coingram
کوینگرام

بهترین و بدترین ارزهای دیجیتال در سال 2022

12/دی/1401
افزودن به نشان شده ها
بهترین و بدترین ارزهای دیجیتال در سال 2022
اخبار
آمار
ارز دیجیتال
2730
زمان مطالعه: 5 دقیقه

سال 2022 برای بازارهای مالی و کریپتو سال بسیار بدی بود. در این بین پروژه هایی در بین بالاترین رده بندی ها قرار داشتند سقوط کردند و بسیاری از آنها مانند لونا و FTX نابود شدند. ارزش کل بازار در این سال از 2.2 تریلیون دلار به 800 میلیارد دلار کاهش یافت و بیش از 60 درصد از ارزش خود را از دست داد. در این مقاله با رسیدن به پایان سال میلادی نگاهی به بهترین و بدترین ارزها از نظر عملکرد قیمتی در بین 100 ارز اول انداخته ایم.

کدام ارز ها بهترین ارزهای سال 2022 بودند؟

در این سال خونین برای رمزارزها، ارزهایی بودند که با عملکرد خوب خودشان توانستند در این یک سال اخیر رشد خوبی داشته باشند. بهترین ارز در بین 100 ارز اول که توانست بیش از 70 درصد رشد داشته باشد ارز GMX است.

جی ام ایکس یک صرافی غیرمتمرکز برای انجام معاملات با کارمزد بسیار پایین است که امکان انجام معاملات دائمی و همچنین معاملات فیوچرز را به کاربران می‌دهد. کاربران می‌توانند تا لوریج ۳۰X در این پلتفرم غیرمتمرکز در معاملات خود استفاده کنند.

رمزارز بعدی که توانست امسال را با رشد خوبی به پایان برساند ارز کیف پول تراست (TWT) بوده است. با اینکه امسال از محبوبیت کریپتو تا حدود زیادی کاسته شد ولی تعداد کاربرانی که کیف پول جدید نصب کردند افزایش داشته است. تراست والت با داشتن بیشترین کاربر در بین کیف پول های دیجیتال و همچنین با بروزرسانی های مداوم و بهبود عملکردی برنامه موبایل خود توانست قیمت ارز (TWT) در 1 سال گذشته در حدود 64% افزایش بدهد. در تاریخ نوشتن این مقاله قیمت ارز تراست والت در حدود 1.47 دلار معامله می شود.

ارز بعدی که در سال گذشته سقوط قیمتی را تجربه نکرد ارز حاکمیتی صرافی بیت فینکس (LEO TOKEN) بود. در سال 2022 صرافی های ارز دیجیتال سال دشواری رو پشت سر گذاشتند از جمله صرافی FTX که با اشتباهات فراوان مدیر عامل خود سم بنکمن فریدمن به نابودی کشیده شد. اما در این بین صرافی بیت فینکس توانست از پس شایعات و اخبار منفی بر بیاید و ارزش توکن خود را حفظ کند. در این سال قیمت ارز لئو حدود 4 درصد افزایش یافت و توانست به رتبه 21 بازار ارزهای دیجیتال برسد.

رمزارز تترگلد که معادل 1 انس طلا هست هم در سال گذشته ریزشی را تجربه نکرد و توانست همانند قیمت طلا ارزش خود را در سال 2022 حفظ کند. دیگر ارزی که توانست امسال ارزش خود را نگه دار ارز Escoin بوده است.

چه ارزهای بدترین ارزهای سال 2022 بودند ؟

اتفاقات بد سال 2022 کم نبودند ولی یکی از مهم ترین آنها سقوط امپراطوری لونا بود. لونا که با استیبل کوین الگوریتمی خود (UST) توانسته بود میلیون ها دلار برای پلتفرم خود جذب کند با از دست رفتن برابری UST با دلار دچار بحرانی شد که هیچ وقت نتوانست از این بحران جان سالم به در ببرد. لونا که در توانسته بود در بالاترین قیمت تاریخی خود به حدود قیمتی 120 دلار برسد با سقوطی آزاد به زیر 1 دلار رسید و پس از آن نیز با 2 شاخه کردن کوین های خود و ساخت لونای جدید هم نتوانست ضررهای سرمایه گذاران خود را جبران کند.

