coingram
کوینگرام

نوسان

قیمت

نام ارز

1.5%

63,618 $

3,937,954,200 تومان

Bitcoin

Bitcoin

btc

0.7%

3,185 $

197,179,355 تومان

Ethereum

Ethereum

eth

0%

0.9998 $

61,888 تومان

Tether

Tether

usdt

0.1%

592.6 $

36,681,940 تومان

Binance Coin

Binance Coin

bnb

0.3%

136.77 $

8,466,063 تومان

Solana

Solana

sol

0%

1 $

61,900 تومان

USD Coin

USD Coin

usdc

0.7%

3,185 $

197,153,357 تومان

Staked Ether

Staked Ether

steth

1.3%

0.5144 $

31,841 تومان

XRP

XRP

xrp

0.9%

0.1435 $

8,883 تومان

Dogecoin

Dogecoin

doge

0.9%

5.4 $

334,260 تومان

TonCoin

TonCoin

ton

گزارش: تنها ۵ درصد از تترهای موجود پشتوانه «نقدی» دارند

06/اسفند/1400
افزودن به نشان شده ها
گزارش: تنها ۵ درصد از تترهای موجود پشتوانه «نقدی» دارند
Tether
اخبار
USDT
2509
2 دقیقه

آخرین گزارش‌ها از ذخایر پشتوانه تتر نشان می‌دهد که تنها ۴.۱۸۷ میلیارد دلار از ۷۸.۶۷ میلیارد دلاری که تتر برای پشتوانه توکن‌های خود در نظر گرفته، به صورت پول نقد و سپرده بانکی است. با این حال گزارش‌ها تأیید می‌کنند که ارزش ذخایر تتر بیشتر از مبلغی است که این مجموعه باید به پشتوانه توکن‌های خود اختصاص دهد.

به گزارش کوین تلگراف، تتر بخش اوراق تجاری ذخیار پشتوانه خود را بین ماه‌های سپتامبر تا دسامبر (شهریور تا آذر) سال گذشته، با بیش از یک‌پنجم کاهش، از حدود ۳۰.۵ میلیارد دلار به ۲۴.۱۶ میلیارد دلار، رسانده است.

ببر اساس توافقی که تتر از فوریه (بهمن) ۲۰۲۱ با دادگاه انجام داده، از نظر قانونی موظف است هر سه ماه یک‌بار گزارش ذخایر پشتوانه خود را ارائه کند. در جریان این توافق، دادگاه نیویورک تتر را به پرداخت جریمه‌ای ۱۸.۵ میلیون دلاری محکوم کرده بود. مجموعه تتر پیش‌تر متهم شده بود که در سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ مقدار مشخصی از پشتوانه فیات توکن‌های خود را خلاف واقع اعلام کرده است.

آخرین تأییدیه این شرکت را حسابداران ام‌اچ‌ای کیمن (MHA Cayman) که در جزایر کیمن فعالیت می‌کنند، تهیه کرده‌اند که در واقع تجزیه‌وتحلیل ذخایر پشتوانه تتر را از ۳۱ دسامبر (۱۰ دی) ۲۰۲۱ است.

در این گزارش گفته شده است که «ارزش دارایی‌های تلفیقی تتر از بدهی‌های تلفیقی آن بیشتر است»؛ با این حال این اختلاف ارزش جزئی عنوان شده است. ارزش مجموع دارایی‌های تتر ۷۸.۶۷ میلیارد دلار برآورد شده، در حالی که رقم بدهی‌ها حدود ۷۸.۵۳ میلیارد دلار است. در اینجا منظور از «بدهی» همان پشتوانه‌ای است که تتر باید برای ثابت‌ماندن قیمت توکن‌های خود تهیه کند.

