coingram
کوینگرام

نوسان

قیمت

نام ارز

1.5%

63,645 $

3,888,709,500 تومان

Bitcoin

Bitcoin

btc

5.2%

3,316 $

202,635,706 تومان

Ethereum

Ethereum

eth

0.1%

1 $

61,100 تومان

Tether

Tether

usdt

2.7%

603.8 $

36,889,736 تومان

Binance Coin

Binance Coin

bnb

3.1%

142.43 $

8,702,473 تومان

Solana

Solana

sol

0.1%

1 $

61,100 تومان

USD Coin

USD Coin

usdc

5.2%

3,315 $

202,555,665 تومان

Staked Ether

Staked Ether

steth

0.9%

0.5196 $

31,748 تومان

XRP

XRP

xrp

3%

0.1502 $

9,177 تومان

Dogecoin

Dogecoin

doge

4.2%

5.52 $

337,272 تومان

TonCoin

TonCoin

ton

جهش ۸۰درصدی پالیگان طی ۳۰ روز گذشته

11/مرداد/1401
افزودن به نشان شده ها
جهش ۸۰درصدی پالیگان طی ۳۰ روز گذشته
Polygon
MATIC
متیک
اخبار
2889
3 دقیقه

پالیگان در ماه ژوییه (تیر) عملکرد امیدوارکننده‌ای داشت و توکن اصلی این شبکه یعنی ماتیک (MATIC) طی ۳۰ روز گذشته، رشدی حدوداً ۸۰ درصدی را تجربه کرد؛ اما این روند صعودی تا کجا ادامه دارد؟

به گزارش کوین تلگراف، قیمت پالیگان پس از انتخاب‌شدن در برنامه شتاب‌دهنده شرکت والت دیزنی (Walt Disney) برای کار روی پروژه واقعیت افزوده خود، ساخت توکن‌‌های غیرمثلی (NFT) و توسعه راه‌حل‌های مبتنی بر هوش مصنوعی، افزایش یافت.

نمودار روزانه قیمت پالیگان.

تیم پالیگان در ۲۰ ژوئیه (۲۹ تیر) اعلام کرد که قصد دارد یک سرویس سازگار با ماشین مجازی اتریوم با استفاده از فناوری «اثبات بدون دانایی» (zkEVM) را پیاده‌سازی کند. این فناوری، چندین تراکنش را پیش از ارسال به بلاک چین اتریوم به شکل یک تراکنش بسته‌بندی می‌کند. میهایلو بیلیچ (Mihailo Bjelic)، یکی از بنیان‌گذاران پالیگان، در مصاحبه اخیر خود با کوین تلگراف گفته این راه‌حل بلاک چینی جدید هزینه کارمزدهای اتریوم را ۹۰درصد کاهش می‌دهد و توان عملیاتی را به ۴۰ تا ۵۰ تراکنش در ثانیه افزایش خواهد داد.

یکی دیگر از دلایل رشد قیمت پالیگان، افزایش تعداد پلتفرم‌هایی بود که امکان سهام‌گذاری سیال یا لیکوئید استیکینگ (Liquid Staking) را برای توکن ماتیک فراهم کردند. این کار امکان کسب پاداش (سود) بیشتر را برای سرمایه‌گذاران فراهم می‌کند. طبق اطلاعات دیفای پالس (DeFi Pulse)، لیدو فایننس (Lido Finance)، بالانسر (Balancer)، مش‌سواپ (Meshswap) و انکر استیکینگ (Ankr Staking) نمونه‌هایی از این پلتفرم‌ها هستند.

با اینکه، ارزش بازار کنونی پالیگان ۶۹درصد از اوج خود پایین‌تر است، همچنان در میان ۱۵ ارز دیجیتال برتر از نظر ارزش بازار قرار دارد. علاوه بر این، حدود ۱.۸۲میلیارد دلار سرمایه در قراردادهای هوشمند این شبکه سپرده‌گذاری شده است که با عنوان «ارزش کل سرمایه قفل‌شده» یا «TVL» شناخته می‌شود.

مقیاس‌پذیری سازگار با اتریوم شبکه پالیگان کاملاً کاربردی‌ است. این پلتفرم طیف گسترده‌ای از برنامه‌های کاربردی غیرمتمرکز را میزبانی می‌کند که شامل صرافی‌های غیرمتمرکز، خدمات دریافت وام باوثیقه، پلتفرم‌های تجمیع‌کننده سود، بازارهای NFT و بازی‌ها هستند.

کاهش ۴۲درصدی ارزش کل سرمایه قفل‌شده در شبکه پالیگان

با وجود افزایش بیش از ۸۰ درصدی قیمت ارز دیجیتال پایگان در ۳۰ روز اخیر، ارزش کل سرمایه قفل‌شده در این پروتکل برحسب ماتیک، نسبت به دوره گذشته ۴۲درصد کاهش یافته است. برای مقایسه، در مدت مشابه ارزش کل سرمایه قفل‌شده در شبکه فانتوم و کلیتین (Klaytn) به ترتیب ۱۴درصد و ۱۱درصد کاهش یافته است.