در اواخر سال 2022 اخبار و شایعاتی مبنی بر از دست دادن سرمایه ی کاربران صرافی FTX توسط شرکت آلامدا که شریک اقتصادی FTX بوده است، پخش شد. شایعاتی که خیلی زود به واقعیت پیوست و FTX را حتی خیلی زودتر از لونا به زانو دراورد و صرافی ای که بعد از بایننس بیشترین حجم معاملاتی را داشت از عرش به فرش رساند. توکن FTT در این بین بیش از 98 درصد سقوط را تجربه کرد و بعد از لونا به بدترین ارز سال 2022 تبدیل شد.

سولانا نیز از سقوط اف تی ایکس در امان نماند. آلامدا که بیشترین حجم سرمایه گذاری خود را در ارز سولانا انجام داده بود با اعلام ورشکستگی مجبور به فروش همه توکن های خود شد و در این میان با اخبار منفی که برای سولانا نیز به وجود اومد باعث سقوط 95 درصدی این ارز شد.

رتبه بعدی بدترین ارز سال 2022 مربوط به بازی محبوب اکسی اینفینتی است. معروف ترین بازی بلاک چینی نیز از بازار خرسی امسال نتوانست سر بلند بیرون بیاید. توکن AXS که در اوج قیمتی خود در 15 آبان 1400 به حدود قیمت 165 دلار رسید بوده در پایان سال 2022 به قیمت 6.2 دلار رسید و بیش از 93 درصد از ارزش خود را از دست داد.

بیشتر بخوانید : اکسی اینفینیتی چیست؟ معرفی کامل Axie Infinity و توکن AXS

متاورس مفهومی که در چند سال گذشته به وجود اومد و در اواخر سال 2021 و اوایل 2022 به اوج خودش رسید چند وقتی است که مطابق سایر مفاهیم کریپتوکارنسی با افول مواجه شده و در حال حاضر کمتر از آن صحبتی در میان است.

بیشتر بخوانید : آشنایی با متاورس یا جهان دیجیتال؛ زندگی دلخواه از نوع مجازی

سندباکس با توکن SAND که از پیشروان این حوزه محسوب میشود با افزایش توجهات به متاورس توانست به بالاترین قیمت تاریخ خود به قیمت حدود 8.5 دلار برسد. هر چند که در حال حاضر با سقوط 93 درصدی با قیمت حدودی 0.4 دلار معامله می شود. باید ببینیم که با موج بعدی توجهات و با آینده ای که متاورس برای جهان می تواند خلق کند سندباکس نیز میتواند دوباره به اوج قیمتی خودش برگردد یا خیر؟

سخن پایانی

سال 2022 برای ارزهای دیجیتال اصلا سال خوبی نبود و علاوه بر ریزش شدید مارکت، شاهد اتفاقات ناگواری مثل سقوط ترا و FTX بودیم. در این مقاله نگاه کلی به بهترین و بدترین ارزها انداختیم. بیشترین رشد در میان 100 ارز اول بازار مربوط به ارز GMX بود و بدترین سقوط نیز برای ارز لونا در سال 2022 ثبت شد.

به نظر شما بازار در سال 2023 صعودی خواهد بود؟ کدام ارزها در سال جدید می توانند بیشترین رشد را داشته باشند؟

منبع:

کوینگرام


امتیاز دادن به خبر

با لایک کردن هر خبر شما می توانید کوین بیشتر جایزه بگیرید


مطالب مرتبط با این موضوع

تحلیلگر مطرح بازار ارز دیجیتال رویایی از قله‌های جدید برای بیت‌کوین، اتریوم و سولانا می‌کشد!

تحلیلگر مطرح بازار ارز دیجیتال رویایی از قله‌های جدید برای بیت‌کوین، اتریوم و سولانا می‌کشد!

ایلان ماسک با زبان طنز به نوسانات بازار کریپتو واکنش نشان می‌دهد!

ایلان ماسک با زبان طنز به نوسانات بازار کریپتو واکنش نشان می‌دهد!

کیف پولی که از 757 دلار به 880 هزار دلار رسید!

کیف پولی که از 757 دلار به 880 هزار دلار رسید!

