coingram
کوینگرام

نوسان

قیمت

نام ارز

1.4%

63,277 $

3,942,157,100 تومان

Bitcoin

Bitcoin

btc

2.5%

3,077 $

191,724,512 تومان

Ethereum

Ethereum

eth

0.2%

0.9987 $

62,219 تومان

Tether

Tether

usdt

1%

585.5 $

36,477,896 تومان

Binance Coin

Binance Coin

bnb

3.9%

152.84 $

9,521,932 تومان

Solana

Solana

sol

0.2%

0.998 $

62,175 تومان

USD Coin

USD Coin

usdc

0.1%

0.5296 $

32,994 تومان

XRP

XRP

xrp

2.2%

3,080 $

191,902,690 تومان

Staked Ether

Staked Ether

steth

2.1%

0.157 $

9,781 تومان

Dogecoin

Dogecoin

doge

0.6%

5.9 $

367,570 تومان

TonCoin

TonCoin

ton

هودل (HODL) کردن در دنیای ارز دیجیتال به چه معناست؟

14/بهمن/1398
افزودن به نشان شده ها
هودل (HODL) کردن در دنیای ارز دیجیتال به چه معناست؟
آموزش
ارز دیجیتال
HODL
7364
دقیقه

در این مقاله کوتاه قصد داریم یکی از پر کاربردترین و جالب ترین اصطلاحات دنیای کریپتوکارنسی یا همان ارزهای دیجیتال را به شما معرفی کنیم. اگر تازه به این حوزه وارد شدید، یا حتی مدتی هست که در حال فعالیت هستید، حتما کلمه هودل (HODL) به گوشتان خورده است و ممکن است به دنبال پیدا کردن معنی این کلمه رفته باشید.

اگر از دیکشنری زبان انگلیسی برای معنای این کلمه استفاده کردید، حتما متوجه شدید که در زبان انگلیسی چنین کلمه ای وجود ندارد! بگذارید به شما بگوییم که معنای این کلمه را در هیچ زبان دیگری هم پیدا نخواهید کرد. پس اجازه دهید بگوییم این کلمه از کجا اومده و به چه معناست.

هودل (HODL) کردن یعنی چه؟

هودل (HODL) کردن از همان کلمه انگلیسی HOLD به معنای نگه داشتن می آید و در دنیای ارزهای دیجیتال به معنی نگه داشتن بیت کوین است به جای فروختن آن. البته امروزه فقط برای بیت کوین استفاده نمی شود و تبدیل به یک اصطلاح برای نگه داشتن تمام ارزهای بازار شده است. کاربران معمولا در شرایط نوسانات شدید بازار یا ریزش قیمت ها به یکدیگر پیشنهاد می کنند که هودل کنند و اسیر ترس نشوند.

به تازگی نیز هودلر (HODLER) نیز کاربرد زیادی پیدا کرده و بسیاری از افراد که قصد سرمایه گذاری بلند مدت دارند و به دنبال خرید و فروش لحظه ای (ترید) نیستند، خود را هودلر معرفی می کنند.

هودل (HODL) از کجا به وجود آمد؟

وبسایت bitcointalk.org که قدیمی بزرگترین بستر برای ارتباط کاربران این حوزه با یکدیگر است، افراد زیادی را دور هم جمع می کند و اطلاعات زیادی را در دسترس کاربران قرار می دهد. در سال ۲۰۱۳ یکی از کاربران با نام GameKyuubi، پستی با عنوان «I AM HODLING» گذاشت و در توضیحات نوشت که اشتباه تایپی انجام داده و عمدا آن را اصلاح نکرده است. او به همه پیشنهاد داد که از ترید کردن دوری کنند و بیت کوین های خودشان را نگه دارند چرا که نگه داشتن بیت کوین برای زمان طولانی سوآور خواهد بود و با فروختن آنها چیزی نصیبتان نخواهد شد.

