا در کیف پول‌های ارز دیجیتال خود ذخیره کنند.

3

هولد

asalii

06/مرداد/1401

هولد کردن استیبل کوین به نظر کار درستی نمیاد ولی اگه قرار به هولد باشه تتر مناسب نیست و میشه بر روی گزینه بعدی هولد انجام داد

40

هولداستیبل کوین

Sweetman1974

05/مرداد/1401

واقعاواسه من عجیب بودش که یو اس دی تی بین استیل کوین ها ثبات قیمت کمتری داشته وچندتایی از استیل کوین ها حتی اونایی که کمترشناخته شده تر هم هستن تواین زمینه کارکرد بهتری از یو اس دی تی داشتن،البته باوجود این مقاله وآمارهای ارائه شده من به شخصه ازبین استیل کوین ها هنوز هم یواس دی تی رو ترجیح میدم

28

استیبل

leilaranjbar

05/مرداد/1401

استیبل کوین نوعی ارز دیجیتال است ب گونه ای طراحی شده است تاقیمت ان ب قیمت یک دارایی نسبتا پایدار متصل باشد

19

انسانهای دوزاری

09197207282

04/مرداد/1401

امثال نهنگهای بازار کلیت بازار رو دست خودشون گرفتن و هر موقع که دوست دارن با روح و روان هولدرها بازی میکنن

13

پایدار

mehdializ

05/مرداد/1401

سلام دوستان. در تمام معاملات و انتقال ارزها همیشه مردم بهترین و راحترین رو انتخاب میکنند. و خوب یو اس دی تی تمام این خصوصیات رو داره درسته که چند مدته رو ثبات نیستش ولی دلیل نمیشه که بهترین نباشه. هرچی باشه خیلی شناخته شده هستش و همین بزرگترین دلیل و خصوصیت از نظر بهترین بودنشه

31

دانلود اپلیکیشن موبایل کوینگرام

با اپلیکیشن اندروید کوینگرام از آخرین مطالب بازارهای مالی و رمزارز ها با خبر باشید، قیمت تمامی رمزارز ها در لحظه چک کنید و نرخ آنها را با مبدل ارز کوینگرام به یکدیگر تبدیل کنید، با دیگر افراد در مورد تحلیل ها و مطالب گفت و گو کنید، سبد دارایی ارزهای دیجیتال خودتان را بسازید و از سود و زیان خود در بازه های زمانی مختلف با خبر باشید و با شرکت رایگان در مسابقات پیش بینی رمزارز جایزه ببرید.
coingram
coingram
کوینگرام

استارتاپ کوینگرام به عنوان یک رسانه تخصصی در حوزه بازار های مالی وارز های دیجیتال ، فعالیت خود را از تیر 1398 شروع کرد. هدف ما از ابتدا آموزش وآشنایی مردم با علم و فناوری آینده یعنی بلاک چین بوده است. آشنایی با انواع ارز های دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم، آدا کاردانو و بقیه رمزارز ها میتواند ما را در انتخاب خرید و سرمایه گذاری در این حوزه بسیار بیشتر کمک کند. همان طور که سرمایه گذاری ها و ورود پول به این حوزه روز به روز بیشتر می شود، مسئولیت ما برای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی بیشتر می شود تا کسی درگیر پروژه های کلاه برداری و طرح های پانزی نشود.

برگزیده ها

درآمد از کوینگرام

شرایط و قوانین

مفاهیم پایه

آشنایی با بلاکچین

آشنایی با بیتکوین

آشنایی با اتریوم

کوینگرام

درباره ما

ارتباط با ما

شبکه های اجتماعی

اینستاگرامتلگرام

کلیه ی حقوق این سایت نزد کوینگرام محفوظ بوده و بازنشر محتوای اختصاصی با ذکر منبع بلامانع است.