ساختار ذخایر تتر از گزارش قبلی آن در اواخر سپتامبر (مهر) تغییر قابل‌توجهی داشته است؛ به‌طوری که ارزش وجوه نقد و سپرده‌های بانکی با کاهش ۴۲ درصدی به ۴.۱۸۷ میلیارد دلار رسیده، در حالی که ارزش ذخایر مربوط به صندوق‌های سرمایه‌گذاری بازار پول با رشد ۲۰۰ درصدی به ۳ میلیارد دلار رسیده است. گفتنی است که ارزش اوراق قرضه دولتی تتر نیز ۷۷.۶ درصد رشد کرده و به ۳۴.۵۲ میلیارد دلار رسیده است.

مقدار قابل‌توجه اوراق تجاری پشتوانه ذخایر تتر که تا مه (اردیبهشت) ۲۰۲۱ به ۶۵.۳۹ درصد رسید، باعث انتقاد ناظرانی شد که نبود شفافیت در رابطه با منشأ اوراق و اعتبار آن را به‌عنوان یک سرمایه‌گذاری زیر سؤال برده بودند. همچنین سال گذشته، با وجود مخالفت تتر نگرانی‌هایی وجود داشت که ممکن است این شرکت به‌واسطهٔ نگهداری اوراق تجاری مؤسسه چینی اِوِرگرند (Evergrande)، در معرض بحران مالی این گروه قرار گیرد.

شرکت‌های بزرگ اغلب اوراق تجاری را برای تأمین منابع مالی مورد نیاز برای پرداخت حقوق‌ و دستمزد و بدهی‌های کوتاه‌مدت خود منتشر می‌کنند. این اوراق با عنوان «بدهی بدون‌ وثیقه» نیز شناخته می‌شوند، زیرا معمولاً هیچ شکلی از وثیقه آنها را پشتیبانی نمی‌کند.

تأییدیه تتر نشان می‌دهد ۱۳.۹۳ میلیارد دلار از اوراق تجاری آن دارای سررسید ۹۰ روزه هستند. علاوه بر این، ۹.۹۴ میلیارد دلار از اوراق تجاری تتر ۹۱ تا ۱۸۰ روز و ۸۲۳ میلیون دلار بین ۱۸۱ تا ۳۶۵ روز سررسید دارند. هر اوراق تجاری با دوره سررسید بیش از ۲۷۰ روز (۹ ماه) باید در کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا ثبت شود.

طبق داده‌های کوین گکو «Coingecko»، ارزش بازار تتر در زمان نگارش این گزارش به ۷۹.۴۷ میلیارد دلار رسیده و ارزش بازار بزرگترین رقیب آن، یعنی یواس‌دی کوین (USD Coin)، حدود ۵۲.۷ میلیارد دلار است.

منبع:

ارز دیجیتال


امتیاز دادن به خبر

با لایک کردن هر خبر شما می توانید کوین بیشتر جایزه بگیرید


مطالب مرتبط با این موضوع

تحلیلگر مطرح بازار ارز دیجیتال رویایی از قله‌های جدید برای بیت‌کوین، اتریوم و سولانا می‌کشد!

تحلیلگر مطرح بازار ارز دیجیتال رویایی از قله‌های جدید برای بیت‌کوین، اتریوم و سولانا می‌کشد!

ایلان ماسک با زبان طنز به نوسانات بازار کریپتو واکنش نشان می‌دهد!

ایلان ماسک با زبان طنز به نوسانات بازار کریپتو واکنش نشان می‌دهد!

کیف پولی که از 757 دلار به 880 هزار دلار رسید!

کیف پولی که از 757 دلار به 880 هزار دلار رسید!