این مفهوم شروع به چرخیدن در بین جامعه بیت کوین شد و تا امسال تقریبا یک اصطلاح همه گیر در تمام دنیا شده است و همه علاقه مندان به کریپتو در هر جایی از دنیا از این اصطلاح استفاده می کنند. حتی با سرچ کردن در گوگل نیز می توانید مقاله ویکی پدیا HODL را پیدا کنید که این موضوع نیز از اهمیت و جستجوی زیاد کاربران نشات می گیرد.

نظر شما راجع به هودل (HODL) کردن چیست؟ آیا شما هم در این بازار یک هودلر محسوب می شوید؟

منبع:

میهن بلاکچین


امتیاز دادن به خبر

با لایک کردن هر خبر شما می توانید کوین بیشتر جایزه بگیرید


مطالب مرتبط با این موضوع

کدام پروژه‌ها میتوانند هایپ بعدی بازار باشند و رشد چند صددرصدی را داشته باشند!

کدام پروژه‌ها میتوانند هایپ بعدی بازار باشند و رشد چند صددرصدی را داشته باشند!

یک حامی ارز دیجیتال موقتا رئیس مجلس نمایندگان آمریکا شد!

یک حامی ارز دیجیتال موقتا رئیس مجلس نمایندگان آمریکا شد!

آموزش گام به گام فیوچرز صرافی مکسی(Mexc) به همراه 200 هزار شیبا هدیه

آموزش گام به گام فیوچرز صرافی مکسی(Mexc) به همراه 200 هزار شیبا هدیه

انواع صرافی در دنیای رمزارزها

انواع صرافی در دنیای رمزارزها

تحقیقات درباره رونالدینیو به دلیل مشارکت در یک کلاهبرداری کریپتویی!

تحقیقات درباره رونالدینیو به دلیل مشارکت در یک کلاهبرداری کریپتویی!


تحلیل کاربران

هودل کردن یا نکردن!

mohsendiver

15/اسفند/1398

به نظر بنده اول اینکه هزینه مازاد برای خرید بیت کوین پرداخت نکنید و تا جایی که امکانش رو دارید بیت کوین رایگان بدثت بیارید و بیت کوین های مومود در حسابتون رو صرف معامله ، تبادل یا خربد هیچارز یا کالا دبگه نکنید ، و فقط نگهداری کنسددقیقا مثل خرید زمین ،خاته، اونواعاملاک دیگرکه هرکشی خرید میکنه همینجوری نگهداریمیکنه تا به اززشش افزوده بشه وگرنه با معامله هایریسک لار خیلی احتمال باهت وجود دارد ولی با نگهداریش تنها چیزی که عایدتون میشه فقط و فقطسود هستش، به امید موفقیت روزافزون برای همتون

8

هودل

[email protected]

08/اسفند/1398

هودل که به معنی نگه داشتن میباشد و یک اصطلاح در میان مشتریان و علاقه مندان بیت کوین و در زمان افت و پایین آمدن ارز دیجیتال از دارندگان و سرمایه گذاران بیت کوین و دیگر ارزها میخواهند که استرس خود را کنترل کرده و ارز خود را نگه دارند

11

جالب

slcreza

15/بهمن/1398

یک اشتباه تایپی ساده باعث شده که مقاله دست به دیت خونده بشه و اهمیت اون مقاله باعث شده که اون کلمه معنی خاصی بگیره و جابیفته! اینطور منم یک هودلم!!!

20

HODL

mahdielv

18/اسفند/1398

به نظرم نسبت به نوسانات بازار باید تصمیم گرفت که هودل کرد یا نه توجه به وضع تغیرات قیمت بهترین راهنماست

6

هودل

elmira3030

19/بهمن/1398

معنی نگه داشتن بیت کوین است به جای فروختن آن. البته امروزه فقط برای بیت کوین استفاده نمی شود و تبدیل به یک اصطلاح برای نگه داشتن تمام ارزهای بازار شده است

15

ساده بگم هودل چیه

[email protected]

15/بهمن/1398

هودل همان دل جرات نفروختین در زمانی که بازار نوسان داره، معمولا میگن نترسید نفروشید یا به اصطلاح همان هودل کنید

18

هولدر

gholam reza

14/بهمن/1398

با سلام هودلر كسي ميتونه باشه كه به سرمايش احتياج نداشته باشه نه كسي كه با پول كمي شده تريدر من خودم اين موضوع رو بستگي به شرايط طرف مي دونم.