ارزش کل سرمایه قفل‌شده در بلاک چین پالیگان.

ارزش دلاری سرمایه قفل‌شده شبکه پالیگان نیز با ۶۷درصد کاهش از ابتدای سال ۲۰۲۲، اکنون ۱.۴۲میلیارد دلار است. با وجود این، بر اساس داده‌‌های وب‌سایت دیفای لاما (DeFi Llama)، این مقدار با رقم ۲.۰۸میلیارد دلاری سولانا و یا ۲.۵۲میلیارد دلاری اولنچ فاصله زیادی ندارد.

برای تأیید این موضوع که آیا کاهش ارزش سرمایه قفل‌شده پالیگان ناشی از افول نرخ پذیرش آن است یا نه، باید داده‌های مربوط به استفاده از برنامه‌های غیرمتمرکز را بررسی کنیم. از آنجا که برخی از این برنامه‌ها مانند بازی‌ها یا بازارهای NFT به حجم زیاد سپرده نیازی ندارند، پس بررسی شاخص TVL در این مورد می‌تواند ما را به اشتباه بیندازد.

سنجه استفاده از برنامه‌های مبتنی بر پالیگان در ۳۰ روز گذشته.

همان طور که داده‌های دپ‌ریدار (DappRadar) نشان می‌دهد، تعداد آدرس‌های شبکه پالیگان که با برنامه‌های غیرمتمرکز در تعامل هستند، نسبت به ماه گذشته ۱۹درصد کاهش یافته است.

با در نظر گرفتن کاهش ۴۲درصدی ارزش سرمایه قفل‌شده پالیگان، این شبکه به رشد کاربران قابل‌توجه‌ و پایدار‌تری برای حمایت از روند افزایش قیمت توکن ماتیک نیاز دارد. با این حال، صرافی غیرمتمرکز کوئیک ‌سواپ (Quickswap)، تعداد ۱۳۸٬۵۳۰ آدرس فعال را در ۳۰ روز گذشته ثبت کرده است. برای مقایسه، تعداد آدرس‌های فعال کاربران پلتفرم اوپن‌سی در همین مدت برابر با ۲۹۹٬۹۱۰ بوده است.

بررسی داده‌های بالا نشان می‌دهد که شبکه پالیگان، بخشی از علاقه خود را در بازار راه‌حل‌های مقیاس‌پذیر از دست داده است. با این وجود، فناوری اثبات بدون دانایی (Zero-knowledge Proof) سازگار با ماشین مجازی اتریوم که به‌تازگی معرفی شده هنوز پیاده‌سازی و اجرا نشده است، البته که مزایای آن می‌تواند قیمت توکن ماتیک را در آینده به بالای ۱ دلار برساند.

منبع:

ارز دیجیتال


امتیاز دادن به خبر

با لایک کردن هر خبر شما می توانید کوین بیشتر جایزه بگیرید


مطالب مرتبط با این موضوع

چشم‌انداز قیمت بیت کوین پیش از هاوینگ: آماده‌سازی برای یک رشد جدید

چشم‌انداز قیمت بیت کوین پیش از هاوینگ: آماده‌سازی برای یک رشد جدید

فرصت‌های جدید معاملاتی در بازار: آماده‌باش برای سودآوری!

فرصت‌های جدید معاملاتی در بازار: آماده‌باش برای سودآوری!

تحلیل دقیق بازار بیت کوین در آستانه هوینگ: آیا تاریخ دوباره خود را تکرار می‌کند؟

تحلیل دقیق بازار بیت کوین در آستانه هوینگ: آیا تاریخ دوباره خود را تکرار می‌کند؟

پیشتازی اتریوم و پالیگان در جذب کاربران جدید در سه ماهه اول سال 2024

پیشتازی اتریوم و پالیگان در جذب کاربران جدید در سه ماهه اول سال 2024

تحلیلگر مطرح بازار ارز دیجیتال رویایی از قله‌های جدید برای بیت‌کوین، اتریوم و سولانا می‌کشد!

تحلیلگر مطرح بازار ارز دیجیتال رویایی از قله‌های جدید برای بیت‌کوین، اتریوم و سولانا می‌کشد!