ارزهای در خطر SEC کدام ها هستند؟

ارزهای در خطر SEC کدام ها هستند؟

تغییر راهبرد آرک در ETF خود

تغییر راهبرد آرک در ETF خود


تحلیل کاربران

پشتوانه تتر

dawoodkarimik

07/اسفند/1400

آخرین گزارشها از ذخایر پشتوانه تتر نشان میدهند که تنها یک پنجم ذخایر تتر بصورت پول نقد درنظر گرفته شده است که ارزش آن ۷۸.۶۷میلیارد دلار است،طبق گزارشها این مبلغ بیشتر از حدی است که باید بعنوان پشتوانه ذخیره کرد

17

پشتوانه مالی

miladhosseinzadeh1364

06/اسفند/1400

به نظر من دولت ها و یا شرکای دارای یک رمز ارز تنها 10%از سرمایه خود را به عنوان پشتوانه مالی آن ارز اعلام می‌کنند

18

تتر

09173378538

06/اسفند/1400

دولت هاکه تعدادی زیادی از آنها نیز نهنگ های بازار های مالی هستند همیشه به دنبال این هستند که راه درآمد ها را برای اکثریت ببندند و ترس در بازار ایجاد کنند تا خودشان بهتر بتوانند کسب سود کنند هر روزی به شکلی جو بازار را خراب می کنند....

28

تتر

۰۹۹۲۵۹۰۵۵۰۷

06/اسفند/1400

سلام دوستان ازبدیهای یک داری خصوصی که دراختیاریک گروه یادولت باشد ودربازلرهای مالی دخالت داشته باشد اینگونه موارد است تتری که درصورت داشتن ان باهرارزی قابل معاوضه است

28

تتر

amirmorad

06/اسفند/1400

تتر یکی از معروف‌ترین ارزهای دیجیتال بلاک چین-محور است البته نه به اندازه بیت‌کوین. بسیاری معتقدند که نقشی که در حال حاضر تتر در بازار معاملات و انتقال پول در دنیای رمز ارزها دارد، برای توسعه و گسترش این فنآوری‌های مالی نو، بسیار حیات و کلیدیست.

27

تتر با کمترین پشتوانه نقدی

زارع

06/اسفند/1400

استیبل کوین تتر که یکی ازبزرگترین استیبل کوین های جهان است تقریبا بدون پشتوانه نقدی است که واقعا این شرایط برای سرمایه گذاران بزرگ تتر نگران کننده است درصورتی که تتر می بایست بیشترین پشتوانه نقدی را داشته باشد

24

بازار تتر

money66

06/اسفند/1400

با این توصیف تتر طرفداران زیادی دارد و احتمالاً ارزش آن تنزل کند و حامیان خود را از دست بدهد باید گردانندگان این ارز دیجیتال با ارزش به فکر چاره اندیشی باشند تا از رقابت جا نمانند.

26

تتر

shahrzad1400

06/اسفند/1400

تتر به عنوان یکی از مرموزترین بازیگران صنعت ارزهای دیجیتال شناخته می‌شود. بارها در مقالاتی ادعا شده است که این تشکیلات می‌تواند با دستکاری عرضه، بر قیمت بیت کوین و جهت بازار ارزهای دیجیتال تأثیر بگذاردآیفینکس واحدهای USDT بدون پشتوانه ایجاد کرده، با آن بیت کوین خریده و باعث رشد مصنوعی قیمت بیت کوین شده است.

9

تتر

imanaminiazar

06/اسفند/1400

سلام خدمت شما دوستان عزیزم به نظر من باید صبور باشیم تا بتوانیم دوباره منتظر کاهش تتر باشیم و همین الان که روند نزولی در بازار به کار می رود

18

تتر

dors@1

06/اسفند/1400

تتر راه درستی رو داره پیش میره و مشخصه با برنامه ریزی دقیقی که داره همیشه پرطرفدارارین استیبل کوین خواهد بود

43

تتر

bahram72

06/اسفند/1400

تتر نقش پررنگی در این حوزه داره و بعنوان یک استیبل کوین با ارزش ثابت میتونه تا همیشه بیشترین استفاده رو داشته باشه

30

تتر

B@hm@n

06/اسفند/1400

تتر فقط ۵ درصد از کل موجودی خودش رو برای نقدینگی در نظر گرفته و میتونه با این راهکار همیشه در صدر استیبل کوین ها قرار بگیره