15

هودل

sorena.mahhh

14/بهمن/1398

در سال 2013 یکی از کاربران وب سایت قدیمی و معتبر بیت کوین تاک bitcointalk.org، پستی با عنوان I AM HODLING قرار داد و در توضیحات ذکر کرد که اشتباه تایپی انجام داده است، اما بطور عمدی آن را اصلاح نکرد. او به تریدرها پیشنهاد داد که  از ترید کردن و نوسان گرفتن از بازار دست بردارند و بیت کوین خودشان را نگه دارند. چراکه عقیده داشت نگهداری بیت کوین در مدت زمان طولانی سودآور تر خواهد بود. این واژه رفته رفته در جامعه بیت کوین گسترش یافت و به مرور زمان به یک اصطلاح برای علاقه مندان به سرمایه گذاری بلند مدت تبدیل شد. اخیرا ویکی پدیا نیز مقاله ای تحت عنوان هودل (HODL) را ارائه کرده است که نشان دهنده اهمیت و جست و جوی زیاد کاربران می باشد.

14

هولد به جای هودل

mrm1

20/اسفند/1398

یکی چند سال پیش اشتباه تایپی داشته. این چه کاریه که واژه غلط وارد ادبیات بشه و رواج پیدا کنه؟! هولد که خوش آوا تر و با مسما تره. تصور کنید این دست اشتباهات زیاد بشه و واژه‌های غلط بوجود آمده در اثر خطای املایی فراگیر بشه. اون موقع از ادبیات سرزمین. ولی در یک کلام هولد یعنی : شکیبایی پیشه کردن در هنگام کاهش سرمایه.

7

ریسک

arashpike

15/بهمن/1398

من خودم شخصا برای ریسک کردن به اینجا اومدم هولدینگ اجازه نمیده کاری بکنی و این خودش یه جور درد حساب میشه

14

کوتاه مدت بهتره

mahrokhg

15/بهمن/1398

به نظر من اتفاقا تین ارزهای دیجیتال یه راه مطمین برای سرمایه گذاری کوتاه مدته شاید تو بلند مدت سود بده ولی فعلا بیشتر برای سرمایه گذاری کوتاه مدت استفاده میشه

8

هودل کردن

elmira3030

16/بهمن/1398

در دنیای کریپتو به نگهداری طولانی مدت بیت کوین و یا سایر ارزهای دیجیتال هودل کردن می گویند. تریدرها و سرمایه گذاران معمولا در شرایط نوسانات شدید بازار یا ریزش قیمت ها به یکدیگر پیشنهاد می کنند که هودل کنند و اسیر نوسانات بازار و ترس ناشی از آن نشوند

13

هودل

hojat2068

12/اسفند/1398

با سلام به نظر من اگر سرمایه خوبی داشته باشید هودل کردن کار مناسبی است چون ارزش ان بالاتر میره حال اخر سال است همیشه باشروع سال جدید احتمال بالارفتنش هست

5

هولدر یا هودلر

HamiGh

14/بهمن/1398

ترید کردن مهارت فوق العاده ای میخواد که باید علم و فن اش رو بلد باشی و پس چون من ترید کردن بلد نیستم با افتخار می گویم که من هم یک هودلر ( هولدر ) هستم .

22

هودل

MR12DAD

13/اسفند/1398

شاید ترجمه هودل بمعنی نگاه داشتن باشد اما چیزی شبیه احتکار خودمون باشه در واقع سرمایه دار از فروختن بیت امتناع میورزد تا در یک زمان استثنایی بقیمت عالی بفروش برساند

9

Hodl

MSHK

14/بهمن/1398

نهنگ های بیتکوین نیز از این دسته اند که با معاملات صوری قیمت بیتکوین را کاهش داده و بیتکوین های افراد دیگر را قبل از هاوینگ از آنها خریداری میکنند و سپس با افزایش قیمت آن سود کلانی به جیب می زنند. تعداد هودل ها به سبب نزدیک بودن هاوینگ افزایش می یابد چون آنها انتظار افزایش قیمت بیتکوین را در سر می پرورانند.