ارزهای در خطر SEC کدام ها هستند؟

ارزهای در خطر SEC کدام ها هستند؟

تغییر راهبرد آرک در ETF خود

تغییر راهبرد آرک در ETF خود


تحلیل کاربران

پر سود ترین ارزها

szazmzaz

12/دی/1401

سلام.اگر بخواهیم منطقی صحبت کنیم بیت کوین بیشتر پتانسیل را دارد این ارز همیشه در بالای لیست قرار داشته و همچنان رهبر و پیشرو باقی خاهد ماند ولی ارز های مثل اتریوم و لایت کوین هم گزینه های خوبی برای سرمایه گذاری بلند مدت هستند.

27

دلار

علیرضادوست

13/دی/1401

دوستان پیش بینی میشود دلار تا ۲سال دیگر بالای ۱۲۰ هزار تومان شود و تا الان هم خیلی بالا رفته و دیگه امیدی به بازگشت قیمت دلار به مایین نیست و برخی از بانک های تجاری بخاطر همین اعتراضی کرده اند

27

ظهور و سقوط در اقتصاد نوین

shabshekan

12/دی/1401

با درود به کاربران گرامی و آرزوی فردای بهتر برای ایران و ایرانی،،،مفهومی به نام متاورس از اواخر ۲۰۲۱ و اوایل ۲۰۲۲ در دنیای اقتصاد نوین شکل گرفت ،در زمان اوج بیشتر کمپانی ها و برند های معروف و سلبریتی های جهانی به آن روی اوردند،،مانند سونی ،ال.جی ،..رونالدو و ...،،البته این مفهوم نیز اکنون مورد کم توجهی قرار دارد ،،،امید وارم در سال جدید میلادی اتفاقات خوب برای اقتصاد نوین رقم بخورد ،با تشکر

34

ارز

امیدمری

14/دی/1401

انشالله تمامی ارزها رشدبسیاربالایی داشته باشند تاهمه سودببرند ولی من دلم روشن که میره بالا خیالتون راحت سرمایه گزاری یادتون نره

16

ارزهای دیجیتال

haniye74

12/دی/1401

ارزهای دیجیتال بر روی فناوری دفتر کل توزیع شده ساخته شده اند که یکی از محصولات مهم آن،فناوری بلاک چین است.بلاک چین های عمومی که اکثر ارزهای دیجیتال از آن استفاده می کنند،قابلیت مشاهده تمامی تراکنش ها را چه برای افرادی که در شبکه حضور دارند و چه برای افراد خارج از شبکه فراهم می کند.

39

ارزهای مناسب سرمایه گذاری

CR77

12/دی/1401

ارزهایی برای ترید مناسب هستند که نقدینگی در آن‌ها بالا باشد. در بازار ارزهای دیجیتال رتبه‌بندی ارزها براساس ارزش بازار انجام می‌شود بنابراین بهترین ارزهای دیجیتال برای ترید ارزهای با رتبه بالا هستند. ارزهایی مانند بیت کوین، اتریوم، سولانا، کاردانو و لینک بهترین ارزهای دیجیتال برای ترید و معامله‌گری هستند. توجه به این نکته مهم است که در این مورد نقش صرافی‌های ارز دیجیتال نیز پررنگ است. به عنوان مثال، ممکن است ارز دیجیتال لینک به طور کلی رتبه بالایی از نظر ارزش بازار داشته باشد اما در صرافی که شما کار می‌کنید نقدینگی این ارز کم باشد و شما نتوانید در زمان مورد نظر این ارز را به فروش برسانید.

46

اما و اگر های پیشبینی کریپتو در ۲۰۲۳

mehrdaadaadineh

25/دی/1401

در رشد یا افت کریپتو چندین عامل تاثیرگذار وجود دارد. یکی آنکه کرونا فروکش کرده و اگر دوباره پاندمی رخ ندهد افزایش تحرک بازارهای مختلف و کریپتو رخ خواهد داد. دوم جنگ روسیه و اوکراین برخلاف ما های نخست دچار یک نوع ثبات شده است. سوم بحران انرژی تا حدودی کنترل شده است. چهارم آنکه تعداد بیشتری با کریپتو آشنا شده اند. به نظر می رسد مجموعه ی این عوامل می تواند سال جدید را آماده ی رشد بازار رمز ارزها نماید.