47

تتر

09334913126

06/اسفند/1400

سن هرگز نمی تواند تو را از حادثه عشق محافظت می کند اما عشق همیشه می تواند تو را از افزایش سن محافظت کند

15

تتر

minister

07/اسفند/1400

الان تتر ،که یک استیبل کوین و رمزارز است با ارز فیاتی مانند دلار بدون پشتوانه چه تفاوتی دارد؟رمزارزها کم کم دارند از مسیر و هدف اولیه خود منحرف میشوند

10

تتر

peymanlvr

06/اسفند/1400

ذخایر پشتوانه تتر نشان می‌دهد که تنها ۴/۱۸۷ میلیارد دلار از ۷۸/۶۷ میلیارد دلاری که تتر برای پشتوانه توکن‌های خود در نظر گرفته، به صورت پول نقد و سپرده بانکی است. با این حال گزارش‌ها تأیید می‌کنند که ارزش ذخایر تتر بیشتر از مبلغی است که این مجموعه باید به پشتوانه توکن‌های خود اختصاص بده

43

تتر

angel77

06/اسفند/1400

حجم نقدینگی در گردش تتر فقط 5% ک میشه گفت بدون پشتوانه نقدینگیه بااین حال این استیبل کوین را به یکی از رمز ارز برتر از نظر حجم بازار تبدیل کرده و طرفدارهای خودش رو داره

31

به نظر میرسه لرزشی در راه داریم...!!!

ramezaniali

07/اسفند/1400

اینطور که گزارش شده از این موضوع، باعث جذب افراد به سرمایه گذاری و خرید ارز های دیگر حتی لول پایینترها رو ترجیح به شرکت به سرمایه گزاری در این رمز ارز همه از جانبی پایین میخان بخرو بالا بفروشند، یعنی برای سرمایه گزاری اومدیم اگر توان پاسخ به خرید مداره خیلی مسئله مهمیه دوسن دارم نظرهای با تجربه های این بازتر عجیب ولی زیبارو بدونم، موفق باشید روفــقـا

13

دانلود اپلیکیشن موبایل کوینگرام

با اپلیکیشن اندروید کوینگرام از آخرین مطالب بازارهای مالی و رمزارز ها با خبر باشید، قیمت تمامی رمزارز ها در لحظه چک کنید و نرخ آنها را با مبدل ارز کوینگرام به یکدیگر تبدیل کنید، با دیگر افراد در مورد تحلیل ها و مطالب گفت و گو کنید، سبد دارایی ارزهای دیجیتال خودتان را بسازید و از سود و زیان خود در بازه های زمانی مختلف با خبر باشید و با شرکت رایگان در مسابقات پیش بینی رمزارز جایزه ببرید.
coingram
coingram
کوینگرام

استارتاپ کوینگرام به عنوان یک رسانه تخصصی در حوزه بازار های مالی وارز های دیجیتال ، فعالیت خود را از تیر 1398 شروع کرد. هدف ما از ابتدا آموزش وآشنایی مردم با علم و فناوری آینده یعنی بلاک چین بوده است. آشنایی با انواع ارز های دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم، آدا کاردانو و بقیه رمزارز ها میتواند ما را در انتخاب خرید و سرمایه گذاری در این حوزه بسیار بیشتر کمک کند. همان طور که سرمایه گذاری ها و ورود پول به این حوزه روز به روز بیشتر می شود، مسئولیت ما برای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی بیشتر می شود تا کسی درگیر پروژه های کلاه برداری و طرح های پانزی نشود.

برگزیده ها

درآمد از کوینگرام

شرایط و قوانین

مفاهیم پایه

آشنایی با بلاکچین

آشنایی با بیتکوین

آشنایی با اتریوم

کوینگرام

درباره ما

ارتباط با ما

شبکه های اجتماعی

اینستاگرامتلگرام

کلیه ی حقوق این سایت نزد کوینگرام محفوظ بوده و بازنشر محتوای اختصاصی با ذکر منبع بلامانع است.