18

هودلHODL

Elnaz Jafari

22/بهمن/1398

به نظر من در مواقعی که حجم معاملات پایینه بهتره هودل کنیم،مواقعی که حجم معاملات بالاست با توجه به تحلیل بازار معاملات رو انجام بدیم،در کل برای اینکه بدونین کی باید هودل کنین باید سعی کنید تحلیل خوبی داشته باشید.

11

هودل

tarahom

14/بهمن/1398

هودل (HODL) کردن از همان کلمه انگلیسی HOLD به معنای نگه داشتن می آید و در دنیای ارزهای دیجیتال به معنی نگه داشتن بیت کوین است به جای فروختن آن. البته امروزه فقط برای بیت کوین استفاده نمی شود و تبدیل به یک اصطلاح برای نگه داشتن تمام ارزهای بازار شده است. کاربران معمولا در شرایط نوسانات شدید بازار یا ریزش قیمت ها به یکدیگر پیشنهاد می کنند که هودل کنند و اسیر ترس نشوند.

13

هودل

m.esmael.y.samani

14/بهمن/1398

برای سود دهی باید صبر کرد یا همون هودل کردن خرید ونگه داری کردن ارز دیجیتالی البته برا ماها یکم این کار سخته

17

نگه داری سهام هنگام سقوط شدید

Behrouz71

14/بهمن/1398

یکی از اصول اصلی سهام داری اینه که دچار ترس نشیم وقتی ارزش سهاممون میافته از روی ترس سهام رو توی ضرر رد نکنیم بره. که متاسفانه تو ایران بعضیا این حرکت کثیف رو میزنن سهام رو میندازن و تازه کارها میترسن و مفت سهمشون رو میدن بره .کلی پول به جیب میزنن بدین شکل . واس همین که باید قبل هر کاری و سرمایه گذاری بدقت مطالعه کرد در مورد اون سهم و ترزش واقعیش

20

هودل

Turquoise308

14/بهمن/1398

بسیاری از افراد که در زمان پایین بودن قیمت بیت کوین آن را خریداری کردند عموما میتوانند جزو هودلرها به حساب بیایند چون در زمان خرید هزینه زیادی جهت سرمایه گذاری در این حوزه متحمل نشده اند(مگر اینکه تعداد زیادی ارز خریداری کرده باشند). یعنی به نوعی پولی برای پس انداز بوده، بنابراین برای بسیاری جذابیت و کنجکاوی خاصی وجود خواهد داشت که ببینند این ارز دیجیتال سرانجام به چه قیمتی خواهد رسید، پس در نتیجه اینها جزو هودلرها محسوب میشوند.

19

شروع

zahrab

14/بهمن/1398

اگه قرار به هولدینگ بود که به این عرصه پا نمی گزاشتیم. من آشناییت کامل با این پول ندارم. و دلم میخاد بیشتر آشنا شم باهاش و برای جلو تر رفتن ریسک کنم

15

هودل کردن

gil_mhd

12/اسفند/1398

به نگهداری ارز دیجیتال هودل کردن میگن و افرادی که هودلر هستن از سود های کم و کوتاه مدت صرف نظر میکنن تا به سود زیاد در بلند مدت برسن.

7

هودل ...هواد

behi87

14/بهمن/1398

هودل HODL در حقیقت از همان واژه انگلیسی HOLD می آید و به معنی نگه داشتن است. در دنیای کریپتو به نگهداری طولانی مدت بیت کوین و یا سایر ارزهای دیجیتال هودل کردن می گویند. تریدرها و سرمایه گذاران معمولا در شرایط نوسانات شدید بازار یا ریزش قیمت ها به یکدیگر پیشنهاد می کنند که هودل کنند و اسیر نوسانات بازار و ترس ناشی از آن نشوند. اخیرا اصطلاح هودلر HODLER نیز مرسوم شده است و بسیاری از افراد که قصد سرمایه گذاری بلند مدت دارند و خرید و فروش لحظه ای انجام نمی دهند، خود را  HODLERهودلر معرفی می کنند.  