6

ارزها و بازار

padeshah_0

14/دی/1401

طبق خبرها و قیمت صرافی ها خیلی از ارزهای مالی ریزش شدید داشتن مثل چندموردی که توی خبر ذکر شده ولی این خبرها برای ما که توی ایران هستیم از جهاتی خوب و بد هستن چون دلار بشدت قیمتش رفته بالا و قدرت خرید ما پایین اومده و حتی خرید هم انجام بدیم فعلا آینده شفافی در انتظار سرمایه ما نیست

24

آرامش جامعه

[email protected]

16/دی/1401

ارز دیچتال در آینده تمام بازارهای جهانی رو فتح خواهد کرد وجهان به سوی یک قطبی حرکت میکند وباید دیدگاه خود رادر این مورد وسيع کرد

17

دلار

amirjan

12/دی/1401

قیمت دلار به نظر میرسد که دچار کاهش شود چون راه حل های کوتاه مدت برای مهار ان درنظر گرفته شده است مثل فروش اوراق گواهی سپرده تزریق نقدینگی به بورس و ورود طلا به بازار

27

بیت کوین

rezahatmey1375

15/دی/1401

دلار در سال ۲۰۲۳ ب قیمتی میرسد ک شگفت انگیز خواهد بود .این شبکه جهانی میتواند جایگزین خوبی برای کالا های ک ارزش ریالی را محسابه می کند جایگزین کرد

14

ارز دیجیتال

09179120432AsAsAs33

14/دی/1401

اگر برای ارزها در بازار روشهای معاملات خرید اجناس درکنار پول اتفاق می افتاد یک دگرگونی وحرکت بزرگی میشد و تحریم جایگاه حاشیه ای پیدا مینمود

24

بهترین پول ارز

9139863733

18/دی/1401

پولت را ارزهای خوب بخر توصرافیها البته یکی دوتاش خوب که اونم خارجی وبا اینترنتی که خراب شده ارز میخری بزار توکیف پولت ارز های خوب بیت کوین اتریم سولونا دوج کوین وچند ارز دیگه که هم برا ترید خوبن هم براسرمایگذاری هم نگهداری

16

دانلود اپلیکیشن موبایل کوینگرام

با اپلیکیشن اندروید کوینگرام از آخرین مطالب بازارهای مالی و رمزارز ها با خبر باشید، قیمت تمامی رمزارز ها در لحظه چک کنید و نرخ آنها را با مبدل ارز کوینگرام به یکدیگر تبدیل کنید، با دیگر افراد در مورد تحلیل ها و مطالب گفت و گو کنید، سبد دارایی ارزهای دیجیتال خودتان را بسازید و از سود و زیان خود در بازه های زمانی مختلف با خبر باشید و با شرکت رایگان در مسابقات پیش بینی رمزارز جایزه ببرید.
coingram
coingram
کوینگرام

استارتاپ کوینگرام به عنوان یک رسانه تخصصی در حوزه بازار های مالی وارز های دیجیتال ، فعالیت خود را از تیر 1398 شروع کرد. هدف ما از ابتدا آموزش وآشنایی مردم با علم و فناوری آینده یعنی بلاک چین بوده است. آشنایی با انواع ارز های دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم، آدا کاردانو و بقیه رمزارز ها میتواند ما را در انتخاب خرید و سرمایه گذاری در این حوزه بسیار بیشتر کمک کند. همان طور که سرمایه گذاری ها و ورود پول به این حوزه روز به روز بیشتر می شود، مسئولیت ما برای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی بیشتر می شود تا کسی درگیر پروژه های کلاه برداری و طرح های پانزی نشود.

برگزیده ها

درآمد از کوینگرام

شرایط و قوانین

مفاهیم پایه

آشنایی با بلاکچین

آشنایی با بیتکوین

آشنایی با اتریوم

کوینگرام

درباره ما

ارتباط با ما

شبکه های اجتماعی

اینستاگرامتلگرام

کلیه ی حقوق این سایت نزد کوینگرام محفوظ بوده و بازنشر محتوای اختصاصی با ذکر منبع بلامانع است.