تحلیل کاربران

پالیگان

marwan

08/اردیبهشت/1402

پالیگان با نماد اختصاری MATIC یک ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتال است که با ارزش بازار حدود ۹.۳۷ میلیارد دلار، در رتبه ۹ بازار قرار داشته و سهم ۰.۷۴ درصدی از کل بازار را در اختیار دارد . هر واحد از پالیگان در این لحظه با قیمت ۰.۹۹۱۳۶۱ دلار، با احتساب نرخ تتر ۵۳,۷۸۰ تومان معادل ۵۳,۳۱۵ تومان معامله می شود

4

پالیکان ...........fare

farejoon

12/مرداد/1401

توکن یا ماتیک در طی مدتی کم توانسته ۸۰ در صد فناوری خوبی برای اتریوم انجام بده که تراکنش اتریوم را تا حد زیادی کاهش بده کارش نوع اورانه است البته برای سرمایه داران کاش ما هم میتوانستیم مغز های متفکر خود را با امکاناتی که در اختیارشون میگذاشتیم حیف که خارجیها از ما زرنگترند و اینها را انجا نگه داشتن واز شون برای استفاده خودشون نگه داشتن داستان واقعی خوبی داشتم که خودم چون مطالب طولانی را با تند خوانی انجام میدم ولی بعضیها حوصله ندارن پس سخن کوتاه میکنم فقط میگم کاش ما هم میتوانستیم خیلی کارها انجام بدیم که نمیشه .

37

درباره پالیگان

مرتضی711

12/مرداد/1401

شبکه Matic و یا پالی گان Polygon یک راه حل مقیاس پذیر برای شبکه اتریوم است. به همین ترتیب، به شما امکان می دهد معاملات مبتنی بر اتریوم طی چند ثانیه با استفاده از پروتکل های نوآورانه انجام شود تا تجربه کاربر را در طیف وسیعی از برنامه های غیرمتمرکز یا Dapp ها بهبود بخشد. به علاوه، پالی گان Polygon یک راه حل لایه 2 ارائه می دهد که از زنجیره های جانبی استفاده می کند و نودهای اختصاصی PoS خود را برای حفظ امنیت دارایی های دیجیتال هنگام محاسبه خارج از زنجیره فراهم می کند. توکن ماتیک MATIC علاوه بر اینکه برای پرداخت هزینه های تراکنش در شبکه استفاده می شود،

32

پالیکان

brawl

11/مرداد/1401

توکن ماتیک در طی یک ماه ۸۰درصدرشد کرده واین پس از اعلام پالیکان مبنی بر اینکه به فناوری دست پیدا کرده که میتونه هزینه تراکنش اتریم را نود درصد کاهش بده

55

تحریم

Ahmad786

11/مرداد/1401

ایرانی ها همه جای جهان تحریم هستن نه تنها در رمز ارزها واین فقط به ضرر مزدم ایران هست بخصوص قشر ضعیف وگرنه سرمایداران هر روز وضعشون بهتر میشه

48

تاور

vahdat.masomi

15/مرداد/1401

با سلام و خسته نباشید خدمت دوستان وسازندگان کوین گرام .من حدود ۳۰۰ تاور داشتم از کیف پول متا ماسک انتقال دادم تراس والت ولی نیومد و در ضمن از متا ماسک حذف شد ..یعنی دیگه نمیاد تو تراس والت .لطفا اگه کسی میدونه راهنمایی کنه

18

دانلود اپلیکیشن موبایل کوینگرام

با اپلیکیشن اندروید کوینگرام از آخرین مطالب بازارهای مالی و رمزارز ها با خبر باشید، قیمت تمامی رمزارز ها در لحظه چک کنید و نرخ آنها را با مبدل ارز کوینگرام به یکدیگر تبدیل کنید، با دیگر افراد در مورد تحلیل ها و مطالب گفت و گو کنید، سبد دارایی ارزهای دیجیتال خودتان را بسازید و از سود و زیان خود در بازه های زمانی مختلف با خبر باشید و با شرکت رایگان در مسابقات پیش بینی رمزارز جایزه ببرید.
coingram
coingram
کوینگرام

استارتاپ کوینگرام به عنوان یک رسانه تخصصی در حوزه بازار های مالی وارز های دیجیتال ، فعالیت خود را از تیر 1398 شروع کرد. هدف ما از ابتدا آموزش وآشنایی مردم با علم و فناوری آینده یعنی بلاک چین بوده است. آشنایی با انواع ارز های دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم، آدا کاردانو و بقیه رمزارز ها میتواند ما را در انتخاب خرید و سرمایه گذاری در این حوزه بسیار بیشتر کمک کند. همان طور که سرمایه گذاری ها و ورود پول به این حوزه روز به روز بیشتر می شود، مسئولیت ما برای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی بیشتر می شود تا کسی درگیر پروژه های کلاه برداری و طرح های پانزی نشود.

برگزیده ها

درآمد از کوینگرام

شرایط و قوانین

مفاهیم پایه

آشنایی با بلاکچین

آشنایی با بیتکوین

آشنایی با اتریوم

کوینگرام

درباره ما

ارتباط با ما

شبکه های اجتماعی

اینستاگرامتلگرام

کلیه ی حقوق این سایت نزد کوینگرام محفوظ بوده و بازنشر محتوای اختصاصی با ذکر منبع بلامانع است.