25

هودل

ro_Hosin

13/اسفند/1398

به نگهداری ارز دیجیتال میگن هودل کردن که افراد هودلر با نگه داشتن ارز های خود از سود های کم و کوتاه مدت صرف نظر میکنن تا به سودهای بلندمدت و زیاد برسن

6

سلام

ferijoker

18/بهمن/1398

با دنیای تکنولوژی ارز دیجیتال واقعا جایگزین ارز های دیگه خواهد شد همونجور که پول جایگزین مبادله کالا با کالا شد

11

Noob Kyuubi

Amethyst

15/فروردین/1399

من که هنوز چیزی ندارم که به ضررش برسم اما با این وضعیت بازار حتی نمیشه حدس زد هودل کردن درستشه یا نه فروختن هر چه سریع‌ترِ هر چی هست! بذاریم آپریل تموم شه حداقل ببینیم داستان چی میشه...

4

یک اشتباه شیرین

m.saadat

14/بهمن/1398

این از اون اشتباهاست که وقتی آدم انجام میده و بعد حالشو میبره به نظر منم hodle کنیم فعلا تا ببینیم چی پیش میاد . فک کنم که روند رو به پائین امروز بالا خوهد اومد.

16

hold or hodl

crypton

15/بهمن/1398

یه نفر که کل اموالشو باخته هول شده تایپمیکنه که من کوینمو نمی‌فروشم و غلط املایی داشته حالا دیگه باب شده

16

هودل و هودلر

Leili@LN

18/بهمن/1398

هودل در ارز دیجیتال به معنی نگه داشتن ارز دیجیتال و بیت کوین است و کسی که سرمایه گذاری بلند مدت می کند و دنبال خرید و فروش لحظه ای نیست خود را یک هودلر می داند.

16

هودل

rezasofi

14/بهمن/1398

بهترین روش برای سودهی ارزهای دیجتال نگهداری ان است یعنی هودل کردن مخصوصا التکوین ها ی که فعلا ارزش خیلی پایین دارن

23

هودل

محمدعزیزمحمدی

17/اردیبهشت/1400

سلام کسی که نگاه بلند مدت ماهانه یا سالانه داره میتونه این چنین سرمایه گذاری کنه اونم نه با تمام سرمایه خودش باید سرمایه گذاری متنوع باشه که باریزش سرمایه از دستت نره

4

استراتژیک عنوانی

kingface

25/بهمن/1398

در دنیا هر چیز کمی با ارزشه ، پس اگه اون چیز دست همه نباشه با ارزش میشه. به نظر من این یک استراتژیک اقتصادی هست تا ارز دیجیتال با ارزشتر بشه.

11

دارایی یا استقراض

adelia66

15/بهمن/1398

ببینید شما وقتی به یک بازار مالی آشنایی ندارید ولی در عین حال از دوستان بسیاری میشونید ک این بازار در آینده رشد بالایی دارد و شما وسوسه شدید چن مورد رو بکار بگیرید: اول اینکه مدت زمانی ک قرار است من این کالا یا ارز یا.. نگهدارم تا ب سود آن چنانی برسم چقدر است؟ سه ماه؟ شش ماه؟ نه ماه یا ی سال دوم این پولی ک میخواهم در این زمینه بگذارم چقدر مورد نیاز من است؟ ایا با آن پول گذارن زندگی میکنم یا این پول پولی است ک بود و نبودش در زندگی تاثیری ندارد سوم وقتی با توجه ب شرایط بالا تصمیم ب ورود گرفتین باید آن پدیده بازار مالی رو با انتخاب بازه های زمانی تان نگهداری کنین و نوسانات قیمت نترسین ولی اگر قصد ورود لحظه ای ب بازار رو دارید خوب آموزش ببینید‌ و آن وقت ب ترید کردن بپردازید

14

HODL

superman

01/فروردین/1399

اگه انسان غیر ازبیت کوین درامد دیگری نیز داسته باشد خوب است ولی کسی که مثل من درامد ندارد باید ترید(خرج کردن بیت کوین )رو ادامه دهد . هرکی بامن موافقه لایک کنه ; بچه های دنباله درامد اینترنتی لایک کنن

5

هودلر

rosegirl1990

30/بهمن/1398

به نظرم هودلر در ایران فقط مختص سرمایه داران است چون آنها پشتوانه مالی کافی دارند که به این زودی ها نیازی به ارز دیجیتال خود نداشته باشند اما به نظر من باید در لحظه زندگی کرد آنها شاید سرمایه داشته باشند ولی عمر بزرگترین سرمایه است که منتظر نمی ماند .

12

هودل کردن یا به عبارت ساده تر صبور بودن

maryam.1365

14/بهمن/1398

هودل کردن یا به عبارت ساده تر صبور بودن در معاملات ارزی یکی از بهترین روش های درآمد زایی است در دنیای ارز دیجیتال بهترین روش درآمدزایی به جایی تبدیل کویین به پول نگهداری و جمع آوری ان است که مصطلحا به ان هودل کردن میگویند که این امر در بلند مدت سود بسیار خوبی را به ارمغان خواهد اورد

16

چکیده مفهوم هودل کردن

ali.baradaran

05/اسفند/1398

به زبان ساده به نگه داری بیت کوین به جای فروش آن در شرایط مختلف هودل کردن میگویند یا به عبارتی به شجاعت ریسک کردن در نگه داری بیت کوین در شرایط رکودی رو هودل کردن می نامند

8

هولد یا هودل

alirezaroohi

19/بهمن/1400

خیلی سخت نگیرید که چی هست و چطور تلفظ میشه همینکه بدونی معنیش رو کفایت میکنه من خودم هولد رو ترجیح میدم.هولد یعنی نگه داشتن، ،، نگه داشتن ارزی به مدت بالاتر از یکسال.در واقع حرفه ای های قدیمی هولد رو میگن بالای پنج شش سال.

1

HODL

fereshte73

15/بهمن/1398

با سلام هودلر كسي ميتونه باشه كه به سرمايش احتياج نداشته باشه نه كسي كه با پول كمي شده تريدر من خودم اين موضوع رو بستگي به شرايط طرف مي دونم.

15

دانلود اپلیکیشن موبایل کوینگرام

با اپلیکیشن اندروید کوینگرام از آخرین مطالب بازارهای مالی و رمزارز ها با خبر باشید، قیمت تمامی رمزارز ها در لحظه چک کنید و نرخ آنها را با مبدل ارز کوینگرام به یکدیگر تبدیل کنید، با دیگر افراد در مورد تحلیل ها و مطالب گفت و گو کنید، سبد دارایی ارزهای دیجیتال خودتان را بسازید و از سود و زیان خود در بازه های زمانی مختلف با خبر باشید و با شرکت رایگان در مسابقات پیش بینی رمزارز جایزه ببرید.
coingram
coingram
کوینگرام

استارتاپ کوینگرام به عنوان یک رسانه تخصصی در حوزه بازار های مالی وارز های دیجیتال ، فعالیت خود را از تیر 1398 شروع کرد. هدف ما از ابتدا آموزش وآشنایی مردم با علم و فناوری آینده یعنی بلاک چین بوده است. آشنایی با انواع ارز های دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم، آدا کاردانو و بقیه رمزارز ها میتواند ما را در انتخاب خرید و سرمایه گذاری در این حوزه بسیار بیشتر کمک کند. همان طور که سرمایه گذاری ها و ورود پول به این حوزه روز به روز بیشتر می شود، مسئولیت ما برای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی بیشتر می شود تا کسی درگیر پروژه های کلاه برداری و طرح های پانزی نشود.

برگزیده ها

درآمد از کوینگرام

شرایط و قوانین

مفاهیم پایه

آشنایی با بلاکچین

آشنایی با بیتکوین

آشنایی با اتریوم

کوینگرام

درباره ما

ارتباط با ما

شبکه های اجتماعی

اینستاگرامتلگرام

کلیه ی حقوق این سایت نزد کوینگرام محفوظ بوده و بازنشر محتوای اختصاصی با ذکر منبع بلامانع است.